Exkluzivní recenze nového Palmu Tungsten T3!

(SK) Nový model Tungsten T3 má být oficiálně představen až příští týden, ale vy si můžete přečíst exkluzivní recenzi nového modelu již nyní! Neváhejte a čtěte o tomto špičkovém PDA dál!

Podarilo sa nám získať doslova exkluzívne fotografie, screenshoty a popis nového modelu Palm Tungsten T3 aj napriek faktu, že oficiálne má byť predstavený až v priebehu budúceho týždňa. Prvé informácie a fotografie sme priniesli už včera. Táto recenzia vznikla najmä vďaka Gavin Fabiani-Laymond, ktorý je štastný majiteľ nového modelu T3 a Nghia Dai z pdafrance.com.

Hardware a design

Tungsten T3 je po hardwarovej stránke doslova nadupaný stroj. Osadený je výkonným procesorom Intel Xscale PXA 255 taktovanom na 400 MHz, 64 MB RAM, z ktorých je 51 použiteľných pre užívateľa. Podobne ako ostatní členovia modelovej rady Tunsgten T, má aj model T3 zabudovaný Bluetooth odpovedajúci štandartu 1.1 Class 2. Potešiteľná je správa o kvalite audio výstupu, ktorý je podstatne hlasnejší, takže už aj náruživí poslucháči si prídu na svoje. Model má ďalej zabudovaný mono reproduktor a mikrofón. Ako je u modelov od palmOne zvykom, je podporovaný slot pre Secure Digital a MMC karty, ktorý je SDIO.

Oproti starším modelom sa design T3 veľmi nezmenil, tvar aj kontúry boli zachované. Zmenilo sa však rozloženie tlačidiel. Týmto sa stalo ovládanie subjektívne rýchlejšie, keďže všetky tlačidlá sú po kope, čo však nemusí vyhovovať hráčsky naladeným používateľom. Farebné vyhotovenie je podobné prechádzajúcemu modelu T2, t.j. magnéziový obal striebornej farby. Ochrana displeja je pri modeli T3 riešená pomocou vyklácieho flipu ako napríklad u starších modelov Sony Clié. Z fotografíí je zrejmé, že nový Tungsten T3 je veľmi skladný a aj vo vysunutom stave je dokonca menší ako HP iPAQ 5450 ale aj ako vysunutá Nokia 7650.

Poznámka: Ospravedlňte zhoršenú kvalitu fotografií. Bohužiaľ Gavin nemal pri sebe fotoaparát (zobrala mu ho totiž žena :-), tak sa musíme dočasne uspokojiť s fotografiami od Nghia Dai. Ďalšie fotografie si môžete pozrieť vo včerajšej bleskovke.

A predsa sa točí!

Nový Tungsten T3 je prvým modelom firmy Palm Solution Group alebo po novom už palmOne, ktorý má rozlíšenie 480 x 320. Pripomeniem, že je dvojnásobné oproti platforme Pocket PC (240 x 320). Rozlíšenie 480 x 320, alebo HiRes+ nie je na platforme Palm OS ničím novým. Prvým s týmto rozlíšením prišiel modelový rad Sony Clié NR, predstavený v marci minulého roku. Čo sa však firme Sony nepodarilo dotiahnuť do konca bola toľko žiadaná možnosť rotovať obrazovku. Inženieri firmy Palm to však zvládli na výbornú hneď so svojím prvým modelom. A tak po Tapwave Zodiac  je T3 druhým predstaveným Palm OS PDA s voľne rotovateľnou obrazovkou. Teraz si určite povzdychol nejeden majiteľ modelov NX, UX ale aj majitelia PPC.

Témata článku: Nokia 7650