Chceme právo na levnou opravu. Servis je občas stejně drahý jako nový kus

Názory k článku

avatar
17. 02. 2018 14:49

Dlouhodobý tred, který se konečně začíná naplňovat dle představ výrobců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2018 19:12

Na to je velice jednoduchá pomoc. Co nejde snadno opravit, nekupovat. Ale to by nesměli byt všichni pozéři, protože ty opravitelne veci nejsou designovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Fotkyznovin  |  18. 02. 2018 01:31

"Právo na levnou opravu" =D co je to zase za socialistický výkřik?
Vaše právo je svobodně dát přednost jakému modelu chcete, dejte výrobci najevo svůj názor tím že si něco koupíte/nekoupíte, a ve chvíli kdy bude skupina "nekupujících" dostatečně veliká výrobc začnou klesat prodeje a zisky a buď provede nějakou sebereflexi nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radegast (novy)  |  18. 02. 2018 14:32

"...vyměnil se nějaký ten kondenzátor za pár kaček a produkt dál sloužil,..."
Jestli to taky nebude tím, že dříve takovou elektroniku tvořilo šest elektronek, dvanáct tranzistorů doplněných o několik desítek rezistorů a vzpomínaných kondenzátorů. To pak i ta oprava podle toho vypadala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alien.cz  |  18. 02. 2018 19:23

No dobře. Máte zodpovězenu otázku, kdo to v konečném důsledku zaplatí, chytráci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzatrx  |  18. 02. 2018 22:30

Již v první polovině 90.let minulého tisíciletí jsem šéfoval servisu audio-video Panasonic. Nové stereo video tehdy stálo 13000, občas se objevil borec, který si zničil videohlavu neodborným pokusem o vyčištění třeba 2 měsíce starého videa. Samotná nová hlava jako díl + práce vyšla na 11700, díl byl pouze na objednání, nedržel se vzhledem k ceně skladem a dodání lodí trvalo až 3 měsíce. Každý zákazník se mohl vzteky přeskočit, když jsem mu jak gramofon opakoval neustále, že má jen dvě možnosti, buď zaplatit 11700 a skoro 3 měsíce čekat na opravu nebo poškozený kus vyhodit a zajít si vedle do obchodu za 13000 si koupit nové video Tak to u SPOTŘEBNÍ elektroniky chodí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 02. 2018 07:58

"Servis je občas stejně drahý jako nový kus."Toto je zkrátka způsobeno tím, že dnešní výrobky jsou MOC LEVNÉ.V roce 1990 byla průměrná hrubá mzda 3 286 Kčs a nový televizor Tesla Color 428 stál 18 000 Kčs. Tedy 5,47 průměrných hrubých mezd.V Q3/2017 byla průměrná hrubá mzda podle ČSÚ 29 050 Kč, takže přepočtem k dnešním cenám by cena televizoru byla 145 250 Kč.Samozřejmě, při takových "herdách" tam byl prostor na servisní sítě, vysoce kvalifikované techniky, prodejce, prezentátory, dovozy s instalací a všemožné poklonkování a dělání divadýlka, které dnes některým lidem tak chybí.Ale dnes? Elektronika je velice levná a to dokonce i ta označovaná jako "drahá", ale samozřejmě platy techniků, doprava, nájmy provozoven atd. se nezlevnily stejně jako elektronika a proto se oprava nevyplácí a nebo může být i paradoxně dražší než nový kus .Už jako dítě (cca od 12 let) jsem si přivydělával servisem elektroniky a hlavně počítačů a že to tehdy byl LUXUSNÍ přivýdělek.Ale dnes už se to dávno ani dělat nedá, protože kolik si chcete říct za pozáruční opravu starého notebooku, kterým zabijete celý den práce? Buď se to tomu člověku nevyplatí a je pro něj opravdu levnější si koupit nový nebo teda cena Vaší práce bude taková, že budete muset bydlet v azyláku a živit se ještě vybíráním popelnic .Proto taky každý, kdo trochu něco umí už v hardwaru nepracuje na jakékoliv pozici a už před mnoha lety přešel k práci okolo softwaru nebo odešel do příbuzných oborů.Každopádně z pozice zákazníka je pro mě rozhodně lepší ten dnešní stav a jsem si jistý, že kdybych v roce 1990 lidem nabídl dva obchody naproti sobě:
1) Prodej a divadýlka, servis atd. v té době běžný za 18 000 Kčs
2) Prodej stylem nákup rohlíku, bez odpovědí na otázky, bez ukázek, bez servisu, ale za 3000 Kčs.Tak obchod číslo 1 rychle zkrachuje a obchod číslo 2 by měl velice brzo náporem vylomené panty dveří .Spousta lidí by si totiž nejraději představovala, aby se služby i servis okolo spotřební elektroniky vrátil někdy do dob okolo roku 1990, kdy elektronika stála násobky mezd, ale aby zůstaly zachovány dnešní levné ceny.Tohle je ale utopie a nezajistí to žádný zákon .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor