Ptal jsem se ředitele APMS (Asociace Provozovatelů Mobilních Sítí), zastupujícího u nás všechny síťové mobilní operátory proč, když podle něj volá pravidelně do zahraničí zhruba 2% zákazníků a do exotických destinací to bude ještě mnohem méně, operátoři implicitně nenastaví všem blokování zahraničních hovorů a nepovolí je jen metodou opt-in, tedy až na vyžádání daného uživatele, že má o takovou službu zájem, což by okamžitě ochránilo více než 98% uživatelů?Bylo mi řečeno, že "řeším hovadiny" a když jsem se ptal kolik ta "hovadina" stála už zákazníky peněz, tak prý finanční dopad "je minimální". Mně tato kauza připomíná známou kauzu s dialery a vytáčeným připojením pomocí telefonního modemu okolo roku 2003 s Českým Telecomem, kdy se lidem do počítačů dostával virus, který změnil volané číslo pro připojení k internetu na linku s drahým tarifem, takže nebohý uživatel pak platil i desetitisícové účty a Telecom z toho měl tučné provize, takže se nějak v plošné blokaci neangažoval.Na to mi bylo doporučeno "žít budoucností". Takže asi tolik k našim DRAHÝM operátorům...