Dobrý signál ve vlaku? Nejspíš hned tak nebude

Názory k článku

Anonymizovaný  |  01. 09. 2015 12:11

tak snad az neco delat budou udelaji vo-lte a ne stare 2g

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek.P  |  01. 09. 2015 12:28

Vlak? Co to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Harper  |  01. 09. 2015 13:44

Operatori pokryvat nebudou. Na to nemaj koule. S jejixh laxnosti jakou pokryvaj ia dokryvaji zbytek CR to bude trvat jeste hodne dlouho. Sam jsem zadal o vykryti mista v Praze a mily Vdf rekl, ze to nema v planu. Taky proc ze....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 09. 2015 14:27

ja si vzdycky myslel, ze pendolino, LE a RJ maji na vlaku antenu a internet pak pomoci wifi siri po vagonech... pokud to tak je, tak pak nechapu vymluvu na okno, kdyz internet neni pres pulku trasy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
TrueStory  |  01. 09. 2015 14:31

Tohle by měl normálně ČTÚ nařídit operátorům udělat a ať si to hodí do nákladů. Dobrovolně to neudělají, protože k tomu nemají žádný důvod.Zákazník jim platí tarif, většinou stejně nějaký FLAT a data nebo předplacenku, na které téměř nic neprovolá. A vzhledem k tomu, že to pokrytí tam nemají všichni, tak je k tomu ani netlačí nějaká konkurence. Víc peněz stejně od lidí nedostanou i kdyby ve vlaku jela síť na 110%.Jinak síť by měla být pokud možno hybridní složená z úseků, kde by byly vyzařovací kabely a pak vysílače. Úsek s vyzařovacím kabelem stojí cca 1,5 mega na 1 km, což je v pohodě a je to vhodné do různých roklí, tunelů atd., kde není jiné osídlení a bude to opravdu jen pro vlak.Naopak tam, kde vedle trati něco je nebo je předpoklad pohybu lidí a krajina je otevřenější, je lepší použít vysílače, protože kromě vlaků se zlepší o pokrytí malých obcí, osad a volných prostranství okolo, kde třeba můžou chodit výletníci.Operátoři tady doslova cucaly desítky miliard a měli tady z toho zlatej důl, tak když teď každý zainvestuje 1-2 miliardy do perfektního dokrytí sítí a pokryjí všechny hlavní vlakové koridory, tak se jim opravdu nic nestane. Jenom O2 mělo za první kvartál 2015 celkové provozní výnosy cca 11 miliard, takže ať nepláčou.Kdyby měli do výstavby mobilní sítě vrazit miliardu, tak podle posledních výsledků jim ji mobilní síť vydělá zpět za 19 dnů provozu . Takže opravdu nechápu ty nenažrané operátoří nářky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vrty  |  01. 09. 2015 14:54

Uplne jsem s clanku nepochopil jestli teda ty opakovace v RJ jsou v provozu ci nikoliv, kazdopadne timto vlakem mezi Brnem a Prahou jezdim pomerne casto a nejakeho lepsiho signalu oproti jinym vlakum jsem si nevsiml. Kazdopadne je to hodne smutna situace. Vlaky jsou dobre a pohodlne misto pro plhodnotnou praci, ale bez internetu je to k nicemu. Pravda je, ze ani netusim kdyz v nejake souprave je wifi, tak pres co to vlastne frci, kazdopadne to stejne moc dobre nefunguje. Take nerozumim tomu, proc si vsichni tri operatori spolecne s CD nesednou k jednomu stolu a na realizaci pokryti vlaku se nejak nedohodnou, rovnou by takovou snchuzku mohlo iniciovat CTU. Podle me by na tom videlali vsichni, ve vlacich by lide radi jezdili, protoze by tam byl klid na praci, operatorovi by ficeli data. Takhle jsou z cestovani vlakem zpruzeni vsichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
sinco  |  01. 09. 2015 15:46

V clanku je zminka o dvou operatorech. A co Vodafone, co ten na to. Nema nejaky napad jak to poresit. Treba na trase Brno-Breclav je zajimave sledovat cestujici jak se snazi se dovolat. Ty pokoveny skla jsou svina. To je naprosty fakt. Ale takove vlaky snad jezdi i mimo CR a tam to maji udelane jak ? Protoze silne pochybuji ze stejny problem maji dejme tomu nemecti ci rakousti cestujici. To by v nemecku jen tak neproslo, ze by se pri jizde vlakem cestujici nikam nedovolal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Gesar  |  01. 09. 2015 15:54

Je to mrzuté, ale nejsme v tom sami. Podělím se o zkušenost z mé cesty vlakem (TGV) z Francouzského Montpellier do Barcelony minulý víkend.
Cesta trvala asi 3 a půl hodiny a z toho jsem většinu času koukal na 'no service' nebo 2G signál, který skákal z pěti na nula čárek jak horská koza. 3G se většinou času objevilo jen krátce a to hlavně v okolí větších měst, kterých po trase zase tak moc není, většinou jsou to ta města, kde vlak zastavuje.
Takže to není tragedie jen u nás. :)
(roaming s Vodafone)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Vindis  |  01. 09. 2015 16:20

Ta výmluva operátorů o útlumu vagonu/souprav je směšná. Sice je pravda, že vagon tlumí, ale ne zase tolik.
Jak jinak si vysvětlit, když je vlak ve městě (ať už na nádraží nebo jen projíždí), ale i ve vesnici, tak normálně chytnu signál i uvnitř vlaku. A čárky nejsou rozhodně pod půlkou.On je problém skutečně v pokrytí. Výpadky se objevuji podstatě na třech místech. V zalesněném místě, kde stromy tlumí ještě více než vagon. Ve složitém terénu obklopující vyvýšeniny, kde kopce brání průniku signálu. A ve volném prostranství, kde vysílač je ze své podstaty někde na kopci na kilometry daleko, takže ke koleji se signál dostane, ale již dosti slabý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 09. 2015 16:59

Vlakem jezdim takrka denne na stejne trase - Ostrava/Olomouc. Je pravdou, ze uz sem si davno vsiml, ze v zavyslosti na typu soupravy se prijem signalu ruzni. Ve starsich soupravach je signal vyrazne lepsi. Rozdil je v radu desitek %.
Pravdiu ale je, ze ani tak neni signal idealni.
Stale se hleda reseni? Naco hledaji? Soudruzi z NDR jsou zarohem. V Nemeckych drahach tento nesvar temer nepocituji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hawkey1234  |  01. 09. 2015 17:05

Český člověk je prostě zvyklý na nižší standard, není důvod s tím něco dělat. Tak ať pak opové nebrečí, že si lidi datové tarify neplatí. Když někteří stráví ve vlaku denně i několik hodin, int. připojení se nabízí.. ale když není signál, tak ať si opové naserou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcwifi  |  01. 09. 2015 21:30

jooo kde sou ty casy kdy sem jeste vlakem jel, stare vagony, jen novejsi sedacky, stara skla a signal tam prochazel jak vzteklej, to ale bylo LTE jen v PHA a trosku Brne, nic vic... ted pokud neni poradne zahusteni vysilacu tak skutecne bida a des, jakoby clovek sedal do trezoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzatrx  |  02. 09. 2015 00:41

Ještě když jsem jezdíval vlakem, měl (a pořád mám uloženou) jsem Nokii 6310i s konektorem na externí anténu.K tomu jsem si vozil malou magnetku na auto s 2m kablíkem. Stačilo magnetku připlácnout na kastli vagónu zvenku vedle okna a škvírkou zavést kabel dovnitř a píchnout do mobilu. Všichni čuměli jak puci a já jediný volal v klidu kdykoliv kdekoliv, zatímco ostatní byli většinu cesty bez signálu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  02. 09. 2015 12:18

Kde není signál, tam ani internet nebere. Pokud na 80% koridoru PHA-PCE, případně PHA-HK je i ve starém rychlíku signál buď 0 nebo mizerné a ještě slabé EDGE, je výmluva na okna směšná.
Pokud by byl kvalitní LTE signál, probije se do toho vlaku i střechou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor