Číňané vyvinuli mobilní OS, chtějí vytlačit Google

Čína chce postupně ovládnout vše. Většina produkce mobilního hardwaru se soustředí do Asie. K tomu teď v Číně vyvinuli vlastní systém.

Čínští vývojáři s posvěcením tamní vlády odhalili vlastní operační systém pro soudobá chytrá mobilní zařízení. Nese jméno COS (China Operating System), není založen na ničem jiném než na Linuxu a bude pohánět nadcházející tablety, smartphony, ale také kupříkladu počítače a set-top boxy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
COS chce konkurovat zaběhlým matadorům od Googlu a Applu. A věří si

Celý operační systém vznikl v kooperaci čínské akademie věd se společností Liantong Network Communications Technology. Jedná se o open-source projekt, který si klade za cíl promluvit do dominantního postavení Googlu s Applem na čínském trhu. Vývojáři lákají na vysokou míru uživatelské bezpečnosti, multitasking a dobře použitelné uživatelské rozhraní. Systém je nyní ve fázi testování, přičemž podpora ze strany výrobců hardwaru je již zajištěna.

„V současné době jsme dohodnuti se čtyřmi velkými výrobci, kteří budou vyrábět hardware šitý na míru našemu operačnímu systému. Naším cílem je prosadit COS jako jeden z nejvíce používaných operačních systémů v Číně“, poznamenal manažer Liantong Network Communications Technology, Chen Feili. Ačkoliv si konkrétnější informace nechal pro sebe, tak poslední podpultové informace hovoří o HTC jako o jednom ze čtveřice výše jmenovaných výrobců (dodavatelů).

Čína chce přetlačit Ameriku

COS podporuje jak JAVA, tak HTML 5 a je v současnosti kompatibilní se 100 000 různými aplikacemi napříč mobilním spektrem. Nový operační systém s sebou také přinese nový obchod s aplikacemi, který je v současné době ale zatím ve fázi vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tablety, mobilní telefony, set-top boxy, počítače. Tam všude se s COS budeme v budoucnu setkávat

Vzhledem k tomu, že velká část výrobců mobilního hardwaru pochází z Číny, může být jejich ochota používat COS ve svých smartphonech vysoká. Měli by se američtí dodavatelé softwaru bát o svou pozici? Hráči s velkým tržním podílem Google a Apple mohou být zatím relativně v klidu. Těžší situaci budou mít při případném vstupu čínského COS na globální trh platformy Microsoftu a BlackBerry.

Nástup čínských technologií do byznysu bývá totiž obvykle raketový. Jako příklad může posloužit značka Huawei. Před třemi roky prakticky začínala s produkcí koncových spotřebitelských zařízení pod vlastní značkou, dnes je světovou mobilní trojkou. S podobnou agresivitou firma předehnala tradiční evropské konkurenty Ericsson, Nokia Solution & Networks (bývalá Nokia-Siemens Networks) i Alcatel-Lucent v byznysu mobilních sítí a infrastruktury.

Témata článku: Google, Technologie, Software pro mobily

58 komentářů

Nejnovější komentáře

  • twistedTSD 28. 1. 2014 22:43:19
    Nemusíte se mnou souhlasit...ale nikdy bych ho nechtěl. Stačí, že se v...
  • Jozef Kostelanský 28. 1. 2014 22:34:47
    Každý môže chcieť čo len chce. :-)) Ja by som napríklad chcel La...
  • aliencz 28. 1. 2014 19:34:47
    Plne podporuji pouze plnohodnotnou zapadni produkci. Na strazi proti...
Určitě si přečtěte

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

** Nová aliance v mobilním světě má modro-oranžovou barvu ** Spojenci mohou vzájemně využívat patenty i technologie ** Jak se ale budou prát na přesyceném trhu smartphonů?

19.  7.  2017 | Láska Jan | 14

Proč nejezdíme v robotických autech? Vždyť technologie prakticky existuje

Proč nejezdíme v robotických autech? Vždyť technologie prakticky existuje

** Technologie opět předběhla dobu ** Technologie autonomních vozů je stále pokročilejší ** Jenže na to není naprosto připravená dopravní legislativa

16.  7.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 2

Povedené vozítko: Koncepční rover NASA vypadá jako Batmobil

Povedené vozítko: Koncepční rover NASA vypadá jako Batmobil

15.  7.  2017 | VTM.cz , Černý Jiří

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29


komerční sdělení

Komerční sdělení