Eurotel a Český Telecom nejsou, ode dneška říkejte O2

Dnes už není Eurotel, není Český Telecom. Nahradila je oba společně značka O2. „Ou tů“ má modré pozadí a bublinky kyslíku ve vodě, českým uživatelům hned ode dneška nabízí televizní signál vedený pevnou linkou a kreditní tarify, které jen o den dříve představil také Vodafone. Začíná být horko?

Český Telecom i Eurotel už před dnešním dnem fungovali pod jednotným názvem společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Od dnešního dne vystupují pod značkou O2 i obchodně vůči zákazníkům, označení Eurotel a Český Telecom už se nepoužívají. O2 sdružuje společně jak pevné linky, tak mobilní služby. Nový operátor přinesl Čechům kromě chemické značky kyslíku televizi po pevné lince a nové tarify.

Klepněte pro větší obrázek

Netradiční propagace

Pamatujeme čas, kdy Oskar balil budovy hlavního města do bublinkové fólie. Vodafone před svým příchodem lepil na spoustu míst červené otisky rukou. V rámci propagační kampaně O2 budou v Praze na některých tramvajových zastávkách umístěny ozvučené reklamní panely, ze kterých bude možné v průběhu celého záři přes Bluetooth zdarma stáhnout skladbu skupiny Leftfield. Tuto skupinu si O2 v České republice vybral i do své televizní reklamy.

Přeměna v O2 nebude náhlá, je naplánována celkem na tři fáze:

  • do konce tohoto roku: dokončení změny značky, prodeje a péče pro zákazníky
  • druhý rok: nové produkty
  • třetí rok: integrace sítí a spojení procesů

Na billboardech a v televizi bude každý slogan či upoutávku doprovázet pro operátora typická modrá barva (má působit na zákazníky uklidňujícím dojmem) a bublinky kyslíku. Ukázku tištěné reklamy jsme vám přinesli už včera.

Klepněte pro větší obrázek
Tištěná reklama operátora O2

Názvy nových služeb se změní logickým způsobem, ve většině případů se na začátek přidá O2 (typicky O2 Internet Expres apod.) Prodejny i zákaznické linky jsou společné, stejně tak i některé služby. Při komunikaci bude značku O2 doplňovat i logo mateřské firmy Telefónica. Nově zřízená O2 linka je dostupná na pěkně zvoleném čísle 800 02 02 02. Zde je také možné objednat všechny nové služby. Protože se Telefónice nepodařilo odkoupit českou doménu www.O2.cz, najdete stránky operátora na krkolomné adrese www.cz.O2.com.

Televize přes pevnou linku a dva kreditní tarify

Na včerejší tiskové konferenci, ze které jsme vám během včerejška přinášeli živé zpravodajství, nezůstalo jen u představení nové značky. Na světlo se dostaly rovnou i nové služby. První z nich je televizní přenos prostřednictvím pevných linek. Služba O2TV je dostupná už ode dneška, ovšem síť se teprve vyvíjí, takže ji nebude možné aktivovat ihned všude. Součástí je i „půjčovna“ filmů, televizní průvodce pro hledání v programech a televizní archiv pro pořady z posledních sedmi dnů. Zajímavá konkurence zaběhnutým kabelovým společnostem. Pro funkčnost O2TV je potřeba vlastnit speciální modem a set-top box připojení k běžnému televiznímu přijímači.

Stejně zajímavou novou službou jsou dva kreditní tarify O2 Simple 240 a O2 Simple 600. Jedná se o tzv. kreditní tarify. Novou tarifní nabídku na stejném principu začal včera začal včera nabízet Vodafone. Zatímco u Vodafonu kreditní paušály Nabito v nabídce zcela nahradily paušály klasické, u O2 jsou dva kreditní paušály jen doplňkem standardní tarifní nabídky.

Ceny s DPH
Tarif O2 Simple 240 O2 Simple 600
měsíční paušál 286 Kč 714 Kč
kredit tarifu 309 Kč 762 Kč
akce - kredit navíc 71 Kč 190 Kč
cena za volání 5,83 Kč 5,24 Kč
cena za SMS zprávu 1,79 Kč 1,79 Kč

Do konce října nabízí O2 bonus ve formě kreditu navíc, který je možné čerpat každý měsíc po dobu půl roku. Tyto bonusy jsou uvedeny v tabulkách pod položkou akce - kredit navíc.

Ceny bez DPH
Tarif O2 Simple 240 O2 Simple 600
měsíční paušál 240 Kč 600 Kč
kredit tarifu 260 Kč 640 Kč
akce - kredit navíc 60 Kč 160 Kč
cena za volání 4,90 Kč 4,40 Kč
cena za SMS zprávu 1,50 Kč 1,50 Kč

Jak to funguje? Stejně jako u standardních paušálů, i s kreditním programem musíte platit měsíční poplatky a na konci každého měsíce jste informováni podrobným vyúčtováním. Základní rozdíl mezi klasickým a kreditním paušálem je v tom, že zatímco u klasického čerpáte za měsíční poplatek jen přidělený počet volných minut, SMS, MMS apod., u kreditních paušálů není předem stanoveno, zda musíte zaplacenou částku vyčerpat voláním nebo odesíláním zpráv. Jednoduše fungujete jako s předplacenou službou, ale přečerpáním kreditu nepřicházíte o možnost další komunikace. Je škoda, že ani jeden ze zmiňovaných operátorů nezahrnul do čerpání kreditu částky utracené za data a multimediální zprávy.

Klepněte pro větší obrázek

Investici do rebrandingu vedení společnosti nesdělilo, náklady na přechod Českého Telecomu a Eurotelu pod značku O2 však podle odborníků přesáhnou částku 200 milionů korun. V sezóně 2006/2007 bude O2 sponzorovat hokejovou extraligu, národní hokejový tým, vybrané akce a jedince působící ve snowboardingu a motorismu. V průběhu příštího týdne se budete moci v krajských městech setkat s tzv. O2 anděly, kteří budou rozdávat dárky.

Diskuze (123) Další článek: Aktuální ceník Vodafonu: nové ceny telefonů k novým tarifům

Témata článku: , , , Euro, Český, Telecom, Euro &, Televizní přenos, Český Telecom