Černý puntík: Paegas by měl lépe informovat

Známá se na mě obrátila s problémem: má Twist a po hovoru na EuroTel jí byla z kreditu odečtena příliš vysoká částka. Vysvětlil jsem jí změnu cen z minulého týdne, ale pak mě ale napadlo: proč ji neinformoval Paegas?
Černý puntík: Paegas by měl lépe informovat
Včera se na mě obrátila známá s problémem: má Twist a po hovoru na telefon EuroTelu jí byla z kreditu odečtena příliš vysoká částka. Hned mi bylo jasné, o co jde, a Janě jsem vysvětlil změnu cen z minulého týdne. Potom mě ale napadlo: proč ji neinformoval Paegas?

Zeptal jsem se proto svých dalších přátel, kteří mají Twist, jestli od operátora dostali zprávu o novinkách. Jestli jste četli článek z tiskové konference, tak víte, že zdaleka nejsou jen příjemné. Moji známí navštěvují MobilManii, takže o zdražení volání do EuroTelu a o volání do schránky zdarma věděli – operátor jim ale také nic nesdělil. Začal jsem se zajímat, jaký je standardní postup, kterým Paegas informuje své zákazníky.

Uživatel Twistu není jen položka ve statistice

Paegas o svých nových službách a změnách informuje formou tiskových zpráv a tiskových konferencí, spoléhá na média, která události vytroubí do světa. Zákazníci s tarifním programem dostávají spolu s fakturou leták s novinkami, všichni se informace můžou dozvědět v prodejnách nebo na infolince.

Jenže pořád zbývá poměrně velká skupina uživatelů předplacené služby Twist, kteří nesledují specializovaná média a nevšimnou si malé poznámky v denním tisku. Nenapadne je také pravidelně volat na infolinku (pokud vůbec ví, že nějaká infolinka existuje), v obchodě Paegasu byli naposled když si kupovali mobil. Takových uživatelů je podle mě přes milion – jsou to obyčejní lidé, kteří mají mobil jen k telefonování. Jak se dozvědí o tom, že můžou do hlasové schránky volat zdarma a že při volání do EuroTelu zaplatí o korunu víc?

Rozhovor plný argumentů

Paegas správně dodává, že Twistaři jsou anonymní a nelze je informovat podobně jako uživatele tarifních programů. Mám ale návrh: jistě existuje databáze twistových telefonních čísel, na které lze jednoduše poslat textovou zprávu oznamující zlevnění/zdražení. Paegas argumentuje: jak takový člověk pozná, že se nejedná o poplašnou textovku, ale o seriózní informaci? Já odpovídám: ověří si ji na infolince, protože do zprávy se stejně vše nevejde a bude v ní telefonní číslo infolinky. Paegas kontruje kapacitními důvody, protože poslat dva miliony textovek asi opravdu není žádná legrace.

Oficiální informace: Paegas v současnosti neřadí textové zprávy mezi standardní postupy pro informování svých zákazníků a ani v blízké době (hovoříme teď asi o měsíci) textovky do portfolia svých informačních kanálů nezařadí.

Informuje Paegas dostatečně?

Závěry budou dva: Paegas si myslí, že své zákazníky informuje dostatečně. Já vidím v informovanosti nadpoloviční skupiny zákazníků velké mezery a zvlášť v tomto případě, kdy šlo o zdražení služeb (i když na volání do schránky zdarma také nezapomínám), neznalost nových cen vůbec nepotěší.

Co si o této věci myslíte vy? Napadá vás jiný způsob, jakým by měl operátor informovat své zákazníky? Jaké jsou vaše zkušenosti s jinými operátory? Napište nám do diskuse.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile

134 komentářů

Nejnovější komentáře

  • pavel 17. 7. 2001 19:15:10
    Mne to na Twist DOSLO
  • Petr 17. 7. 2001 19:15:10
    Tak jsem dnes (17.4.)objevil další dva neznalé Twistaře kterým jsem sdělil...
  • Mojmír Herzlík 17. 7. 2001 19:15:10
    Nehodlám se vracet k tomu, co jsem napsal jako návod, jak se zachovat při...
Určitě si přečtěte

Zpátky do školy! Nejlépe s novým mobilem a výhodným tarifem, nejvýhodnější je...

Zpátky do školy! Nejlépe s novým mobilem a výhodným tarifem, nejvýhodnější je...

** Pokud vám ještě nebylo 27 let, máte dveře otevřené ** 10 GB s „občanským“ tarifem stojí přes tisícovku, pro mladé 499 Kč ** O2 připravilo akci na telefony, za úpis sleví až 3 000 Kč

Dnes | Pospíšil Aleš | 10

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

** Internet věcí už není prázdná fráze ** Čekali byste chytrou elektroniku ve vinohradu na jihu Moravy? ** Čerstvé informace každých 30 minut umožní šetrně pracovat s chemií

17.  8.  2017 | časopis Computer, Michlovský Jakub

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

** V druhé půlce letních prázdnin bodují telefony střední třídy ** Pokud fandíte výhodným nákupům, zaostřete na Huawei ** Za dvouletý úpis vám operátor sleví až 4 000 Kč z ceny

3.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 73

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení