EU chce přenos čísla za den, ČTÚ navrhuje 2 týdny

Diskuze čtenářů k článku

Brett  |  29. 05. 2013 07:22

Buďte rádi, že nemáte nového virtuála MOBIL.CZ. Na nějakých 16 kb po vyčerpání limitu (FUP) zapomeťe. Změřeno mobilem aplikací DSL je skutečná rychlost down 1,5 - 5 kb/up 0,5 - 1,5 kb. To jen tak na okraj. Po uvolnění čísla původním operátorem trvá u MOBIL.CZ přenos 10 dnů a pak přestanou fungovat datové služby. Po zavolání operátorce za 20 Kč se dozvíte, že o problému vědí, ale nevědí co to způsobuje a kdy bude datový přenos (internet) fungovat. Zatím pár dnů po zavolání nefunguje. Kdo si kupuje kartu MOBIL.CZ kvůli internetu a datové službě zdarma, tak zapomeňte na přenos čísla nebo na 16 kbps při uplatnění FUP i s přiděleným číslem MOBIL.CZ. Naproti tomu byl přenos čísla O2 => BLESK Mobil bez problému za 3 hodiny a data za 20Kaček na den fungují v 3G bez problému rychlostí kolem 1,7M/0,8M. Na mobilu s Androidem rozumná rychlost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  23. 07. 2011 21:57

Taky nemám zrovna dobrou zkušenost. Na převod (o2>vodafone) jsem musel čekat přes 10 dní a po tom, co mi simkartu převedli, mě ještě 5 dní nefungovalo odesílání sms, vodafoní samoobsluha a internet v telefonu. Po telefonu(1. den) mi řekli že se to číslo převedlo jen částečtně a že musím ještě 24 hodin počkat. 5. den po převodu jsem se dostal domů a šel jsem na pobočku kde mi řekli to samé, ale do 4 hodin od této návštěvy se najednou vše rozjelo. Jak kdyby to nemohli zařídit hned.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  15. 07. 2011 16:34

Nelíbí se Vám přístup našich mobilních operátorů?. Stačí kliknout na:
http://www.stopdrahemuvolani.cz...
nebo
http://www.facebook.com/pages/Pridej-se-k-Petici-... ...
a dát najevou svůj nesouhlas s jejich službami a cenami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  12. 07. 2011 00:07

technicky zkrátit přvoditelnost zase takový problém není, i když to je poměrně složité. Problémem jsou spíše procesy s tím spojené, které chtějí svůj čas, hlavně ověřené ukončení smlouvy atd., nevím jestli právní úprava u nás např. umožňuje výpověď písemné smlouvy např. přes SMS, nejde vyloučit lidský zásah, např. jištění, aby jste např. nenechali přenést číslo sousedovi, který vás naštval atd. Hlavně operátoři ale chtějí minimální čas na retenci, tj. pokusit se vás přesvědčit na poslední chvíli nějakou nabídkou, která se neodmítá .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chrochel  |  12. 07. 2011 08:54

No a v tom je asi problém. Jak čtu v diskuzích, tak u nás se přenositelnost čísla snad vůbec nepoužívá ke změně operátora, ale je to v podstatě žádost o retenční nabídku. Otázka je, jestli tady někdo o zkrácení termínu přenosu vůbec stojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
6162  |  11. 07. 2011 22:37

a kde jste přišli na ten nesmysl,že měsíčně u nás migruje něco mezi 130 a 260 tisíci zakazníky mezi operátory? to je velmi přemrštěný odhad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chevi  |  11. 07. 2011 21:27

Na Islandu je cislo prevedeno do 15 minut

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audiobullys  |  11. 07. 2011 21:39

jo na islandu tam je hej, tam nechali bankere hledat Interpolem, a soudej s nima zpusobene skody, zadny dluhy britanii a holandsku splacet nebudou, hlavne si predelali parlament a ustavu a nechali vyhazet politik , v evrope o tom nikdo ani nepipne do medii jinak by tady uz vsichni mistni i bruselsti politici a bankeri vyseli za koule v pruvanu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek  |  11. 07. 2011 21:06

No je trošku problém v tom že ČTÚ povoluje 500čísel každým směrem. A třeba od Vodafonu k O2 jsou teď volné termíny až na začátek srpna, protože je kapacita vyčerpána.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  11. 07. 2011 22:47

Pane kolego, ČTÚ vůbec neřeší, kolik čísel se v jednom dni přenáší. To je věc, na níž se dohodli operátoři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hujer  |  11. 07. 2011 20:28

komu velmi finančně prospěje přenositelnost během 1 dne? ...napadá mne pouze jedna strana a to ta ktera u operatora implementuje tuto funkcionalitu. Proto tlak z EU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Todd  |  11. 07. 2011 19:35

Tak tady se musi prevest i kvanta jinych dat, lokalizacni udaje vcetne zasnamu z odposlechu. Mozna proto tak dlouho trva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audiobullys  |  11. 07. 2011 21:34

ty zustavaj na disku puvodniho operatora, jeho tajemstvi, a ty kvanta by se teoreticky prenesli za par minut i kdyby tam byly nahrany zaznamy hovoru, takhle ty lokalizacni udaje , udaje o volani komu kam pres kterou btsku zabiraj par bajtu .
trva to proto ze nekdo vymyslel takhel blbej software kde nastavil silene dlouhy cekaci doby ,pritom overeni pac kodu je hned po nahlaseni, uvolneni je taky otazka minuty pro system, nastaveni data prenosu se deje taky hned, akorat je jen prostor 500 cisel na den. proste to tenkrat vymysleli aby nam to ztizili a znechutili a jsou liny sjednotit predplacenky ktery jsou do 5 dnu preneseny s pausalama kterejm to trva jak lacnymu s.ani .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  11. 07. 2011 23:56

chytrolíne, operátoři odposlechy neprovádějí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ľubomír  |  11. 07. 2011 15:59

U nás TÚ funguje ako sa na regulátora patrí:
http://www.teleoff.gov.sk/index.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ľubomír  |  11. 07. 2011 15:48

U nás na Slovensku je max. prenos čísla 5 dní a TÚ SR im to chce zraziť podľa noriem EÚ na 1 deň. Minulý rok som prenášal číslo z O2 do T-Mobile a za 3 dni fungovalo číslo v sieti T-Mobile.
U vás v ČR TÚ je skorumpovaný a podplatený operátormi a chráni ich záujmy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ľubomír  |  11. 07. 2011 15:50

Dodatok: o mesiac si prenesiem číslo z Orange na virtuálny Funfón v sieti Orange, tak to možno bude za 1 deň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  11. 07. 2011 15:24

Nevim kde je problem, asi u tech ceskejch manageru, protoze zapadni manageri to vosefujou a prevod je do 24 hodin a kdyz zaprudis tak je to i temer na pockani, vzdyt je to jenom preposlani par dat. Mozna ze to cesti manageri posilaj postou na usb flasce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  11. 07. 2011 15:30

Opomenul jsem dodat, zakaznik ani nemusi na prodejnu, necha si SIM poslat postou a pri aktivaci na webu si zaskrtne prevod cisla a tam ho jen vyplni a pak posecka. The transfer should be completed within 3 hours.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  11. 07. 2011 13:20

ČTÚ je instituce na nic, která hraje do karet operátorům. Vůbec mě tedy nepřekvapuje, že i v tomhle jsou jedna ruka. Myslím že ta chobotnice jménem český telekomunikační úřad by se měla odtrhnout od veřejných financí a fin. podpory operátorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  11. 07. 2011 15:31

No, když už CTU nic nedělá, nebylo by ho lepší zrušit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jose  |  11. 07. 2011 12:38

Někdy mi připadá, že ČTÚ je jedno velké konsorcium operátorů fungujících na území ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ugi  |  11. 07. 2011 12:49

No ber to tak, ČTU je placené z daní, ale odměny dostávají od operátoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 07. 2011 12:51

Tak ono to tak v jistém slova smyslu je, což je smutné Kdyby byl ČTÚ složen alespoň z nějakých odborníků v dané problematice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo  |  12. 07. 2011 00:16

A odkud se asi zaměstnanci ČTÚ vzali? První zaměstnanci (ještě v době, kdy nebyly mobily) přešli od Telecomu - Státní Inspekce Telekomunikací... I Stádník byl z Telecomu. Takže stejní lidé dřepěli ve stejných kanclech, a lidi si k nim chodili stěžovat na vyúčtování... Jak to asi mohlo dopadnout? Žeby SIŤáci šli proti svým kámošům? A tak to bohužel funguje dodnes.
Telekomunikace jsou navíc odvětvím, že kdo v tom oboru něco umí, dělá za velmi slušný peníz třeba u těch mobilních operátorů. A kdo neumí nic, dělá na ČTÚ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  18. 07. 2011 16:01

Hloupost,
David roky pracoval ve SIS (státní inspekce spojů), tj. na bývalém federálním ministerstvu spojů, pak ministerstvu dopravy a spojů a pak - po ukončení federace - se to rozdělilo (podrobnosti jsem již zapomněl): z ministerštích úředníků vzniklo ČTU a z odboru spojů Ministerstva hospodářství zase sekce, která nyní je na ministerstve průmyslu a obchodu. Davida si pamatuji, když byl cucákem na FMS a seděl na Olšanské... (možná někdy začínal Ústředním ředitelství spojů Praha (bývalé SPT)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  11. 07. 2011 12:24

EU se ještě bude divit co je v Czech republic možné. ČTú Evropskou komisi vyškolí až jim tam z toho bude blbě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eurosajuz  |  11. 07. 2011 11:55

s přenosem čísla jsem něměl problém. proběhl u všech třech z rodiny v jeden domluvený den, trvalo to pár dnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eurosajuz  |  12. 07. 2011 17:08

je zajímavé, jak místní hejlové dávají mínusy příspěvku, kde někdo zrovna nebrečí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 07. 2011 11:54

Nelíbí se ti oligopolní ceny? Došla ti trpělivost? Tak si přečti, pošli, přemluv a hlavně v neděli 17.7. v 17 hod na dvě hodiny vypni svůj telefon!
Přidej se i TY!
http://predrazenevolani.blogspot.com/p/akce.html...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
s.  |  11. 07. 2011 12:10

Dokud to v tomto státě bude fungovat jak to funguje, ČTÚ nebude zasahovat, protože jsou tlaky zvrchu. Představte si jednoduchou rovnici: dražší volání = vyšší dph = vyšší odvody do státní kasy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  11. 07. 2011 19:01

Tak jednoduché to není, viz Lafferova křivka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janina  |  11. 07. 2011 11:52

Přenos čísla mi v Irsku trval méně, než jednu hodinu (Vodafone.ie - O2.ie), ale v ČR mezi stejnými operátory (Vodafone.cz - O2.cz) přesně 30 kalendářních dnů. A veškeré dotazy na příčinu tak dlouhého trvání zůstaly bez konkrétní odpovědi, resp. v O2 házeli vinu na Vf a naopak. Zbytek odpovědí se jen ropliznul v mlze a v nekonkrétnostech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  11. 07. 2011 12:27

Manželce u Vodafonu trvalo krásné 4 dny přechod z předplacenky na paušál. Podle prodavačky v prodejně VF to mělo trvat pouze do půlnoci toho dne kdy to s mou ženou zařizovala. Prodavačka ale neřekla do které že půlnoci to bude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jigg  |  11. 07. 2011 16:11

třeba čekali na úplněk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vvv  |  11. 07. 2011 11:46

na Slovensku to trva par dni :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  11. 07. 2011 12:49

u mna to zvladli od tmobile do O2 za 2dni, sam som to necakal :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martinz uh  |  11. 07. 2011 21:46

U mě to trvá z O2 do Tmobile už od 5 .6 a až teď mě napsali že číslo bude převedeno z 13.7 na 14.7 jenom jsem měl pocit, že si ze mě dělají srandu nejdříve předčasně zaslané jedenacti místne číslo převodu do O2 pak od O2 mě bylo řečeno že číslo je posláno na volný server kde t-mobile má sparovat vyžádané číslo s číslem převodu, tak nějak jsem to měl pochopit, já jim na to řekl ,že jsem to vše udělal podle návodu na t-mobile a že jsem zákazník a ne jejich it-technik.Pak jsem na druhý den znovu volal jak to s tím vypadá a zjistilo se že je to zrušeno a až na třetí pokus a třetí slečna s callcentra mě řekla, že musím počkat na zaslání sms s přenosovím číslem 24 hodin ,nikdo mě na to neupozornil ani v návodu nic psané nebylo.A před čtyřmi dny jsem opět volal už do tmobile a tam naštěsí kluk zjistil že číslo nebylo spárováno z číslem nové sim karty tohle všechno jsem posílal sms apodle návodu a podle rad jejich zaměstnanců jak O2 tak TM .Mám obavu ,že toho ještě budu litovat u Tmobile

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin z uh  |  11. 07. 2011 21:49

zní to zmateně ,ale zmatek to byl jak pro ně tak i pro mě he he

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan1991  |  11. 07. 2011 11:24

"V Evropě se přemýšlí o jednom dnY, u nás jsou lhůty v týdnech."...malá chybka ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
s.  |  11. 07. 2011 12:11

A to je vše, co jsi chtěl říct? Přínosné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor