Černý puntík: tiskové konference operátorů

Pondělní dopoledne bylo na Invexu vyhrazeno akcím mobilních operátorů. V deset hodin se konala tisková konference Eurotelu, o hodinu později se prezentoval Paegas. Oba operátoři však své akce pojali jako nováčci, kteří byli na Invexu poprvé.

Eurotel svoji tiskovou konferenci zahájil se zpožděním. Už to je vzhledem k nabitému programu všech novinářů velmi nepříjemné. Vyslechli jsme přednášku o orientaci Eurotelu na firemní zákazníky, byly nám prezentovány výhody, které firmy u Eurotelu mají, a úspěchy, jež Eurotel v tomto tržním segmentu dosáhl. Tisková konference na stejné téma se přitom konala před několika měsíci. Čas na vlastní novinky přišel až pár minut před jedenáctou, kdy začínala tisková konference Paegasu.

Nedalo se nic dělat, kvůli špatné organizaci tiskové konference jednoho operátora nezmeškáme druhou akci (vůbec nepředpokládám možnost, že by Eurotel chtěl, abychom kvůli němu nestihli druhou tiskovku). Na prezentaci nejzajímavějších služeb a na otázky k vedení společnosti tentokrát nedojde, na stánek Eurotelu musíme odpoledne zajít ještě jednou.

Konference Paegasu začíná relativně včas, po tiskovém mluvčím si bere slovo generální ředitel. V dlouhém projevu, jehož délku ještě zdvojnásobil tlumočník, byly zrekapitulovány úspěchy a klíčové produkty a služby RadioMobilu za loňský rok. V závěru ani tentokrát nechybí povinné poselství zlé české vládě, která za licence UMTS požaduje nekřesťanské peníze a blokuje tak ekonomický rozvoj České republiky. Teprve teď, po pětatřiceti minutách se dostáváme k prezentaci nových služeb, bohužel není dostatek času setrvat až do konce, musíme opět odejít uprostřed nejzajímavější části.

Napíšeme stejně jen to, co zajímá naše čtenáře

Nevím, proč mobilní operátoři na Invexu pořádají dlouhé přednášky na témata, která již byla několikrát řečena. Většina přítomných novinářů je zná a nepoučený zbytek si o nich může přečíst v tiskových zprávách, které všichni samozřejmě dostali. Na veletrzích, kde se denně konají desítky akcí, chce novinář přece co nejrychleji získat nové informace a nezajímají ho projevy, jak je firma úžasná, a nechce znovu slyšet věci, které dobře zná. Pro taková témata můžou být určeny samostatné tiskové konference mimo veletržní týden, na kterých je jedno, jestli na nich novináři stráví hodinu nebo dvě.

Ideální by bylo, kdyby tiskové konference na veletrzích byly stručné a šly rovnou k věci. Když to nejde, začneme asi po firmách požadovat přesný časový rozvrh s jednotlivými řečníky a jejich tématy a budeme chodit jen na ty části, které nás zajímají.

 

Diskuze (2) Další článek: Invex 2001: Eurotel má ceny za Go GPRS a má SIM se dvěma čísly

Témata článku: , , , , Puntík, Tisk, Operátor, Časový rozvrh, Tlumočník, Tis