T-Mobile na všech 158 prodejnách zavedl službu e-Přepis usnadňující komunikaci zákazníkům se sluchovým postižením.
Jde o simultánní přepis řeči na dálku, díky němuž může neslyšící či nedoslýchavý sledovat odpovědi prodejce na displeji tabletu. Služba je k dispozici zdarma.
Ukázka aplikace e-Přepis.
Pokud zákazník o T-Mobile e-Přepis požádá, pracovník pobočky mu zapůjčí tablet s aplikací online přepisu a spojí se s přepisovatelem. Od této chvíle se veškerý mluvený projev prodejce přenáší přes mobilní síť do sluchátek přepisovatele a s minimální prodlevou se následně zobrazuje klientovi v textové podobě na displeji tabletu. Kvůli ochraně osobních údajů se přepisy nikde neukládají a ihned po přečtení jsou smazány.
Službu technicky a personálně zajišťuje firma Transkript online ve spolupráci s Českou unií neslyšících. V jejím rámci poskytuje zaměstnání speciálně trénovaným nevidomým přepisovatelům. Tito lidé mají schopnost vysoké koncentrace na mluvené slovo, a využívají tak svoje postižení jako profesní přednost.
Znakový jazyk ovládá pouze cca 1,2 % neslyšících nebo nedoslýchavých. Uplatnění pro podobnou službu se tedy určitě najde.
Tato iniciativa není ze strany T-Mobilu motivovaná pouze charitativně. Odhaduje se, že v ČR žije až 500 tisíc neslyšících nebo nedoslýchavých, což už je slušná skupina zákazníků, kterou by mohla nová služba oslovit.