Chlubíte se svým mobilem?

Nebo jej raději před zraky kolemjdoucích schováváte? Víte, že postoje našich uživatelů k mobilnímu telefonu jsou stejné jako v ostatních zemích na celém světě?
Chlubíte se svým mobilem?

Ať se nám to líbí nebo ne, v naší zemi má mobilní telefon již téměř každý druhý obyvatel. Uživatele mobilních telefonů bychom mohli jednoduše rozdělit na ženy a muže. Abych navázal na nadpis, zkusme si uživatele rozdělit na ty, co se mobilním telefonem chlubí, a ty, kteří svůj mobilní telefon z jakýchkoliv důvodů na odiv kolemjdoucích nedávají. Jestliže se porozhlédnete po okolí, jistě dojdete ke stejnému závěru jako já. Rozdělení muži - ženy, se až na pár výjimek kryje s rozdělením chlubící se - nechlubící se. Zajímavější je zjištění, že stejná situace jako u nás je i v celém světě.

V naší malé zemičce

Jak jsem se již zmínil, je nás, mobilních uživatelů, téměř polovina. Také jsem naťukl myšlenku, že ti, co se více chlubí, jsou muži. Nyní nemluvím jen o nošení mobilů za pasem, ale i konverzace mužů o mobilních telefonech, jejich vzájemné předhánění se, kdo má takový či makový telefon. Bádat po důvodech tohoto chování není vůbec lehké. Obecně známou věcí je, že se muži raději chlubí věcmi, kterým ty ženy mnoho nerozumí. Příkladem budiž třeba auto nebo již zmíněný mobil. Proč? Muži zřejmě čekají od žen otázky typu „jé ty máš ale hezký telefon. Co je to zač?“ Načež muž začne svůj výklad o tom, že je ten jeho telefon nejlepší, že umí to i ono apod. Muži jsou už od pravěku mezi sebou soupeřiví. Opět, kvůli čemu jinému než ženám. Svým drahým mobilním telefonem hrdě pověseným za pasem vysílají do svého okolí: Pozor, jsem bohatej! Chtějí nějak vyjádřit svůj majetek, své postavení a novou Škodu Superb s sebou prostě stále tahat nemůžou. Dalším důvodem může být mužská snaha ukázat ženám, že na mobil mají. V dobách před deseti lety, kdy měly mobily v základní výbavě popruh přes rameno, to nebylo nic složitého. Dnes, kdy má mobil téměř každý a jeho ceny jsou srovnatelné se značkovým párem bot, není se tedy už čím chlubit.

Přestaňme se na chvílí zaobírat myšlenkovými pochody mužů a podívejme se na ryze fyzické problémy spojené s mobilním telefonem. Ten je i dnes občas větší, než by bylo záhodno, má anténu a tudíž se špatně nosí v kapse. A když už ho tam někdo nasouká, mobil tvoří nevzhlednou a podezřelou vybouleninu na nejnevhodnější části těla. A jelikož muži zpravidla nenosí kabelky, nezbývá, než mobil pověsit za pas.

Ženy raději šaty

To, že ženy nenosí mobily za pasem, nijak neomlouvá jejich uvažování. Mobilní telefon je pro ně ve valné většině jakýsi stroj, bez ducha a bez šarmu, který je sice dobrý pro textovky a volání, ale není to žádná věc pro chlubení. Tímto nechci postavit muže do role frajírků, kteří mají telefon jen na balení dívek. Podívejme se na jejich šperky a šaty. Jak si můžou koupit šaty za desetitisíce, když by za to mohl být nejnovější model mobilního telefonu? Inu, muži i ženy mají od přírody jiné vlastnosti a nejen já jsem rád, že tomu tak je.

Sečteno a podtrženo, muži se nejen svými mobilními telefony chlubí více než ženy.

Ze světa - to samé v modrém

Zde se můžeme opřít o velmi zajímavou studii doktorky Sadie Plant. Ta byla pověřena přímo společností Motorola, aby formou rozhovorů a dotazníků zjistila postoj uživatelů ke svému mobilnímu telefonu, a to v devíti světových městech: Chicagu, Dubaji, Tokiu, Beijingu, Hong Kongu, Peshawaru, Bangkoku, Londýně a Birminghamu. Jsou to města značně rozličná, ať už národností, vírou, životním stylem a mnoha dalšími. I přes různorodost těchto měst jsou závěry doktorky Plantové zarážejícím způsobem podobné. Dle výzkumu svůj mobilní telefon dávají na odiv veřejnosti spíše muži, než ženy.

Nejsme všichni stejní

Touto úvahou jsem nechtěl striktně rozdělit uživatele mobilních telefonů na „chlubiče“ - muže a „nechlubiče“ ženy. Mnoho mužů svůj telefon bere jako pracovní nástroj, pomocníka, či další krám ke starostem. Najdou se muži, a není jich málo, jejichž postoj k mobilnímu telefonu je více laxní než u kterékoliv ženy. Zajímavá je studie mobilních uživatelů po celém světě proto, že nám ukazuje skutečnost, že lidé ve všech koutech planety, co se mobilních telefonů týče, jsou v podstatě stejní.

 

Témata článku: Ostatní, Mobil


komerční sdělení

Komerční sdělení