Čtenářský kotel: Jiří Hájek z T-Mobilu odpovídá!

Konečně jste se dočkali, vaše dotazy jsme opravdu nevyhodili do koše, vybrali jsme ty nejlepší a zaslali Jiřímu Hájkovi do T-Mobilu. Ten vám v rozsáhlém rozhovoru odpovídá. Vychutnejte si to!
Kapitoly článku

11. Proč, když si koupím mobilní telefon za plnou cenu, je přístroj také blokovaný? A proč trvá odblokování 1 měsíc? Všichni přece víme, že odblokování je záležitost nanejvýš několika minut.
Lhůta jeden měsíc je lhůtou maximální. Pokud se nevyskytnou žádné technické problémy (například, že odblokovávací kód dodaný dodavatelem pro dané IMEI není platný) a žádost zákazníka obsahuje veškeré potřebné náležitosti k jejímu ověření, pak obvyklá lhůta se nyní pohybuje okolo osmi dní včetně potřebného času pro doručení vyrozumění poštou.

12. Bude T-Mobile někdy uvažovat o spuštění EDGE, nebo si počká až na UMTS?
Posunuli jsme naše přemýšlení především do roviny konkrétních služeb a aplikací o něž mají, či budou mít naši zákazníci zájem, např. t-zones. Teprve potom přemýšlíme o tom, jaká technologie za těmito „reálnými“ službami stojí. Určitě budeme provozovat jak GPRS, WLAN, tak UMTS. Technologie EDGE je jednou z dalších možností, o níž je možné teoreticky uvažovat. V tuto chvíli však konkrétní rozhodnutí nepadlo.

13. V roce 2000 jste avizovali, že budete podporovat technologii AMR. Jak je to s podporou technologie AMR dnes?
T-Mobile zůstane až do spuštění UMTS na EFR. AMR nebude do GSM sítě T-Mobile implementováno, a to z důvodu nízké penetrace mobilních telefonů tuto funkci podporujících (myšleno na českém trhu). V sítích UMTS je již AMR naprostou samozřejmostí.

14. Jakou má T-Mobile konkurenční výhodu proti ostatním operátorům?  Český Mobil se profiluje jako nejlevnější, Eurotel jako nejkvalitnější. Čím oslovuje zákazníky T-Mobile?
V oblasti cen nabízíme nejlepší poměr ceny ve srovnání s hodnotou, jež zákazník dostává, tzn. ceny našich služeb, tarifů vztažené k počtu našich zákazníků, jimž za tyto ceny můžete volat. Dále mezinárodní zázemí skupiny T-Mobile – portfolio služeb fungujících jednotně ve všech těchto zemích, harmonizaci cen a maximální komfort pro zákazníka během roamingu (Mezinárodní roaming, WorldClass Tarif, zkrácené volby platné i v zahraničí aj.). Taky kvalitu datových služeb – např. GPRSSpeed – umožňující rychlejší přenos a levnější přenos dat.

15. Když vstoupíme do EU, uvažuje T-Mobile nad radikální změnou cen vnitrostátních hovorů a SMS zpráv?
Výrazný vliv na vnitrostátní ceny může mít pouze diskutované zvýšení DPH pro telekomunikační služby. To však nebude znamenat vyšší příjem pro operátory, ale vyšší odvody do státního rozpočtu. Pozitivně se však projeví naše členství ve skupině T-Mobile v oblasti roamingových cen – viz naše nejlevnější ceny během letošního léta v turisticky atraktivních destinacích. I nadále počítáme, že zavedeme nové, cenově výhodné produkty, jež přinesou snížení cen našim zákazníkům.

16. Proč nezveřejňujete nově vybudované základnové stanice? Není to náhodou tak, že T-Mobile v jejich výstavbě výrazně polevil, či je dokonce zastavil? V České republice je stále hodně míst, která na pokrytí čekají. Jak ve skutečnosti výstava nových základnových stanic vypadá?
Nově vybudované základnové stanice nezveřejňujeme z bezpečnostních důvodů – m.j. ochrana sítě a našeho majetku. I nadále pokračujeme v jejich výstavbě podle plánovaného rozšíření pokrytí a zvýšení kapacity sítě po celé ČR. Z povahy GSM signálu nebude nikdy pokryto 100% území (to by bylo neúnosně drahé), náš záměr je postupně rozšířit signál do všech míst, kde očekáváme rozumnou návratnost našich investic.

17. Bude T-Mobile prodávávat telefony s Twist kartou na jedno použití, tak jak to nabízejí v USA? Co se týče SIM karty, tak samozřejmě již dnes nabízíme samostatnou Twist kartu s kreditem. Váš dotaz zřejmě směřuje k „jednorázovému“ telefonu. V tuto chvíli nevíme o žádném výrobci, jenž by tento model pro evropský trh nabízel, pokud se tato nabídka objeví, určitě ji budeme zvažovat.

18. Víte o tom, že nové "tenké" Twist kupony jsou nekvalitní a zákazníci často setřou i dobíjecí číslo?
Jednalo se o jednorázovou dodávku kuponů. Kupon neměl porušen žádnou bezpečností vrstvu, bylo však možné v případě silnějšího tření setřít i dobíjecí číslo. Tata vadná dodávka byla ihned po zjištění této vady stažena z distribuce. Zákazník pak v případě reklamace dostal nový kupon ve stejné hodnotě.

19. Proč nebyli zákazníci s dostatečným předstihem upozorněni na změnu zúčtovacího období z 26/27 dne v měsíci na 12/13 den v měsíci? Přiložený dopis z 18.6.2003 hovoří o změně nutné z důvodu systémových změn. Není to trochu pozdě?
Z důvodů technických změn v systému byly prováděny změny zúčtovacího období jen u některých zákazníků. Kterých zákazníků se změna dotkne, jsme však byli schopni říci až v momentě této změny. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli nepodávat informaci o systémových změnách všem zákazníkům. Zákazníci, kterých se tato změna dotkla, pak byli informováni jednak pomocí informačního banneru na Infolince T-Mobile 3 dny před zasláním Vyúčtování služeb, dále písemně přiloženým dopisem k Vyúčtování. Mrzí nás to, bohužel nebylo možné přímou komunikace realizovat dříve.

20. Proč nemohu mít k aktivované hlasové schránce registr zmeškaných hovorů, když už platím vyzvedávání vzkazů?
Současně lze mít pouze jednu z nich, nicméně na vylepšení se pracuje a počítáme i s výše uvedeným a řadou dalších novinek.

21. Proč není ze strany T-Mobile zájem vyhovět požadavku na znovu zaslání formátovací SMS na změnu názvu operátora v SIM, aby se na displeji telefonu místo neexistujícího Paegas zobrazilo T-Mobile?
Již bylo rozesláno a u SIM, kde to bylo možné, ke změně došlo. Tam, kde ke změně nedošlo to formátovací SMS nevyřeší, jelikož jde o starý typ SIM a aktualizace není možná „over the air“ (pouhým zasláním SMS – pozn. red.). Výměnu SIM karty lze provést výhodněji při aktivaci GSM bankingu u partnerské banky – více info naleznete na našich webových stránkách.

Témata článku: , , Sony Ericsson T610, Mobil, Konkurenční síť, Nejbližší období, Starý typ, Letový provoz, Oficiální sponzor, Kotel, EFR, Jiří, Dobíjecí číslo, T Mobil, Háj, Odblokovávací kód, Pádný důvod, Úřad práce, Výrazný vliv, T - Mobil, Vadný kus, MOBI