Tou komplexností je asi myšleno to, že má tento systém fungovat v celém IDS JMK, tedy na území celého Jihomoravského kraje s přesahy do sousedních krajů. Má to ale minimálně dva háčky. Tím prvním je osazení nových terminálů do všech regionálních autobusů v systému. Přesto, že Kordisu (provozovateli IDS JMK) v tomto pomohla koronavirová krize, kdy byla odstaveno mnohem větší množství autobusů, než normálně, pořád je podle všeho v systému většina autobusů se starými terminály, které platbu kartou neumožňují. Takže termín "během léta", který uvádí DPMB pro celý kraj, je hodně nereálný. Sám Kordis dřív uváděl termín spuštění systému v celém kraji v září 2020, ale teď už neuvádí ani tento termín a raději jen opatrně mluví o podzimu letošního roku. Druhým problémem jsou vlaky. Má-li tento systém skutečně fungovat a být přijímán cestujícími, pak musí fungovat i ve vlacích. Bez toho to nepůjde. Jenže kromě zmínky o tom, že nové vlaky, které objednává kraj a které nebudou jezdit dřív, než za dva roky, mají mít terminály na bezkontaktní platby, nic nenasvědčuje tomu, že by se tento systém chystal i to vlaků. Žádné montování terminálů do vlaků nebo alespoň na nádraží. A to mě zaráží nejvíc, protože nám tu nejspíš zase vzniká nějaký polovičatý systém, kdy pípání bude fungovat jenom do chvíle, než přestoupíte na vlak. A to je velký problém v systému, kde vlaky tvoří páteř dopravy. Takže asi tolik k tomu komplexnímu řešení.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 06. 2020 01:30