Duel: Ericsson T68 versus Nokia 8310

Diskuze čtenářů k článku

kemar  |  31. 05. 2003 18:48

Tak tenhle supr Erik se da koupit v praze se zarukou a vsim co k nemu patri za 6150Kc!!!!!!!!!!!!Staci se mrknout do annonce.Cus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcel Pirkl  |  31. 03. 2002 20:50

Ja mam nokii 8310 a jsem s ni moc spokojeny naproti T68 je lepsi... jsem s nokii spokojeny Srovnaval jsem jeste 8310 a SL 45 a me vyhovuje nokie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SAIMON  |  21. 01. 2002 12:18

erik je nej. kam se hrabe nokia!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SAIMON  |  21. 01. 2002 12:20

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Malát  |  04. 12. 2001 01:11

Jednoznačně Nokia8310

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sedo  |  03. 12. 2001 13:36

T68 je jednoznačne lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Jirout  |  02. 12. 2001 19:02

Hoši: vaše starosti, Rotschildovy peníze (vím, bývávalo) a oba telefony v kapse. Tak to bych chtěl . J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Jirout  |  02. 12. 2001 19:36

Šmánkote, který chytrák to dal do "vytrženo z diskuze" ) ?
Já nechtěl být arbitrem zapřísáhlých odpůrců druhé strany. Marku, jestli to je tvoje práce, tak s tebou do smrti smrťoucí nepromluvím (K.Poláček, Bylo nás pět, geniální rozhlasové zpracování F.Filipovského - to generace dnešních teenagerů bohužel nezažila).
J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borix  |  21. 11. 2001 15:36

Celkem by mě zajímalo, kdo dostal ten nápad porovnávat tyhle dva telefony. Vždyť tady je rozdíl asi jako mezi 3330 a R520. Nokii se už hodně dlouho daří vyrábět předražený, níčím nevynikající(kapánek zaostalý) mobily a prodávat je jako na běžícím pásu. 8310 patří do cenový kategorie někde kolem 10ti tisíc a současná cena je opravdu přemrštěná. A jak můžete tvrdit , že za T68 je 22tisíc moc? Vždyť všichni sami víte, že kdyby měla Nokia takovejhle telefon, byl by nejmíň o nějakých 10, 12 tisíc dražší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mardoc  |  27. 11. 2001 13:20

Každý tu Nokiu pomlouvate, ale kdo jste mohl srovnat tyto dva telefony na vyzkoušení? Ja osobne taky ne, ale v clanku o 8310 je clovek, ktery mel t68 a stejne poridil 8310. Je dobry nazor, ze je t68 vybavenejsi, ale treba ja osobne jsem na nokii zvykly a libi se mi, ze ma porad stejne ovladani,... Nekdo ma zase rad Sagemy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vattghern  |  15. 11. 2001 10:47

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  14. 11. 2001 15:24

je to dilema hodlam si zakoupit novy telefon a t 68 a nokia 8310 jsou skvele telefony a urcite zacatkem pristiho roku budou cenove na priblizne stejne urovni u me prevazuje t 68 ktera je preci jen dokonalejsi a jeji technologie ma budoucnost tak to vidim 70 ku 30 ve prospech t 68

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freestyle freestyle  |  11. 11. 2001 23:10

 je to legrace a celkem fajn porovnávat dva špičkový telefony, ale tady jde o filosofii zákazníka, argument neargument něco vás všechny předurčuje zůstat u toho svýho a těžko překročíte svůj stín, zkuste najít tu odvahu a pochválit protivníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Charley  |  12. 11. 2001 14:10

Nechci se rozhodně hájit ale Nokia pro mě není žádný protivník. Je to značka kterou nosí a hlavně nosilo mnoho vynikajících a kvalitních telefonů. Sám jsem 3 z nich používal. Jako značka je mě Nokia možná dokonce o kousek sympatičtější než Ericsson.  Za co ale fina rozhodně chválit nemůžu, je poslední dva roky mezi veškerou mobilní konkurencí absolutně nejnižší míra inovací (samozřejme kromě puberťáckých vyměnných krytů které vržou  a které už má stejně i leckterá konkurence). A hlavně přemrštěná cena.  Nokia 8310 je bez debat vynikající telefon ale představoval bych si v porovnání s konkurencí cenu tak 8 -10 tisíc. A to ještě tak maximálně pro první 4 měsíce. 8310 je určitě výborný telefón, ale podle mě se stejně nedá porovnat ani s Erikem T39 (který se dá sehnat i za 10000)  natož s T68.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Charley  |  11. 11. 2001 22:03

PROBOHA!!!  Jak můžete vubec srovnávat T68 a 8310? Vzdyt je to nebe a dudy. Samozřejmě že se na Nokii najde par věcí o kterých se dá více méně říci že jsou lepší ale jinak je to jako srovnávat Mercedes a předraženýho trabanta.  To co udělal Ericsson u T68 nedokáže Nokia udělat ani za 2 roky a už vubec ne za ty peníze. Kdyby byla T68 od Nokie, tak nestoji 22 ale 50 tisic. Howgh.

P.S.: Jsem moc zvědavý co na to SaTaN

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  12. 11. 2001 09:55

Jasne, to mas pravdu ze T68 je predrazenej trabant

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Charley  |  12. 11. 2001 13:55

OK, měl by sis to prečíst ještě jednou abys to líp pochopil.   Mimochodem, až jednou zahodíš 8210, učitě si zase koupíš něco od Nokie?  Phounům zdar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  09. 11. 2001 20:28

Nějakou dobu jsem měl Nokii 8310  a potom Erika T68 a myslím si, že T68 je lepší, neříkám že by 8310 byla špatná, ale Erik je prostě lepší nemůžu si pomoct je hezčí má lepší datový přenosy, perfektní ovládání má i lepší kalendář fakt vymakanější než má 8310, dál můžete k němu připojit foťák, mp3, radio a možná i něco dalšího pak je tady ten skvělej displej můžete si tam dát fakt dobrý obrázky kam se hrabe 8310, menu je taky hezčí než má 8310 pravda trochu nezvyk na Eriky, ale dobrý, EMS , ale asi to bude chvilku trvat než se budou dát využívat, je sice o něco dražší než 8310, ale zase umí víc. Určitě by se toho našlo ještě víc. Kdybych ty všechny funkce používal tak bych si nepatrně připlatil na Erika, ale tolik funkcí zatím nepotřebuju, radši zůstanu u J5ky. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  10. 11. 2001 17:00

Koukam ze ty jsi nakej chytrak, co ty telefony videl tak maximalne na MM. Jinak by jsi nemohl placat takovej nesmysl. Kde jsi byl na tom, ze ma T68 lepsi datovy prenosy? To jako myslis tak, ze kdyz je ma pomalejsi, tak jsou jako lepsi jo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  17. 11. 2001 22:18

No bez kabelu je to zlý, když cestujete tak IrDa staticky neudržíte v konatktu např. s notebookem. Pak jsou dvě možnosti buď Bluetooth, nebo kabel. Obojí Erik podporuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakub korbelar  |  17. 11. 2001 02:03

telefon, který jsem měl asi nejdéle ze všech byla 6210. tu jsem odstranil v okamžiku, kdy jsem od oskara nafasoval s45. vzhledem k faktu, že mi tento telefon k srdci opravdu nepřirostl, i když se bezesporu jedna o velmi schopný přístroj, přemýšlím, co si nadělit k vánocům.

potřebuji gprs a data jako taková, ale zároveň mi jde o jednoduchost a intuitivnost ovládání. rozhodoval jsem se mezi t39, 68, 65 a také 8310.

proč vás všechny tímto výčtem obtěžuji - dnes jsem si objednal 8310, a věřte nebo ne, není to kvůli faktu, že bych byl vysazen na nokie - spíše naopak.. toužil jsem po změně, ale nerad bych se vzdal svého standardu, resp. nerad bych přišel o možnost využívat fce, na které jsem byl zvyklý a které používám každý den..

8310 jsem si vybral především kvůli tomu, že je stále levnější než t68, a bezesporu také proto, že patřím do té (zdá se) menšiny, které se "ujetý" design líbí . naprosto ovšem souhlasím s faktem, že její diář či úkolovník organizéru v ericssonech nesahá ani po kolena. i možnost připojení kabelu mne dvakrát nepotěšila. ovšem když zvážím, že na svoji agendu používám palm, a na svém pc mam taktéž irda, tak asi není co řešit..

u t39 mi chybí především t9 v češtině, pamět na sms a stále ještě drobet pomalé menu. design se mi líbí opravdu moc - a vůbec celkově preciznost telefonů značky ericsson.. pokud by příští fw t39 vyslyšel mé prosby, nebude pro mne problém velmi rychle z nokie přesedlat

jinak bych všem účastníkům této konference připomenul: diskutujte prosím jako inteligentní bytosti - jde přece jen o telefony

p.s. pro redaktory MM: recenze telefonů t68 (+t39) i 8310 mi přišly objektivní a nezaujaté

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  08. 11. 2001 22:34

Se nemůžu ubránit smíchu, když tu čtu všechny ty mobilůznalce co maj T68 a 8310 max. pár tejdnů a už tenhle mobil je blbej, tenhle je sqělej... Já bych je nehodnotil, kdybych měl prachy, tak koupim asi 8310, když by se mi nezamlouvala, tak bych koupil T68 (to už by stála jako ta použitá 8310) a když ani ten by nebyl k tomu, tak bych se šel bodnout  Nedělejte z toho vědu, žádnej tady publikovanej názor nejni objektivní, každej je zaujatej ať už tim, že vlastní tu či onu značku, nebo že se málem pose*e z barevnýho displeje (rádia) ...nechte ty mobily na pokoji, čas ukáže kterej přinese výrobci očekávané miliony dolarů (eur, nebo co já vim).

   Jediný co mě zarazilo je kritika toho, že Nokia nemá vstup na kabel, mě připadá u takovýho telefonu logický, že má pouze infra, do compu (stolního) se dá přikoupit za cca 1200,- a máte ho tam napořád...

taxe mějte, na 8310 natož na T68 nemám, resp. tolik prachů za ty debily nedám a tak zůstanu u dilema, kterej mobil koupit místo muzea 5110. dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. Neo  |  08. 11. 2001 19:23

Zdravim vsechny. Zalozil jsem konferenci o tomto skvělém telefonu Ericsson T68 na www.pandora.cz.
Vsechny vrele vitam.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  08. 11. 2001 18:25

ahojda no proste t 68 je o krok dale nez ostatni telefony soucasnosti a az se ustaly jeho cena tak to bude super a jdu do neho. a myslim si ze ty funkce ktere tet nemaji nebo ma malo telefonu budou v budoucnu bezne a t 68 je prvni vlastovkou a je to rozhodene telefon do budoucna kdy takove funkce budou u vetsiny telefonu bezne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Němec  |  08. 11. 2001 15:48

Přesně tak, souhlasim s autorem - Ericssony jsou prostě nejlepší founce na planetě! .... a mezi námi - nejlepší opík je Paegas!!!

Viva la SonyEricsson !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 17:46

A sakra a ja si donedavna myslel, ze nejlepsi je Sagem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  08. 11. 2001 18:00

Sagem RC-712 vynikajúco chytal signál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  09. 11. 2001 08:26

Jo to bylo tak jedine, co mu slo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xman  |  08. 11. 2001 14:05

Ve clanku se udava, ze cena je nejakych 22300 Kč s DPH. Ja uz jsem ji na www.tia.cz videl za 20,730 s DPH. A dale naprosto nesouhlasim s autorem, ze cena je opravnena. Podle meho nazoru je jako zdy nadsazena importery a garantuji snizeni nejmene o 2,000 behem pristich 14 dne a ustaleni na hranici 13,000 bez DPH priblizne za 2 mesice. Proto prosim nepropadejte panice a dejte si pekny darek k vanocum, nebo pokud jste nedockavec tak k mikulasi a usetrite par tisicovek.

 

P.S. Sledujte internetove obchody a uvidite, ze budu mit pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  08. 11. 2001 09:16

Mam 2 dotazy. Co se stane, kdyz na T68 poslu dlouhou SMSku treba z Nokia DataSuite? U nekterych typu Ericssonu dojde jenom zmet ctverecku....

Co jsou ty dva barevne "fleky" v rozich T68? Jsou to diody? Pokud ano, maji nejakou funkci?

Diky za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  08. 11. 2001 14:13

Ano, jedna blika ako na ostatnych Ericssonoch a druha (modra), vtedy ked je aktivne spojenie cez bluetooth...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  07. 11. 2001 17:18

Práve som si pozeral schému N8310. Rádio je určite mono, hoci je použitý integrovaný obvod TEA5757HL s podporou stereo. Ako výstup je použitý iba pin AFLO (č.15, ľavý kanál), pričom AFRO (č.16, pravý kanál) je iba privedený na zem cez kondenzátor 10nF.

Otázka teraz však znie: Je rádio v N8310 skutočne mono alebo je to stereo s odpojeným pravým kanálom? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 17:47

Hm, zajimave, kde jsi na to schema narazil ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  07. 11. 2001 17:53

Zdroj si nechám samozrejme pre seba , ale môžem ti to poslať. Komplet servisný manuál má skomprimovaný asi 5MB, schémy spolu asi 1,7MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 09:38

Tak to hod nekam na FTP a dej odkaz. dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  08. 11. 2001 14:44

Pošlem ti tú schému mailom (900kB). Chceš?
Je v PDF formáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 17:45

Jo posli, email porad stejnej satan8210@email.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  08. 11. 2001 18:02

Máš to tam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 11. 2001 17:17

Tak se nám ta diskuse pěkně rozběhla a asi nikdo v ní není úplně objektivní - takže jaké zvolit měřítko pro nezaujatého čtenáře - je to jednoduché - projít si všechny obdobné srovnávací recenze, kterých po světě jak na internetu, tak v odborném tisku vyšlo již poměrně dost:

VÝSLEDKY JSOU VE VŠECH PŘÍPADECH VZÁCNĚ SHODNÉ - VÍTĚZÍ ERICSSON V PRŮMĚRNÉM POMĚRU CCA 5 KU 3.

Takže tak, víc není potřeba dodávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 17:49

U me jednoznacne vitezi pravda a laska nad zlem a nenavisti  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 11. 2001 21:39

Fuj, styď se - "pravda a láska" - to jsi SaTaN?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
modry_banan  |  07. 11. 2001 16:53

Precetl jsem si vas duel.Vsechno je Ok az na jednu DOST zavaznou vec!Jak muzete napsat takovou hovadinu,ze celkove vede T68?!?!?!Vzdyt v recenzi 5krat vyhrala NOKIE a 1krat Ericsson(ostatni bylo nerozhodne)!!!Tak sakra kdyz chcete nakonec rict,ze je Eric lepsi,tak proc vetsinu porovnani nevyhral on?Pripada mi to postaveny na hlavu!Nemam Nokii,takze to neni proto,ze bych za ni stal a musela byt jako vzdy nejlepsi,ale tohle je teda kravina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  07. 11. 2001 17:04

Nauč se číst, banáne  !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  07. 11. 2001 17:09

Ono je tam vždy uvedené priebežné skóre. Ja som to tiež spočiatku celkom nechápal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 17:45

Ja to stejne, az kdyz se psalo, ze bod pripada T68 a 8310 mela vic, jsem pochopil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  07. 11. 2001 13:41

To je asi pointa - srovnává se něco co je těžko srovnatelné.Někdo má rád holky, někdo vdolky. Kdyby byla stanovena zcela konkrétní technická kritéria pro hodnocení a vedle a odděleně dojmy subjektivní (třeba hlasování), bylo by všem asi lépe - ovšem asi by byla nuda v diskusi. Plácání o subjektivních pocitech ( vemte si písmenko z 8310 a z T68 a spočítejte z kolika bodů je složené, než začnete mluvit o hrubém dipleji a také si povšimněte, že T68 má písmena "kompaktnější" protože v nich neprosvítá rastr ) a dojmech je k ničemu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 14:01

Nechtěl psát exaktně o technických datech, ostatně to je z článku patrné. Hodnotil jsem to, co člověk normálně na mobilu používá. Když už píšete o tom rastru, řekl bych, že je to přesně obráceně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  07. 11. 2001 14:07

Ja proti dojmum nic nemam - pohoda. S tim rastrem  - Vy jste ty pixely nepočítal. Jinak by jste měl dojem trochu jiný!!!!! Pozor jakou si nastavíte u T 68 velikost písma! Jsem zvedav co Vám vyjde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 14:22

Bodů má Ericsson více; protože jde ale o jiný typ displeje, takže T68 vypadá více "bodovitě" - jednotlivé body jsou ohraničeny, takže pokud se podíváte zblízka, nebudou např. čárky kompaktní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  07. 11. 2001 14:45

Ano! Body jsou ozhraničeny a protože tmavě, tak jednotlivé pixely tedy opticky nemají mezi sebou prazdnou mezeru (jako u Nokie ) a tak je pismo pochopitelně kompaktnější. U Nokie je kažný pixel oddělen prazdnou mezerou a tak je písmeno "čtverečkované". To, že se Vám zdá písmo bodovité u T 68 je prostě nesmysl - je to naopak. Přesně toto ukazuje na zrádnost tzv. subjektivního hodnocení !!! Displeje jsou prostě jiné -a správná informace o měn je pouze jeho technický popis - jak je to jinak zavádějící jsme si právě společně dokázali. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  07. 11. 2001 15:03

Ještě jedna věc. Já Váše stránky samozřejmě rád čtu a už mě mnohokráte pomohly, tak to neberte nijak špatně, jen nemám rád srovnávání za každou cenu - někdy to prostě jde jen velmi těžko. Chápu ale, že se to vlasně po Vás "chce".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 15:14

Alespoň to mě potěšilo. Už jsem myslel, že se tu budeme hádat ještě dva dny ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 16:26

Teda, takove kombinace, to jsem jeste nezral

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Veselý  |  07. 11. 2001 19:23

Obecně platí, že rastr (mřížka) u monochromatických displejů je tvořen jinak než u barevných. U monochromu je pixel tvořen jedním bodem, ale u barevného (RGB) třemi. Ty tři body mají jisté geometrické uspořádání, což je první z faktorů, který má vliv na geometrii a zobrazení objektů (písmo!). Druhým faktorem je samotná velikost bodu. Aby měl barevný displej stejnou velikost pixelu (a tedy při stejném rozměru displeje stejné rozlišení) jako monochromatický, musely by být jednotlivé barevné elementy mnohem menší a displej dražší. Monochromatický displej srovnatelné velikosti bodu má tedy zpravidla menší velikost pixelu, tj. jemnější rastr (rozlišení).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  07. 11. 2001 11:25

Eric muze mit stokrat vic ruznych vychytavek, ale pokud neni pouzitelny pro bezne veci, je k nicemu. T68 si zatim nekoupim (sorry, Petre) kvuli jedine veci: ZPRASENE T9. Pokud v telefonu nejde napsat smska delsi nez 70 znaku, tak je k nicemu. Dokud u Erica nenajdou zbytky zdraveho rozumu a neprepisou fw, tak maji o (minimalne) jednoho zakaznika mene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:44

Práce s textovkami je věc, která mi na T68 vadí nejvíce. Ideální by byla ceska T9, ktera by umožňovala psát normálně dlouhe SMS. Pokud totiž chcete psat dlouhé SMS, musíte T9 vypnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  07. 11. 2001 12:47

Ano, to by bylo rozumne reseni a predpokladam, ze kdyby se kdokoliv zamyslel alespon na tricet vterin, musel by na to prijit, i kdyby to byl Sved. Ze to u Erica neudelali se neni co divit, protoze kdyby nad kazdym telefonem premysleli tricet vterin, nikdy by nestihali chrlit nove modely takovym tempem, jakym to delaji.
Ale vazne - neni to podle me zas tak zavazna vec, aby se nedala vyresit novym firmwarem. Jestli to Eric udela, tak uz to bude ok a uz za nej svoji Nokii vymenim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  07. 11. 2001 14:28

Vzpominate na  toho cloveka,ktery tady pred par mesicema hlasal ,ze radeji bude psat SMS o par znacich ,ale spisovne s diakritikou?A ze ho nebude zajimat cena ani tak neco,hlavne kdyz bude psat cesky.Pripada mi ,ze ho Ericsson vyslysel a udelal pro neho telefon...

No a jinak mi prijde ze to opravdu nepodchytili...skoda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Čech  |  07. 11. 2001 12:48

Ja ani u jednoho mobilu nemam ceskou T9 a zatim prezivam ... Bocni soupatko ma taky neco do sebe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  07. 11. 2001 12:57

Jednak uz jsem jsem si za ten skoro rok zvykl a jednak mit v telefonu ceskou T9 a nemoci ji pouzivat, pripadal bych si jako idiot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  07. 11. 2001 13:10

Zrýchlené písanie SMS pomocou bočných tlačítok som používal už na SH888... Kde bola vtedy T9?
Aj tak je lepšie pomalšie písanie SMS na T28/R320 ako vynechávanie znakov na S45/ME45...
Nokia má písanie SMS asi najlepšie vyriešené zo všetkých top-4 výrobcov MT, ale aj tak nechápem prečo umiestnili medzeru na tlačítko 0. Je to návykové... žeby preto?
SMS-ky určite nebudem písať z mobila - aj na Nokii je to tiež iba núdzové riešenie, v porovnaní s bežným hovorom to trvá strašne dlho a navyše je to pridrahé .

Proste, NEZNÁŠAM SMS!!! Aj prichádzajúce ma veľmi otravujú!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  07. 11. 2001 11:21

Skoro by sme zabudli na jednu úžasnú vlastnosť Ericssonov: ukazovateľ stavu batérie je lineárny a na hi-endoch (T28, T29, R320, R520, T39, T68) je navyše možné zistiť čas, ktorý telefón ešte vydrží v pohotovostnom režime...

Ešte by som bol zvedavý na jednu vec: Má T68 kovový rám? Dá sa to zistiť porovnaním tepelnej vodivosti... Ak chladí o poznanie viacej ako predný plast, potom je určite kovový. No, a ak je kovový, potom by odomňa dostal ešte ďalší bodík za mechanickú odolnosť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:25

Ukazatel baterie je dobrý věc, opravdu. Jen s tím rámem si v redakce nejsme moc jisti, opravdu to spíše vypadá na plast...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  07. 11. 2001 11:35

Tiež by som čakal skôr plastový rám. Tým dôvodom asi bude integrovaná anténa...
Zrejme zostanem "verný" svojej lightning-copper R520...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 11. 2001 10:36

Srovnání obou mobilů je to zajímavé, ale myslím, že není úplné a jeho výsledek je zkreslený - měl jsem příležitost oba stroje vyzkoušet (a u jednoho z nich jsem zůstal) a tak si dovolím mu trochu oponovat - Ericsson T68m je v každém případě o více než jeden krok vepředu a v tuto chvíli představuje skutečný vrchol mobilní komunikace - naproti tomu Nokia 8310 je tzv. "trendy" mobil s extravagantním (až příliš) designem a některými novými funkcemi, stále se však jedná jen o facelifting Nokie 8210 - posuďte sami moje srovnání:

Cena

Pokud posuzujeme kvalitu a funkčnost obou strojů, je asi lepší nedívat se na cenu, ale budiž - 1:0 pro Nokii

Atraktivita

Zde není o čem hovořit - pokud vám není okolo 15ti let, případně netrpíte barvoslepostí - určitě zvolíte reprezentativní a luxusně vyhlížející Ericsson - 1:1

Kvalita zpracování

Dokonalé zpracování bylo vždy výsadou Ericssonu a ani zde nezklamal. Myslím, že každému vadí, když jednotlivé díly přesně nelícují a po krátkém užívání vydávají všelijaké pazvuky - 2:1 pro Ericsson

Ergonomie a ovládání

Bylo vždy výsadou Nokie, časy se však mění -kombinace kvalitního a přesného joysticku (který umí "potvrzovat") s dobrou a rovněž velmi přesnou klávesnicí Ericssona je přeci jen lepším řešením - na způsob práce si člověk velmi rychle zvykne, ke všem funkcím má velmi rychlý přístup a všechny akce jsou přesné, bez překlepů - 3:1 pro Ericsson

Displej

V tomto bodě asi nejvíce nesouhlasím s autorem recenze - oba stroje v tomto případě podle mne vůbec není možné srovnávat. Není pravda, ža barevný displej je o ničem (samozřejmě nelze posuzovat z fotografií - barevný displej prostě kvalitně nenafotíte), naopak - je vemi účelný a zároveň efektní (nejen pro barevná pozadí, která opravdu stojí za to). Samozřejmě jde i o zvyk, ale po krátké chvíli se s barevným displejem natolik sžijete, že není cesty zpátky (k ČB displeji...) - jednoznačně bod pro Ericsson - 4:1

Volání a telefonní seznam

I když mi systém práce s telefonním seznamem u Ericssonu vyhovuje více, musím uznat, že u Nokie je práce se seznamem o trochu rychlejší - skutečně o malý fous, ale skore je 4:2

SMS

I zde souhlasím s autorem článku - rozdíl je minimální, ale snažím se být objektivní, takže Nokia (možná naposledy) boduje - 4:3

Základní menu

Tradiční, odzkoušené roletové menu ve spojení s novým ikonovým menu je podle mne ideální, zvlášť pokud si mohu (jako u každého z posledních Ericssonů) personalizovat vlastní menu s až 15 oblíbenými položkami. Menu Nokie určitě není špatné, ale nepřináší nic nového, nerozvíjí se. 5:3 pro Ericsson

Kalendář a úkoly

Souhlasím s názorem autora - kalendář a úkoly jsou u T68 jednoznačně propracovanější a práce s nimi je opravdu dovedena téměř k dokonalosti - 6:3 pro Ericsson

Datové funkce

Vybavenost je opravdu velmi podobná - vzhledem ke zkušenostem výrobců s datovými přenosy však za funkčnější a stabilnější datový stroj považuji Ericsson. Chybějící datový konektor u Nokie 8310 zamrzí - 7:3 pro Ericsson

Další možnosti

Oba přístroje nabízejí mnoho pokročilých funkcí, takže jen stručně:

Email klient - 8:3 pro Ericsson

vestavěné FM radio - Nokia snižuje - 8:4

Hry (barevný displej boduje) - 9:4 pro Ericsson

Bluetooth - 10:4 pro Ericsson

EMS zprávy, budoucí možnost upgrade na MMS zprávy - 11:4 pro Ericsson

Variabilita příslušenství a podpora ze strany výrobce (stačí se podívat na www.sonyericssonmobile.com)        - konečné skóre je 12:4 pro Ericsson!

To je myslím reálný (a pro fina ještě milosrdný výsledek...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  07. 11. 2001 11:15

To Dan: Tohle byl skutecne prispevek k veci. Škoda, ze takto nebyl napsán článek. Někdy je nutno popravdě napsat, že mobil Nokie prostě není ve stejné třídě jako Erik i když se o to papírově snaží. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raptor  |  07. 11. 2001 11:45

Kdo si dneska jeste pamatuje jakej telefon byl u Ericssonu kdyz Nokia prisla s N8210?

Stejne to dopadne s T68. Za rok vam budou vsichni rikat jaky by to bylo dobry mit penize na N8310, protoze cena bude porad stejna a nebo tou dobou tu bude temer stejna N8320 jako facelift N8310.

U Ericssona budou ale mit tak treti generaci, na T68 budou vsichni zapominat. Krome par nadencu, kteri milujou menu Settings a ruzne CheckBoxy to bude sice treba legenda, ale v bazaru tenhle telfon bude min jak za pul a nikdo ho stejne nebude chtit. V anglictine se tomu rika Bad Resell Value, a je to neco jako kdyz dete dat do bazaru ojetyho (nudnyho, nemeckyho) Golfa a nebo tam jdete s elegantnim, bezpecnym, frnacouzskym Renaultem

Eric se bude muset jeste dost snazit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 11. 2001 11:56

Díky za uznání, vycházel jsem pouze z vlastních zkušeností a snažil jsem se být objektivní. Kdybych se na to díval subjektivně, pocitově, pak by skore bylo 16:0 pro Ericsson...

Anebo ne - možná jeden bodík pro Nokii za to vestavěné radio!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 12:01

Kdybych se na tíval také pocitově, vyhrál by T68 s větším náskokem, ale já prostě musím být objektivní, jiank bych tuhle práci nemohl dělat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 11. 2001 14:07

Jestli Vy jste objektivni tak by se asi melo predefinovat slovo objektivita. Mimochodem ten clanek vypada jako by ho zasponzorovala Nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 14:18

Stále nechápu, proč jsou lidé tak zaujatí proti Nokii. Kdokoliv nemá rád Nokie, tvrdí, že články o těchto telefonem jsou zaplacené nebo je někdo sponzoruje. Ujišťuji vás, že tomu tak není. To, že máte radši Ericsson znamená, že právě vy jste objektivní? Obávám se, že tomu tak není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:23

Jasně Dane, každý mám jiný názor. Uznej ale, že např. e-mailový klient s chybami, které má, příliš použitelný není. Je to opravdu nouzovka. Hry na barevném displeji potěší, ale ten displej je pasivní a tudíž má pomalé odezvy. Barevný displej kromě hezkého pozadí opravdu nemá příliš velký význam. Snad někdy jindy, až se budou barevně odlišovat např. události v kalendáři, jména v seznamu řazené do jiné skupiny apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  07. 11. 2001 11:41

Ach jo,pane Broža.Pořád omýváte stejnou písničku.Nefunkční e-mail a barevný displej.Proč taky neskritizujete černobílý displej na N8310 a monofoní rádio.Nebo třeba chabé provedení 8310,nebo vysokou cenu.Nebo to horní tlačítko u 8310 (vypínání a profily)které se velice špatně mačká.Nebo chrastící klávesnici u 8310,podsvícení kláves u 8310.Takových věcí je hodně.Zaměřil jste se u T68 na její slabosti (e-mail) a pasívní displej který podle mně není vůbec špatný.Já vám snad tu T68 půjčim na týden ať si ujasníte pár věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:55

Troufám si tvrdit, že nenastala doba, když je černobílý displej na mobilu minus; naopak - má lepší podsvícení, je lépe čitelný a méně energeticky náročný.  U provedení jsem zmínil, že Ericsson T68 je na to o hodně lépe, to je bez debat. S tím rádiem si nejsem jist, chvíli se mi zdá jako stere, chvíli jako mono.

Mimochodem T68 nepotřebuji, protože jsem ho notnou chvíli používal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 16:22

No ono zalezi asi na intenzite signalu. Pokud je dobry, tak jede stereo a jinak mono

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  07. 11. 2001 16:37

Bohužel chyba.Nokia ve svých materiálech uvádí,že rádio je monofoní.Na síle signálu to nezáleží.Jako technik je mi jasné proč.A taky v praxi vyzkoušeno a je opravdu mono.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 09:55

Dobre, dobre, jak vidis, tak jsem tam napsal slovicko "ASI".....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  08. 11. 2001 14:58

Podľa schémy je mono... Ibaže je tam použitý stereo chrobák, ktorý má výstup pravého kanálu vedený cez kondenzátor 10nF na zem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 11. 2001 11:46

Ale jo, uznávám že emailový klient by mohl být vyřešen mnohem lépe, nicméně použitelný je a lepší takový jaký je než žádný, tím jsem si jist.

A s tím barevným displejem - jasně že není dokonalý, využití barevné grafiky by mohlo být ještě výraznější, ale je to výrazný krok kupředu a to se počítá (někdo musí být první - Siemensy S10 a SL10 počítat nelze) - i já jsem se obával čitelnosti, ale skutečnost mě docela příjemně překvapila, na barevnou grafiku si člověk rychle zvykne - je příjemná, přehledná a jistě - taky efektní - ale i o to jde, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:49

Je to krok kupředu a netvrdím, že časem budou mít všechny mobily barevné displeje. Tento je ale příliš hrubý, hůře čitelný a hlavně málo využitý! To je to, co mi vadí. Když už si s tím displejem dali tu práci, tak ať barevné něco jiného než pozadí. Barva se totiž dá využít podstatně účelněji (kalendář, kontakty, e-maily apod.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  17. 11. 2001 21:45

No podlě mě je daleko lepší mít tu možnost používat emailového klienta, idkyž nedotaženého, než tu možnost nemít, že. Nikdo Vás nenutí ho používat, ale je lepší ho mít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 11. 2001 16:15

Tohle hodnocení mi připadá objektivnější, než sám článek. Je tam prostě rozdíl třídy, původní hodnocení vycházelo pro Nokii poněkud shovívavě...

Tím nechci říct, že by byla Nokie špatnej telefon, ještě před rokem - dvěma nebylo prakticky z ničeho vybírat. Ale situace se obrátila - kdybych kupoval teď, přicházejí do úvahy zas jen Ericssony - kdo na to má T68, kdo chce ušetřit T39. I když se najdou i tací (jako moje 15 letá dcera), kteří dají jednouznačnou přednost výměnným krytům ve stylu ála 3310.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  07. 11. 2001 09:49

Chybi mi neco jako - pouzitelnost v budoucnosti (prestoze ja osobne menim telefon nejmene 4x do roka).

Co mi osobne silne vadi:
- vsichni hlavni vyrobci krome Nokie podporuji EMS. S N8310 mate smulu.
- pristi rok se spusti MMS, N8310 je mimo hru.
- nove notebooky a PDA se zacinaji vyrabet s bluetooth rozhranim - s N8310 si nechte zajit chut.
- existuje spousta zajimavych periferii k telefonum (jako treba chatboardy, digitalni fotaky, MP3, ...) - tohle k N8310 nepripojite.
- AT&T a Cingular spousteji celonarodni GSM site v USA, GSM se spousti v Jizni Americe a Karibiku - s N8310 se tam nedovolate.
- Mobilni Internet to neni jen WAP. Treba takovy email uz muzete pouzivat na Panasonicu, Sony, Ericssonu, Motorole. S N8310 mate smulu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:15

O e-mailu píšu v jiném odstavci. Výhoda triality je u Erika jasná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  07. 11. 2001 11:27

Ano to je pravda.V porovnání jakoby zapomněli,že třeba N8310 nepodporuje psaní dlouhých SMS,nelze synchronizovat telefonní seznam telefonu třeba s PDA (ono to tedy jde,ale jen jednotlivě po kontaktech),to třeba s T68 je naprosto bez problému.Během jedné minuty mám přeneseny všechny kontakty s PALMu do T68.Můžu taky přenést ůdaje s kalendáře PALMu do kalendáře T68 a to vše přes IrDa !!!To je s Nokií téměř nemyslytelné.Navíc telefonní adresář N8310 nepodporuje "jméno a přímení" a to je velká chyba.Taky obrázek s T68 v SMS se mi na N8310 nezobrazí.Protože prostě Nokia ve svém nejnovějším produktu neimplementovala EMS !Taky,skoušeli jste v redakci přepínat na N8310 profily horním tlačítkem?To je síla,co?Nejde a nejde zmáčknout.

A taky někdo v diskusi napsal že rychlost T68 je u GPRS pouze 3+1 timeslot.No chyba !T68 podporuje 4+1 timeslot. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 11. 2001 12:01

K synchronizaci s Palmem: a co udělá čeština?

EMS nevidím v současné podobě jako výhodu, protože ho použijete jen mezi Ericssony. Zkuste poslat obrázek na Siemens, na Alcatel, které EMS rovněž podporují - neuvidíte nic. EMS je mezi jednotlivými značkami nekompatibilní, fungují pouze elementy, u kterých se posílá pouze index (animace, zvuk), a ty navíc na každém telefonu s EMS vypadají nebo znějí jinak. Smart Messaging Nokie je více použitelný. Takže jako nevýhodu Ericssonu vidím, že neimplementoval Smart Messaging, který používá 30 % mobilních telefonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Čech  |  07. 11. 2001 12:57

No, Ericsson umi prijnout dost Nokiich veci - myslim, ze obrazky v SMSce zvladne pro prijem. Nastesti  ale nemam Nokii, se kterou to zkusit. Nejaky dobrovolnik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arthur  |  07. 11. 2001 16:17

Chodi to. Vyzkouseno T68 N8210

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joe  |  08. 11. 2001 16:32

Jde to.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  09. 11. 2001 10:57

Jiste ze jo - vzdyd' "PictureMessage" ve SmartMessagingu (TM) se udajne lisi od obrazku v EMS pouze dvema byty hlavicky - znam lidi co to zkouseli a neco takoveho mne tvrdili...

Takze Erik to vychytal a umi prijimat oboje (kdyby to umel i posilat asi by musel zaplatit Nokii).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  07. 11. 2001 14:00

Rozhodne nesouhlasim.BR
Na Alcatel to rozhodne funguje - kamarad ma predprodukcni OT311 a jede to jedna basen! Obrazek nakresli na T39, posle na OT311 a tam mu dojde. Obracene (z pochopitelnych duvodu - neni editor) to nezkousel, ale udajne se to da udelat jednodusse pres kabel.
Siemens umi jenom podskupinu EMS a to indexovane obrazky. Doufejme ze udelaji upgrade. Motorola to bude mit koncem roku, mazimalne zacatkem pristiho. To ze to Erik umi uz ted je super!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 11. 2001 14:18

Beru to zpět: částečná kompatibilita tady je. Ale aby to k něčemu bylo, tak člověk musí vědět, na jaký telefon zprávu s obrázkem posílá, co ten telefon podporuje, jakou velikost obrázku je schopný zpracovat apod. Když jsem zkoušel weby, které budou posílat EMS, nefungovaly na nic jiného než na jednu konkrétní značku, a to šlo o obrázky, které byly definované v EMS, o žádná rozšíření, které si někteří výrobci přidávají.

Aby EMS k něčemu bylo, musí to být stoprocentní standard a ne, že si každý výrobce vybere co bude podporovat a co ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  09. 01. 2002 10:33

... mám pocit, že když někomu posílám zprávu, a doplňuju ji čímkoli osobním, tak toho člověka znám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  07. 11. 2001 14:02

Nehlede na to ze SmartMessaging(TM) je nekompatibilni sam se sebou a rozhodne ho nepouziva 30% telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 11. 2001 14:19

Který současný telefon Nokie nepodporuje Smart Messaging? Kolik procent trhu má Nokia? O jakých problémech s nekompatibilitou píšete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  07. 11. 2001 19:24

Asi takhle - o kousek výše se rozčilujete že EMS nemá smysl, protože ho nepodporují všechny telefony stejně. A ja tvrdím, že ho podporují stejně, pouze mají omezený rozsah implementace. Je to špatně? Pokud je vaše odpověd' ANO - čtěte dále.

SmartMessaging(TM) má taktéž několik skupin funkcí. Například N5110, 6110, 6150, 7110, 8110, 8810, 9xxx nepodporují funkci "Picture message", kterou podporují modely 3210, 3310, 3330, 8210, 8850 atd. Zavrženíhodné? Jde přece o jeden a ten samý "standard" a telefony od jedineho výrobce. Nemáte pocit že příliš často používáme dvojí metr - jeden na Nokii a druhy na ostatní?

Pro úplnost - telefony se SmartMessagingem(TM) skutečně netvoří ani zdaleka 30% trhu. Jestliže jsou Windows nejrozšířenější operační systém znamená to že všíchni ostatní musí používat HTML tak jak to dělá Internet Explorer, aby to bylo "spravně"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 11. 2001 19:49

Vycházel jsem ze špatné zkušenosti, že telefony podporující EMS mezi sebou nejsou kompatibilní. Tj. nejenže jeden z nich podporuje velké obrázky a druhý jen malé, ale že navíc malé obrázky z jednoho nepošlete na druhý. V takovém případě by mi omezení SmartMessagingu, u něhož starší modely nepodporují nové funkce, připadalo snesitelnější a dokonce přehlédnutelné.

Ukázalo se však, že v tomto nemám pravdu, takže můj přechozí příspěvek už nemá smysl komentovat.

Stejně by mě ale zajímalo, kde byl problém: dnes jsem s Alcatelem OT 511 a Ericsson T39 zkusil totéž, co jsem zkoušel před dvěma měsíci, a zatímco před tím jsem obrázek z Alcatelu neposlal, nyní to šlo. Teď jsem ještě zvědavý, jak se budou chovat webové služby pro posílání EMS obrázků - když jsem poslal logo z přípravovaného webu Alcatelu na Ericsson (standardní malý obrázek, žádnou alcatelovskou nástavbu EMS), tak došla jen změť znaků.

Příliš však nerozumím vašemu poslednímu odstavci. Protože dnes už mezi lidmi prakticky neuvidíte telefon Nokia, který by neuměl Smart Messaging, tak i když to možná nebude celých třicet procent, zase o tolik jsem se myslím nesekl. Nikde jsem netvrdil, že všichni ostatní jej musí používat. Kdyby však Ericsson a ostatní začali využívat Smart Messaging a neuchýlili se ke konkurenční, ale ve své podstatě stejné technologii, uživatelé by mohli už nyní využívat řadu služeb, které jsou na Smart Messagingu založeny, a nemuseli by čekat, až se něco pro jejich značku objeví. Teď se sice zastánci jiných značek můžou vyžívat v tom, že mají něco jiného než Nokia, ale dokud nebudou smysluplné aplikace, zůstane jim pouze tento pocit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Čech  |  08. 11. 2001 15:15

Viz. dnesni diskuse o T68 na mobil.cz. Z 8210 prijde obrazek na T68. Pry to poradne nechodi z webu, ale mezi telefony to chodi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Soukup  |  07. 11. 2001 16:13

Dovolím si nesouhlasit. EMS jsem zkoušel vzájemně poslat mezi T39, S45, A511 a vždy v pohodě došla. (obrázky v pohodě, polyfonní melodie z A511 došli sice taky ale pochopitelně zněli nesmyslně). Takže nevím, kde je chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 11. 2001 19:23

Když jsem teď zkusil poslat obrázek mezi Alcatelem a Ericssonem, tak to opravdu šlo. Když jsem se ale o totéž snažil před dvěma měsíci, došla zmatená textovka plná paznaků. Nevím, možná byl příčinou starší, ještě nefinální firmware v Alcatelu. Každopádně už jsem chytřejší.

Na Siemens vám ale nemohl dojít obrázek ani melodie, protože je tento telefon nepodporuje (umí přijmout jen animace, které se ale zobrazí staticky, a zvuky - v obou případech se posílají jen indexy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Soukup  |  07. 11. 2001 19:51

OK, S45 beru zpět, nevím proč jsem si ji tam přidal. Měl jsem za to, že to šlo. Siemens asi zase něco nedotáhnul do konce . Uvidíme, jak si povedou motoroly.

Mimochodem s českou diakritikou v SMS si spolehlivě neporadí např. Bosch 909 dual s(zobrazí prázdnou SMS), nebo Alcatel OT max db a jeho odnože.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakub korbelar  |  17. 11. 2001 01:36

pane lutonský, můžete mi prosím prozradit, kde se vám podařilo sehnat jakékoli animace na s45 a jejich následné přeposlání na jiný siemens (s45)? děkuji, moc by mne to zajímalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  07. 11. 2001 09:32

Jak můžete srovnávat tu finskou bakelitovou hračku (ať mi její fandové prominou, ale skutečně jinak nevypadá a i kdyby by měla hromadu funkcí, stejně bych se s ní styděl telefonovat) s profi telefonem od Ericssonu?

Rozdíl je více než velký, ale kdo si chce denně měnit kryty a svítit si na cestu barevnými diodami, tak ať sáhne po Nokii...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:58

Provedení Nokie 8310 opravdu není příkladné a spíše připomíná lowebndový telefon určený do sad, ovšem cena a funkce dává jasně najevo, že tomu tak není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 16:07

A kazdy "znalec" zajiste i 8310 pozna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 11. 2001 21:31

Tak tady s tebou, milý SaTaNe, konečně souhlasím, Nokii 8310 si opravdu s jiným mobilem jen tak lehce nespleteš... snad jedině v Holešovické tržnice by možná nastaly menší problémy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 09:52

No nevim jak ty, ale ja na trznice nakupovat nechodim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kelvin  |  08. 11. 2001 15:07

Tak to delas DOBRE !!! Protoze kdyby ti nahodou vypadl z kapsy mezi ty atrapy, tak by jsi ho nemusel napoprve najit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 17:43

No jenze ja nemam tak derave kapsy jako ty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  07. 11. 2001 09:26

No to jste se předvedli  ! Tyhle dva stroje asi nelze příliš srovnávat - vždyť Ericsson T68 je o třídu lepší - stačí oba mobily na chvíli vyzkoušet a každý mi dá za pravdu, že rozdíl je o mnoho větší než jen o pouhé dva body...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:18

Jak jste přišel na to, že T68 je o třídu lepší? Zkuste ty třídy jasně definovat - co u vás znamená třída? Je to něco jako mateřská škola, základní škola apod.?

Až budu přesně vědět, co myslíte třídami, můžeme spolu polemizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  07. 11. 2001 12:10

Slovo třída jsem použil pouze obrazně, ale myslím že se tak dá charakterizovat souhrn vlastností mobilu (od designu přes funkce, kvalitu zpracování až po celkový dojem), který ho řadí na určitou pozici ve vysoce konkurenčním prostředí - a v tomto případě jsem více než jistě přesvědčen o tom, že Ericsson T68 je minimálně o třídu výš než Nokia 8310.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
picotto  |  07. 11. 2001 15:39

Pane nevím jestli je na místě používat v tomto případě nějaký názory obrazně.  A když sme u těch tříd, tak pokud myslíte cenovou třídu, tak to máte pravdu, tam je T68 určitě o třídu více. Ale když to vezmu z pohledu investice, tak neshledávám žádné reálné opodstatnění místo 8310 zvolit o 5 tisíc dražší T68, bohužel je to tak. Ale počkejme tak 1-2 měsíce to bude stát T68 stejně jak 8310 teďka, souhlsím totiž z již zmíněným klesáním ceny ve prospěch Nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 16:05

Presne tak, vzpomenme si treba na "padlo na raft" Erik R320. Oficialni cena cca 14000 a da se sehnat za 2500 Kc v Rakousku nebo u nas do 4000 Kc. Proste je to tak, ze ceny Ericssonu padaji velmi rychle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  08. 11. 2001 14:50

V dobe keď vyšiel R320, Nokia mala iba 7110.
TO BOLO ALE KLADIVO!!!
U nás, na Slovensku sa dá 7110 zohnať za 5000 SKK, čo je cca 3846 CZK...
TAKŽE? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 17:42

No nevim co vy tam na Slovensku, ale co ja vim, tak jste tam 100 let za opicema  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  08. 11. 2001 18:10

V tomto máš náhodou pravdu... ale ako to súvisí s cenou 7110? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  09. 11. 2001 08:24

Ja mam pravdu ve vsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borek Holík  |  07. 11. 2001 08:58

Zajímavé porovnání, ale dovolím si nesouhlasit s následující větou: "Poslední bodík ode mne dostává tento mobil za podporu Bluetooth, kterou sice v současné době příliš nevyužijete (až na praktické bezdrátové sluchátko)..." - možností jak využít bluetooth je již několik; vžádném případě se neomezují jen na bezdrátová sluchátka Ericsson HBH10,15 či 20. Co třeba propojení PDA, notebooků atd. pomocí BT CF a PCMCIA karet s R520/T39. Znám několik lidí - včetně mé maličkosti , kteří jpoužívají BT CF/PCMCIA karty v kombinaci s R520/T39.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:40

To ano, jen ty BT karty jsou příliš drahé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borek Holík  |  07. 11. 2001 13:42

... tím myslíte, že to "praktické bezdrátové sluchátko" je levnější než CF BT karta??!!  To přeci ne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kadlec  |  07. 11. 2001 08:38

N8310 umí HSCSD 3+1 a GPRS 3+2

ET68 HSCSD pouze 2+1, GPRS 3+1 

U stolní PC to používá méně uživatelů a notebooky mají irdu,

kabel je sice kabel,ale je to i další investice (ikdyž oproti 22000,- za telefon zanedbatelná

U T68 mě docela rozčiluje ten "poštěváček"  připadám si jako dráždič opic

 

PK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 08:41

Kabel nemusíte používat jen pro data, ale také pro synchronizaci kalendáře a kontaktů nebo správu mobilu. Pokud chci každý den synchronizovat data s mobilem a stolním počítačem, kabel prostě potřebuji; nebo si musím za pár tisíc koupit externí infra, ale to už je levnější ten kabel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 16:01

No tak to teda nevim, kde jsi na tom byl Peto. Zapominas, ze kdyz jsi jednou koupis infra, tak ho muzes pouzit na jakykoliv mobil, co je standardu IrDA. Kdyz to vezmu i na cenu, tak se da externi infra poridit neco nad 1.000 Kc. A to je uplne bez diskuze, jestli kabel a nebo infra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  17. 11. 2001 21:22

Mám infra jak na mobilu, tak na notebooku a na PDA, takže není co řešit - IrDa používá svůj standart, kdežto kabel bych si musel ke každému mobilu kupovat zvlášť k notebooku a k PDA. Ale je fakt, že například na cestách je díky nutné viditelnosti zařízení používající IrDa komunikac kabel lepším řešením. Zkuste např. s IrDa připojovat k síti v jedoucím vlaku... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr2  |  07. 11. 2001 01:07

poměr skore je 6/8=0,75 poměr cen je 17000Kč / 22300Kč =0,76  půlka planety hladoví a já nevím kdo je králem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 11. 2001 00:36

Když už Petr tento článek uvedl naším rozdílným názorem na tyto dva telefony, schválně jsem si je zkusil obodovat stejným způsobem jako on:

Cena: není co řešit, Nokia je levnější. I když ... pokud Ericsson bude následovat svoji strategii, kterou použil v minulých modelech, za pár měsíců se váhy obrátí. Zatím 0:1

Atraktivita: souhlasím s Petrem, Nokia je až moc cirkusová, i když uznávám, že to je hodně subjektivní parametr a extravagantnost 8310 může být pro někoho atraktivnější než stále trochu konzervativní design Ericssonu. 1:1

Ergonomie a ovládání: u každého z mobilů najdu vlastnosti, za které bych je rozšlapal, a z jiného pohledu jsou oba skvělé. Dávám oběma po jednom bodu: 2:2

Displej: Nokia nabízí navíc jen silné podsvětlení, a to je podle mého názoru málo. Bod získává Ericsson: 3:2

Kvalita zpracování: to je jasné: 4:2, i když u Ericssonu mám čím dál větší výhrady k zadní pryžové ploše (sáhnete na ni a je to hned vidět).

Volání a telefonní seznam: Nokia je rychlejší a má větší kapacitu seznamu: 4:3

Textové zprávy: Nokia je sice s většími seznamy SMS hodně pomalá, Ericsson je na tom ale úplně stejně a jeho T9 s nevypnutelnou češtinou beru jako další nevýhodu: 4:4 

Kalendář a úkoly: propracovanější jsou v Ericssonu: 5:4

Datové funkce: zde je trochu těžké srovnávat, protože Nokia si nehraje na manažerský telefon a její datové funkce jsou spíš jen do počtu: 6:4

Další možnosti: Něco má Ericsson, jiné vlastnosti zase Nokia a záleží na uživateli, co si vybere. Zde dávám každému telefonu po bodu: 7:5
----------------------

No a pak že se s Petrem neshodneme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  07. 11. 2001 01:08

Cena: tu je to snad jasne ?:) 0:1

Atraktivita: hold asi som cirkusant ale nk8310 mi ucarovala v ciernej kombinacii 0:2 :)

Ergonomie a ovládání: mno zvyk je zelezna kosela, a budem pokracovat v nk ceste zapocatej s nk1610 pred viac ako 3mi rokmi ... 0:3

Displej: farba ma nieco do seba, aj ked som to videl za plneho svitu takze ziadne vecerne "testy" neviem zhodnitl ale kazdopadne farba je ina dimenzia 1:3

Kvalita zpracování: nk je predsa len "plastovejsia" 2:3

Volání a telefonní seznam: ze by zase ten blby zvyk ?:) 2:4

Textové zprávy: sms jedine nokia (mozno predsudok ale hmm odskusane) 2:5

Kalendář a úkoly: kedze na toto mam palm-a nikto nic  2:5

Datové funkce: gprs/hscsd obaja tazke 3:6

Další možnosti: modrozub bod pre t68 radio bod pre nk 4:7

verdikt poroty: nk 8310 si doprajem ako vianocny darcek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  07. 11. 2001 08:38

Každý má holt jiné potřeby. Nebýt ceny, jdu do T68, takhle se holt musím "spokojit" s T39

Za tu cenu je to ale nejsuprovatější mobil, co znám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BaJaJa  |  07. 11. 2001 14:54

No srovnavat to s palmem  to se taky asi da, tak aspon ja udelam svoje porovnani

Takze: Nokia 8310 versus Erik T68 versus moje PC

Cena: tak nejlevnejsi je porad Nokia 8310, takze jeden bod pro Nokii. Nebo ne, je to smejd a jeste aby stal tolik co moje PC. Takze bod pro moje PC!!!

Skore:  (N:E:PC) (0:0:1)

Atraktivita: I pres svoji velikost jasne vede vzhledem moje PC, nema take antenu. Takze jeden bod pro moje PC.

Skore:  (N:E:PC) (0:0:2)

Ergonomie a ovládání: Sice se ty telefony neovladaji spatne, ale prece jen daleko rychleji napisu SMS na svem PC, nez na Nokii. Obsahuje take krasne prehledne menu ve forme Windows. Bod pro moje PC   

Skore:  (N:E:PC) (0:0:3)

Displej: Velikosti, podsvetlenim a rozlisenim je bezkonkurencni displej meho PC. Pocet radku se neda skoro spocitat, barev je pres 16 milionu a kontrast staci i pri plnem slunecnim svetle. Dalsi bod pro moje PC!   

Skore:  (N:E:PC) (0:0:4)

Kvalita a zpracování: Bezkonkurencne vede moje PC, krasny plechovy kryt. Co k tomu dodat  . Snad jen dalsi bod pro moje PC.

Skore:  (N:E:PC) (0:0:5)  

Textove zpravy: Ackoliv moje PC nema T9, tak je psani mnohem pohodlnejsi. Kazde pismenko ma totiz svoji klavesu !!! Prepinani mezi malymi a velkymi pismeny je take velice jednoduche, stejne tak i psat cislice. Krome toho je zde nesmirne mnostvi dalsich specialnich znaku, celkem 255  Dalsi bod (hadejte pro koho?)

Skore:  (N:E:PC) (0:0:6)

Volani a telefonni seznam: Je to nadhera s telefonim seznamem pracovat. Myslim samozrejme na mem PC. Volani lze uskutecnit jednoduse pres mikrofon zabudovany v klavesnici a hlas volaneho slysite pres system domaciho kina krasne ciste a pripada Vam, ze je volany u Vas v mistnosti. Telefonni seznam je prakticky nekonecne velky a s neomezenymi moznostmi. Mám dalsi bod

Skore:  (N:E:PC) (0:0:7)

Kalendar a ukoly: Staci na mem PC pouzit Outlook a Nokia ani Erik nemaji sanci. Takze jsou zase bez bodu hahahaha    Ja ale neeee

Skore:  (N:E:PC) (0:0:8)

Datove funkce: Pomoci pevne linky se pripojuju rychlosti cca 128 KBit/sec a cena je 0,- nebot me sponzoruje zamestnavatel  , takze opet se Nokia ani Erikson memu PC nevyrovnaji. A me hreje dalsi bodik :)))  

Skore:  (N:E:PC) (0:0:9)

Dalsi moznosti: Sice Nokia ma radio, ale to MA MOJE PC TAKY !!!!!  Krome toho jeste ma televizi s teletextem, dokonce s moznosti zaznamu, moznost prehravani a strih filmu a videoklipu, dale upravu vyzvanecich signalu (kterymi muze byt jakykoliv zvuk a jakkoliv dlouhy), velka pamet (cca 60 GB). Za tyto moznosti ziskava moje PC dalsi a posledni bod.  HURA HURA HURA  

Skore:  (N:E:PC) (0:0:10)

Za to kolik ziskalo moje PC bodu, dostava jeste jeden bod :)

Tak co? Je snad nekdo lepsi nez moje PC? 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 15:48

No jasne, ty ses asi uplnej dement ze, tak si ten svuj pocitac naloz do Avie a muzes s nim cestovat o oblastech ceskych a ukazovat, jakej mas skvelej mobil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dali  |  08. 11. 2001 21:49

Sak Ta N8210 asi nepochopila vtip............. Ja jsem se dost bavil, takze davam nasim PC aspon dalsich 5 bodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 15:46

No asi tak je to i u me. Uznavam ze T68 ma vic funkci, jenze kdyz to vezmu globalne. K cemu je me BlueTooth, kdyz si ani poradne nemuzu napsat SMS nebo nemuzu pouzivat diakritiku v seznamu. Jde o to, ze T68 ma sice vsechno, jenze zakladni veci nejsou tak dopilovane jako treba v 8310. Proto zatim 8310

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  07. 11. 2001 17:10

Chlape ty jsi ale zaslepenej!!!!

Málo který mobil je tak dopilovaný jako T68!!!!

O tom že je to funkčně nejnadupanější stroj na trhu není pochyb a dokonalý - to není nikdo!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 17:43

To je sice pravda, ale ja radsi uvitam diakritiku v tel. seznamu a moznost psani ceskou T9 nez treba podporu bluetooth a nebo trialitu. Co clovek, to jina potreba a jiny nazor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  07. 11. 2001 23:13

Nevim jak si prisel nato ze se s T68 nedaji psat SMS s ceskou T9,mel jsem moznost tuto funkci vyzkouset  i na jinych telefonech a myslim si ze co do rychlosti je absolutne srovnatelny.Muj subjektivni nazor je ze najde slovo do vety vhodneji nez jakakoliv Nokia s T9 nebo Alcatel s podobnym predirektivnim vkladanim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 09:40

Jasne ze jde s diakritikou, ale pouze 70 znaku a to jak sam uznas nahovno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  08. 11. 2001 16:41

Mozna ze jsem malo chapavy ale textova zprava skladajici se ze ctyr nebo peti textovek by mela mit vice nez 70 znaku a tuto jsem nekolikrat  napsal a odeslal bez potizi.Jedine co jsem zatim zjistil je to ze tyto zpravy psane s T9 odeslane na Alcatel 501 se zobrazuji vzdy pismeno a zavinac a tak dale kazde slovo.Neda se to absolutne cist.Dela to vsak pouze na tento konkretni telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 17:36

Asi malo chapes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  08. 11. 2001 21:59

co pak delas ty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  17. 11. 2001 20:53

Záleží samozřejmě na prioritách a použití, ale třeba ze softwaru co Nokia přidává ke svým telefonům mi na hlavě hrůzou vstávají vlasy. Tohle má třeba Ericsson daleko propracovanější. Předesílám, že používám PDA, ale to sebou (asi jako většina) netahám všude kde mám i mobil. Takže pro mě je třeba synchronizace daleko důležitější než psaní SMS zpráv, kteréžto skorou nepoužívám  a když už, tak než každý psaní na telefonu,  je pohodlnější klávesnice u PC nebo grafitti u PDA. Diakritika v telefoním seznamu se mi zdá také zbytečná, jde mi především o to, rychle někomu zavolat a nehledat jeho číslo, než browsit po tel. seznamu a koukat jak že to mám krásně s diakritikou. Ale proti gustu žádný...T68 je pro mě  telefonem, jež se dostal na vrchol GSM technologií, Nokia pouze drahou značkou. Nemluvím také o zpracovnání, to je pro mě velice důležité, jinými slovy mám radší kvalitní konstrukci než vrzající vyksvajlant. To ale samozřejmě nic nemění na tom, že 8310 je také skvělý telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead  |  08. 11. 2001 14:42

A ešte z môjho pohľadu:

Načo sú mi SMS, keď ich aj tak skoro vôbec nepoužívam?! Staré telefóny napríklad nemali vôbec podporu SMS a nevadilo mi to.

Telefón bez bluetooth?  V dnešnej dobe? Už som si dosť nažiaril do hlavy... Bez zubatej handsfree už ani na krok... tá má vyžarovací výkon rádovo 1000x menší. 

Koľko telefónov iných značiek je tribandových?  A ktoré z nich sa môžu porovnávať s T68m?

NOKIA MÁ VO VŠEOBECNOSTI DOPILOVANÉ IBA ZÁKLADNÉ FUNKCIE. LEPŠIA PRÁCA S TELEFÓNNYM ZOZNAMOM, LEPŠIE VYRIEŠENE PÍSANIE SMS... TO SÚ VŠAK IBA ZÁKLADNÉ FUNKCIE. 
ERICSSON MÁ NAPRIEK TOMU LEPŠIE RIEŠENÝ UKAZOVATEĽ STAVU BATÉRIE, LEPŠÍ ORGANIZÉR, MÁ VIAC FUNKCIÍ A NAVYŠE JE MECHANICKY ODOLNEJŠÍ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 11. 2001 17:38

No z "tvojho pohladu" je to mozna tak, z meho zase jinak. Radsi uvitam perfektne zpracovane zakladni fuknce, nez blbosti typu emailovy klient, ktere nejsou stejne dodelane. Pises ze ma "viac" funkci. A ktere to jsou? Treba ty pomalejsi data nebo co myslis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
modry_banan  |  09. 11. 2001 22:11

Načo je mi bluetooth, keď ich aj tak skoro vôbec nepoužívam?! Staré telefóny napríklad nemali vôbec podporu bluetooth a nevadilo mi to. Co ty na to Jánošíku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek77  |  10. 01. 2002 14:02

Pred 10 lety jsem nemel mobil a taky me to nevadilo!!!!

     Kdo je tady janosik, tak to jsi akorat Ty!!!! Trosku blby argument, nemyslis? Moje prapraprababicka nemela elektrinu a myslim, ze ji to taky nevadilo!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 08:35

K tomu displeji: k čemu je mi barva, když na displeji nic nevidím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  07. 11. 2001 09:07

Jak k čemu je mi barva???To by taky mohlo znamenat,proč kupovat barevné televizory???Podívejte se na Japonský trh a pochopíte proč barevné displeje na mobilech.Taky nevím jak dlouho jste měl možnost vyzkoušet si T68,ale barva na mobilu,to má smysl.Ale ten pochopíte až při delším používání.Jsou zde totiž různé ikony a symboly které jsou barevně zpracované a informují jak svým symbolem tak barvou!Navíc jak jsem se dozvěděl bude se barevný displej na T68 nadále zlepšovat různými verzemi fw.!Například mřížka mezi body na displeji by v budoucnu nemuse být černá,ale třeba bílá.A takových příkladů je víc.Taky například rychlost odezvy displeje by se mohla zvýšít,reakce na teplotu atd.Takže v zásadě se s vámi neschoduji s názorem,že barevný displej je k ničemu.Své opodstatnění samozřejmně má.A v každém případě je to velký skok dopředu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 10:53

Přečtěte si pořádně, co jsem napsal: k čemu je mi barva, když na displeji nic nevidím?

Nemám nic proti barevným displejům, hlavně ale ať jsou čitelné za všech světelných podmínek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  07. 11. 2001 11:14

Ale pane Broža,ten displej na T68 je čitelný za všech podmínek!!!!Nevím co se Vám nelíbí.Pokud chci něco na displeji vidět stačí zmáčknout tlačítko "NO" nebo "JOYSTIC"A DISPLEJ SE ROSVÍTÍ A VY VŠE VIDÍTE !!!!A TO ZA KAŽDÝCH SVĚTELNÝCH PODMÍNEK,JAK NA PŘÍMÉM SLUNCI TAK VE TMĚ !!!A čitelnost všech ůdajů je naprosto dokonalá,čitelnost je dokonce lepší než na Palmu m505 !!!A srovnávat to s černobílým displejem N8310 (který třeba nepodporuje ani odstíny šedi !!!) se to skutečně nedá.

Samozřejmně že nic není dokonalé,ale vše se dá zlepšovat a rozhodně je to výzva jak pro Ericssson tak pro ostatní výrobce.Vše se rozvíjí a někdo musí prostě začít.Samozřejmně,že sklidí jak uznání tak kritiku.V každé případě je to nová éra a věřím,že se ostatní výrobci přidají.A určitě i Nokia,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:35

Pod pojmem čitelný si asi každý představujeme něco diametrálně jiného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  07. 11. 2001 15:40

Pořád si myslím,že se mýlíte.Displej na T68 je velice dobře čitelný a zdá se mi,že je i líp čitelnější než N8310.A není to jen můj názor.A taky dost dobře nevím co vám pořád vadí na displeji T68.Upřímně,moc Vám nevěřím,že vám vyhovuje víc černobílý displej 8310 (mimochodem v šeru taky není moc dobře čitelný a když se třeba chcete podívat na stav baterie nebo signálu tak si rosvítíte displej tlačítkem "NO".A to stejné uděláte i na T68,která podle mně září docela dost).

Mimochodem za nějaký čas budu moc vyzkoušet druhý mobil s barevným displejem TRIUM ECLIPSE a jsem docela zvědavý jak dopadne srovnání s T68.Podle toho co jsem slyšel je displej na TRIUMU ještě kvalitnější než na T68 (má hlavně vyšší rozlišení a větší fyzické rozměry).Před chvíli jsem dokonce viděl reklamu na jednom satelitním programu na TRIUMA a musím říct,že je to libovka.Docela se těším a dám vám vědět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  07. 11. 2001 17:22

u t68 sa jedna o pasivny stn display a trium eclipse sa jedna o aktivny tft display co su dva diametralne odlisne pojmy
kto si este pamata na notebooky s pasivnymi displayami vie o com je rec, tft super stn nic moc je tam len farba ale tot vsjo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  07. 11. 2001 09:57

Presne takove vety se vyskytovaly v recenzich pred vice nez rokem, kdyz se objevil prvni barevny PALM. Vyvoj to nezastavilo a i pres vysokou cenu tvori barevne PDA velkou cast trhu.
Displej u T68 neni to nejlepsi na trhu, to je fakt. Ale je prefektni pri 95% pouziti a navic udrzuje cenu mobilu nizko. Prakticky vsechny nove mobily v Japonsku jsou barevne a Ericsson proste zacina Japonce dohanet, jako prvni z evropskych vyrobcu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  07. 11. 2001 11:37

Je vidět, že jediný, kdo by měl radši čitelnýčernobílý displej, jsem já ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 11. 2001 15:59

Peto, stojim v tomto za tebou. Me nevadi, ze je treba barevnej, ale musi ten displej byt citelnej. A to je to jedine o co tady jde. Vzpomente si na "barevny" displej treba u S10, to byly krasne vyblite barvy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karlos  |  07. 11. 2001 20:56

Hmm, já taky nemám rád barevný!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 11. 2001 21:25

Mluvíme ještě pořád o displejích?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  07. 11. 2001 23:33

Doposud jsem vlastnil Nokii 8210  a tesil se na Nokii 8310,pro kterou jsem si nakonec jel do obchodu.zakaznik predemnou kupoval T68 kdyz jsem si oba telefony postupne prohledl a vyzkousel  T68 u mne vyhral na cele care.Musim podotknout ze Ericsson mne doposud s zadnym telefonem neoslovil a zacal jsem se zarazovat do kategorie pravovernych nokiaru.Pri primem porovnani techto stroju je T68 o znacny krok vpredu.Myslim ze tentokrat se mu to konecne povedlo po trapnych pokusech T28,R320,R380 atd.Nokia dela stale to same nerikam ze spatne ale stejne.To se ji nemusi vyplatit.Stejnym zpusobem zaspal Mercedes Benz ve vyvoji novych naftovych motoru a mel co delat aby chytil vlak jmenem comon rail. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xaxa  |  07. 11. 2001 00:28

A který mobil se líbí více vám?

nemam prachy ani na jeden ... no ja vlastne nemam ani na chleba

i kdyz pominu predchozi fakt, tak je to stejne mrhani penezma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor