Český mobilní internet je zakletý. Nejen pro nás, ale i pro zahraniční analytiky

Názory k článku

avatar
13. 12. 2017 00:59

Popravdě, já tu chybu u Vodafonu a T-Mobilu nevidím pokud byl průzkum zaměřen na tarify pod 30€ tak vaše argumenty, že tam chybí tarify co stojí o 0,30€ a 1,16€ (kurzy z Rewheelu) více než byl limit jsou naprosto scestné. Co by tam dělali, když pod 30€ nejsou Navíc v grafu na stránkách Rewheelu je vidět, že o tarifech vědí. Problém je bohužel v převodu měn a tom že pak nedojde k zaokrouhlení prodejcem. Nic to ale nemění na tom, že pokud mám jen 30€, tak si ty tarify opravdu nemůžu dovolit...A v nabídce O2 se asi nevyzná spíše redakce mobilmánie/cnews. Použity byli tarify O2 Spolu, kdy opravdu za 666 (pod 30€) dostanete 3GB. Problém může způsobit, jen to, že jsou k tomu potřeba minimálně dva lidé a televize, ale nevím jaké byli podmínky průzkumu, zda to vadí či nikoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arvo  |  13. 12. 2017 01:11

U nás se takové výzkumy dělají tak, že agentura na poslední chvíli řekne někomu, kdo věci příliš nerozumí, ale je ochoten to udělat. "Vezmeš si weby podle seznamu, zjistíš ceny a napíšeš do tabulky. To je všechno, co k tomu vím. A hlavně dělej, mělo to být odevzdané před týdnem!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 12. 2017 06:45

Hlavně nechápu proč by ČTÚ měl přebírat cizí analýzy. ČTÚ si má dělat vlastní šetření a analýzy - placení jsou královsky, tak by taky za ty peníze mohli nějakou práci alespoň občas odvádět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  13. 12. 2017 08:53

A jak chcete srovnávat u O2.de - Endlos surfen mit bis zu 1000 KBit/s ???https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czhunter  |  13. 12. 2017 09:01

Možná už mám špatný zrak, ale já v tom grafu vidím Vodafone-CZ i T-mobile CZ hodně vpravo - za 30€ unlimited data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AsiJá  |  13. 12. 2017 09:37

Proč mi to jenom připomíná éru SPT Telecomu(tehdejší monopol) ?
V ČR se paskvil(historie) stále opakuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ogyn  |  13. 12. 2017 10:26

Je přece jasné že u nás se jedná" specifický trh"😂👎 kdy jsi vlastně ani data nepřejeme! Osobně mám 4GB, jsem stále připojen odesílám fotografie, využívám email, sociální sítě, a ještě jsem nevyčerpal více jak 2,5 Gb... Český operátoři nás naučili škudlit daty a vyhledávat WiFi Free.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
pcwifi  |  13. 12. 2017 11:30

dodnes se buduje stale zakladni vrstva LTE800 ale uz mnohem mene se resi posilovani kde to dre. A ze to dre na moooc mistech o tom zadna. Morava je zakleta, tady vladne O2 a proste ne a ne a ne LTE2100 ani pro TM nebude. Brno ma TM pod svoji vladou, to je vyjimka. S minimem prace maximalni posileni, ale jak rikam O2 reklo NE a tak zatim nic. A tak se pomaaalu line a neochotne dokryva uplne novym budovanim - anteny, radia, prace firem - LTE1800. Jenze to jde moc moc pomalu... Jsme takova zeme vzor ja se to skutecne nema delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jirka1or  |  13. 12. 2017 13:12

Český mobilní internet je zakletý. Nejen pro nás, ale i pro zahraniční analytiky.
..................................................................................................................
Mi internet jede normálně, nezdá se zakletý.Naopak, zakletí jsou naší Čeští operátoři !!! Jako Postižení Retardi, Čarují s Cenami a upřímně si myslí, že i Zákazník musí být nutně Retardovaný či Postižený !!!
KO.KO.TI ZA.SRA.NÍ a VY.SRA.NÍ !!! Jen ať tratí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 12. 2017 17:01

Doufám že nepřijde doba i u nás, kdy bude neomezený mobilní internet. To přece rozumný člověk ani nemůže potřebovat...
Líbí se mi být specifickým zákazníkem !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Dokud nezačne v ČR fungovat konkurence na velkoobchodním trhu mobilních operátorů, tak se nezmění vůbec nic. Virtuální operátor musí mít možnost jednoduše přejít od Vodafone k T-Mobile resp. k O2 a naopak. Pak dokáže nabídnout koncovým zákazníkům dobrý mobilní služby a to i ty datový v LTE síti. Dokud ale UHOS může legálně ve své zprávě tvrdit, že konkurence funguje, protože existují podpultové ceny a těmi si tři velcí operátoři konkurují, tak se nezmění vůbec nic. Je to stejné jako kdyby si řezníci konkurovali podpultovými cenami masa. Prostě takový vylepšený socialismus, tenkrát nebylo maso a čekali se fronty a nyní je sice "masa resp. LTE dat" dost, ale zase jsou podpultové ceny. Horší je to v tom, že vám nepomůže počkat ve frontě, protože pokud se nechcete hádat, tak cenu lepší nedostanete. ČTU musí začít velkoobchodní trh skutečně regulovat a UHOS musí jasně říci, že není možný mít něco jako podpultový ceny. Cenový podmínky musí být za stejnou službu stejný a to pro všechny zákazníky. Takto prostě většina obyčejných zákazníků doplácí zisky velkým operátorům za nesmyslně snížené ceny pro velké firmy, státní správu a nakonec možná i zvýhodněné tarify pro zaměstnance úřadů, kteří mají o regulaci a podpoře konkurence rozhodovat. Pokud se totiž ceny narovnají, tak tito V.I.P. zákazníci by neměli neomezené volání za 89 Kč/měs. a 10 GB za 100 Kč. A to je ten problém made in ČR. Jinak, ale datově neomezené tarify u EriMobile existují, ikdyž rychlost je snížená, ale stále pro běžnou potřebu použitelná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan.vykotlany  |  13. 12. 2017 19:57

Kdyby bylo po mém, tak bych nabízel mobilní internet za úplně jiné ceny, než které se prodávají, mou filosofií i nadále zústává, že mobilní internet má být luxusní záležitostí narozdíl od internetu vedený po pevné lince tedy xDSL a nebo kabelem prostřednictvím kabelových operátorů.
Proč mám takovou filosofii, už jsem to tu kdysi zmiňoval. Nebudu se opakovat. Takže nabídnul bych tři datové tarify. JUNIOR, ADULT, SENIOR JUNIOR - pro mladé lidi do 26 let, ADULT pro osoby starší 26 let až do 64 let věku, SENIOR - pro osoby starší 65 let. JUNIOR : Měsíční paušál 499,- Kč, neomezené volání do všech sítí, neomezené SMS do všech sítí, datový balíček 1 GB.
ADULT : Měsíční paušál 1499,- Kč, neomezené volání do všech sítí, neomezené SMS do všech sítí, datový balíček 10 GB
SENIOR : Měsíční paušál 99,- Kč, 30 volných minut do všeh sítí, 30 volných SMS zpráv do všech sítí, datový balíček 50 MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Moas  |  14. 12. 2017 13:08

Analitici :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
honzatrx  |  14. 12. 2017 13:59

U nás nikdy levná data nebudou. Operátoři jsou si vědomi poptávky a hladu po datech, chovají se agresivně tržně, drží ceny nahoře a udělají cokoliv, aby je tam udrželi co to půjde. Z logiky věci tedy vyplývá, že dokud bude u nás datový hlad (a ten bude a ještě poroste z mnoha a mnoha důvodů), budou vysoké ceny, přiškrcené limity atd. Jediné, co by teoreticky operátory donutilo zlevnit, je ignorovat data, ať si je opové vetknou. Ovšem to je utopie a opové moc dobře vědí, jak u ovcí udržovat datovou závislost a potřebu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
so.va  |  14. 12. 2017 21:09

Mimochodem, to Vaše tepání do operátorů kvůli rozdílným cenám pro firemní zákazníky a pro běžné FO mě začíná trošku štvát. Od 1. ledna zdražil, konkrétně VUT tarif, asi na dvojnásobek. Tak díky Filipe a Honzo :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fantomasss  |  16. 12. 2017 15:15

Já pořád nerozumím těm pisálkům co dávají silně najevo jak jsou nespokojeni s cenou a množstvím fair user policy (FUP).... Já mám nemezenou FUP a myslíte si, že to je nějaký výhra, že prodatuju denně 30GB? Ani omylem chlapci a děvčata... není to nic pro co byste museli zabíjet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 01. 2018 21:41

Ten test to naopak vystihuje naprosto dokonale. Ukazuje krásně na co jsem přišel sám při komunikaci s operátorama - nutěj vás do dražšího tarifu protože je "jenom o..." dražší a "to se nevyplatí jít do toho levnějšího, na ten lepší vám dáma X% slevu když ho vezmete, ten levnější nemá smysl." To přesně vystihuje naše operátory - žádná možnost nastavit si tarif podle potřeb a dát si tam přesně co potřebuju a do ňáký cenu kterou jsem ochotnej za to dát. V Praxi tak situace s datama například u Vodafonu na mojí kartě vypadá takhle - mam tam 10GB s 50% slevou za 499 Kč, což naprosto nevyužiju a platim víc než je nutný, zároveň ale nechci platit neomezený volání, takže ty neomezený tarify jsou pro mě vyhozený prachy. Kdybych chtěl platit míň tak mam na výběr už jenom 1,5GB!!!! Za 399 Kč, no tak teď babo raď. 1,5GB za 399 Kč, nebo 10GB za 499 Kč? jedno je naprosto k ničemu a druhý je zase zbytečně moc, když chci platit přesně za to co využiju tak mam smůlu. A o tom ty naši operátoři jsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor