Tak každý má vlastní hranici toho, co považuje za klamání, a co ještě za okej. Asi tak jako, když jedna žena označí za sexuální obtěžování nechtěný dotek a druhá za obtěžování označí až nevyžádaný sex.Zde bych to viděl asi takto. Za klamavou reklamu lze považovat stav, kdy prezentované video nebo fotka výrazně neodpovídá skutečnosti. V tomto případě onu selfie fotku nelze v mobilu vytvořit. Pokud se dá tato fotka vytvořit, byť v trochu horší kvalitě (ono přikrášlení), tak nejde o klamání. I když v pozadí se to odehrálo jinak - bylo foceno zrcadlovkou, scéna byla nasvícena atd. Stejně jako jsem psal výše, že ono vyprané bílé prádlo vlastně nebylo vypráno, ale bylo použito nové čisté prádlo. Už to lze považovat za klamání, když natáčeli něco jiného. A přesto to není klamání, když prezentačně to prádlo takto má ve výsledku vypadat. A to samé zde. Ona prezentovaná selfie fotka má ve výsledku takto vypadat.
Klamání by to bylo tehdy, kdyby prezentovali, že to má AI, ale ve skutečnosti AI nemá. Nebo i třeba to, že ten čtvereček detekující obličej v reálu nelze zobrazit.Jako souhlasím s tím, že ty reklamy mnohdy jsou až moc přikrášlené, že to neodpovídá realitě. Tedy už ze své podstaty jsou klamavé. Ale pokud úřady řeknou, že je to ještě v pořádku, tak s tím nic nenaděláme. Jedině na ty reklamy nekoukat.
Mimochodem tyto reklamy jsou ještě oki. To ty teleshopingové reklamy jsou mnohonásobně horší, když naprostou kravinu za pár kaček prezentuji jako něco převratného a účtuji si víc jak desetinásobek. A přesto jsou pořád na obrazovkách televize.