Elon Musk vysvětluje, proč není dobré nabíjet Tesly na 100 %

Názory k článku

12. 05. 2019 09:47

Bravo! Elon vymyslel perpetum mobile.Podle této logiky je totiž energie potřebná na uvedení vozidla do pohybu menší než energie získaná při brzdění (když už pro ni nezbývá v akumulátoru místo).Dejte mu už konečně někdo Nobelovku.Variantu, že by prodávali auto, kde využívání uváděné kapacity zavání razantním snížením životnosti vůbec neberu v úvahu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Dodge Stealth  |  12. 05. 2019 10:13

Tak nabijeni na 90% aby se aktivovala rekuperace je sice u Tesly pravda ale v pripade ze vjedu na dalnici to moc neplati tam tech 10% uziji lepe takze jeho vyrok plati spise pro mesto a okoli. Staci vetsi zima nebo naopak velke teplo a dojezd se zmeni. Porad to neni komfortni oproti konvencnimu pohonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
alien.cz  |  12. 05. 2019 11:13

Samantha by se měla zamyslet jestli je normální dojíždět denně do práce 160 mil.Tesla za nic nemůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 05. 2019 11:35

Tlačit baterii čehokoliv až na 100% není dobré nikdy, stejně jako ji vytřískat až na nulu.Ovšem lidi rádi dělají obojí, takže je na výrobci, aby to on sám ošetřil a klidně může nechat fyzický stav 5% (kdy se zařízení vypne) - 95% (kdy se odpojí další napájení) zobrazovat uživateli jako 0% - 100%, uživatel to může ládovat a vytřískávat ode zdi ke zdi a všichni budou spokojení .Nakonec výrobci mobilů už to tak dělají, protože tam 0% není opravdová nula, jinak by jaksi mobil nemohl ukázat hlášku o vybité baterii a ať ji nabijete, kdyby byla opravdu na nule .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub32  |  12. 05. 2019 12:35

Tak ať si Teslu v práci strčí do zásuvky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
aeinei  |  12. 05. 2019 13:04

Třebas se bere v potaz i to, že když vyjedu se 100% baterie, spotřebuju třebas 4% a pak budu brzdit - tak ta baterie nepojme stejně energie jako když je vybitá o něco víc - viz. nabíjecí křivka kdy do baterie ke konci mužů rvát jen menší proudy než kolik vytvoří rekuperace? A někdo může vyjíždět rovnou z kopce atd :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2019 13:44

Nabíjení do 90 % je výhodné hlavně z obchodního hlediska, protože posledních 10 až 20 % trvá v poměru k předchozímu nabíjení dlouho. Na opotřebení baterie má vliv hlavně prohnaný náboj (tj. množství energie) a vysoké teploty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thegrid  |  12. 05. 2019 15:43

Počkej Samantho až se ti za rok a půl sníží přirozeně kapacita baterie. To budeš vozit s sebou solární panel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  12. 05. 2019 18:58

Tak asi taky přestanu tankovat plnou. Ne, proč bych to dělal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
xray0045  |  14. 05. 2019 18:21

Podle Muskovy logiky kdyz budu bydlet na kopci tak sednu do auta a rekuperaci si nabiji baterie na dalsi kus cesty a na ni si zas nabiji baterie takze nabijeni ze zasuvky je vlastne prezitek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor