Češi by přivítali reklamu, která by znala jejich polohu

Vodafone to s mobilní reklamou myslí vážně. Pro odvětví je dobré, že se postupně přidávají i ostatní dva operátoři. T-Mobile minulý týden vydal tiskovou zprávu, o tom, že zvažuje nabídnout reklamní prostor na svých portálech a O2 už svůj mobilní portál k reklamě využívá. O tom, že se „u modrých“ chystá více, svědčí i nedávno registrované ochranné známky. Každopádně u Vodafonu jsou s mobilní reklamou nejdále a o dalším vývoji svědčí třeba i následující zpráva.

Podle výzkumu Vodafonu a agentury Millward Brown by více než polovina (63 %) zákazníků mobilních operátorů ve věku 20-40 let chtěla dostávat reklamu do svého mobilního telefonu na základě své aktuální polohy nebo místa bydliště. Zároveň by většina z nich (81 %) ráda přijímala mobilní reklamu pouze z oblastí, které je zajímají. 71 % zakazníků by přitom za příjem mobilní reklamy nepožadovalo další benefity.

Z výzkumu dále vyplynulo:

  • Nejpreferovanějším kanálem mobilní reklamy jsou SMS zprávy, které zasílá inzerent přímo zákazníkům - preferuje je 77 % z nich.
  • Zákazníci by měli největší zájem o příjem mobilní reklamy z oblasti módy (52 %), hudby a filmu (48 %) a mobilních komunikací (45 %).
  • 71 % zákazníků by reklamní SMS přijímalo bez jakéhokoli benefitu, pokud by se jednalo o reklamu, ktera by odpovídala jejich zájmu, nebo by se týkala přímo jejich oblíbené značky.
  • 29 % zákazníků by za příjem reklamních SMS očekávalo benefit v podobě 1-2 SMS zdarma.
  • 61 % zákazníků by chtělo dostávat reklamu do svého mobilního telefonu na základě své aktuální polohy.
  • 63 % zákazníků by chtělo dostávat reklamu do svého mobilního telefonu na základě svého místa bydliště.

Výzkum realizoval Vodafone ve spolupráci s agenturou Millward Brown v průběhu ledna a února 2008 na reprezentativním vzorku 400 zákazníků všech mobilních operátorů v ČR ve věku 20-40 let.

Diskuze (24) Další článek: Vodafone: každý den jiný mobil za 7 Kč

Témata článku: , , Kter, Pol,