V důsledku dvouleté záruky budou mobilní telefony Nokia pro koncové zákazníky dražší až o osm set korun; jde tedy o zvýšení ceny i o více než deset procent.
Jak jsem psal už dříve, Nokia nepřistoupila na dvouletou záruku jako např. Siemens nebo Samsung a nabízí distributorům mobily stále s jednoletou zárukou jako doposud. Protože dvouletá záruka platí pouze pro prodejce, který prodá mobil koncovému zákazníkovi, nemusí ani distributor nabízet koncovému prodejci mobil s dvouletou zárukou. Ta jde tedy k tíži právě "chudáka" koncového obchodníka, který má nyní dvě možnosti:
- platit druhý rok záruky ze své kapsy,
- dokoupit si tzv. Service Pack od distributora.
V obou případech ale dojde ke zvýšení koncové ceny. Společnosti Agora Plus a Celadon Group stanovily následující ceny servisních packů:
- 500 Kč pro mobily 3310, 3410, 3510, 3510i, 5210, 5510 a zařízení D211, N20, N30
- 600 Kč pro mobily 6250, 6310i, 6510, 6610, 7210, 7650 a 8310
- 800 Kč pro 8910, 8910i a 9210i
U levných mobilů se tak cena zvýší o více než deset procent, což je podstatně více, než jaké byly prvotní odhady. Packy jsou vázány na IMEI a jsou nepřenositelné. Pokud tedy koncový prodejce koupí pack k danému telefonu, může dvouletou záruku u distributora uplatnit pouze na něj a nikoliv na žádný jiný mobil. Zatím ale nevíme, o kolik se zvýší ceny v případě, že bude koncový prodejce hradit druhý rok záruky sám bez nákupu SP; osobně očekávám zvýšení ceny o podobnou částku.
Pokud si chcete koupit mobil levněji, můžete využít nákupu např. na živnostenský list. V tom případě nejste koncoví zákazníci a nemusíte kupovat dražší "dvouleté" mobily. To se hodí v případě, že mobily obměňujete alespoň jednou ročně.