Evropa pokulhává za Asií a mohou za to výrobci

Dánská společnost Strand Colsunting vydala velmi provokativní zprávu narážející na značné rozdíly mezi běžnými mobilními telefony dálného východu a mobily Evropskými. Za viníky označuje výrobce mobilů, kteří na pomalém vývoji evropského trhu vydělávají.
Evropa pokulhává za Asií a mohou za to výrobci

Jistě jste si již mnohokrát říkali, jak se ti Číňané, Japonci či Korejci mají, když u nich i ten nejlevnější mobil disponuje barevným displejem a pokročilými funkcemi dvouapůlté generace. Také vás určitě napadlo, proč jsou u nás tyto mobily tak nedostupné nebo dostupné a současně drahé. Stejnou otázku řešila i společnost Strand Colsunting a došla k  zajímavým závěrům: Výrobci se snaží zpomalit vývoj evropského trhu a tím – vydělat.

Líní operátoři

Strand Consulting provedla průzkum na jednom z  nejagresivněji se rozvíjejícím trhu, a sice korejském. Zjistila, že již před dvěma lety měli tamní uživatelé k  dispozici mobilní telefony s  barevným displejem a již více jak rok si mohou dopřát barevné telefony s  mobilní Javou a rychlými datovými přenosy. Kde byla v  těchto časech Evropa? Také prodejnost nových modelů je několikanásobně vyšší, než v  zemích evropských.

Jedním (jediným?) uznáníhodným důvodem budiž fakt, že – náš příklad – korejští operátoři investovali čas, peníze a úsilí do nabídky služeb pro mobilní telefony dvouapůlté generace (podobně jako Japonsko s  i-mode), a to zejména po stránce nabídky kvalitních a okamžitě využitelných služeb. Na takto připravený trh vstoupí výrobce raději, než na trhy evropské. Ty sice nabízejí nákupní košík (rychlá data GPRS) ale pozapomněli – a stále pozapomínají – vystavět obchody (služby nejen na WAPu, Javu apod.).

Oprávněnost předchozího důvodu je na každém z  nás v  závislosti na individuálním vztahu k  barevným mobilům. Já předpokládám, že by uživatelé po celé Evropě kupovali a používali barevná véčka i přes nedostupnost kvalitních služeb ze strany operátorů. V  tuto chvíli se vtírá otázka, zda-li není Evropa pro výrobce jakýmsi trhem „snadných prachů“. Strand Colsunting je známá svými pichlavými zprávami a na otázku nadrzo odpovídá, že ano. Výrobci vydělávají a chtějí vydělat na pomalém rozvoji Evropy.

Blýská se na lepší časy?

Tento postup nemohl trvat věčně a tak se na Evropské trhy konečně chystají barevňásky za velmi sympatické ceny (pro příklad Philips Fisio 820, Panasonic GD 67, Sony Ericsson T600…). Tím bychom mohli dálný východ trochu dohnat, i když si na barevný displej v  mobilu za tři tisícovky ještě chvilku počkáme.

Témata článku: Ostatní, Philips Fisio 820, Sony Ericsson T600

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • xxx 5. 10. 2002 23:08:39
    Důvody jsou zřejmě dva:

    Hlavní: Slušelo by se uvést kolik stojí...
  • xxx 30. 9. 2002 11:02:29
    Nejak porad nerozumim,proc tedy ti asiati (mysleno Samsung,Sony,Mitsubishi...
  • Ignor 27. 9. 2002 21:40:45
    No to je dossssst, že si toho taky tady někdo všimne. Jsme 100 za opicema,...

komerční sdělení

Komerční sdělení