Čtenářský kotel: odpovědi Oskara (2. část)

Tiskový mluvčí Oskara, Petr Šindler, odpovídal na otázky, které jste operátorovi sami položili ve čtenářském kotli. Dnes nabízíme druhou, závěrečnou část s odpověďmi. Půjde o datové služby, roaming, vyúčtování a další témata, která vás zajímají.
Kapitoly článku

47. Z jakého důvodu není v Hlasové samoobsluze pro všechny zákazníky jednotná volba přepojení na živého operátora?

Naše Hlasová samoobsluha nabízí všem zákazníkům možnost přepojení na operátora. Ve většině případů to však není nutné, protože potřebné informace snadno a rychle najdete v Hlasové samoobsluze bez nutné asistence operátora.

48. Jak se díváte na možnost zasílání vyúčtování e-mailem? Je to rychlé, pohodlné a pro operátora navíc i levné.

Je to bezesporu jedna z velmi zajímavých služeb. Její zavedení v budoucnosti zvažujeme.

49. Budeme si někdy moci zjišťovat počet volných minut, které nám ještě zůstávají k provolání?

Údaj o neprovolaných volných minutách najdete ve svém měsíčním vyúčtování.

50. Uvažuje Oskar o zrušení vtipných hlášek např. při vypnutém telefonu, při blokování příchozích hovorů atd.? Mnoho lidí to pohoršuje.

Většina hlášek byla zákazníky dosud hodnocena pozitivně. Nadšené ohlasy nám chodí až z New Yorku. Je pravdou, že jedna z hlášek (když má volaný účastník vypnutý telefon), skutečně vyvolala rozporuplné reakce, zejména u firemních uživatelů. Respektujeme přání našich zákazníků, a proto bylo původní znění hlášky nahrazeno jednodušší a konzervativnější verzí. Vždy jsme připraveni doladit vše, co děláme, ale protože ostatní hlášky se většině zákazníků líbí, není třeba je měnit.

Drobky

51. Jak může student telekomunikací získat praxi u Oskara?

Nejsnadnějším způsobem, jak si „osahat“ Oskarovy technologie, je zapojit se do činnosti Výzkumného a vývojového centra na ČVUT v Praze. Je to i jeden z hlavních důvodů, proč se Oskar rozhodl tento projekt podporovat. Mimochodem, právě v těchto dnech startuje druhý rok projektu Oskarových stipendií, do kterého se mohou od letošního roku zapojit nejen studenti ČVUT. Jinou možností je pak například krátkodobá brigáda v jednom z Oskarových obchodů.

52. Proč se Oskar nepřipojil ke snaze šestadvaceti evropských operátorů zavést mezinárodní blacklist kradených telefonů? Hlavně prosím neargumentujte tím, že IMEI lze změnit.

Snahu šestadvaceti evropských operátorů sdružených v GSM asociaci o zavedení mezinárodního blacklistu kradených telefonů bezesporu vítáme. Vidíme však tři základní problémy, které účinnost této iniciativy snižují. Za prvé se k iniciativě dosud nepřipojila řada významných evropských mobilních operátorů a právě zapojení maximálního počtu operátorů do projektu je základní podmínku jeho úspěšnosti. Druhým argumentem je technické zabezpečení jako takové, a to včetně zmíněného nepřepisovatelného IMEI. No a konečně jde o české právní prostředí. Legislativa prozatím specificky neřeší trestnou činnost spojenou s krádežemi mobilních telefonů tak jako v některých zemích EU.

Kromě toho, že vedeme interní blacklist kradených telefonů, i v letošním roce se budeme dále podílet na iniciativě vytvoření společné databáze kradených telefonů v České republice.

53. Existuje nějaká možnost zakoupit si reklamní předměty Oskara (oblečení s logem, přívěsky, samolepky apod.)?

Bohužel vás v této odpovědi zklamu. Oskarovy reklamní předměty nejsou určeny k veřejnému prodeji. Ale třeba je vyhrajete v některé z našich soutěží, nebo dostanete jako dárek v některém z našich obchodů.

(Komentář redakce: Jestli vám někdo dá vybrat, doporučujeme teplé červené Oskarponožky.)

54. Může se normální smrtelník podívat do Oskarova Hi-Tech centra v Říčanech?

Přístup do Oskarova Hi-Tech centra v Říčanech je velmi omezený, a to i pro většinu Oskarových zaměstnanců. Vzhledem k tomu, že jde o mozkové centrum sítě, panují zde přísná bezpečnostní opatření. Možná bychom pro vás ale mohli spolu s MobilManií připravit malou foto reportáž.

55. Nemyslíte, že poslední dobou Oskar zbytečně plýtvá energii a prostředky na nimrání se ve vlastním image? Čekáme od vás kvalitní služby a příznivé ceny – zbytek jsou hlouposti!

Služby lze okopírovat, značku ne. Jestliže se naše značka nebude průběžně vyvíjet tak, aby korespondovala se stále se měnící situací na trhu a očekáváním zákazníků, kvalitní služby sami o sobě přízeň zákazníků nezaručí. Stejnou péči, jakou věnujeme vytváření a nabízení služeb a produktů, musíme věnovat i budování naší značky, aby zákazník měl vždy pocit, že s Oskarem udělal dobrou volbu.

56. Oskar ve své nabídce log a melodií trošku zapomíná na to, že technika jde kupředu. Myslím, že by nebylo od věci rozšířit nabídku o barevné obrázky a polyfonní melodie.

Oskar nabízí velké množství standardních a polyfonních vyzváněcích tónů, skupinových log, tapet a pohlednic. Pro telefon Nokia 6100 nabízíme například komiksy na bázi javových aplikací. Doporučuji navštívit naše internetové stránky a přesvědčit se.


Četli jste první část odpovědí tiskového mluvčího Oskara na vaše otázky?

Témata článku: , , Nokia 6100, Vhodná doba, Právní prostředí, Roamingový partner, Kotel, Dovolání, Kradený telefon, Brigáda, Mauricius, Bermudy, Hlasová samoobsluha, Oskar, Holiday roaming, Poslední měření, Konkurenční síť, Jednoznačná odpověď,