Bude nám k životu stačit jen telefon a internet?

Diskuze čtenářů k článku

Forrest  |  09. 10. 2003 11:43

u kompu travim mnoho casu,ale kdyz nahodou vyjdu ven(bydlim ve velkem meste),tak potkavam samy zhulence,ozraly apod...Pro me ma teda to sezeni u kompu prece nakej vyznam,protoze nehulim,moc nepiju atd...,takze kdyz mi rodice rikaji,abych nesedel porad u kompu,ze to neni zdravy,tak se jim vzdycky vysmeju.Vzdyz to sezeni me alespon nekdy k necemu bude(myslim si,ze kompum docela dost rozumim)a bude me nekdy vydelavat,zatimco kdyz budu chodit nekam ven,tak mozna budu mit akorat ten pocit,ze jsem neco delal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  06. 10. 2003 12:32

Chci vedet, az bude potrebovat rychle k praci napr. nejakej specializovany slovnik k nejakemu prekladu. A tak si ho objedna na internetu a az pri zavarecnem potvrzeni se dozvi, ze dodaci lhuta muze byt az 3 tydny narozdil od moznych 3 dnu inzerovanych na uvodni strance. Pokud mu prijde az za tri tydny nejspis ho jiz nebude k prekladu potrebovat, nebot ten bude muset mit davno hotovy. A pokud ho bez nej prelozil blbe, tak ho propusti (ci priste mu jiz preklad nezadaj) a on pak bude moc premyslet ze spolehat se jen na  internet se nevyplaci. A je prece jen lepsi si pro nej osbone doject a podle skutecneho obahu - ne tedy jen podle nejakeho kratkeho popisu si vybrat ten nejlepsi.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  06. 10. 2003 14:34

... a nebo si slovník objedná po internetu, dostane ho skutečně za tři dny, použije jej k danému překladu, a pak ho zase pošle zpátky a kromě poštovného ho slovník nebude stát ani korunu (tedy pokud je Standa vypočítavý a nečestný ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  06. 10. 2003 12:14

Chtel bych vedet jak muze nakupovat potraviny na Internetu.

Ja znam pouze Tesco a to nabizi do 1500 Kc za poplatek 150 Kc a teprve nad 1500Kc zdarma a to je pro jednoho jiz docela velka castka. A poplatek za dopravu mensiho nakupu je take docela velky. A to jeste nemluvim o moznosti dodani poptravin, jejichz datum spotreby je prave v den dodani(nemoznost si tak nakoupit dopredu)  - zakon to povoluje a asi to neni na reklamaci. Placeni pouze v hotovosti - tedy nutnost obcas fyzicky navstivit bankomat.

Jinak staci videt vyroky napr. zasilkove sluzby TV products v jejich obchode a v katalogu. S docale pekne svitilni dle obrazku v katalogu je ve skutecnosti vec podobna spis velke plastove trubce (veci nez na velke monoclanky). Holt na obrazku se da vzit z urciteho uhlu a tak jeji velikost zanikne.

Jinak sem radsi, kdyz mi elektroniku nekde detailne predvede v chodu a ukaze ovladani slozitejsich funcki a ja pak nemusim travit radu casu s ucenim se ovladani od zacatku dle manualu.

Jinak o dalsich vecech jako nutnosti pohybu na cerstevem vzduchu - radeji ani nebudu psat - prirodu clovek proste nepredela.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  06. 10. 2003 14:32

V Praze je možné použít k nákupu potravin třeba www.multimarket.cz, nad 700 Kč je dovoz zdarma, můžete použít platební kartu. Další službou je např. www.dodomu.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pajinka  |  16. 07. 2009 10:56

Já využívám služeb www.dumpotravin.cz ti rozváží zboží po celé ČR. Nakoupím tam krom potravin taky drogérku, krmivo pro mého psího miláčka, věci na opékačku atp. Cena za dovoz se liší podle hmostnoti však kdyžtak mrněte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  06. 10. 2003 09:31

kdo z vas cetl I.Asimova - Nadaci, tak pro toho tohle neni nic noveho..na jedne planete se lide stykali vyhradne holograficky, klidne tak pred sebou byli nahati, ale predstava osobniho setkani pro ne byla otresna, pripadalo jim to odporne (neco jako nam kdybychom treba s kolegy s prace chodili v jedne nerozdelene mistosti na velkou )

beru to tak, ze lide se casto setkavaji proto, ze od sebe navzajem neco potrebuji, s novymi moznostmi zajisteni techto potreb pak z toho setkani zustavaji ty mene prijemne veci (nekomu tahne z huby, nesnasime jak je ta zenska hrozne ukecana a nepusti nas ke slovu, nemame radi jaxe nekdo obleka...atd)

takze zaverem si myslim, ze omezeni osobnich setkani je realitou, mozna bude vlivem nejakych vysoce infekcnich chorob v budoucnosti nutnosti, jiz dnes si lide zabavne vecery s prateli u vina ci piva nahrazuji konzumaci tehoz doma u televize...co myslite, jaky to ma smer vyvoje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogo  |  06. 10. 2003 10:40

Ano - v Nadaci to bylo ale pouze tak na okraji...
Na casove primce Nadaci predchazeji romany o Robotech, ktere jsou s Nadaci svazany (viz. Nadace a Zeme - necekane rozuzleni...). Ta planeta se jmenuje SOLARIA a nejvice se o ni dozvite v Asimovove knizce "Nahe Slunce".
Ja bych tedy na Solarii zit nechtel. Vsak je take z Asimovova dila zrejme, ze zrovna Solarii za ideal nepovazoval. Solaria diky svemu chorobnemu individualismu degenerovala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jv  |  06. 10. 2003 11:49

Jo, jenže to byli hermafroditi, takže kromě sebe v podstatě nikoho nepotřebovali . Představuji si, že evoluce takového Standy postupně začne:

  • vypadnutím zubů a chlupů, vzhledem k teplotě prostředí bytu nebude již třeba míti ochlupení

  • postupným zakrnutím všech údů, kromě pravé ruky, ta naopak zesílý - důvod: myš, masturbace

  • tvar očních panenek se bude přizpůsobovat počítačovému monitoru - budou čtverhrané

  • zakrní hlasivky, člověk nového věku již bude dokonale ovládati psaní na klávesnici

  • thx1138

    berte sedativa a předcházejte nehodám

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    gogo  |  06. 10. 2003 15:04

    Na Solarii puvodne hermafroditi nezili !! To az v poslednim stadiu totalni degenerace. Obyvatele se mnozili klasicky, ale byl to pro ne neprijemny zazitek ....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pamětník63  |  06. 10. 2003 08:53

    Ano, je to velice realistický popis jednoho z velmi pravděpodobných scénářů konce naší civilizace...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    gogo  |  06. 10. 2003 11:15

    Ja bych dodal - konce ZAPADNI civilizace.
    Pokud budeme takto hloupi, Arabove nas zvalcuji, az se z toho pos...me . Nic proti Arabum nemam, ale v jejich prostredi zit nechci. Proto me desi, ze nekteri moji spoluobcane zacinaji blbnout tak jako Standa.
    Pokud zblbneme "na Standu" ale nejenom tak - blbneme i jinymi zpusoby - zahubime jednou sami sebe. Chudaci pak nase deti a hlavne jejich deti....
    Musim jeste trochu charakterizovat sam sebe, abych predesel obvinovani z toho, ze pripadne skacu po stromech a ziji v jeskyni:
    Jsem zrejme starsi nez drtiva vetsina ucastniku tohoto fora a asi toho vim o fungovani tech veci, ktere pouzivame, vice nez spousta z vas... Pohybuji se v IT jiz dlouha leta a vim o cem jsme treba snili v dobe 8 bitovych pocitacu...Myslim, ze nejen ja ale i spousta dalsich jsme meli sen o svobodne vymene informaci, o pocitacich jako prostredku komunikace mezi lidmi atd... Ale "o Standovi" to tedy opravdu nebylo Standa by se nemel stat nasim idealem...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Václav Kadlec  |  06. 10. 2003 14:26

    No, doufejme, že snad ne... 

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pamětník63  |  07. 10. 2003 08:05

    Víte, ono jen doufat nestačí. Když chcete cokoli získat, musíte na tom tvrdě pracovat. Pak si můžete chvilku odpočinout a pak zase honem do práce na udržení a vylepšení získaného. My jsme teď nějakou dobu odpočívali a užívali si. Prostředky, které nám měly usnadnit práci, se změnily na hračky. Mnoho lidí si myslí, že pracuje, ale ve skutečnosti si většinu doby hraje...

    Jsem čtyřicetiletý stařec , leccos pamatuji z vlastní zkušenosti (namátkou třeba ten ohavný bolševický režim a mikroprocesor Tesla 8080A) a rád naslouchám vyprávění starších. V historii se sice nic neopakuje přesně, ale různé situace se v různých obměnách vracejí. Už se objevují příznaky velkého průšvihu, ale ještě zdaleka není pozdě na to, abychom probudili mozek, zvedli zadek a dali ten čurbes do pořádku, než nám přeroste přes hlavu. A nakonec - chybami se člověk učí, ale nejchytřejší lidé se učí na chybách těch druhých...

    Přeji hezký den!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Venca  |  06. 10. 2003 07:47

    Nebezpečný to určitě je, obzvlášť když "Před spaním Standa zaskočí na oblíbený erotický server a příjemně uvolněn usíná. Další pohodový den je pryč." Jestli to dělá denně, tak ho lituju.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jirina  |  05. 10. 2003 23:02

    ...retard

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    hisaak  |  05. 10. 2003 12:19

    Takze jen tak na rychlo:
    1. neco navic:
    - bolesti zad ze sezeni
    - bolesti rukou z klavesnice a mysi
    - zaludecni vredy ze spatneho jidla (drive ci pozdeji)
    - pocit stereotypu (drive ci pozdeji)
    atd.
    2. neco, co chybi:
    - zena (skutecna, ne virtualni)
    - sex (skutecny)
    - pratele (skutecni)
    - pohyb
    - pivo
    atd.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    wang  |  06. 10. 2003 10:14

    1. nic z polozek bodu 1 me nemine v normalni praci

    2. nic z bodu 2 se nevylucuje se Standovym zivotnim style m (v tom modelovem pripade snad ten pohyb)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pete  |  04. 10. 2003 23:21

    ze standy vyroste tlusty prase, co se ani nehne.....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    no name  |  05. 10. 2003 02:59

    hehe, kde jsi na to prisel ?? vetsina "sklepnich programatoru" je vychtrla az na kost, projdi se nekdy po hornich patre nejake fakulty informatiky bleta tvar, vykulene oci v blikajicim svetle monitoru .. ale vsichni hubeni )))

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    drowner  |  05. 10. 2003 12:01

    tak tak.Nejime totiz moc mastneho, zasralo by to klavesnici, takze ani netloustnem.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jakub Janda  |  06. 10. 2003 14:53

    Tohle plati, kdyz jsi na koleji a nemas penge. Jakmile zacnes nekde pracovat a prasule nejsou problem, velmi rychle se zakulatis. Snam z vlastni i mnoho cizich zkusenosti

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    modry_banan  |  04. 10. 2003 22:27

    Proti sezeni u compu a ulehceni si zivota pomoci NETu,mobilu atd. v zasade nic nemam,ovsem lidi,jako tento zminovany Standa fakt nemusim.To uz je opravdu prehnane a doufam,ze u mych deti (zhruba tak za 25let,az jim bude kolem 15ti) tohle nebude samozrejmost...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    novyk  |  04. 10. 2003 21:51

    Za chvili tomu budou 2 roky, co se k internetu pripojuji pres notebook a mobil. Ale abych sedel porad doma, to je strasna predstava. Rad se projdu lesem, rad si zaplavu v rybniku, rad si na chate zkusim vykopat parez krumpacem ... Rad si prohlednu zbozi v kamennych obchodech, atd ...

    Samozrejme, ze nakupuji elektroniku pres internet, ale na druhou stranu - na internetu si ji nemuzete fyzicky prohlednout. Osahat a zkusit si ji hmatem a podobne ...

    Takze zaverem: je super, kdyz muzete pouzivat vzdaleneho pristupu napriklad k zapisu na zkousku, k nakupu zbozi, ale nikdy bych se nechtel dozit toho, ze budu veznem sveho bytu ci domu ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    glogloman  |  04. 10. 2003 18:56

    mno, kdyz du ja ven od netu/PC tak se si sebou zase ale beru mobil... a ja mam SE P800, coz je zase svym zpusobem PC, se kterym muzu zase na net... tudiz jsem furt on-line... zatim to takhle praktikuju pul roku a zadny velky problemy, az na to, ze jsem delal ve skole reparat...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Roman  |  04. 10. 2003 18:22

    A to ja jsem zase pro zmenu nenormalni,vyjimecny a mimoradny postarsi curak,samozrejme,ze povetsinou nikde nepracuji,zato vsak jiz treti desetileti uzivam drogy. Mobila a neomezeny pristup k Internetu mam taktez,zatim co byt opoustim casto,neb se rad v intoksikaci prochazim po meste a virtualni kunda mi nemuze zastoupiti tu skutecnou,kozenou. Ale jinak jsem temer,skoro jako Standa..........

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jirka  |  04. 10. 2003 18:04

    Standa nesoulozi! Standove vyhynou.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kubisek  |  05. 10. 2003 11:28

    LOL

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    muf  |  04. 10. 2003 17:11

    Svata prostoto.... CHUDAK STANDA! Ale koneckoncu, pokud tito degenerati nebudou nikomu ublizovat ci pokud me nebude Velky Bratr nekdy nutit, abych zivoril jako oni, jsou mne vlastne lhostejni... Takova myslenka - takovi degenerati vlastne ani nebudou potrebovat mobil a PDA

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    luki  |  04. 10. 2003 15:19

    no kdyby standa prekladal trosku vice, mohl by si objednat i escort service :)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    amos  |  04. 10. 2003 13:15

    Osobní konfrontace: přežitek
    Ještě takových sto let tady budou dělňásci, co do fabriky budou muset chodit, než je nahraděj roboti.
    Rozmnožování: teoreticky to jde na dálku už dnes.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  04. 10. 2003 12:00

    Shodou okolností vedu prakticky stejný způsob života. Na rozdíl od příspěvku ale mám díky všem těmto vymoženostem dost času a chuti si někam vyjít, žrádlo přes internet nekupuju, jednání s lidmi mimo domov mám taky dost.

    Jinak v článku jste zapoměli na dost podstatnou věc - časovou flexibilitu. Když se ráno zreanimuju, většinou si vyřídím pár nezbytných drobností a pak vyrazím třeba na houby nebo sportovat, práce není vlk a do lesa neuteče. Překlady se mnohem pohodlněji dělají večer, je klid, v rohu monitoru puštěná televize. Dost často si i vzpomenu na dobu, kdy jsem chodil do práce, a děkuji Bohu, že mě toho utrpení za pár šmudláků zbavil.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Václav Kadlec  |  06. 10. 2003 14:24

    Myslím, že patříte k menšině lidí pracujících doma, kteří si dokáží zorganizovat svůj čas a kteří jednají podle toho "práce není vlk". Pracujete-li doma, je obtížné právě naučit se oddělovat pracovní a soukromé (relaxační) aktivity - myslím, že mnoho teleworkerů to moc neumí. Nicméně Vy dokážete využívat výhod teleworkingu a nejste zdeptán jeho nevýhodami - to je ideální kombinace.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ondra P.  |  04. 10. 2003 11:53

    Já ráno vstanu jdu na net (boužel ET nemá u mě v postely signál )  Na netu si vyřídím poštu, on-line hry, přečtu si pár webů (MM, novinky, doupe....). Abych byl v obraze co se dějě tam za oknem, kde je to tak škaredé.                                                                           

    Pak se naobědvám. Jdu s kámošema ven (a vězte že raní varianta mého života je lepší (pro mé okolí)).

    Večer strávím buďto kalením nebo na netu.

    Toto je můj ideální den obvykle sem dopoledne ve škole a ranní program se přesouvá na večer.

    No prostě pohoda. Standa a spol. forever

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martin Res  |  04. 10. 2003 11:51

    a pak přestaneme umět mluvit, psát, pohybovat se ve společnosti a děti budou mít jen naši "tmaší spoluobčané" a ti nás převálcují, případně k nám přijedou z východu žlutoocí.

    Víte jak se dělá doma a visí Vám na krku děti, nebo za Vámi každou chvíli někdo chodí ?

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    václav  |  06. 10. 2003 15:11

    To je tedy pravda. Když to čtu, napadá mě to samé. Máte-li děti, je to úplně o něčem jiném. Po takovém několika násobném verbálním (a někdy i fyzickém) ataku a neustálém opakování jistých požadavků budete jen tupě zírat na obrazovku.

    Zkuste si to.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    skiman  |  04. 10. 2003 11:39

    Ano, ano, souhlasim asi s obema nazory. 

    Ja osobne bydlim na venkove, vse mam temer co by kamenem dohodil. Takze si rano v klidu dojdu pro rohliky atd.Nemuzu ale rict, ze na PC nechodim. Napriklad veskere nakupy eletroniky provadim pres NET.

    Podle me je blbost byt cely den zalezly doma. To si radeji pujdu zahrat tenis, fotbal nebo cokoliv, ale cely den doma...to pro me neni. Ale urcite vse zalezi pouze na OSOBNOSTI.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Václav Kadlec  |  06. 10. 2003 14:21

    Určitě je to individuální, ale myslím, že dlouhodobé celodenní sezení doma před monitorem zruší časem skoro každého.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petrolin  |  04. 10. 2003 11:23

    Svaly slabounké z nedostatku pohybu, obezita z nezdravé jednotvárné stravy, křivice z nedostatku sluníčka a tenisový loket z věčného onanování.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    no name  |  05. 10. 2003 02:54

    svaly jako vino - domaci posilovna a denne profi trener, postava totez, spousta vitaminu z cerstveho ovoce a nadherne opalena plet z terasy, na ktere cele leto pod slunecnikem paris on-line gamesy a chatujes, denne jina baba podle prani nebo stala partnerka, ktera to trpi nebot on-line obchodovanim na burze vydelas miliony ... )

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    AngelS55  |  04. 10. 2003 10:54

    ... šílené nedaleké budoucnosti, ale co až nám vypnou proud , všimli ste si, už to zkoušej . Ještě, že žiju v menším městě, vlastně téměř na venkově, a můžu si pro čerstvé rohlíky dojít do nedalekého obchůdku, není nad procházku na ranním čerstvém vzduchu .

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Birkof  |  04. 10. 2003 10:47

    Zdar, samo, že takovýko životní styl má určité sociální dopady na poslečnost, ale vem to čert, protože současná společnost je na .... Takže uvedu přáklad z mého života, stalo se mi, že jsem skoro měsíc nevyšel z bytu!! Ou yes, ať žije Matrix, stejně tak všichni zkončí. Po pravdě mi to vyhovuje, až na to, že bych potřeboval nějakou stejně cvoklou babu, ale i bez nich se to dá přežít, protože mě internet a vše kolem toho zaměstnává na 100% každý den mého obyčejného života. Zdravím Standa Birkofů

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    critter  |  05. 10. 2003 22:50

    to je fakt v prdeli, co tu ctu tak vy ste vsichni uplny magori...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  04. 10. 2003 10:46

    Ja jen doufam, ze se plno vas v tom clanku shledla. Ano skutecne pokud to takhle pojde dal, tak vetsina z vas budou tlustosi, kteri neumi komunikovat a dat dohromady poradnou vetu. To vecny sezeni u pc na vas zanecha hluboke nasledky. Bohuzel sami tu vasi promenu treba ani nezaznamenate. Takze by bylo take obcas zvednout zadky jit protahnout ty vase rovne zadky od sezeni ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  04. 10. 2003 10:55

    A ty si radeji priste vymysli svuj nick, nadhero ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ed  |  04. 10. 2003 11:46

    No vsak si vymyslel svuj nick. Ale shodou okolnosti je stejny jako ten tvuj :o) To je ale nahodicka, co :o)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  05. 10. 2003 00:19

    Presne tak, neni SaTaN jako SaTaN ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Standa  |  04. 10. 2003 10:04

    Je to jen a jen muj zivot a tak si ho muzu prozit jak chci. Vy s mym zpusobem ziti nemusite souhlasit, ale meli by jste ho respektovat. Pomluvy zde nejsou na miste.

                   Standa

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    lazy  |  04. 10. 2003 14:14

    A to jsi čekal, že se tu budou všichni rozplývat, jak jsi jim otevřel nové nečekané obzory?

    A malá rada: když budeš objednávat jídlo tam, kde mají eBanku, tak nebudeš muset platit kurýrum cash

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    r411  |  27. 04. 2006 13:51

    A kde pls muzu platit ebankou? Nejlip v Brne?
    Diky

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    cc  |  04. 10. 2003 15:19

    Pane překladateli, píše se "byste" .!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    déžo  |  04. 10. 2003 09:48

    ...ležim doma na kavalci, sociálka mi doručí prachy až domů, stará po nocích vobčas nece přividělá...pohoda džes ta demogracie

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jaroslav  |  04. 10. 2003 09:28

    Na Standově stylu života nevidím nic špatného. Na tom že nemusí mezi ty votrávený ksichty na ulici, není nic špatného. Sem tam zajde někam zapařit a je v pohodě. Zbytek lze zvládnout bez problémů z postele

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Barbar  |  04. 10. 2003 09:25

    Ach jo... je to pořád dokola... dřív, když auta začínaly a vizionáři tvrdili, že jednou ho bude mít skoro každý a na delší vzdálenosti už se nebude chodit pěšky, tak se zaše našli lidi (a dokonce i z tehdejších "intelektuálních" kruhů), kteří tvrdili, že v důsledku toho lidem zakrní nohy a nakonec se budou rodit bez nohou (no nestalo se tak a když se dívám na nohy některých, tak vypadají dokonce velmi pěkně LOL ), pak když už teda auta jezdila a nikomu nohy nezakrněly, tak zase tito odpůrci techniky tvrdili, že při překročení rychlosti (která v té době nebyla nikdy dosažená) 60km/h se lidem rozdrtí vznitřnosti na kaši a umřou... (no když jsem si to jednou valil po dálnici 180km/h, tak se mi nerozdrtilo nic, takže tato prognoza jaksi taky nevyšla...) no a takových věcí určitě bylo víc... kolem třeba letadla, vlaku... atd. atd. (kdybych to měl všechno vypisovat, bylo by to na 10 stránek...)

    No a ted tady máme internet a telefon a zase se vedou takové úvahy jako, že se lidi nebudou vůbec seznamovat, nebudou umět normálně komunikovat... atd. atd. No já myslím, že takové teorie jsou zcela zcestné... Stát ve frontě a čekat jak blb bude umět každej pořád... ale proč by si to sám ztěžoval, když bude mít možnost to udělat během pár minut na netu... Podle mě to spíš mezilidským vztahům pomůže... tak když člověk něco potřebuje vyřídit, trvá to mnohdy celé dopoledne (odpoledne) nebo i déle a přitom většinu toho času zabere cesta + různé čekání... a tak by se to obešlo pár kliknutím a zbylej čas by se mohl věnovat třeba rodině nebo přítelkyni... atd.

    Já patřím k těm co už od mládí u PC tráví vážně hodně času (a mám spoustu takových kamarádů a známých...) ale podle mě je to spíš přínosem... protože: Nechlastám, nekouřím, nefetuju... místo toho, abych šel večer někam "pařit" nebo "kalit", tak prostě sednu k PC a třeba vytvářím nějakej web nebo radím známým po netu, jak vyřšeit problémy s jejich "záložníma kopiema" OS atd. a další věci... (hry moc nehraju, já raději na PC něco sám vytvářím...) No a kdo se se mnou baví v "Real World", tak si zatím nestěžoval, že bych byl v komunikaci (nebo v něčem jiným LOL) horší než ostatní (prý spíše naopak )...

    Podle mě je PC a net dobré a třeba rodičům bych ho doporučoval pořídit pro děti, protože jim to rozšíří obzory a nebudou mít pak různý průšvihy... mě třeba doma, když jsem byl malej, od PC (no tehdy ho skoro nikdo neměl, bylo to strašně drahý... no naštěstí jsem patřil k těm šťastnějším pořád vyhazovali a "ať jdu taky někdy ven".... jenomže už málokterej rodič si asi uvědomí, že "jít ven" v 95% případů znamená venku dělat nějakej bordel nebo přinejmenším to, co by se jim zrovna nelíbilo...(co taky "venku" může dělat parta pubošů... že jo )

    Takže závěrem... internet, PC, telefon a technologie co budou v budoucnosti (podle mě určitě jednou bude všechno to, co vidíme v serialu StarTrek... nic z toho není nereálné, pro spoustu těch věcí existují už ted vědecké teorie, akorát naše technologie nám ještě nedovoluje je sestrojit...) rozhodně lidský druh nedegradují nebo jejich použitím nikdy nedojdek úpadku, ale celý lidský druh pozdvihují.... Musíme si také totiž uvědomit, že lidé to jediné v čem mají sílu a vlastně to jediné co  mají je naše inteligence... (Kdyby jsme ji neměli, bylo by znás nejspíš nějaké krmení pro různá zvířata a nebo ani to ne, protože by jsme umírali i když by se nám nic nedělo, protože bez naší technickým prostředků a věcí na "podporu života" je pro nás mrtící dokonce i přirozené prostředí naší vlastní planety (což se nedá říct o žádném jiném zde žijícím tvoru...) Takže veškerá naše moc a síla je jen v našich technologiích a inteligenci, proto je musíme rozvíjet a nebát se jich!!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zajdee  |  04. 10. 2003 09:57

    Hezká úvaha

    taky trávím na pc spoustu času, ale jen do chvíle, než mi někdo řekne: pojď ven, pojeď se někam podívat, atd. Když je totiž co dělat, tak se rád přesunu jinam :) a to razení lidem zvládám i když jsem někde mimo domov  například někde na pifku :)

    Pokud jde o budoucnost, tak spousta technologií ze startreku už dneska existuje na vědecké půdě (např. ovládání pc hlasem -- ale JAKÝMKOLI hlasem, měl jsem možnost vyzkoušet si hlasově ovládaný telefonní seznam a to i tak, že jsem si do něj zadal nepříliš obvyklé jméno a pak si jej nechal vyhledat -- a, světe div se, ono to fungovalo! a to jsem prosím nezkoušel sám)

    Co se týče nedokonalosti lidí, inu, je to tak. Bez vědy (a té inteligentnější části populace) bychom dnes neměli vymoženosti našeho života, ať už se jedná o pc, televizi, auta, mobily, elektřinu obecně, atd...

    Ale na druhou stranu je třeba dávat pozor, aby nás naše stroje neovládly, takové vize nás straší už dávno.... viz např. R.U.R. nebo Matrix :))))))

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Wikan  |  04. 10. 2003 10:45

    Pokud vim tak slo o rychlost 20 mil/hod a o vlak

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MSu  |  11. 10. 2003 21:42

    Ale tusim ze se v pripade vlaku nejednalo o rozdrceni, nybrz o uduseni, protoze z okynek by unikl vsechen vzduch

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kubisek  |  04. 10. 2003 08:45

    To je teda IMHO ten Standa pěknej vocas, když je pořád zalezlej doma. Takovýhle lidi jsou většinou v životě nepoužitelní.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pupik :-)  |  04. 10. 2003 09:10

    . . . mas pravdu, jen at radsi zustane zalezlej kde je a nevylejza mezi normalni lidi

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pupik :-)  |  04. 10. 2003 09:10

    . . . mas pravdu, jen at radsi zustane zalezlej kde je a nevylejza mezi normalni lidi

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    noname  |  04. 10. 2003 09:20

    Nejte spíš vy vocas kterej by "Standovi" záviděl? Nevím co je špatnýho žít tak, jak je popisováno v článku! A nevím kde jste přišel k úsudku, že je nepoužitelnej pro život. To jako soudíte podle sebe nebo svých kamarádů? :))

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    XXX  |  04. 10. 2003 09:25

    Ja znam par takovejch lidi ale vesměs jsou na podpoře maji levnej net a sedi na netu a přividělavaji si :o) když dojde podpora pišou tyden životopis a potom hola do prace :o)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  04. 10. 2003 10:50

    Ja bych rekl, ze si spis privYdelavaji ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  04. 10. 2003 10:57

    Diky, ale priste to opravdu zvladnu sam za sebe ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr J.  |  04. 10. 2003 22:46

    ze by rozdvojeni osobnosti neboli schiza?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kubisek  |  04. 10. 2003 09:41

    Nezávidim mu teda ani náhodou. Člověk je jaksi odjakživa tvor společenský, on se v podstatě té společnosti straní. Takže to dopadne tak, až mu nepojede ADSL nebo mu bude někdo rušit WiFi a on bude muset třeba něco zařídit na úřadě (zejména finančním), tak bude uplně v pr.... a ani nebude vědět, co to ten úřad je a kam má jít a za kým atd...
    Vidím to tak trochu na svém strejdovi, i když u něj to ještě není tak drastický jako u tohodle. 

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Honza  |  04. 10. 2003 15:09

    No, zkusím taky reagovat, protože ten článek se podobá mé denodenní realitě. S jedním rozdílem - méně než Standa telefonuju a více internetuju.

    Jsem odstudovaný student, který podniká na vlastní triko. Dělám webové aplikace. Telefon používám jen na pizzu a hovory s přítelkyní.

    U PC sedím 15-18 hodin denně, zbytek spím a o víkendu jeden den skoro celý souložím.

    Nicméně pánové vizionáři, nevíte o čem mluvíte. Když člověk pět dní jen spí a nebo sedí u PC, co je dva metry od postele, začnete z toho blbatět. Pak se člověk nasere, koupí si notebook a pracuje jinde. Kavárny, hospůdky, internetové kavárny - hlavně změna. Pokud máte kladný vztah k alkoholu, tak se v hospodě začnete opíjet. Bohužel to není můj případ. Notebook Vám to ale pěkně posere - když máte signál na chalupě a dovolá se vzteklý nebo jen utrácení chtivý klient, pracujete i tam. A v autobuse, vlaku, večerním pivu, u rodičů na návštěvě.

    Abych dal nějaké resume: když je to fakt moc, tak pak dochází k takovým paradoxům, že si jdu do banky zaplatit účet za telefon, i když mám banku v mobilu i na PC. A schválně nemám inkaso a trvalej příkaz. A když pracuju dva týdny v jedné kavárně, nakonec se nudím i tam. A pokud si chci dát pausu ....
    ... zvednu se a o dvacet metrů sednu do jiný. Piju tam stejný kafe, stejnej tonic a z okna koukám na to stejný. Ale mám pocit, že odpočívám, sedím o pět metrů dál.

    Věřte mi, tyhle hi-tech story - není o co stát

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    gool  |  04. 10. 2003 17:27

    No jeste se tim chlub

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    no name  |  05. 10. 2003 02:46

    ses divnej ... presne TED sedim doma 19 den a jsem uplne v pohode (jelikoz jsem nemocen ) ) ale naprosto mi to vyhovuje ... ono i pres bezny pracovni tyden jsem venku vlastne jen cestou do garaze, autem do firmy a zpet

    nevim, proc bych mel blbatet ... a nechapu, kde se bere ta predtava, ze tito lide musi byt mimo ... ano, rano vstavam kolem desate, tak hodinku a pul rotoped a domaci posilovna (ne, vazne nemam 50 kg navic jak se vetsina lidi mylne domniva, ze nutne musime my, sklepni programatori vypadat, spise presne naopak , pak proste pracuju, nekdy jen par hodin, jindu treba 20, jak je potreba, pritelkyne dorazi utahana, udelam ji veceri, zkoukneme nakej film, probereme praci - o vikendu se ji nikam nechce, protoze ma toho za celej tyden plny zuby, maximalne pozvem zname a kamose, ztejne vetsinou skoncime pred platnem naseho domaciho kina ...

    jasne, ze jezdime na lyze a pod, ale jen reaguji na to, ze jsem vetsinu pracovniho zivota zavrenej a jsem uplne v poho ... a ted uz skoro 3 tyden a jsem happy jako blecha - doparil jsem hry co jsem chtel, precetl spoustu knih, dodelal si svoje soukrome resty a dobastlil rozdelane veci a jeste bych potreboval nemocenskou tak dalsi rok, abych stihl vsechno, co mam v planu vyzkouset/zbastlit/zrealizovat )

    ale fakt me stve, ze to POSLICCI A DODAVKOVE SLUZBY NEBEROU KARTU - to je vazne jediny duvod, proc jit ven ((((

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Václav Kadlec  |  06. 10. 2003 14:20

    To je myslím docela přesné. Pokud se používání počítače, internetu a telefonu (a taky všech pohodlných "dálkových" služeb) přehoupne přes určitou mez, přestává být výhodné, šikovné i pohodlné a může začít být na obtíž. A věřím, že pak člověk klidně schválně jde osobně vyřídit něco, co by mohl vyřídit přímo - jen proto, aby z té přímé (a tedy vlastně pracovní a možná trochu ubíjející) linie vypadl. Ale to je jistě individuální.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ladislav Málek  |  07. 10. 2003 21:15

    Hmmm, je to přesně tak, jak říkáš, v bance mě to taky baví .... A taky jsem vymyslel dát si do auta plyn a jezdit do hor, je tam čistej vzduch a napadaj mě lepší věci, než doma .....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  05. 10. 2003 10:44

    U kompa (nebo proste doma) taky vydrzim sedet hooodne dlouho, ale stejne by neco takovyho pro me nebylo...dyt je to akorat tak na zblbnuti...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  04. 10. 2003 08:44

    Bezva, kdybych se misto cteni tohohle clanku valel v posteli, udelal bych lip.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pupik :-)  |  04. 10. 2003 09:20

    . . . tak si tu klidne postezuj na svou neschopnost vydelat si tricet koliku na noutase a datovou picmic kartu ET a litr mesicne na DataNonstop . . . jinak by sis totiz cetl tuto diskusku taky v posteli jako ja

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr J.  |  04. 10. 2003 22:36

    teda ja s notasem sedim v kresle, v posteli je to nepohodlny, musim ho mit na brise a to se mi blbe pise, v posteli se na notaku akorat koukam na DVDcka

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vit  |  04. 10. 2003 08:10

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor