On ústřední problém je v hospodaření s frekvencema. Dole v diskuzi někdo napsal, že frekvencí je nekonečno a sklidil doslova nekonečný přísun - . Jenže ono to s trochou ironie je pravda. Ono frekvenčního pásma je asi 1870x více, než je potřeba (rozumněj tím to, že při efektivní správě frekvencí by šlo přenést ještě 1870x více dat, než je se současně při špičce peřenese... a to vše na současné technologii).To jinejma slovy znamenaá, že by zde teoreticky mohlo být ještě spousta nových operátorů... ta frekvence "volná" (nepoužívaná) je, ale je blokovaná někým, kdo na ní nci nedělá a nebo to dělá velmi neefektivně. Kdyby se frekvenční pásmo rozdělilo do velkémo počtu malých multiplexů a každý další by si mohl operátor vydražit až v moment, kdy by svůj stávající využíval z nějakého % efektivního vytížení, situace by byla úplně jiná. Oni by sice operátoři tvrdili bláboly typu, že pokud nebudou mít rezervu, nebudou moci investovat do sítě a blabla... jenže nakonec by se stal pravý opak. Zákazníci mají peníze jen jedny, takže pokud by je chtěl operátor získat a zároveň potřeboval, aby měl vytíženo několik multiplexů... musel by je za tu cenu naučit, aby opravdu využívaly služby a ty by tak logicky musely stát méně.A světe div se... ono by se až tak moc nezměnilo. Zákazníci v zemích s levnějším voláním ve skutečnosti neutrácejí o moc méně, než zákazníci v ČR. Jen ale za podobnou cenu více využívají služby. Volají, datují, nepočítají minuty a MB. A jejich operátor neodvádí obrovské zisky matkám v zahraničí, ale musí investovat, což se v ČR téměř neděje.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 12. 2012 11:25