ČTÚ snižuje propojovací poplatky. Zavoláme si levněji?

Diskuze čtenářů k článku

morfeus5  |  23. 04. 2010 06:34

To je banda Zm.du Meli by se stydet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shost  |  23. 04. 2010 08:56

Ono snížení propojovacích poplatků taky znamená, že budou míň dostávat od ostatních operátorů za hovory do jejich sítí, nebudou jen méně platit za odchozí hovory. Takže jejich zisky výše poplatků skoro neovlivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fx  |  23. 04. 2010 08:59

To je sice pravda ale nic to nemění na tom, že se tady volá skoro nejdráž na světě. Navíc je nutno vzít v potaz, že s nižšími sazbami za hovory vzrůstá množství služby, kterou zákazníci využijí.. Jako když operátoři byli nuceni zavést Euroroaming, o němž tvrdili, jak je špatný.. Nakonec se na něm brutálně napakovali, protože do té doby většina lidí v zahraničí vůbec nevolala, ale pak začali lidi volat celkem normálně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 04. 2010 11:37

Presne tak. Nehlede na to, ze jim stoupne pocet prichozich hovoru z pevnych linek, pokud tam se snizeni poplatku projevi. Doted z pevne na mobil nikdo prave kvuli vysoke cene tvorene hlavne propojovacim poplatkem nikdo nevolal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TheOlli70  |  23. 04. 2010 09:55

PLETEŠ SE PŘÍTELI,český národ je banda zm..dů protože si nechá srát na hlavu,operátor změní tarifikaci na 60+60 a všichni nadávají ale nezačne se 70% zákazníků přelívat ke konkurenci,to by se děli věci a věř že by si ostatní dali pozor a víc by naslouchali zákazníkům. Jenže oni vědí že Čecháčci blbečci budou chvíli remcat a zaplatí to stejně,měli by jste se všichní nad sebou zamyslet a konečně zvednout prdele a nenechat si srát na hlavu,uvědomte si že to máte ve svých rukách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  23. 04. 2010 11:20

Toto je kvalitní názor:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arcisit  |  23. 04. 2010 13:31


Dal jsem ti sice souhlas, ale řeknu ti jednu věc po dvou letech jsem chtěl od O2 utéct protože nejsem blbec a umím si spočítat co je pro mě výhodné a co ne.A co se nestalo frajerka z O2 když viděla, že chci opravdu odejít mi nabídla 50% slevu na Neon L což se rovná za 475kč mám 300 volných minut do všech sítí + o víkendu amimo špičku mám volání do O2 zdarma.No, uznej byl bych blbec kdybych nezůstal....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nabel  |  23. 04. 2010 16:02

Tak to jsi dopadl dobře. Obvyklejší je, že dostaneš nabídku více volných minut nebo služeb obecně, ale s cenou dolů jít moc nechtějí kvůli poklesu výnosů. A čím vyšší účty si u nich měl, tím vstřícnější jsou. Každopádně na změně operátora se nedá prodělat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arcisit  |  24. 04. 2010 09:11

Já si myslím, že na tom prodělat nemůžou.Lepší i nízký příjem než vůbec žádný když jim zákazník odejde jinam....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ITTI  |  26. 04. 2010 09:11

Udělal jsem za stejných podmínek se dvěma čísly totéž, jen je to Neon L+, na 26 měsíců, perfekt, dokonce tam přeneseme číslo od T-mob., už jsme dohodnuti, jen musím vyčkat doběhu smlouvy u T...Je třeba tvrdě, ale slušně vyjednávat. Ne každého to baví, moje žena by to neřešila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asco  |  23. 04. 2010 22:58

Pravda pravdoucí... většina lidí se změny prostě bojí... ale znám i dost lidí kteří si na hlavu srát nenechají a klidně operátora (nebo třeba banku či cokoliv jiného) změní.
A za sebe mohu říct že jsem na tom dlouho taky nebyl líp než většina stáda, ale účtování 60+60 byla od O2 pomyslná poslední kapka, která mě konečně rozhoupala k přechodu na Vodafone...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  25. 04. 2010 14:41

A Ty by ses mel naucit cesky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nuni  |  23. 04. 2010 13:18

kazdej kdo chce se muze individuelne domluvit na lepsi cene na volani jen to musi chtit a jak se rika lina huba holi nestesti a pak tady vetsina breci jak vola draho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niemand  |  23. 04. 2010 13:37

Ja se s Vodafonem domluvit chtel, ale oni ne!
Pravda, chtel jsem sluzby jako delaji jinde a za ceny jako delaji jinde. Manik pro peci o firemni klienty se mi vysmal, ze at se probudim a podivam kde ziju.
Jo, ze to Vodafone dela vsude, ale tady ne.
Na muj dotaz, proc platime nejvice za nejmene ze vsech zemi kde Vodafone pusobi mi viceprezident Vodafone odpovedel, ze je nezajimaji ceny jinde, protoze tady muzou lidi sdirat z kuze a krasne to funguje, tak proc to menit. A ma recht.
Rad bych odesel, ale neni kam, vsichni jsou spatni a drazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nuni  |  23. 04. 2010 14:24

no vidis ja jednal vklidu nevyhrozoval a nabito 1150 za pul,20 proc. naviv a ivm gratis a slo to na rok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niemand  |  23. 04. 2010 14:57

Ja jsem take jednal v klidu. Kde jste vzal, ze jsem nekomu vyhrozoval?
Neni problem mit to co pisete, problem je mit neomezeny tarif za 600 kc, k tomu v cene neomezeny internet, HTC HD2 za 3000,- k tomu (dotak) + volani na VPN cisla zdarma samozrejme.
Toto vyjednejte v klidu a bez vyhrozovani a uznam, ze to minimalne s Vodafonem umite. Hned pote Vas pozadam, at mi to vyjednate take.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jr  |  23. 04. 2010 06:45

Jasně, nás drbou a nadstandardně placení zaměstnanci si chrochtají v benefitech... I kdyby poplatky klesly na nulu, nás budou drbat pořád stejně.
Dřív se mi zdál větší tlak na cenu hlavně ze strany Vodafonu. Ale to co bylo předvedeno po zvýšení DPH, to byl jasný obrat k horšímu. U jejich nových tarifů si taky nikdo neuvědomuje, že dřív (Nabito xxx) bylo jedno, jak ten paušál použijete (jestli na SMS nebo hovory), zatímco teď, když je to striktně rozdělené, je větší pravděpodobnost, že jim přeplatíte, protože paušál se zcela nevyčerpá. Takže podle mě také krok ke zvýšení zisku.
Fakt by to chtělo náš trh rozčísnout nějakým virt. operátorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fx  |  23. 04. 2010 09:04

Taky mi tarify Na míru přijdou jako krok zpátky ve vývoji tarifů Celkově mě štve, jak se tady volání pořád zdražuje..
Jen tak pro srovnání:
Twist v roce 2000:
Volání na TM a pevné linky cca 5 (5,50) Kč ve špičce, 2,80 (3,08) Kč mimo špičku
Volání na ostatní: 6,80 (7,48) Kč
SMS: 2,80 Kč
Volání dnes s ekvivalentním tarifem Twist:
Volání na všechna čísla: 5,90 (7,40) Kč
SMS: 2,90 Kč
Navíc původní tarifikace byla 30+30 a současná je 60+60. Ceny v závorkách jsou ceny se zohledněním tarifikace...
Tohle nejspíš bude to jejich levněji to nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Odpověď  |  23. 04. 2010 06:54

Ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  23. 04. 2010 23:11

Přesně tak - doslovný překlad newspeaku tiskových mluvků:
O2: reagujeme dynamicky, zavádíme výhodné tarify = vyhlásíme nové a ještě dražší tarify, takže nám vy tupci ve finále vysolíte ještě víc než doteď.
T-Mobile: levněji to nejde, ceny snižovat nebudeme = Trhněte si nohou a plaťte co platíte, tohle je pro velkou Deutsche matku vítané zvýšení zisku.
Vodafone: ceny klesnou díky konkurenci = A protože žádná reálná konkurence v oligopolu není, budou nám naše ovce platit dál a víc než doteď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myšpulín  |  23. 04. 2010 07:38

Tak na propojovací poplatky reagují hlavně VoIP operátoři a možná zareaguje U:fon.
Naše velká trojka nemá motivaci snižovat ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 04. 2010 11:39

Presne tak. Obavam se, ze VoIP operatori budou jedini, kdo zareaguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miňo  |  20. 09. 2010 16:14

VoIP operátoři budou reagovat skutečně jako první, ale z toho jak jsem si dnes prošel jejich ceníky, zareagoval po roce změn propojovacích popl. pouze jediný - Mikrotech - ten má momentálně volání do GSM za 1,94Kč (od července 2010 je propojovací poplatek kolem 1,6) Mezi tímto operátorem a ostatními, které jsem si porovnával (Ha-vel, Fayn, VoIPEX, 802, aj.) je velká mezera - běžná minutová cena do GSM sítí je kolem 3,30 (802) najdou se i extrémy blížící se 5Kč/min. Mikrotech je momentální favorit a i když používám k plné spokojenosti 802ku, pokud nezohlední novou tarifikaci do GSM sítí v cenících od nového roku 2011, tak bude mít Mikrotech nového zákazníka. Takže několik po sobě jdoucích změn se až na čestné výjimky nikde neprojevilo - ani u VoIP. Myslím, že to především záleží na naší trpělivosti, hromadné přesuny zákazníků to vyřeší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  23. 04. 2010 14:30

Přesně tak, redakce, kde je vyjádření Ufona? Pokud by klesla minuta u Za nula o korunu, na 3,50, tak by to nemělo chybu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
welby  |  23. 04. 2010 07:53

Pěkný článek z hlediska teorie, ale všichni víme, že se ceny nesníží. Naopak se většinou ceny kvůli inovátorskému účtování 60+30 nebo 60+60 zvyšují.
Dříve se operátoři obhajovali tím, že jsou vysoké propojovací poplatky. Teď si budou muset vymyslet jinou výmluvu, proč nejde zlevnit volání. A argument o specifickém českém trhu už je taky ohraný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zelinář  |  23. 04. 2010 08:37

No, zkuste volat podstatně míň. Já jsem to zkrouhnul o půku, většina hovorů byla o tom kde jsi, co děláš apod. To si můžem říct i u piva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
welby  |  23. 04. 2010 12:27

No já mám účty většinou tak do 150,- Kč za měsíc, takže těm našim operátorům moc nedávám, ale o to tu nejde.
Nechápu, proč ten mluvka od O2 říká něco o zlevňování, když to většinou není pravda. Možná je nižší minutová sazba, ale to zhoršení účtování u nových tarifů tu cenu hravě navýší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 04. 2010 08:40

Normální vychcálkové a zloději jsou to, všichni tři. Zlatý Oskar, ten byl na trochu jiné úrovni než dnešní Vodafone. Přesně jsem to čekal, Vodafone pověst ve světě se začíná projevovat i v ČR. Je to hnus Velebnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QY  |  23. 04. 2010 08:47

Navrhuji uzákonit 14 duchod z tržem mobilních operátorů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  23. 04. 2010 08:51

kdyz nevidi prostor na snizovani cen, tak at samoregulaci spusti sekundovou tarifikaci...
.
to jsem ale naivka, co?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  23. 04. 2010 08:55

Kurňa co všichni brečíte, žijeme 20 let v kapitalismu a jde o byznys, kdo z vás si dobrovolně sníží zisk.Jestli se vám to nelíbí odejděte od nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  23. 04. 2010 09:05

Ty jsi Toníček, viď, z tebe mají radost. Říkáš kapitalistické konkurenční prostředí něčemu, kde není kam přejít? Leda do ciziny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
steve  |  23. 04. 2010 08:57

Vyborne, Ales Pospisil ma opat nesklamal, jediny redaktor, ktory rypne aj do tychto hnusnych praktik. Ma niekto aj napad, ako z tej sracky vyliezt a prinutit opov na aspon priemerne EU ceny za hovory a data? Ako dalej? Nie vsetkym z nas dotuju volania zamestnavatelia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Extremista  |  23. 04. 2010 09:00

By mne zajimalo, za jaky tarify volají zamestnanci CTU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fx  |  23. 04. 2010 09:06

Že by s tarify "Vše zdarma pro mě i celou rodinu" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sonix  |  23. 04. 2010 11:58

Samozřejmě, že volají zdarma soukromě z pracovních mobilů a platíme jim to všichni z odvedených daní. Tak to mají všichni státní úředníci a bohužel to nikdo nekontroluje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  23. 04. 2010 09:08

jako vtip dobré...všichni přece víme, že zaměstnanci čtú volají velice výhodně, a sice neomezené všechno za 20000,- měsíčně. Ale peníze putují od operátora směrem k zaměstnanci:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  24. 04. 2010 01:26

Zeptej se bratra Šimonovského - jako správný lidovec a křesťan ti určitě popravdě odpoví, pánbíček by mu přece lhaní a okrádání bližního voliče svého nikdy neodpustil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirkaho  |  23. 04. 2010 09:09

porad premyslim jestli si mam koupit domu VoIp telefon...uz ted na zahranicni hovory pouzivam vyhradne Skype. Plno hovoru po Cesku muze pockat a domu s VoIp...a tech par co potrebuju vyridit mi staci maly tarif v mobilu. Zvyk je zelezna kosile...cim dal vice lidi premysli o alternative, ale u nas jsou polatky tak velke, ze jim to asi vubec nemusi zatim vadit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fred  |  23. 04. 2010 12:39

jdi do toho. ja jsem si koupil spa942 asi pred 3 lety za cca 1900 korun a operatora mam justvoip. od te doby ani nemyslim na to kolik volam, do dneska podle vypisu operatora 512 hodin hovoru. volam docela hodne zahranici, uspora proti mobilu nebo dokonce i bezne pevne lince je obrovska. zadne mesicni pausaly, zadne omezeni od kdy do kdy, muzu s mima skoncit a jit k jinemu operatorovi atd atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr007  |  23. 04. 2010 19:03

Rozhodne pro VoIP. Mám doma od začátku roku 2006 a max spokojenost. 87 hodin a 6800Kč provoláno. Ze začátku jsem moc nepoužíval, ale poslední dva roky více. Mam DECT a adaptér SPA 2000? .......už ani nevím. Leží někde za skříní a nestarám se o něj. Volám za 1+1 účtování a 3,65Kc/min na mobil. Od léta očekávám pokles ceny, protože ten minulá se projevil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 04. 2010 14:23

Byt tebou tak nevaham. U VoIP mas vetsinou pausal pouhou korunu a ceny velmi priznive. I volani na mobil je z VoIP vyhodnejsi nez primo z mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  23. 04. 2010 14:56

Já už mám VOIP asi 5 let, tehdy to byla investice do dvou Sipur něco přes 4000 Kč, ale proč bych platil někomu něco zbytečně, když jak doma tak v kanceláři platím připojení k internetu. Používám ha-loo a 802, Sipura umí připojit 2 různé služby. Volání v rámci sítě je zdarma a do zahraničí je úplně super 802, za první číslo je minimální útrata 20 slovy DVACET korun měsíčně, když to provolám, provolám a za další číslo, které mám nomadické je minimální útrata 5 slovy PĚT korun měsíčně. A strýcovi do Kanady volám za 19 haléřů měsíčně, on nemá skype a je tam časový posun, takže mu většinou vždycky nechám za 7 haléřů vzkaz na záznamníku. A lidem co mi volají dávám číslo ha-loo, protože tam při volání z jiné sítě ještě dostanu 7 haléřů kredit za přijatou minutu - účtování 1+1 a kde při účtování našich drahých mobilních operátorů udělám hovor na mobil za 2 Kč bez placení paušálu? Stojí to na mobil myslím 3,20 Kč/minutu a na krátký hovor - jste doma, kdy se můžu stavit je půlminuta až moc.
Takže VOIP vřele doporučuji, mobila samozřejmě mám, ale používám ho jen, pokud jsem v terénu a ne u počítače.
A není potřeba ani žádná Sipura, na volání stačí v počítači softwarový telefon a sluchátka s mikrofonem, čili investice od 50 Kč, dnes jsou notebooky už tímto vybaveny, ale připojením sluchátek a mikrofonu se kvalita hovoru zlepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel743  |  23. 04. 2010 09:21

KARTEL!!! Mají podle všeho kartelovou dohodu a ČTU nic nedělá, není tady konkurenční prostředí. Domluvit se ve třech je jednodušší než ve čtyřech pěti. Malé uklizené smetiště a kohout (ČTU) je nemocný a tak si slepičky (operátoři) snášejí zlatá vejce na vývoz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TF  |  23. 04. 2010 09:31

Kartel je silné slovo - v Oligopolním prostředí domluvy netřeba - stačí respektovat zákonitosti trhu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 04. 2010 11:42

Nerekl bych, ze CTU nic nedela. Dela. Hodne tyhle kartelniky chrani a napr. uspesne zabranil prichodu konkurence v podobe 4. operatora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  23. 04. 2010 23:14

Co byste čekali od bratra Šimonovského a nebo hudebníka/10-miliardového průseráře Štěpánka, kteří pod schopným vedením bývalého vysokého manažera Telecomu sedí v dozorčí radě ČTÚ?
Dokud tyhle pijavice někdo nevypráská, s českým telekomunikačním kartelem nikdo nepohne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikek  |  23. 04. 2010 09:48

Jsem si jist, ze kdyby se ty poplatky zvysovaly, tak by se svorne shodli na tom, ze hned v den zvyseni musi volani zdrazit, aby chudaci neumreli hlady. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbyněk  |  23. 04. 2010 10:28

Všichni by jste se měli zamyslet: "Proč chodíte do práce?". Všichni chceme zisk, jak FO, drobní podnikatelé tak velké firmy. Samozřejmě je nesprávné vydělávat nepoctivě (což mě osobně přijde např. ČEZ nebo politici - berou Xkrát více peněz + mají velké benefity než nakolik se dá ohodnitit jejich odvedená práce). Ale v telekomunikačních službách mi to tolik nepřijde. Případ zvýšení DPH? Proč by si měl operátor odečíst ze zisku 1%, když politici rozhodnou, že chtějí více? Pro běžného zákazníka je toto navýšení v řádech desítek korun za rok, ale pro operátora který takových zákazníků má miliony? Toto rozhodnutí jako podnikatel zcela chápu! A snížení propojovacích poplatků? Ano, operátor nemusí tolik platit konkurenci, ale ani konkurence už mu nezaplatí tolik. A propojovací poplatky nejsou jediné náklady/zisky operátorů. A pokud chceme lepší služby, např. 3G síť, operátor musí mít peníze na její výstavbu. Takže co to vlastně chceme???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JoVym  |  23. 04. 2010 11:09

Taky chapu, ze vec DPH je mimo operatory, takze kdyz se zvysi DPH, tak se to musi projevit (soucasne verim, ze kdyby se DPH snizilo, tak se to zase projevi - u VF, u TM jsi teda jist nejsem...)
Ovsem co se tyka, tech propojovacich poplatku, tak opravdu si pamatuji, ze se rikalo, ze nizsi ceny nejdou, ze je to prave kvuli tem propojovacim poplatkum. Takze bych ocekaval, ze snizeni poplatku povede ke snizeni cen. Samozrejme, ze necekam, ze kdyz klesnou pp o 2 Kc, tak ze klesnou i ceny o 2 Kc...
No a dalsi vec, co se mi nelibi, tak je vyvoj tarifikaci... Jeste jsem pochopil prechod od 30+30 k 60+1, ikdyz v mnoha pripadech bylo 30+30 lepsi, ale prechody k 60+30 a nebo dokonce 60+60... Takze ted cekam, az mi skonci smlouva a pak prevedu cislo na predplacenku, jen na prijem hovoru a sms a jako aktivni cislo si necham neco od VF, pokud se do te doby taky nenakazi timhle tarifikacnim svinstvem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slopter  |  23. 04. 2010 11:56

Ale pokud se nad tím člověk více zamyslí: Kdyby všichni operátoři reagovali na snížení propojovacích poplatků stejně, tak všichni zákazníci volají levněji, ale všem operátorům klesnou výrazně přijmy. Což je v praxi neproveditelné, protože nikdy nesníží cenu všichni (nebo aspoň né stejně). No a pokud by cenu snížil pouze jeden operátor, (nebo i dva ze tří), jaký to bude mít dopad? V první fázi by to znamenalo snížení příjmů pro daného operátora. Poté by mohl proběhnout přenos většího množství zákazníků k tomu operátorovi, a to by mělo další důsledky: Větší zatížení sítě pro hlas i data, samoobslužných systémů, asi by to chtělo i více zaměstnanců, kteří se budou starat jak o síť, tak o zákazníky, čímž by se zvýšili náklady, ale zisky by rostly pomaleji. Nejsem odborník na telekomunikace, toto je pouze laické zamyšlení. Ale je v tuto chvíli (v době ovlivněné krizí) nějaký český operátor na změnu připraven, zvládl by jí? Podle mých zkušeností: O2 na to není připraveno z pohledu péče o zákazníky, slyšel jsem něco o novém systému, který jim způsobil nemalé komplikace. Aktivace, deaktivace a celkové nastavení služeb bylo problém a reklamace služeb byl problém vždy. Ale aktuálně je na tom asi lépe s datovým pokrytím než ostatní. Vodafone je na tom podle mě zase lépe s péčí o zákazníky, správa služeb přes internet, bez pomoci živého operátora, vstřícné řešení reklamací. A datavá síť se rozrůstá, jsem z Prahy, takže jsem vše zaznamenával "online". Brno je již ze 100% pokryté, takže je na tom lépe než Praha, a v následujících měsících budou následovat další města. A o T-Mobile toho moc nevím, v okolí bohužel nemám moc spokojených zákazníků tohoto operátora, a jejich datová mobilní síť na tom není růžově. Takže podle mě by výraznější zlevnění přineslo spíše chaos, než užitek, ale necháme se překvapit. Zatím si ale budu raději stěžovat na politiky, než na operátory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slopter  |  23. 04. 2010 12:03

No a tarifikace? 60+1 přece! Díky nevázanosti smlouvou, této tarifikaci a ochotě zaměstnanců se již Vodafonu nevzdám. Navíc nové TARIFY NA MÍRU jsou pro lidi co jen nefňukají, a něco dělají, protože jdou každý měsíc lehce upravit a nepotřebuje k tomu člověk ani moc času, ani pomoc operátora, ale jen pár minut zamyšlení, jaké služby a v jakém množství chce používat, kouknout do předchozích faktur, aby si to ověřil, poté stačí na netu změnit, přijde SMS a vše je vyřízeno!
No a stejně má skoro každý několik čísel které volá nebo píše častěji, tak proč na takové lidi nemít tarifikaci 0+0??? Opravdu to chce jen přemýšlet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jméno  |  05. 07. 2012 11:59

můžu Vás ubezpečit, že řadový zaměstnanec ČEZu nemá nijak vysoký plat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Je to chyba Mobilmánie  |  23. 04. 2010 10:19

Je to jednoznačně chyba novinářů. Usnuli na vavřínech, patlají si svoje webíky a skutečný nátlak nedělají. Čechy je třeba popíchávat denně a zvedat je ze židle. Denně lze číst brutální srovnání s tarify v zahraničí na facebooku ve skupině Nechceme předražené mobilní volání a služby.
a CO ČEŠI? Ve skupině jich je JEN 1000, ostatní mají blbé kecy o tom, že si nikdo dobrovolně zisk nesníží a ještě blbější připomínky ať přejdeme jinam. Kam? Je třeba tlačit, stávkovat, organizovat se. Jenže na to nemáte páru, jen kecáte v diskuzích a nic! Šaškové novináři, šaškové komentátoři, šaškové zákazníci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  23. 04. 2010 11:11

Jdete se vycpat s celym slavnym facebookem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matkal  |  23. 04. 2010 11:32

Jdi se vycpat s bojkotem FB. Koho tvůj názor zajímá, když je mimo mísu? Jsi schopný navrhnout jiné místo, kde se zmobilizovat? Nejsi, umíš jen napsat běž se vycpat, ale neuděláš NIC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jo  |  23. 04. 2010 13:42

máš rech Češi musí pochopit, že pokud něco chtějí, musí za to bojovat, samo se to neudělá!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xvasek  |  23. 04. 2010 10:20

Mohli na otázku rovnou odpovědět "ne" a nemuseli psát takové slohovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 23. 04. 2010 10:27

Upřímně řečeno, tohle mi bylo naprosto jasné úplně od začátku, ale zase na druhou stranu takhle to máte 100% potvrzeno. A ony ty reakce taky "stojí" za to, kdo ví jak na našem "trhu" vypadá, tak má postaráno o dobrý vtip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xvasek  |  23. 04. 2010 11:00

Ale jo, trochu vtipné to je. Co se mi nejvíc líbí je, jak se Žabka naučil nové slovo. Teď místo "specifický" (český trh) budeme asi chvilku čítávat "dynamický".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  23. 04. 2010 14:43

Zajímalo by mě, co Ufon, bude snižovat cenu minuty? Aspoň u starých tarifů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls  |  23. 04. 2010 10:22

Problém je, že tady mám evidentní kartel pod dozorem absolutně neschopného (nebo spíš všehoschopného) regulátora ČTU. Kdyby tady fungovala aspoň nějaká konkurence jako v ostatních zemích, tak se minuta dostane pod korunu a poplatky nikdo nebude moc řešit.
Jak se za stávající situace nenechat nenazranými mobilními operátory okrádat? Zůstává jediné: mobily používat jen na příjem a nouzové hovory a volat za aspoň trochu přijatelné ceny přes VoIP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rover623  |  23. 04. 2010 10:22

Jak tady už někdo napsal,celé je to o neschopnosti nebo lenosti českého člověka kamkoli přejít.Průměrný čech je zvyklý si odkroutit svých 8 hodin v práci a potom konec,stav kdy si po práci jde zařídit ještě změnu tarifu (nebo si to alespoň na netu zjistit) je chápán jako obrovský zásah do jeho osobního pohodlí.Asi si lidi tady za 40 let příliš zvykli,že stát za ně vše udělá a oni jen musí chodit do práce.Každý trochu zdatnější analytik vám řekne,že v ČR si lze zvyšovat ceny za nějakou službu vázanou předkupní smlouvou téměř bezbolestně.Protože buď mám podepsanou nevýhodnou smlouvu s vysokou pokutou za jeíí předčasné ukončení (drahý dotovaný telefon třeba) a v době kdy mi smlouva končí už stejně nevím,že operátor zdražil nebo to vím,ale nechám se zblbnout vidinou nového dotovaného telefonu.Druhý případ je ten,že můžu odejít kdy chci,ale neudělám to,protože je to příliš velký zásah do mého pohodlí (jak jsem psal výše) a navíc nejsem "socka" takže si těch 50 haléřů navíc klidně připlatím.V konečném důsledku je procento zákazníků,kteří kvůli zdražení nebo jednání daného operátora odejdou ke konkurenci tak mizivé,že to tržby výrazně neovlivní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marťas  |  23. 04. 2010 12:27

taktak,já se snažím být tam kde je to nejlevnější u operátora jsem u VF i s celou rodinou,kde máme tarif za 12kaček a naprostá spokojenost,když je to možný,tak sms píši z VFparku,kde jsou gratis do VF.To samé i s pov.ručení,klidně budu měnit pojištovnu každý rok,když výsledná částka bude nižší.Jj dámy a pánové je to pouze v nás,buď máš zájem přejít ke konkurenci nebo ne,pak nechápu,proč češi furt řvou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa z depa  |  23. 04. 2010 13:58

já sem přešel od O2 k T-šmejdu a od nich k Vadafonu, ale kam mám jít? Voip to zatím neřeší, leda až bude novej OS 4ka na iphona a budu moct volat pře skype ve 3G

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tadeáš Havlík  |  23. 04. 2010 19:34

Přemýšlíš zbytečně složitě, zkus TET CZ www.tet.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.  |  23. 04. 2010 11:13

"Ceny dlouhodobě klesají hlavně vlivem konkurenčního boje." - kde? Vždyť i Slováci a Poláci se nám smějí že volají za polovic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 04. 2010 11:35

Predtim se vsichni vymlouvali, ze zlevnit nemuzou kvuli vysokym propojovacim poplatkum a ted zase, ze poplatky vlastne vubec nejsou soucasti ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  23. 04. 2010 14:06

To snad logické, když byly drahé, tvořili velkou část ceny, nyní když jsou za babku, tak se v ceně vlastně nepromítnou, no a ten dříve malý zbytek nyní dynamicky narostl, tu inflace, tu dohoda, tu přání zákazníků, ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Curuj  |  23. 04. 2010 11:43

klasika. zníženie prepojovacích poplatkov na SR nakázal TÚ SR a tiež sa operátori nehli. a pretože mmntálne žijem tu aj tam, štve ma to tiež

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopkova  |  23. 04. 2010 12:20

Dobre, vsichni jsme tady blbci- ted se ptam- CO VY (VSICHNI) JSTE UDELALI KONKRETNE, ABY TO BYLO JINAK???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa z Depa  |  23. 04. 2010 13:59

Já vyzkoušel všchny 3 opy a chystám se přejít na voip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  23. 04. 2010 14:42

Do Vodafonu volám jen z Odepiše (víc jak 30–40 haléřů jim za minutu nedám), jinam z bonusových předplacenek nebo Felicie (cca 3–4 Kč/min.), na pevnou z UPC (100 minut za 50 Kč), teď jsem pořídil Ufona, kde odchozí hovory platím příchozími. SMS z netu. Snažím se jim platit co nejméně za minutu. Teď vyřizuju retence pro členy rodiny, kteří nejsou schopni obsluhovat více než jedno číslo, zatím se motáme kolem 3,50 Kč/min., což není až tak špatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  23. 04. 2010 19:42

Byly doby, kdy jsem platil za mobil přes tisíc korun měsíčně, k tomu cca pětset za pevnou. Dnes je to jinak:
1. Využívám Odepiš.
2. Přednostně využívám VoIP (Nokia E51 s WiFi a/nebo 3G) a přednostně, tam kde to jde, volám na pevné linky.
3. K volání na pevnou využívám, jsem-li mimo dosah VoIP, "Twist pevná plus".
4. Využívám individuálně vyjednaný tarif s výslednou cenou 2,78 Kč/min. včetně DPH, internet v mobilu, Oskárek na SMS, včetně volných SMS z internetu u TMo a u Vodafone(parku).
Pravda, nosím sebou dva mobily, z nich jeden na dvě SIM, ale většinou platím za telefony, včetně Internetu v mobilu, měsíčně kolem tří stovek. (Nejzásadnější úspora vyplynula z bodu 2.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 04. 2010 22:14

Ja volam z VoIP kdykoliv to jde. Cena na mobil je 2,75 i s dph, na pevnou 20-50 hal, vse se sekundovou tarifikaci od prvni sekundy. VoIP pouzivam i z mobilu takze o mobilitu tim neprichazim. Mimo to provolavam pouze volne minuty u odepise a T!P relaxu, na kterem mam internet (nejen kvuli VoIP).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlk  |  23. 04. 2010 13:10

Telekomunikační trh v ČR je velmi dynamický... ten Žabka je humorista

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  23. 04. 2010 16:22

A hlavně lhář. No ale za lhaní je placený, taky povolání, no.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GRAHAM  |  23. 04. 2010 15:55

Nemá cenu plakat nad jejich sqělým bussinesem.Já bych to dělal stejně, taky bych nezlevnil, bo bych byl za blázna.Krom toho,terminace je jen jedna z věcí která ovliňuje cenu hovoru.Rozhodně není největší.Kritika ale musí nastat ohledně zavádění nových technologí, ohledně 3G, to je komix nad komixi.S tím souhlas.Jen dodám, že je jasné že by jsme mohli volat levněji, což díky nekonkurenci nefunguje.Ja voĺam levně, minuta mne vychází na cca 1,60 za minutu a volám hodně.
Tip pro Ufona, udělej tarif kde je klidně zpoplatněno volaní ve vlastní síti, ale dej ho levně.To by se mohlo chytit.Udělej lepší pokrytí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  23. 04. 2010 16:20

Ale takové jsou přece všechny, kromě Za nula. Ten jediný nabízí volání ve vlastní síti skutečně zdarma, jinak u všech ostatních je to za paušál. Myslels asi, aby nebylo volání ve vlastní síti za měsíční poplatek, ale placené od minuty. Je fakt, že určitý segment trhu by paušál 300 Kč se 100 volnými minutami do všech sítí a voláním 0,50 Kč/min. do Ufona a 3 Kč do ostatních skutečně oslovil. Pokud člověk volá hodně, opravdu není problém se u GSM operátorů dostat na velmi zajímavou sazbu, pro málo volající je ta nabídka ale fakt špatná. Měli by nabídnout více tarifů, za stovku, za dvě, za tři a za pět, přišlo by k nim více lidí. A nějaký esemeskový tarif, ten by taky zabral. Vůbec nechápu, kdo jim tam ty tarify sestavuje, s dvěma velmi podobnými tarify moc velký segment trhu neosloví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tadeáš Havlík  |  23. 04. 2010 16:03

Chybí nám zde vyjádření od společnosti MobilKom a.s. která provozuje síť U:fon na území České republiky. T-Mobile mě opět nepřekvapil sice provedl velkou změnu u tarifů Přátelé, ale nic moc. T-Mobile a hlavně jeho marketingové oddělení se v oblasti telekomunikací přestává orientovat. Dokonalý přehled je zde na MobilManii a doplňuje ho také IT POINT (www.itpoint.cz a TET CZ (www.tet.cz). T-Mobile je největší telekomunikační společnost v České republice, ale Telefónica O2 sice možná na stejném místě, oba operátoři se mi nelíbí a není to tím, že T-Mobile má tarif za 300,- Kč dražší než O2, ale T-Mobile ceny O2 kopíruje a O2 zas nezná postpaid s volnými SMS tarif O2 SMS nepočítejte! Neříkám, že také Vodafone a U:fon jsou levnější operátoři, ale U:fon je doopravdy nejlevnější jen jeho nekvalitní síť CDMA nás zákazníky moc neláká. Vodafone tedy má konkurenci a dokázal skvěle zabodovat! Fandím však také tarifu prepiad Vodafone nabité a divoké kartě dostaneme se na pěkné ceny. Však raději mám internetové volání a víc takových operátorů by v České rpeublice mělo být. Také navíc by měla fungovat spolupráce třeba s U:fon, ale tato síť by měla být kvalitnější pomalu lepší je si koupit vysílačky Made in China a dosah do 5 km je bezproblémový. Na služby Fayn (www.fayn.cz) si nemohu stěžovat tarifikace 1+1 která se jen tak nevidí a předvolby stejné jako fix u U:fon. Navíc na Fayn telefon či mobil si můžete nechat přenést číslo. Fayn můžete však využívat jen ve městě a vše najdete na jejich webovkách. Určitě si však projeďte všechny operátory možná budete vybírat zase jinak. Na vaše dotazy se těším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  23. 04. 2010 16:36

nemate nekdo tip na sedeho viruala ala TMT? Ze prijdu o cislo mi nevadi chci levne volat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pro Honzu  |  23. 04. 2010 19:25

Souhlasím ale zkus ještě www.itpoint.cz a www.tet.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Host  |  23. 04. 2010 19:57

Vyskoušej EMEU. Mám tarif Freedom: Paušál O,- Hovor 2,88 do všech sítí i na pevnou, SMS 1,68, volání v síti O,72. Nic po tobě nechtějí jen 220,- vstupní poplatek. Jo ty ceny vycházejí tak divně s DPH. Bez jsou kulatý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Host  |  23. 04. 2010 19:59

Jo a účtování 60+1!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  24. 04. 2010 12:34

rekl bych ze neodpovidate na to co chci - chci mobilni sluzbu, EMEA z toho co jsem z jejich webu pochopil je pouze VoIP operator.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpacák  |  24. 04. 2010 17:13

Normální GSM, převedeš si k nim číslo a voláš. Jsou pod 02, takže 3G. Nesmějí mít na tyto služby reklamu, ale dá se to poshánět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Host  |  24. 04. 2010 17:28

Jo musíš se pídit po obchodním zástupci. Nabízi 4 tarify, z toho 2 s nulovým paušálem. Nebo zavolej si na ten bezplatnej kontakt z jeji webu a zeptej se tam. Za to nic nedáš!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tadeáš Havlík  |  23. 04. 2010 19:23

autor: Jindřich Srb, datum: 25.2.2009
Společnost Volný se v budoucnu zaměří především na poskytování služeb prostřednictvím vlastních sítí skupiny Dial Telecom. V současné době připravuje nové produktové portfolio a díky spolupráci ve skupině Dial Telecom zefektivňuje svoji činnost na rezidentním i korporátním trhu. Dalším cílem je rozšíření působení Volného i na mobilní trh.
Volný nyní disponuje přístupem k národní i mezinárodní infrastruktuře skupiny Dial Telecom, kterou využívá především pro zkvalitnění stávajících služeb. Individuální přístup k firemním zákazníkům rovněž hodlá podpořit novým produktovým portfoliem a značkou Volný business. V rezidentním segmentu bude společnost nadále komunikovat pod stávající značkou Volný, jež se primárně zaměří na služby poskytované prostřednictvím sítě založené na zpřístupnění místní smyčky (LLU).
"Jsme přesvědčeni, že nejvhodnější dlouhodobou strategií pro Volný je poskytování služeb na vlastní síti, kde máme plně pod kontrolou náklady, kvalitu a přidanou hodnotu služby. V případě, že budeme schopni nabízet zákazníkům stejnou přidanou hodnotu i přeprodejem služeb poskytovaných na cizích sítích, budeme o této variantě uvažovat,“ říká Aleš Zeman, předseda představenstva společnosti Volný.
Volný se nyní soustředí na zefektivnění provozu a analýzu existujícího produktového portfolia. U firemních zákazníků bude ještě více zdůrazněn individuální přístup, zatímco v případě rezidentních zákazníků bude další poskytování služeb zásadně ovlivněno dalšími kroky regulátora. "Stejně jako to učinili mobilní operátoři, i my bychom rádi nabídli našim zákazníkům kombinaci fixních a mobilních služeb. Nicméně v této oblasti dosud narážíme na nerovnou regulaci až diskriminaci, kdy mobilní operátoři mohou volně působit na fixním telekomunikačním trhu, zatímco fixní operátoři na mobilním nemohou,“ dodává Aleš Zeman

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šárka Matějková  |  24. 04. 2010 20:12

Vážení,
znáte šedivé mobilní operátory? Ti jsou, Amway, Century 21, Starlife, ale využívat také můžete služeb operátorů Fayn, Euphony, Volný, GTS Novera, newtel, UPC, Ipex, ha-vel, tiscali více se dočtete také na tet.cz. ČTÚ možná problémy má, ale já nevidím žádný důvod proč nevyužívat jiných operátorů kteří nám nabízejí tarifikaci 1+1 musíme se umět ptát na věci které by prodejce mohli až překvapit, operátor je povinnen si nepoškodit své jméno a tak možná když ovečka přestane poslouchat docílite toho co jste chtěli. Lidi vždy když jste v právu neposlouchejte operátora. Jako je u T-Mobile no my se vám omlouváme za kvalitu sítě, ale napravíme to snížením paušálu o 50% co vy na to? Jednoduše si začněte stežovat na prodejně provádějte monitoring a v případě, že T-Mobile bude couvat stavět se na zadní jak to umí ještě O2 a U:fon předložte jim toto ještě s výhružkou paragfaru 52 a předložení na ČTÚ a ČOI a jestli máte problémy s reklamací telefonu do 6 měsíců máte právo bez diskuze na vrácení peněz. Hledejte v archivu MF DNES nebo Lidových novin. Navíc nejbohatší Čech chce mít vlastního operátora a věřím, že většina z vás by chtěla mít služby dle přání takže co říkáte na petici a předložení na ČTÚ? Donuťme chamtivce a zloděje sítí ke tvrdším podmínkám! Nebo mějme svého operátora! Debatu směrujte na e-mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rteph  |  25. 04. 2010 15:17

Už jednou jsem chtěl vzít nůžky a rozdělit simku na dvě půle, ale manželka mi to rozmluvila. Po přečtení tohoto článku mi to zřejmě už nerozmluví. Utéct? Bohužel není kam a vypadá to, že ani dlouho nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  25. 04. 2010 23:43

T-Mobile: "Levněji to nejde": HA,HA... A jak nám, pane týmobil, vysvětlíte, že Vaše firma má každoročně ČISTÉ zisky v řádech desítek miliard Kč, které pak z drtivé většiny odtékají do německé centrály Deutsche Telekom? A jak nám vysvětlíte, že např. v Rakousku, nebo Německu, kde jsou náklady na práci mnohem vyšší, jsou Vaše ceny za mobilní služby jen v kurzovém přepočtu naopak nižší a nebo dokonce výrazně nižší, než v ČR?
P.S. Prosím, neví někdo, kdy má příjít ten 4. operátor? Už jen z principu k němu se svým číslem okamžitě odejdu. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Enigma  |  27. 04. 2010 10:53

Opravdu nevím, za co ti operátoři tak moc platí, že máme nejdražší mobilní služby v Evropě.
Jinak to vidím takhle, když už je tu EU jakožto jeden velký trh, tak by se snad mohl ten roaming po EU zrušit. EU byla vytvořena jako jeden velký trh, nikoliv jako 25 malých trhů.
Pokud by zrušili roaming po EU a snížili ceny, neprodělávali, naopak by vydělali, protože lidi se nebudou pak tolik žinýrovat a budou víc volat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  30. 06. 2011 18:03

Vždyť jo, vždyť ke snížení cen došlo ..
„Snížením velkoobchodních cen se Úřad snaží vytvořit prostor i pro snížení cen pro koncové uživatele u volání do mobilních sítí.”
Jde o ceny za volání do mobilních sítí ze sítí fixních. A tam ceny fakt klesají. Hlavně u některých menších VoIP providerů snížení propojovacího poplatku prakticky kopírují snížením svých koncových cen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin O  |  05. 11. 2011 20:08

To jsou blbé kecy našich operátorů! Je zajímavé, že plno internetových VoIP operátorů umožňuje volání na mobil od 1,19 Kč / min až po cca 3,50 Kč / min a ještě k tomu účtují po vteřinách hned a ne až po minutě a přitom prosperují. Naší operátoři jsou zloději a jen okrádají lidi! Nechápu, proč je propojovací poplatek např. na pevnou pár halířů, když s Vodafone předplacenkou zaplatíte 7,20 Kč / min, stejně podobně Vás okrade i hnusné O2 a T-mobile taky, jen u nich si nejsem jistý cenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor