Nemohu a ani nechci rozebirat ekonomiku volani - to by si mel spocitat podle svych uctu kazdy sam.
Fascinuje mne ale mineni marketingovych odborniku CTc, ze valna cast lidi, kteri si odhlasili "pevnou" jsou nesvepravni magori, kteri nevedi co cini. Kdyz uz se prece jednou rozhodnu, ze pevnou za danych cenovych podminek nechci, tak si ji znovu nepujdu pripojit jen proto, ze po nejake omezene obdobi to mam "zadarmo"! Penize v minulosti vynalozene na jeji porizeni uz jsem stejne vydal, nikdo mi je nevrati a proc tedy jeste ted platit pausalem neco, o cem jsem presvedcen, ze nepotrebuji???!
Navic - 3.500,- Kc za pripojeni je castka, kterou, rozhodnu-li se ji provolat treba Oskartou (nulova porizovaci hodnota), mi pri volani (pro jednoduchost volim schema, kdy do site kazdeho z dominantnich operatoru provolam 25% a nepocitam se zadnou akci) vystaci na cca 635 minut hovoru (10:30 hodiny). Nebo si za ni mohu koupit novy mobil - sice zadny vykrik moderni techniky, ale na volani a SMS bohate staci a jeste mi zbude.
Dalsi, na co se tesim, je snizeni poplatku za "aktivaci" - i mobilni operatori jej v pripade porizeni pausalu bez dotovaneho telefonu maji nizsi (Oskar 0,-, Paegas 200,-, Eurotel 520,-). CTc dotovane pristroje nenabizi, pouze je pronajima - pristroj bezne dodany CTc tedy neni vlastnictvim ucastnika.
Predplacene karty jsou na tom jeste lepe - Oskarta samozrejme zdarma, Paegas Twist a Eurotel GO lze koupit tak okolo 100,- Kc (vsechny ceny samozrejme + "nabity" pausal). Z techto pre-paid karet je mozny i prechod na libovolny pausal (Oskar zdarma, Paegas zdarma, Eurotel zdarma), pricemz o zbyvajici kredit je snizena castka prvni faktury a pri prevodu je obvykle nutno zaplatit zalohu na volani (tato bude budto zuctovana nebo vracena).
O ostatnich vyhodach mobilniho telefonu oproti pevne lince se snad neni potreba zminovat.
Jedinou vyhodu pevne linky bych videl v pripojeni na Internet - propojeni pres mobil je prece jen jeste "ponekud" drahe a obvykle pomalejsi. Kdo nema moznost alternativniho pripojeni a Inet potrebuje, asi nezbude nez u Telecomu prozatim zustat - ono to, doufam, nebude na veky (nebo Telecom srovna ceny s konkurenci a nebude duvod nekam prechazet - nechme se prekvapit).
Kazdopadne bych prosincovou "marketingovou" akci CTc souvisejici se zdrazenim pausalu videl jako nezdareny pokus o harakiri tohoto telekomunikaciho molocha a nynejsi snahy o znovupripojeni byvalych klientu jako obdobne vydarenou resuscitaci. Bud tady, Telecome, jeste dlouho, stejne zdrav a hlup!!!