Duel: Go GPRS versus Twist GPRS

Diskuze čtenářů k článku

Dusan  |  22. 01. 2002 08:44

Nevite prosim, jestli lze pres GPRS na Twistu take posilat SMSky?

 

Za odpoved dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BubU  |  20. 01. 2002 19:40

Jelikoz pouzivam GPRS hlavne na Eurotelu - zas tak me to u Paegasu nezaujalo, a;e zvedavost mne nedala a nechal jsem si to aktivovat na sve letite TWIST karte. Zacalo to fungovat cca po 10 hodinach - k me plne spokojenosti - konecne na Twistu ten WAP k necemu je....
Proc tvrdim, ze ted na TWISTu WAP k necemu je ? Protoze uzivatele nestresuje cas, kdyz treba vyplnuje vstupni formular pri vyhledavani v telef. seznamu...je dobre se zamyslet - ackoliv 60h za 1kB neni zrovna malo - ta pohoda pri Wapovani za to stoji. Radiomobilu moc nefandim - ale budme objektivni - GPRS pro WAP na Twistu je opravdu dobra vec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coolio  |  19. 01. 2002 11:37

Takze jestli to dobre chapu tak normalni data, datove spojeni, stahovani stranek HTML do pocitace mi pres Twist nepojede ? Je to jenom na ClickWap ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  19. 01. 2002 13:48

Téměř. Kromě ClickWAPu můžete používat také ClickProfil, jinými slovy přístup do ClickBoxu Easy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anton  |  20. 01. 2002 01:19

Prominte, ale ja tomu asi nerozumim. Znamena to, ze kdyz mam paegas twist, tak se na firemni pop3 server pres GPRS nepripojim? To je teda cele slavne twist gprs pekne hloupe a zbytecne. Myslite, ze to nekdy pujde?

A mimochodem, ma nekdo potuchy, proc je na www.click.cz tak strasne hodne nesmyslnych slov? Vzdyt v te nabidce neni ani jedno ceske slovo! Maji rozum? Kdo si to ma pamatovat a kdo to ma pouzivat. Ja tomu fakt nerozumim. Proc z nas chteji mit hotentoty?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  20. 01. 2002 12:05

Přes Paegas Twist GPRS se na firemní POP3 server rozhodně nepřipojíte. Twist GPRS, jak je ostatně napsáno i v článku a v diskusi, je pouze pro přístup k WAPu a k službě ClickProfil. Pokud potřebujete s Paegasem (ale i s Eurotelem) přístup k POP3 a všem internetovým stránkám, pak potřebujete tarifní program.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anry Anry  |  17. 01. 2002 22:08

I tuhle sluzbu zvldne Eurotel lepe net Paegas,ostatne jako vsechny ostatni,je mi jasny ze mi ted plno lidi zacne predhazovat problemy Eurotelu,ale at to zkusi )))))))))))  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  19. 01. 2002 14:09

Tomu teda rikam argumentace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  21. 01. 2002 18:49

lol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Terminator3  |  17. 01. 2002 16:40

Já měl zato, že se přes APN Profil nedá do Click Boxu dostat. Podle mně to jde jenom na ClickProfil. Takhle by si mohli pausalisti odesilat emaily (i SMS emaily) UPLNE zdarma. (Pro APN Profil je 20 MB zdarma.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  17. 01. 2002 18:28

Tato informace pochází přímo od Paegasu. Díky nefunkčnosti ClickBoxu jsem si ji totiž nemohl osobně ověřit. Nefungoval ani jeden z mých účtů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Novak  |  18. 01. 2002 09:26

Taky mě zaujala možnost že by v rámci těch 20MB zdarma bylo možné přistupovat do ClickBoxu a vlastně posílat maily zdarma a ptal jsem se emailem v PG jak to je. Poprve odpovedeli trosku mlhave, druhym mailem jsem se ptal zda tomu rozumim dobre ze skutecne mohu v ramci tech 20MB i do clickboxu/clickboxu easy a odpoved byla ANO. Pokud tedy nekecaji tak je to docela dobré. Prikladam mail ktery jsem od nich dostal (vcetne me otazky) :

Vazeny pane Novaku,
zasilame Vam odpoved na Vasi e-mailovou zpravu ze dne 5.9.2001:

------------------------------------

Dobry den,
chtel jsem jen potvrdit zda rozumim dobre odpovedi na mou druhou otazku.
Ve Vasi odpovedi pisete ze pri pristutupu na internet pres GPRS v ramci APN
Profilu, je mozne pristupovat do 20MB zdarma na webove stranky
(www.paegas.cz, www.click.cz, www.paegasprofessional.cz). Rozumim tomu tedy
dobre ze je mozne v ramci tech 20MB pristupovat i do click boxu easy na www.click.cz ?
s pozdravem
Filip Novak
------------------------------------

Dekujeme Vam za zaslani Vasi zpravy.

Ano, potvrzujeme Vam, ze je mozne v ramci APN Profilu (profil.click.cz)
prohlizet do 20 MB zdarma i Vas ClickBoxEasy na www.click.cz.
Verime, ze jsme odpovedeli na Vas dotaz.

S pozdravem a pranim prijemneho dne

Drahomira Dvorakova

RadioMobil a.s., Oddeleni sluzeb zakaznikum

e-mail: mailto:infomaster@radiomobil.cz

Infolinka Paegas: 4603, +420(603)603603

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  19. 01. 2002 14:07

Driv s APN Profil pristup do ClickBoxu (i Easy) nesel, tak mi to ted nedalo a zkusil jsem to znovu ... a jake prekvapeni ... nejde to samozrejme i nadale

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubik  |  17. 01. 2002 11:04

Me by zajimalo spise srovnani GPRS wap s klasickym wapem? Usetrim vubec neco?

Na kolik me prijde pripojit se pres GPRS na clickboxeasy a poslat textovku? Ma to vubec smysl?

Kubik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  21. 01. 2002 18:45

Posilat pres wap via GPRS esemsku se samozdrejme nevyplati. Zvlast pokud stoji 1 korunu, nebo jete mene.
Jina vec je posilat SMS pres GPRS primo z telefonu. Tedy v telefonu zaskrtnout funkci posilat SMS pres GPRS. Jak to umi treba Siemens S45. Poslani je tak rychlejsi. Prilis vice vyhoad ale nevidim. Navic to musi podporovat operator.

A porovnavani CSD wapovani a GPRS wapovani? No, pokud se jen pripojite, stahnete jednu stranku (pokud mozno objemnejsi ;o), odpojite a ctete offline, mozna vyjde levneji klasicke vytacene spojeni. Pokud se pripojite na nejakou stranku, procitate seznamku, odesilate email, procitate delsi clanek, poripade treba nechate na displeji itinerar cesty a pak podle nej jedete z Prahy do Ostravy, tak vyjde levneji GPRS, kde se jednou stahnou data, muzete byt porad on-line a neplatite za dobu pripojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  17. 01. 2002 10:02

0.6 Kc za hodinu to je fakt super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada kalina  |  17. 01. 2002 08:47

poduk se nepletu tak clickprofil je obdoba oskarovi samoobsluhy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  17. 01. 2002 09:27

Nepopletli jsme si to, nebojte. ClickProfil je u Paegas GPRS typ pripojeni k Internetu, kdy pouzijete u nastaveni modemu na konci AT prikazu: "profil.click.cz"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack D.  |  17. 01. 2002 08:33

... když by to operátorovi asi nějak moc neuškodilo a navíc by mu to vydělávalo peníze!? Jsem zvědav, jestli až se rozhoupe Oskar spustit GPRS komerčně, tak na Oskartách půjde vše!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Romcza  |  17. 01. 2002 11:57

asi kvuli uctovani.

Mohl bys stahnout napr. 500 kilobajtu (coz by stalo 30 Kc) s kreditem napr. 5 Kc  nez by si toho vsimli.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Kvasnica  |  17. 01. 2002 01:19

Potreboval bych vedet, zda lze s gprs/twist/wap pristupovat i ke strance http://wap.gurkol.net/wap.wml

Diky moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Kvasnica  |  17. 01. 2002 01:21

S klasickym twistem/wapem to slo

Diky za odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  17. 01. 2002 09:35

Nevidim duvodu, proc by ta stranka nemela fungovat. Je to WAPova stranka jako kazda jina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AirTime  |  17. 01. 2002 00:21

Ten stav Roamingu se u PG muze IMHO velmi rychle zmenit. Silnou zrbrani je CAMEL.

Mnohem zajimavejsi, nez diskuze o GPRS na predplacenkah je IMHO diskuze o cene WAPu via GPRS. Pro WAP je stale smrtici. A to melo GPRS WAP zachranit : )

AirTime

P.S.Muzu se panu redaktoru zeptat, proc zmizel muj prispevek i reakce na nej u vikendoveho clanku ohledne GPRS u PG?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netwoR  |  17. 01. 2002 09:35

A cos tam psal zajimaveho ve svem prispevku? Muzes mne to poslat mailem?

ntw

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netwoR  |  17. 01. 2002 10:41

Podle mne ma wap smysl jen s pausalem a pokud wapuji pres privatni wap gateway.

Priklad: mam na wapu rozjete ICQ cestou vlakem. Za 1.5 hodiny prowapuju treba 150 kB. S pausalem zaplatim 3h/KB, to je 4.5 Kc.

Kdyz mesicne prenesu rekneme 3 MB, tak me 1 KB prijde na 199/3072 + 0,03 = 0,095 Kc, to je 0,1 Kc vcetne DPH a za mesic zaplatim 306 Kc a na GPRS mohu byt pripojeny neustale. S rostoucim objemem dat jednotkova cena klesa.

To stejne s Twistem: 0,60 * 3072 = 1843,2 Kc + rekneme 60 h na GPRS dela 36 Kc, dohromady 1879,2 Kc. A to je rozdil.

Takze zatim nic pro Twistare. S takovou se jim asi investice do GPRS nevrati...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clyde  |  17. 01. 2002 11:16

To je sice pekny, ale stejne to vyjde pomerne draho.

Schvalne si zkuste porovnat u ET datove prenosy... kdybych stahoval neco do compu (nemyslim tim ted wapovani - to neni pri praci prilis uzitecne, nebo jsem alespon pracovni prinos nezaznamenal - hledam na nem jenom jizdni rady a programy kin), tak pri downloadu zhruba 1MB stoji HSCSD lehce pres 8 Kc. U GPRS za totez zaplatim 30 Kc. Pocital sem to s prihlednutim k realne dosazitelnym rychlostem.

C.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AirTime  |  17. 01. 2002 18:36

Jenze srovnavat GPRS s HSCSD je srovnavani hrusek s jablkama. Navic je podobne srovnani silne zavadejici, protoze se tyka pouze FTP velkych souboru, na ktere je HSCSD nejvhodnejsi. V realnem zivote je pak GPRS nejvyse stejne drahe, ale spise levnejsi (e-mail, WEB, intranet).

AirTime

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  18. 01. 2002 10:40

Dovolím si nesouhlasit. Stačí se podívat na velikost titulní stránky Mobilmanie, jak si stahuju články, které mě zajímají, jak dlouho je čtu... a faktura hovoří jasnou řečí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  17. 01. 2002 00:05

Honosny nazev clanku, obsah na par radku ... cekal bych vic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  17. 01. 2002 00:15

Ono toho bohužel ale více napsat nešlo. V článku jsou holá fakta a porovnání cen a možností Twist a GO GPRS. Ono toho totiž bohužel víc porovnat nejde. Kvalitu a rychlost GPRS u Go u Twistu nelze srovnávat (jak jsem již psal v článku o Paegas GPRS), protože je v různých lokalitách různá. U GPRS můžete opravdu srovnat jen ty ceny a možnosti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tick  |  17. 01. 2002 13:56

Kurva to jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor