Facebook ohlásil novinku v elektronickém obchodování nazvanou Facebook Shops. Společnost službu prezentuje jako možnost pro firmy vytvořit jeden jediný obchod, který bude fungovat napříč jejími hlavními tituly, tedy mateřskou aplikací Facebook, ale i Instagramem a komunikačními službami Messenger a WhatsApp.
Facebook to sdělil na svém blogu, kde uveřejnil veškeré podrobnosti. Zdůraznil i fakt, že za spuštěním stojí i situace celosvětové pandemie koronaviru a to, jaký měla dopad zejména na malé podnikatele. Pomocí tohoto nástroje umožní větší dosah a zákazníkům poskytne snadnější objevování ale i nakupování – a to přímo v příslušném titulu.
Vytvoření obchodu je bezplatné, v editoru si můžete určit kompletní vzhled, nebude chybět ani zákaznický servis nebo živá videa. Novinka je zatím ve fázi testování a její plošné zavádění do aplikací se chystá během léta letošního roku. A Facebook na ni poměrně sází, protože podle uvedených informací má ikona Facebook Shopu např. v aplikaci Instagram nahradit tu s vaší aktivitou. A to se jistě mnohým nebude úplně zamlouvat. Nabídky se budou zobrazovat i v příbězích nebo formou reklam.