Celoevropský test v Ostravě, auta si sama volají pomoc

Rozsáhlý evropský test systému eCall, který dokáže včas přivolat pomoc k havarovanému vozidlu a zvýšit tak šance na záchranu lidí i majetku, se poprvé rozběhl v České republice.

Do pátku 13. listopadu se odborníci na informatiku, zástupci automobilek a záchranáři pokusí v Dolní oblasti Vítkovice v Ostravě, na akci s názvem eCall Testfest, ověřit, jak budou umět auta kdekoli v EU sama zavolat po nehodě na tísňovou linku 112.

Klepněte pro větší obrázek
Jak funguje systém eCall.

„Test má celoevropský význam, protože v roce 2018 budou muset být všechny vozy v Evropské unii vybaveny zařízením tísňového volání eCall, které v případě nehody automaticky vyrozumí záchranné složky,“ říká Rostislav Hlosta za pořadatelský tým.

Cílem testu je ověřit funkčnost vyvinutých systémů, které mají ročně zachránit tisíce lidských životů, a současně informovat o eCall veřejnost. Do testu v Ostravě se zatím zapojilo zhruba 80 účastníků - výrobci vozidel, vozidlových jednotek a center tísňového volání, zástupci záchranných složek, hasičů a další.

Celoevropský test organizuje profesní organizace pro inteligentní dopravní systémy v Evropě a Evropský institut pro telekomunikační normy. Pořadatelství připadlo společnostem Vítkovice IT Solutions a Vodafone.

Podporu poskytují Evropská komise, ministerstvo dopravy a Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR. Poprvé se test pall konal v Nuneatonu ve Velké Británii, poté v Essenu v Německu a potřetí ve Vigo ve Španělsku.

Ročně se má díky této novince v EU zachránit na 2500 životů. Dřívější zprávy pak udávají, že na území České republiky by měl systém eCall zachránit zhruba sedmdesát lidí.

Diskuze (12) Další článek: Samsung začne v prosinci prodávat univerzální brýle Gear VR

Témata článku: , , Tísňové volání, Pomoc, Sam, Pořadatel, Test, Záchranáři, Ministerstvo dopravy, Generální ředitelství, Auto, Lidský život