Dříve hračky pro telefony, teď je „zaměstná“ EasyJet

Co začalo jako hračka pro majitele smartphonů stále častěji proniká do profesionální sféry. Drony nově najdou uplatnění v hangárech společnosti EasyJet.

Společnost EasyJet oznámila, že v příštím roce začne při rutinní kontrole svých letadel používat bezpilotní drony. Kromě kamer budou létající roboti vybaveni i dalšími čidly, nasbíraná data poputují do nově vyvinutého softwaru, na jehož výstupu bude další technologická libůstka – brýle s rozšířenou realitou, které reportované položky zobrazí technikům rovnou při pohledu na letadlo, při práci mohou streamovat video rovnou do servisního centra.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dříve kontrola probíhala tak, že technik problém vyfotil, obrázek poslal mailem do servisního centra a jeho řešení probíhalo po telefonu.

Úkolem projektu není hloubková analýza konkrétních problémů, ale urychlení celé prohlídky a upozornění na možné problémy, které pak blíže prozkoumá živý technik. Výhodou technologie je snadná přenositelnost. Stačí drone, nabíjecí stanice, notebook a dostatečně velké úložiště pro data. To se hodí, protože EasyJet operuje na 138 letištích.

Brýle dodá Epson a Vuzix. Drony vychází z běžné produkce, byly však značně modifikovány přímo pro konkrétní úkol na univerzitě v Bristolu, spolupracují na nich firmy Coptercraft a Measurement Solutions. Na videu sice uvidíte jednoho z nejjednodušších dronů, onu původní hračku pro smartphony AR.Drone, ale vysoké nároky si přece jen vyžádaly dražší techniku od Aeronavics. Při poletování kolem Airbusů (EasyJet má 220 typů A319 a A320) nebude roboty řídit žádný RC fanda s joystickem, ale předem definovaný algoritmus, výstupní data tak budou mít vždy stejnou strukturu, ve videu bude snadnější se zorientovat. Při každé kontrole vznikne vždy nový 3D model letadla.

Zajímavé je, že s novou technologií bylo nutné upravit i servisní hangáry společnosti. Nejde ani tak o překážky, se kterými si drony poradí díky senzorům a umělé inteligenci, ale spíše o osvětlení. Kvůli výsledné kvalitě videozáznamu bylo nutné přidat na intenzitě.

Témata článku: Technologie, Telefony, Drony, Epson, Vuzix, Telefon, Fanda, Airbus, Velké úložiště, Hračky, Hra

Určitě si přečtěte

Slo-mo v mobilu? Tisíc snímků za sekundu je jen začátek, čekají nás fantastické věci

Slo-mo v mobilu? Tisíc snímků za sekundu je jen začátek, čekají nás fantastické věci

** Zpomalený záběr je funkce, která naráží na hranice hardwaru. ** Současný top mobil umí 960 fps, ale jen na 0,2 sekundy. Proč? ** Profi technologie jsou o světelné roky dál. Zmíníme ty nejzajímavější.

12.  11.  2017 | Holčík Tomáš, Kůžel Filip | 11

Nový fenomén. iPhone X dal světu Animoji karaoke

Nový fenomén. iPhone X dal světu Animoji karaoke

7.  11.  2017 | Kůžel Filip | 70

Tesla má problémy, potřebovala by deset gigafabrik

Tesla má problémy, potřebovala by deset gigafabrik

** Tesla nestačí vyrábět a začíná to dost bolet ** Microsoft má zase problémy s moderním prostředím ** Obě technologie možná přišly příliš brzy

5.  11.  2017 | Čížek Jakub, Kluska Vladislav | 13