Český Telecom: chcete zrušit cizí linku?

Zdá se, že český Telecom má nedostatečně zabezpečené ověření identifikace svých zákazníků. Naštval vás soused? Změňte mu měsíční tarif na ten nejdražší!
Český Telecom: chcete zrušit cizí linku?

Chtěl bych se se všemi podělit o krátkou nepříjemnou zkušenost s telefonickým centrem Českého Telecomu. Jde o to, jakým způsobem ověřuje ČTc naši totožnost při změně tarifu - respektive při jakékoli aktivaci nebo změně služeb - přes telefonního operátora. Před třemi měsíci jsem si změnil tarif Home Standard na Home Internet, avšak telefonní linka není psána na mě, ale je na mého otce. Jako ověřovací údaj jsem slečně z call centra uvedl rodné číslo otce, které pochopitelně znám. Tehdy vše proběhlo bez problémů.

Nyní jsem si zřídil pevné připojení do Internetu prostřednictvím rozvodu kabelové televize a tak jsem chtěl - opět telefonicky - změnit svůj telefonní tarif zpět na Home Standard. Ale pozor: když jsem svůj požadavek přednesl operátorovi z centra (jímž byl podle hlasu mladý muž) a sdělil mi, že změnu nemůže provést, protože prý dle mladého hlasu usuzuje, že nemohu být osobou, na kterou je linka napsána, přestože jsem sdělil i rodné číslo otce. Řekl mi, že musí zavolat sám otec. Zeptal jsem, co se stane, když jeho rodné číslo sdělím někomu (třeba příbuznému) s odpovídajícím věkem i hlasem.

Dostalo se mi odpovědi, že změna pak může provedena, protože pokud bude znát rodné číslo, bude toto ověření identity dostačující. Sdělil jsem operátorovi také, že jsem sám tarif měnil před třemi měsíci sám a naprosto bez problémů. Odpověděl mi, že šlo o jasnou chybu jeho kolegyně, která si tak "koledovala" o postih. Tak to mě znervóznělo – rodné číslo dnes člověk udává na hodně různých místech a proto pro někoho nemusí být problém si ho zjistit a třeba ze msty vám někdo může změnit tarif třeba na ten nejdražší, aniž byste to zjistili dříve, něž na pravidelném měsíčním vyúčtování.

Nabízí se tedy několik otázek. Proč ČTc lépe nechrání váš účet? Stačilo by třeba po vzoru Oskara zavést heslo, které by si každý zvolil (osobně na Telepointu) a které by pak používal při komunikaci s telefonním operátorem call centra? Nebo máte lepší nápad a návrh pro zaměstnance Telecomu?


Poznámka: tento článek vyjdřuje názor a osobní zkušenost čtenáře našeho časopisu. Názory redakce se mohou lišit.

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Telecom, Český Telecom