Celosvětový Pokémon Go Fest je za námi. Převládá frustrace a zklamání

Mobilní hra Pokémon Go měla na uplynulý víkend naplánovanou akci Go Fest 2020, která měla být oslavou pokémonů. Kvůli koronaviru však nebylo možné akci uspořádat na jednom vybraném místě, a tak Niantic spustil virtuální akci, které se mohl se vstupenkou zúčastnit každý. A výsledek? Moc pozitiv bychom nenašli, s loňským Go Festem v Dortmundu se akce vůbec nedá srovnat, přestože hráči mohli poprvé chytat celé dva dny. Pokud jste si vstupenku nekoupili, o nic zásadního jste nepřišli...

První den

Každý den byl pro hráče naplánován jiný herní program. První den každou hodinu rotovala jedna z pěti skupin pokémonů, které jste si mohli odchytit. V rotaci však byla chyba, takže se někdy spojily dvě skupiny pokémonů. Současně každou hodinu probíhal globální úkol, a čím dříve byl splněn, tím dříve byly aktivovány herní bonusy, např. 3× zisk zkušeností při odchytu nebo dvojnásobek candy. Jenže úkol s posíláním dárků dalším hráčům byl splněn těsně před limitem, protože ve hře přestala fungovat záložka s přáteli.

A chyb bylo daleko více, např. překrývání pokémonů. Pokud jste kliknuli na vzácného, zobrazil se „obyčejný“, který byl vykreslen pod ním na tom stejné místě. A po odchytu tam už vzácný nebyl.

Po více než roce se ve hře objevil „točící pokébal“, který značí neustále načítání ze serveru, při němž byla hra nehratelná. Raidy nefungovaly, při odchytu se objevovaly náhodné hlášky, např. Error 0 a 26, popř. hra i několik hodin vůbec neregistrovala dotyky nebo jen s obrovským zpožděním. Kdyby se to stalo na akci, kde jsou lokálně desítky tisíc lidí, asi by se to dalo pochopit, ale v globálním měřítku, kdy počet hráčů nebyl až tak výrazně vyšší, než za běžného stavu, to bylo na pováženou. I proto Niantic hned ze startu akce oznámil, že kvůli problémům připraví „náhradní jednodenní akci“.

A na pováženou byl i výběr pokémonů, spawn pool byl poměrně úzký, takže jste ve hře neustále viděli ty stejné (nezajímavé) pokémony. Chytit jste si třeba mohli vyvinuté formy starterů první generace, jenže těch má každý hráč několik desítek (možná stovek). A pokud jste za splněný vodní, ohnivý či travní úkol očekávali nějakého speciálního pokémona, byl to jen Charizard, Blastoise či Venusaur. Z pokémon snapshotů šlo získat nového pokémona Rotom, a celkově odchytit i několik nových shiny pokémonů.

Odchyt shiny měl být jedním z hlavních lákadel, jenže spousta hráčů tvrdě narazila. Nebylo výjimkou, že po celodenním hraní spousta hráčů nenašla ani jednoho shiny pokémona (tj. specificky zabarvená vzácnější forma). A to rozhodně není ze stran vývojářů správný přístup. Ano, našli se i tací, kteří za oba dny odchytili 70 shinny, spousta hráčů ale musela vzít zavděk jedním či dvěma, či dokonce žádným. Napříč všemi skupinami pokémonů se spawnoval i Unown s písmeny G a O (volitelně jako shiny). Škoda, dříve bylo písmen daleko více.

Druhý den

Druhý den obsadil pokéstopy tým rakeťáků s nímž se pojila nový úkolová sada, v rámci které jste mohli získat shadow verze tria legendárních ptáků a také Shadow Mewtwo. Na konci questu pak čekal mythický pokémon Victini. Z Incense, které byly při Go Festu absolutní nutností, se následně náhodně spawnovali pokémoni ze všech pěti skupin, a tak byla šance na odchyt toho, kterého jste potřebovali, už poměrně malá. 

Druhý den se navíc spawn pool dost výrazně zmenšil. Z dříve avizovaných 75 pokémonů jich druhý den ve hře chybělo hned 27 (spousta z nich by šla chytit i v shiny verzi)! Většina herního obsahu (cca 80 %) však byla k dispozici i pro ty hráče, kteří si na akci Go Fest nezakoupili vstupenku. A spousta z nich chytilo více shiny než lidé se vstupenkou. Celkově tak z Go Festu převládá zklamání, očekávání byla daleko větší než skutečnost. 

A na závěr přidáme i některé statistiky. Go Festu se zúčastnili hráči ze 124 zemí světa, kteří dohromady chytili téměř miliardu pokémonů. Hráči porazili přes 58 milionů členů týmu Go Rocket a poslali 55 milionů dárků. V průměru každý hráč s lístkem na Go Fest ušel 15 kilometrů. Část z výdělku za prodané vstupenky (10 milionů dolarů) věnuje Niantic vybraným neziskovkám v USA.

Diskuze (3) Další článek: Apple ladí. Třetí beta iOS 14 přináší nové widgety a hromadu drobností

Témata článku: Android, Mobilní hry, iOS, Pokémon GO, Rozšířená realita, Niantic, Pokémon go fest, Dortmund, Dratini, Frustrace, Škoda, Eevee, Spousta hráčů, Vstupenky, Go Fest, Unown, Blastoise, Pikachu, Zklamání, Pool, Spousta, Charizard, Odchyt


Určitě si přečtěte

Xiaomi Mi Band 5 má větší displej, pohodlnější nabíjení a pořád skvělou cenu

Xiaomi Mi Band 5 má větší displej, pohodlnější nabíjení a pořád skvělou cenu

** Náramek dostal větší, jemnější a jasnější displej ** Xiaomi zpřesnilo měřič tepu i spánku ** Cena je pořád skvělá, ale snížila se výdrž

Lukáš Václavík | 31

Galaxy Watch 3: Nové funkce pro každého, titan pro fajnšmekry

Galaxy Watch 3: Nové funkce pro každého, titan pro fajnšmekry

** Nová generace hodinek od Samsungu staví na známých základech ** Na zápěstí se dostane ocel a titan s koženými a kovovými řemínky ** S měřením EKG a okysličením krve v Česku nepočítejte

Martin Chroust, Filip Kůžel, Jakub Michlovský | 33

RECENZE: Redmi Note 8 Pro – bestseller má úspěšné pokračování

RECENZE: Redmi Note 8 Pro – bestseller má úspěšné pokračování

** Redmi Note 8 Pro přináší nekompromisní poměr výkon / cena ** Přidává čtyřnásobný fotoaparát s 64Mpx rozlišením ** Zamrzí jen košaté MIUI se zbytečnými aplikacemi

Martin Miksa | 36