Coca-Cola vyzkoušela telefonní budky na víčka. Sklízí smíšené ohlasy

Tříminutový mezinárodní hovor za víčko od lahve - přesně takovou možnost dala Coca-Cola zaměstnancům pracovních táborů v Dubaji. Za nápad ale nesklidila jen pochvalu.
Coca-Cola rozmístil v několika pracovních táborech v Dubaji a okolí speciální telefonní automaty. Jejich obyvatelé, nízko placení pracovníci převážně z jižní Asie, mohli víčka od zakoupené Coca-Coly použít na krátké telefonáty domů.

Měsíční experiment, který se součástí světové kampaně Hello Happiness, trval od 21. dubna do 21. května. Telefony byly v provozu deset hodin denně a lidé, kteří je vyzkoušeli, celkem provolali 134 484 minut.

Klepněte pro větší obrázek 
Autor: CC BY-SA 2.0: Marion Doss

Podle videa, které kampaň doprovází si jinak zahraniční dělníci mohou telefonování domů stěží dovolit. Zatímco průměrná mzda činí šest dolarů za den, cena za minutu mezinárodního hovoru se pohybuje okolo 0,91 dolarů. „Iniciativa Hello Happiness vzdává hold těžké práci těchto lidí a slouží jako gesto dobré vůle,“ řekl místnímu listu The National mluvčí Coca-Coly.

Video už ale nedodává, že ani lahev Coca-Coly není na poměry zahraničních dělníků v Dubaji dostupnou záležitostí, prodává se totiž za 0,54 dolarů. Šot už na YouTube shlédlo přes 1,8 milionu lidí a někteří projekt nepovažují za šlechetný čin, ale za nevhodnou reklamní kampaň zneužívající neutěšené situace v pracovních táborech.

 

Coca-Cola kritiku odmítá. Reakce na kampaň na Facebooku, Twitteru a YouTube byla prý v 95 procentech případů pozitivní. Marketingový šéf nápojové značky pro Blízký východ Tolga Cebe deníku Wall Street Journal před několika týdny řekl, že Coca-Cola v regionu obvykle testuje reklamní kampaně předtím, než je použije na vyspělejších trzích.

V rámci kampaně Hello Happiness Coca-Cola například nainstalovala herní automaty v Bangladéši, kde se za hru platí také víčky od nápojů. V Singapuru firma najala drony, které doručovaly plechovky s kolou na odlehlá staveniště.

Diskuze (26) Další článek: Acer uvedl 5 nových smartphonů a chytrý náramek

Témata článku: , Ohlas, Telefon, Blízký východ, Lahev, Průměrná mzda, Jižní asie, Šot, Speciální telefon, Mzda, Coca-Cola, Cola, Automaty, Marketingový šéf