Čínské značky útočí, Samsungu klesá podíl [analýza]

Trh se smartphony nadále roste. Etablovaní hráči budou muset tvrdě obhajovat své pozice. Nahoru se derou značky Huawei a Lenovo.
Čínské značky útočí, Samsungu klesá podíl [analýza]

Na trhu smartphonů pokračuje invaze čínských značek, kterou už začínají pociťovat i největší hráči. Samsungu meziročně klesá tržní podíl z prodaných smartphonů, místo třetiny koláče teď ukusuje pouhou čtvrtku. Vyplývá to z pravidelné čtvrtletní analýzy IDC Worldwide Mobile Phone Tracker.

Trhu s chytrými telefony se stále daří. Poptávka po smartphonech je nadále rostoucí, živí ji rozšiřující se nabídka zejména lowendových modelů. V dubnu až červnu letošního roku se prodalo o 23,1 % smartphonů více než ve stejném období loni. Celkem bylo distribuováno 295,3 milionu chytrých telefonů. To znamená růst také proti prvnímu čtvrtletí 2014, a to 2,6 %.

Top 5 výrobců smartphonů v 2Q 2014 podle distribuovaných kusů (data: IDC)
Výrobce Distribuce 2Q14 [mil. ks] Tržní podíl 2Q14 Distribuce 2Q13 [mil. ks] Tržní podíl 2Q13 Meziroční změna
1. Samsung 74,3 25.2% 77,3 32.3% -3.9%
2. Apple 35,1 11.9% 31,2 13.0% 12.4%
3. Huawei 20,3 6.9% 10,4 4.3% 95.1%
4. Lenovo 15,8 5.4% 11,4 4.7% 38.7%
5. LG 14,5 4.9% 12,1 5.0% 19.8%
Ostatní 135,3 45.8% 97,5 40.6% 38.7%
Celkem 295,3 100% 240 100% 23.1%

Smolařem čtvrtletí se stal Samsung, jehož portfolio v čele s modelem Galaxy S5 nedokázalo přilákat dostatečné množství kupujících, a tak se meziročně tržní podíl jihokorejského giganta propadl o více než 7 procentních bodů na 25,2 %. Druhé místo v Top 5 největších výrobců smartphonů uhájil Apple, který prodal 35,1 milionu iPhonů, o 12,4 % více než vloni. Rostl však pomaleji než trh, takže jeho tržní podíl mírně poklesl na necelých 12 procent.

Více než spokojeno může být s druhým čtvrtletím Huawei. Podle analytiky IDC firma prodala 20,3 milionu smartphonů, což s přehledem stačí na třetí příčku a ještě to znamená zvýšení tržního podílu na téměř 7 procent. S první trojkou statečně drží krok společnosti Lenovo a LG, které dohromady prodaly zhruba 30 milionů smartphonů. Složení elitní pětice se tak proti minulému čtvrtletí nemění.

 

Zajímavý je výhled IDC na další čtvrtletí. Podle analytiků je pod hranicí první pětky (tedy 14,5 mil. prodaných kusů) hned deset dalších značek, které mají na to se do Top 5 v příštím období dostat. Figurují zde ZTE, TCL-Alcatel, ale také Xiaomi nebo Sony.

IDC upozorňuje, že svou pozici bude nadále upevňovat Huawei a Lenovo, které má na konci léta vstoupit se smartphony oficiálně na evropský trh. Xiaomi si může vylepšit skóre ohlášeným modelem Mi4. Naopak Samsung a Apple budou svá místa tvrdě obhajovat. Samsung se musí snažit prorazit v Číně, Apple nejspíš čeká hubené čtvrtletí kvůli očekávání příchodu iPhonu 6.

Diskuze (40) Další článek: První spor Samsungu a Applu je u konce. Americký gigant se stáhnul

Témata článku: Samsung, Smartphony, Hospodaření a finance, Analýza, Samsung Galaxy S5, Xiaomi Mi4, Xiaomi Mi4 64GB, Minulé čtvrtletí, Lowendový model, Příští období, Podíl, Druhý čtvrtletí


Určitě si přečtěte

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 80

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

** Výrazně vyšší výkon ve srovnání s předchůdcem ** Čistý Android není pro každého, má ale svoje kouzlo ** Moderní pojetí klasiky bez zbytečných módních výstřelků

Martin Herodek | 14

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Odlehčená verze prvních hodinek Xiaomi Huami Amazfit Xiaomi Huami Amazfit Bip míří do ČR za cenu 2 500 Kč Mají vestavěnou GPS a slibují výdrž až 45 dní

Petr Březina | 136