Češi se nechtějí upisovat operátorům

Podle průzkumu Vodafone Zoom nám připadají spotřebitelské smlouvy složité, naopak všichni chceme odměny za věrnost.
Češi se nechtějí upisovat operátorům

Vodafone zveřejnil výsledky dalšího z průzkumů série Vodafone Zoom, ve kterých zjišťuje, jaký názor na mobilní trh mají čeští uživatelé bez ohledu na příslušnost ke konkrétnímu operátorovi. Tentokrát se otázky týkaly operátorských reklamních kampaní, uzávírání smluv a také odměn za věrnost. Zatímco smluvně chce mít svůj vztah s operátorem ošetřen jen málokdo, po odměnách za věrnost touží víceméně všichni. Výsledky průzkumu napoví nejen Vodafonu jako jeho pořadateli, ale i zbývajícím operátorům, jakým směrem by se měly ubírat jejich budoucí kampaně a strategie.

Reklamní triky

Většina Čechů považuje reklamní triky za běžnou součást prodeje na českém trhu. Nejvíce triků se dle průzkumu používá v oblastech bankovnictví (86 %), u mobilních operátorů (65 %) a spotřebitelských soutěží (54 %).

Spotřebitelské nabídky

Až 55 % důkladně nerozumí nabídkám produktů a služeb na českém trhu. Nejméně srozumitelné jsou nabídky v oblastech: bankovnictví (88 %), pojišťovnictví (78 %), spotřebitelských úvěrů (67 %) a mobilních operátorů (40 %).

Písemné smlouvy a dlouhodobé závazky

Většině respondentů (66%) vadí písemné smlouvy na delší dobu, které podmiňují využívání zvýhodněných služeb operátorů. 82 % by ocenilo, kdyby písemné smlouvy s operátory vůbec neexistovaly.

Naprosté většině Čechů (91%) připadají spotřebitelské smlouvy příliš komplikované. Nejvíce pak v oblastech bankovnictví (81 %), pojištění (73 %) a ve spotřebitelských úvěrech (66 %). Třetině (32%) se zdají smlouvy s mobilními operátory nejméně srozumitelné.

Průzkum dále ukázal, že 13 % respondentů nečte důkladně smlouvy, které podepisují a 30 % smlouvu podepíše, přestože jí úplně nerozumí. Polovině všech dotázaných se už někdy stalo, že je prodávající nutil k podpisu smlouvy, kterou si předtím nestihli sami pozorně prostudovat (49 %) a 44 % se již někdy uvázalo smlouvou na delší období a následně toho litovalo.

Věrnostní programy

Téměř polovina respondentů (48 %) má ke svému operátorovi „citový vztah“, přičemž nejčastěji mají citovou vazbu ke svému operátorovi zákazníci Vodafonu (56 %).

Přestože je většina respondentů (60 %) u svého operátora více než 5 let, převažuje u nich pocit, že si jich jako dlouhodobé zakazníky už nikdo nevšímá (72 %). Odměny za věrnost mobilnímu operátorovi by ocenilo 97 % zákazníků a výhodný věrnostní program by byl dokonce důvodem pro změnu operátora pro polovinu z nich (49 %).

Témata článku: Operátoři, Ostatní

24 komentářů

Nejnovější komentáře

  • xpavel 9. 3. 2008 18:22:01
    ono to tak nejak bude... znam par pruzkumu...a ty naopak rikaji, ze dost...
  • bart.homer 6. 3. 2008 20:32:03
    No, upřímně řečeno, já jsem vystřídal všechny tři operátory a jsem...
  • M27 6. 3. 2008 16:02:38
    Autor asi naráží na to že je průzkum dělaný tak aby vyhovoval operátorovi,...

komerční sdělení

Komerční sdělení