Nejde o přetrhnutí se. Ale proces příchodu zákazníka a jeho odchodu by měl být v rovnováze. Bez ohledu na to, jestli se obchodníkovi odchod platícího zákazníka líbí nebo nelíbí. Když obchodník jendostranně změní smlouvu a ždíme ze mě víc a když chci odejít dojí ze mě smluvní pokuty za nevyčerpané paušály do konce smlouvy na dobu určitou, taky ho nezajímá, jak a jestli se mi to líbí. Obchodník má i tak výpovědní dobu nejmň 30 dnů, O2 třeba dokonce 42 dnů. Takže když mu oznámím konec, neměl by ani ceknout, protože ode mě dostane ještě nejmíň 1 paušál, někdy i 2 i 3. Tak o co jde?!Smlouva se uzavřela po telefonu, na prokazování její existence stačí nahraný hovor, nemusí být ani podepsaná. Nemusí být aní na papíře, stačí, že je na serveru poskytovatele. Ale výpověď musí být jen na určitém papíře nebo jen v určité lhůtě a do sídla obchodníka. Modem se musí vrátit poštou na vlastní náklady někam do Litomyšle. To je rovnováha?Obchodník klidně vleze odběrateli do zadku kdykoli a jakkoli, zavolá a cpe lidem produkt, aniž by ho chtěli nebo potřebovali. Přijde i k Vám domů a když se Vám to nehodí, tak další den i za týden nebo pošle někoho jinýho. Vstup zákazníka do odběru služeb a zboží se maximálně usnadní. Až tak, že stačí při telefonátu dealera odpovědět "ano chci" nebo jen ano, na něco úplně od věci, a podle dnešních zákonů to bez obtíží může být hned chápáno jako souhlas k uzavření smlouvy na dálku! To musel někdo hafo vylobovat. Najednou přijde smlouva kurýrem a když se volá, nic jsem si neobjednal, tak co ta smlouva?: "No ale do telefonu jste nám řekl ano a tím jste uzavřel smlouvu." Tohle to jde jenom u nás. Všude jinde by s takovýmhle jednáním s obchodníkem vyběhli.Ale když chce zákazník skončit smlouvu a odejít, tak jak přišel, tak se mu naháže pod nohy tolik klacků, kolik jenom jde a pořádných. Minimálně mu to aspoň pořádně znepříjemníme, zabrzdíme ho a zkomplikujeme mu to znepohodlníme to. Smlouvu mohl uzavřít i po telefonu, nemusel ji ani podepsat, aby platila. Ale když ji chce ukončit, musí s občankou na pobočku, musí poslat dopis !!na předepsaném formuláři!! na sídlo společnosti v určité lhůtě, aby ji obchodník akceptoval, apod. Viz vracení modemů u UPC. Výpověď na papíře do sídla Vodafonu apod.Vlastní zkušenost: Když jsem chtěl reálně od UPC odejít, nestačilo jim do telefonu pohrozit, že odcházím, abych dostal nižší cenu nebo mi zůstala loňská. Musel jsem poslat papírovou výpověď a měsíc čekat a platit novou cenu, než mi zavolali, že jim přišla. Ts, to už ji měli aspoň 3 týdny na stole. A že je jim to líto a co pro mě můžou udělat a nabídli mi nižší, než loňskou cenu. Tak jsem na to kývl a ptám se: "Toto je konečná cena, toto budu platit? Tuto částku mi budete strhávat?" Ano tuto částku Vám budeme strhávat. Najednou zjistím, že sice ano, příšla faktura, jako loni, míň než letos, ale víc, než co znělo v telefonu. No jo, on je v tom poplatek za modem. Fajn. Ale měli mi říct. S poplatkem za modem je to loňská cena. A ne mi vykládat, že končná částka je o 90 korun míň a o modemu neříct ani slovo. To jsem si samozřejmě myslel, že když je podle jejich tvrzení konečná a tuto mi budou strhávat, tak že je to včetně modemu. To by bylo samozřejumě ohromně výhodné. Člověk musí hlídat každé slovo. každé! Furt všechno kontrolovat a nesmí jim věřit všecko.