Čím se liší nové Oskarovy Všeobecné podmínky

V průběhu těchto dní informuje náš nejmladší operátor o tom, že se chystá, pravděpodobně od 1. 3. 2003, změnit své Všeobecné podmínky. Co se pro vás tedy v den třetích Oskarových narozenin změní? Ty nejdůležitější změny naleznete právě v našem článku.
Čím se liší nové Oskarovy Všeobecné podmínky

Možná přijdou i písemné smlouvy

Ačkoliv si Oskar doposud zakládal zejména na „nepísemných“ formách Účastnických smluv, tak nově příchozí Všeobecné podmínky ve svém bodě 2. 2. 4 přinášejí větičku: „V případě písemné formy je Smlouva mezi Účastníkem a poskytovatelem uzavřena a Účastník přijímá tyto Všeobecné podmínky podpisem této písemné smlouvy oběma stranami.“ Nemusíte se ale bát, že byste od 1. března museli ihned běžet podepisovat nějakou smlouvu. Jedná se spíše o to, že Oskar sjednotil ustanovení platná pro fyzické a právnické osoby a mimo jiné tím také nabídl možnost fyzickým osobám uzavřít standardní písemnou Účastnickou smlouvu (ta byla doposud uzavřena na okamžiku otevření obálky se SIM kartou, kterým jste potvrzovali, že jste se seznámili se Všeobecnými podmínkami).

Písemné smlouvy jinak u Oskara nejsou novinkou, neboť je používá již delší dobu u svých business zákazníků, kteří si mohou zvolit, zda se písemně zaváží k provolání určitého objemu minut měsíčně, za což jim Oskar nabídne jisté výhody a nadstandardní služby a nebo jestli jim postačí podmínky pro „normální“ zákazníky. Z toho by se také dalo usoudit, že by Oskar někdy v budoucnu mohl nabídnout výhody pro fyzické osoby, které se písemně zaváží měsíčně protelefonovat nějakou předem danou částku.

Vracení zálohy se trochu změní

Poměrně zajímavou změnou je také doplnění článku 3. 3. 8 Všeobecných podmínek o následující text. Na jednu stranu se tím řeší případné spory o navrácení zálohy vzniklé tím, že se zákazník přestěhuje a neoznámí to svému operátorovi, ale na druhou stranu zde vzniká jistá „mezera,“ která by teoreticky mohla umožnit vrácení zálohy protahovat, navíc se de facto zkracuje doba, kdy má účastník nárok na navrácení jistiny z původních 6 měsíců na nejvýše 60 + 90 dní od ukončení Programu služeb.

„V případě, že zbývající část jistiny bude nižší než platba za poštovní služby za doručení částky na poslední známou adresu Účastníka, v případě neúspěšného prvního doručení se Poskytovatel s Účastníkem dohodne na jiné formě vrácení zbývající části jistiny než poštou s tím, že k této dohodě je Poskytovatel povinen do 90 dnů od prvního neúspěšného pokusu o zaslání; v případě, že nebude možné se v této lhůtě dohodnout na oboustranně přijatelné formě vrácení zbývající části jistiny, je Účastník oprávněn si po předchozím oznámení na oddělení Služeb zákazníkům příslušnou částku sníženou o náklady za úschovu odpovídající délce úschovy vyzvednout v běžné pracovní době v sídle Poskytovatele.“

Pozor na placení

Jistého zpřísnění se dočkalo také hrazení faktur, které řeší bod 3. 7. 1, kam přibylo následující:

„Účastník je povinen uhradit částky ve výši poskytnutých služeb za dané zúčtovací období do data splatnosti, nejpozději však do 18 dnů od ukončení příslušného zúčtovacího období; nedoručení zúčtování nemá vliv na splnění povinnosti uhradit částky za poskytnuté služby. Účastníkovi je vyúčtování zároveň v souladu s právními předpisy a požadavky na ochranu dat předloženo na internetové stránce Poskytovatele nebo mu je na jeho žádost poskytnuto dle dohody s Poskytovatelem v opisu za poplatek stanovený v Ceníku.“

Klonované SIM karty se nepřipouští!

Nové Všeobecné podmínky tentokrát již počítají s tzv. klonováním SIM karet a ve svém upraveném článku 6. 1. 1 a 6. 1. 2 jejich užívání zakazují:

„6. 1. 1 Všechny SIM karty jsou ve výhradním vlastnictví Poskytovatele. Účastník je povinen užívat telekomunikační služby výhradně prostřednictvím SIM karty předané mu za tím účelem Poskytovatelem.“ „6. 1. 2 Účastník není oprávněn (d) úmyslně poškozovat software na SIM kartě nebo na něm provádět jakékoli změny včetně kopírování nebo klonování“

Změny ohledně osobních údajů

Poměrně zajímavá část Všeobecných podmínek okolo článků 10. 1 a 10. 2, která se týká nakládání s osobními údaji účastníků a nakládáním s nimi např. v souvislosti s přímým marketingem. Změny v těchto ustanoveních jsou povětšinou však spíše „kosmetické“ (tj. sloučení článků, jejich přehození či mírné úpravy několika slov) a vzhledem k obsáhlosti těchto článků se jim zde nemůžeme tak dopodrobna věnovat. Pokud vás ale přesto budou zajímat nějaké podrobnosti, víte, kde máte hledat.

Přibyly i drobnosti

Kromě relativně důležitých ustanovení přibyly do nových Všeobecných podmínek také ustanovení, která pouze opakují jinak známá či v ceníku specifikovaná fakta jako např., že zbyle volné minuty se převádějí pouze z kalendářního měsíce na kalendářní měsíc bezprostředně navazující a nebo že v případě, kdy zákazníkovi z jeho přičinění nejsou poskytovány služby (např.: nevyužívá GPRS i když si platí příslušný paušál), pak za tyto služby musí platit. Formálního zpřesnění se také dostal výčet náležitostí měsíčního vyúčtování a některé další drobnosti, které tu ani nestojí za to zmiňovat.

TIP: Nové Oskarovy Všeobecné podmínky si můžete stáhnout zde. V současnosti platné Všeobecné podmínky můžete najít pod tímto odkazem. Oskarovy o nových Všeobecných podmínkách naleznete na této stránce.

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Oskar

Určitě si přečtěte

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

** Ve zvýhodněné kategorii „pro věrné“ je tento měsíc 13 modelů ** Prosincovou novinkou je nejvybavenější Nokia s „čistým“ Androidem ** Pokud upíšete duši na dvě léta, dostanete slevu 2 000 Kč

4.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

** T-Mobile dá dva mobily za cenu jednoho (při podpisu smlouvy) ** O2 zlevní mobily (při podpisu smlouvy) ** Vodafone umožní streamovat video zdarma (v té správné aplikaci)

26.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 14

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

** Operátoři slibují něco nového a fantastického ** Problém je, že to zřejmě odporuje pravidlům ** ...a hlavně to nedává velký smysl pro uživatele

25.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 39