Ano je pravda, že v době NMT a začátků Eurotelu se platilo i za příchozí hovor. Mám dojem, že minuta stála 25 korun, volající platil 16 a volaný ten zbytek, ale řekl bych, že v té době to nebylo tolik motivováno chtíčem po zisku, ale spíš to bylo všechno drahé, nové a kdyby celé náklady na hovor měl platit volající, byť to byli nejbhatší jedinci ve společnosti, asi by nikdo nevolal nebo by se volalo míň než se volalo a přístroje by se nekupovaly tolik, jak se kupovaly a náklady na provoz a údržbu sítě by to nepokrylo a žádné mobily by tu nebyly nebo by se to zkrátka tolik neujmulo. Lidí s mobilem bylo málo v té době a ti, kterým bylo z mobilu voláno, byli tak stejně nadšení, že jim volá někdo z mobilu, stejně jako ten, kdo z mobilu volal, a tak jim nepřišlo tak strašné za tento luxux (v té době to opravdu luxus byl) trochu zaplatit. Chodilo se volat na kopec, protože málo kde byl signál, atd. Ale dnes je mobil každodenní potřeba naprosté většiny lidí až na pár jedinců, kteří mobil nemají. Člověk si bere mobil s sebou tam, kam jde, stejně, jako hodinky, klíče nebo peněženku. Je to pokrok a tvrzení, že v dobách NMT se příchozí hovory taky platily, je v této době neopodstatněné. Dnes, je to pomalu 20 let a je jiná doba a jiné podmínky. Všechna technika je lacinější, jak pro operátory ve srovnání s dobou NMT, tak pro spotřebitele, nový mobil se tu dá dnes pořídit i pod tisíc korun se vším všudy. Stejně tak můžeme vzpomenout, že v době zavádění SMS do GSM sítí, stála běžná zpráva o 160 znacích 9,50 Kč. Takže to můžeme klidně naroubovat na dnešní dobu a trh a říct, šlo to před 15 lety, tak proč by to za tehdejší cenu, nešlo i dnes? Jenže tak to nefunguje.
A přesně, jak to někdo tady řekl, v Americe je tradiční pevná linka, takže kdo má mobil ať platí za luxus být mobilní nebo ať si připlácí, že mu někdo z mobilu zavolá. Tady je situace kapku jiná. Tady většina domácností pevnou ruší nebo si pořizue nějaké VoIP, protože stejně platí za Internet. S Amerikou se to tu nedá srovnávat. Evropa neni Amerika.
Stejně divné je to tu spřevodem čísla k jinému operátorovi. Když voláte na převedené číslo, můžete dostat hlášku, že voláte do jiné sítě a cena bude jiná. proto se to tu tak masivně nepřevání. Třeba v Anglii to taky neni masivní, ale děje se to víc než u nás. pravda, je tam větší populace, ale je to tam i jinak. Rozdílné ceny se platí jen do pevných sítí a z pevných do mobilních. Mezi mobilními sítěmi jsou ceny srovnatelné, proto když máte převedené číslo, tak prostě platíte tolik, jako v síti, do které to číslo patřilo původnně. ale to jsem se dostal jinam.
Závěrem: Pokud jde o poplatky za příchozí hovory, dokázal bych zkousnout, že budu platit paušál a místo toho, že v něm budu mít volné minuty nebo kredit na volání, či SMS a místo převádění volných minut do dalšího měsíce, že si tím budu přispívat na příchozí hovory. Ať je paušál jako dnes, čm vyšší, tím nižší cena za minuty a SMS a z paušálu hradit příhozí hovory. Kdyby se k tomu zavedlo účtování 1+1 nebo případně když tak 30+1, dalo by se to zvládnout. A neprodražovalo by to každou minutu hovoru. Nebo ať je to takhle s tím, že co se provolá nad paušál, ať je teda každá volaná minuta o 50 h dražší a nemusí za příjem hovorů platit volaná strana. Modelů, jak by to šlo, může být celá řada. nechci vyvolávat flame, jen jsem řekl, co si myslím. Co člověk, to názor. Je mi už dost let na to, abych toto dělal.
K někteým flame reakcím lidí, co psali pod můj předešlý příspěvek, se nechci moc vyjadřovat. V každé společnosti bohužel je vzorek takových lidí. Jen chci na okraj říct, že kdybyste respektovali názor druhých a nevnášeli do diskuse svojí nevybitou zlobu, žilo by se i Vám líp a víc byste se smáli.