FaceTime: proč Apple kope do mrtvoly (video)

Diskuze čtenářů k článku

Prenatal  |  09. 12. 2010 23:25

Kritizovat můžeme politiku Apple ohledně využití některých služeb a funkci iPhone , ale nutno poznamenat, ze se to týká pouze "nejailbreakovanych" telefonu, protože ty s jailbreakem to krasne zvládají i přes 3g s kvalitou nesrovnatelné lepší, nez o divne Služby a zadarmo. Kvalita jde dokonce ještě zvýšit malou aplikaci z Cydie. Jediným omezením pro kvalitni videotelefonovani a zadarmo v síti 3G je pak pouze iPhone 4 (s omezením na zadní kameru i iPhone 3GS s jailbreakem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boss  |  30. 08. 2010 10:45

ono proč by se tu zmiňovaly jiné telefony? Které jsou tak inovativní a plné jako iPhone? Jinak si myslím přesně jak tu lidi říkají, že Apple dotáhne videohovory k použitelnosti ... když si vzpomenu jak to vypadá na mém SE k800 na malinkéém displeji nějací hýbající se človíčci, nepoužitelná záležitost.
Jinak si myslím, že budou Applu docela podrážet nohy operátoři, nemají důvod proč by FaceTime podpořili, bude je to připravovat o výdělky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ArnieX  |  04. 10. 2010 10:05

O tom, že by s tím operátoři měli problém mám jiné mínění. Nemají vůči tomu důvod zbrojit :) stejně se videohovory přes GSM síť neuchytili a podle mě nikdy neuchytí, alespoň ne dokud je dostupnost 3G síťe jen pár procent místo aby byla třeba jako v Austrálii na 99% nebo 97% území (čísla dvou operátorů Telstra a Optus dále se pak liší také rychlostí a to 21Mbits a 7,2Mbits) takže nevidím jediný důvod proč by operátoři podkopávali nohy Applu a navíc na to ani nemají prostředky :) operátoři si většinou nechávají diktovat od Applu podmínky natož aby si dovolili diktovat něco Applu teď mluvím zejména o našich operátorech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
juramac  |  30. 08. 2010 10:16

Je škoda,že to chodí jen mezi telefony a jeste jen mezi iP4 . Doufám,že je to zatím a že to otevřou také alespoň pro mateřský iChať na stolním macu.Alespon tak o tom nedavno mluvil Ive , ze brzy zpristupni tuto app i jinym IM klientum, jako je napr. AIM apod. Povídat si napr. s rodinou na cestě z druhého konce světa by bylo fajn. A jestli v budoucnosti to půjde i se Skype,tak to bude plus. Ale jinak jsem pomerne skepticky. Videochat se stejně, jako videotelefonie, moc nechytl, neznam ve svem okoli prakticky nikoho, kdo by to využíval i na počítači, kde je to možné již několik let, nějak aktivně. Možná občas na zkošku, ale jinak je to myslím sice zajímavé, ale v realu na dvě věci....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  30. 08. 2010 08:17

Je kouzelný, jak ten Appel umí ze všeho vytřískat maximum. Už vidím, jak do půl roku bude videohovor nejvíc in. Mimochodem to se ve světě mobilních telefonů opravdu nic kromě iPhonu neděje? Je to smutný, když si pustím mobilmanii a vypadá to tu, jak na serveru o iPhonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomaco  |  30. 08. 2010 00:02

nic v zlom, ale podla titulnej stranky by ste mohli zvazit premenovat mobilmania.cz na iphonemania.cz (info o ostatnych mobiloch by bolo na mobilmania.iphonemania.cz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  29. 08. 2010 23:28

Nechápu proč tomu říkáte kopání do mrtvoly, notabene u Apple. V tom případě bychom totiž o kopání do mrtvol museli mluvit s každou funkcí iPhone. Dotykové displeje, žádná klávesnice, hry, videa, mms ... to vše už to bylo dávno, iphone do toho kopnul a vykopnul to směrem k použitelnosti.
Stane se to i s videokonferencí? Těžko říct, imho rozhodne teď září, kdy možná bude předvedena integrace stejné technologie do mac notebooků, ipodu... A pak vývojáři, jestli to budou integrovat do dalších aplikací a nabídnou nějaké zajímavé extended možnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 08. 2010 09:09

Říkáme tomu kopání do mrtvol, protože videotelefonování je v současné době mrtvola. Podporuje ho mnoho telefonů, všechny sítě, ale nepoužívá se. Třeba ho Apple vzbudí z mrtvých, dnešní stav je ale takový, jak píšu.
Dotykové displeje existovaly dlouho před iPhonem, hry a videa také. U MMS jsem si nevšiml, že by je Apple nějak pozvedl. Připomíná mi to trochu situaci s USB, kterou popisuje kdosi výše - to, že Apple do svých produktů přidá nějakou funkci, neznamená, že je okamžitě průkopník a že jen díky Applu teď tuto funkci používáme.
Na videohovory jsem zvědavý, ale teď je to prostě mrtvola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  31. 08. 2010 13:07

Já o videohovorech dlouho přemýšlím, ale vždy jsem narazil. Donedávna musel být člověk v Praze nebo Brně a použít síť O2. To je moc omezení. Právě v použitelnosti wi-fi vidím obrovský přísun, ta je dnes téměř všude a kde není, tam ji lze narozdíl od gsm pořídit. Pokud se přidají další výrobci, pak by to pro mne bylo mnohem použitelnější než skype.
Ovšem také mě zarazila kvalita face-time, čekal jsem větší
kvalitu od Apple.
Btw proč čte tyto články a komentáře a píše do nich někdo, kdo nemá Apple rád? To můj mozek nepobírá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 08. 2010 13:15

Těší mě, že jste neodhalil, že jsem velmi spokojeným uživatelem iPadu, iPhonu a MacBooku Pro. Odmítám se ale na technologie, které Apple nabízí, dívat pozitivně jen proto, že jsou od Applu. Hodnotím je stejně kriticky jako každou jinou platformu, o které píšu.
Těšte se na moji recenzi iPhonu 4, nezůstane na něm nit suchá :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ArnieX  |  04. 10. 2010 10:15

Můj názor na tuto problematiku je takový, že USB nevím kdy pořádně byli dostupné ale roky 2005-2007 jak pán výše uvádí mě opravdu rozesmáli :D jinak Applu můžeme rozhodně poděkovat za vůbec to, že vznikly počítače tak jak je známe a OS s ikonama jak jej nyní používáme, tento koncept OS okopíroval Microsoft v době kdy mu byl Applem zapůjčen některý z modelů tehdejších PC nevím z hlavy přesný název a nechci spekulovat ale vím o tom, že toto zapůjčení bylo definováno nedomyšlenou smlouvou, která vlastně Microsoftu dovolila okopírovat i systém, z tohoto důvodu z Applu tehdy odešel Steve Jobs, který se o nějaký ten rok později vrátil.
K MMS... já nikdy nepochopil na co je tato elementární předražená služba... osobně jsem poslal MMS 2x v životě a to jen proto, že jsem to chtěl zkusit, MMS mi navíc nikdy nechodili do mobilu i po všech možných nastaveních ale jen vždy odkazem na vyzvednutí... Díky tomu, že jsem začal před 2lety používat iPhone 3G a s ním i datový tarif, nyní používám mail kdekoliv a nevidím jediný důvod proč zastarale a draze zasílat média pomocí velikostně omezené MMS.
Já bych ocenil mít ve FaceTime možnost pouhého audiohovoru to by pro mě bylo nejpřínosnější, Skype mě neláká, nicméně tohle je už to co by Applu asi neprošlo, protože AT&T...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ursus  |  29. 08. 2010 22:20

videohovor umi uz nejakej ten patek kdejakej telefon, je to jedna se sluzeb, ktera trosku predbehla lidskej vyvoj, lidi se pomalu uci posilat mmsky a videohovoru nejak jeste neprisli na chut....mozna se to zmeni, mozna ne...ja osobne se ho uz tak dva roky chystam zkusit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
babca  |  29. 08. 2010 22:42

Ne, spíš nápad předběhl technologie. Použitelnost byla velmi velmi malá (děsná ne/kvalita).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  29. 08. 2010 16:16

Pro ty co tvrdí že to má jenom Iphone tak by je mohlo zajímat že stejnou aplikaci bude během krátké doby využívat i Nokia !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 08. 2010 16:31

Máte k tomu nějaký odkaz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  29. 08. 2010 18:13

no drive byla 3g sit jen na malo mistech vCR ale ted to je o hodne lepsi a nedavno jsem to prubnul v Liberci a videohovor byl naprosto bez problemu cistej obraz i zvuk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  29. 08. 2010 18:50

Odkaz!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2010 19:16

to nejako nechapu, prijde mi, ze se tam pise jen o aplikaci fring. o face timu tam nevidim ani slovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  29. 08. 2010 19:24

No já to vidím hned v nadpisu ! A poté jsou tam k tomu dvě věty a obrázek emailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2010 19:31

prave ze je to jen v nadpisu, ale ten email nic o facetime nerika, pise se z v nem jen o aplikaci fring, takze nevim jak autor prisel na ten nadpis, takovej nadpis bych si moh napsat taky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  29. 08. 2010 19:21

Na Omnii II

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2010 14:04

me by zajimalo, proc teda vyrobci uz 4 roky cpou do mobilu ty predni kamerky na video hovory kdyz podle toho co tu pisete je nikdo nepouziva a ani na to 3g sit nestaci..
bylo by dobre kdyby se tohodle facetimu chyt microsoft a google to by se to asi rozsirilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rudo.ba  |  29. 08. 2010 16:06

Keď iP nemal prednú kamerku, všetci hateri pindali, že ju nemá a že okrem dýchania a jedla k prežitiu nutne potrebujú videohovory, inak je ten krám k ničomu. Teraz keď ju dostal, zasa pindajú, že načo, keď sa nepoužíva. Čo z toho plynie? Nemá zmysel zaoberať sa ich kecami.
Videohovory sa nerozšírili. Apple to začal robiť inak. Zase sa to niekomu nepáči („Proč Apple kope do mrtvoly“). Hmm, a prečo by to mal robiť rovnakým spôsobom, ktorý u iných (ako sami priznávajú) zlyhal? Trochu logického uvažovania by to chcelo. Stále rovnaká pesnička ako pri uvedení iPhonu a iPadu.
Apple nasadzuje nové veci až vtedy, keď má jasno v ich zmysluplnosti (napríklad dostatočné rozšírenie wifi sietí a tým pádom masívny prístup k použiteľným a LACNÝM videoprenosom, bez potreby objednávania špeciálnej služby u operátora) + má dobudované zázemie pre novú službu. Predošlý nezáujem mohol byť pokojne spôsobený nekvalitou pomalých mobilných sietí + zdieračskou cenovou politikou operátorov. V utorok k iPhonom pribudnú iPody s FaceTime, predpokladám že aj prístup z desktopov pridajú (o možnosti naviazania kontaktu cez mail namiesto tel. čísla sa už popísalo dosť), nejaké špekulácie aj o iTV sa objavujú (to si ale neviem dosť dobre predstaviť, ale však uvidíme).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 08. 2010 16:30

Tohle nejsou úplně neprůstřelné argumenty.
- Dříve nebylo potřeba objednávat žádnou speciální službu, stačila obyčejná 3G síť.
- O2 nabízel videohovory více než rok za korunu za minutu, nikdo je nepoužíval.
- Podpora v mobilních telefonech byla mnohem větší než teď, kdy to zatím jde jen mezi iPhony 4 (nový iPod to nevytrhne).
- A navíc jen na wi-fi
Co se stalo, že lidé najednou začnou videohovory od Applu používat? Na to se ptám a na to neodpovídáte. Neberu tedy vysvětlení typu, že Apple vždy ví, co dělá, takže to teď fungovat bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rudo.ba  |  29. 08. 2010 17:12

- aké bolo rozšírenie 3g sietí a wifi 4 roky dozadu, tiež cena ponúkaných videotelefónov? Nemám info, len sa pýtam znalejších.
- koruna za minútu ako uvádzacia cena, asi tomu ľudia moc neverili (dlhodobejší výhľad a skúsenosti s operátormi)
- podpora v telefónoch mohla byť väčšia - avšak nie masová (vybrané modely), kvalita prenosu už menšia, ľudia videohovory nutne k životu nepotrebujú - tak vtedajšiu ponuku proste odignorovali.
Keď by si videotelefón aj niekto objednal, už nemal zaručené kvantum iných ľudí, s ktorými by si videotelefonoval (všetci si dané zariadenia a službu museli aktívne vybrať, a nakoľko ju nikto nutne nepotrebuje, skúsilo to len zopár nadšencov, tým to skončilo).
Dnes Apple jednoducho zaplaví trh miliónmi iPhonov, iPadov (s kamerkou sa počíta, je na ňu nadizajnované miesto, fakt ju tam mohli dať hneď, toto zmrvili) a iPodov + pridá podporu desktopom. Všetky tieto zariadenia sa masovo predávajú a ľudia videohovory (skrze dnes už bežne v domácnostiach, hoteloch, letiskách, reštauráciach, firmách dostupnú wifi) dostanú naservírované na striebornom podnose, navyše ich služba ako taká nebude stáť nič, ani nič nebudú aktívne objednávať u operátora. Nemusia si špeciálne vyberať modely zariadení s kamerkami, budú ich mať všetky iHračky. Proste môžu s FaceTime začať nezáväzne experimentovať, skúšať, pohrávať sa. Desiatky miliónov. NEMUSIA VYVINÚŤ ŽIADNU AKTIVITU NA ZÍSKANIE KOMPATIBILNÉHO iZARIADENIA ANI BEZPLATNEJ SLUŽBY (momentálne obmedzenej na wifi, možno kvôli dohodám s operátormi, alebo nechcú sklamať nižšou kvalitou cez 3g, čože ja viem - kritizujú tu mnohí kvalitu aj cez wifi - ale keď je to zadarmo, niet čo riešiť).
Videohovory pravda nie sú nejaká killer funkcia, ale keďže to Apple moc nestojí, ani ľudí, tak to tam proste pridali. Tiež efektne vyzerá v reklame, tak to využívajú, v tom sú majstri…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  29. 08. 2010 18:34

Prvně chci říct, že souhlasím s příspěvkem od rudo.ba.
Podle mě je ta jednoduchost dost duležitá. Nedávno jsem někde četl výsledky výzkumu, ze kterýho vyplynulo, že průměrný americký zákazník, si bude asi dvacet minut elektroniku "osáhávat" a zkoumat, a pokud to do těch dvaceti min. nepochopí (jak přístroj ovládat) půjde ho vrátit. V případě videohovorů, nebude používat.
U nás v Čr to s největší pravděpodobností bude používat jen pár nadšenců, ale ne běžný uživatel co pomalu ani nebude znát člověka co má taky iPhone 4. V USA je to samozřejmě jinak, kvůli tomu kolik se tam iPhonů prodá. Další důvod proč Face Time bude asi používanější než několik let známé videohovory, je podle mě to, že budou volat zdarma - já vím, jak už je tu napsáno - u O2 mohli lidi rok volat za korunu za minutu, ale protože lidi videohovory nepokládali za něco co by "museli" používat, nechtěli dost možná platit vůbec nic, dám příklad - když se nudím, zapnu si televizi, není tam zrovna sice nic moc, ale kromě elektriky nezaplatím nic na víc, ale kdybych měl kromě el. platit, jen 5 Kč za hodinu, tak se takhle už dívat nebudu, prostě to nijak nepotřebuju, není to pro mě nutnost. A stejně je to s videohovorama, byť 1min/1Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2010 20:15

Velmi zásadní je přepínání z placeného hovoru na hovor zdarma. To zatím žádný systém - ani Skype, ani Fring a ani 3G nabídnout neumí.
Velmi dobře si umím představit situaci, kdy navážu běžný hovor přes GSM/3G, zjistím, že volaný je v dosahu wifi, a že si s ním mám co říct a jedním stiskem přepnu na hovor zdarma.
Obávám se, že tohle nativně nenabídne nikdo další, žádná další doinstalovaná aplikace tohle neposkytne, znamenalo by to, že by musela pře hovorem na obou stranách sedět na pozadí.
Bez ohledu na to, zda půjde o video nebo jen hlas tohle iPhonistům už dnes závidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2010 22:40

prijde mi to takovy zvlastni no.. uz jen aby umoznili pouzit ten wifi hovor bez kamery jen jako obyc hovor a za chvili nebudeme potrebovat operatory a lidi si budou volat z wifi do wifi pohodlne a zadarmo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxx  |  30. 08. 2010 10:27

A na co je asi skype v iphonu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 08. 2010 10:53

o nem se rika ze vycuca za chvili celou baterku... a je to dalsi aplikace, tady jde o to ze ty FT hovory jsou integrovany v systemu jsou tam od zacatku a spolupracujou s normalnim hovorem. chapes? asi nebudu svoji babicce vyvetlovat aby si nainstalovala skype a ze ho musi zapnout a bejt online atd... tady proste jen prijme gsm hovor, bude v dosahu wifi a jednoduse se to prepne na voip hovor co bude zadarmo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr_W  |  02. 09. 2010 20:37

To jste se právě probudil jste se z hibernace?
Jakápak obyčejná 3G síť, když v té době byla jen v centru Prahy!?
Eurotel to sice nabízel za 1Kč, ale volat šlo jen v 3G, viz výše a kdo by na telefonu neustále zjišťoval, zda druhá strana je taky v bájné Praze a má mobil, který to podporuje!?
To, že je to přes wi-fi je právě ta obrovská výhoda, nepochopil jste to, že je to zadarmo nebo vás faktura za telefon nezajímá, protože ji platí zaměstanavatel!?
FaceTime bude fungovat, protože ho používají lidé v rodinách nebo přátelé a to není druh hovoru určený pro business class, ale pro blízké osoby, pochopil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2010 17:02

nevim jestli ipody budou moct pouzivat facetime, kdyz myslim v tyden mobilne rikali ze ke spojeni je potreba normalni gsm hovor..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 08. 2010 17:11

Není potřeba mobilní hovor, spojení přes FaceTime je možné navázat napřímo. Z keynote nebo pozdějších vyjádření se zdálo, že mobilní hovor bude podmínkou, ale nakonec není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 29. 08. 2010 17:34

Věřím že když to bude zadarmo, tak to lidé používat začnou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
syky01  |  29. 08. 2010 12:26

Nebylo náhodou na keynote, že apple uvolní protokol facetime i pro jiné výrobce mobilů, aby jej mohli používat taky? Pokud by se toho chytnul i android, tak by to mohl být slušný základ pro to aby jej začali používat i další

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mates  |  29. 08. 2010 13:28

Nejvetší pr**l je že videohovory umý telefony už 4 roky a u Iphonu z toho dělají jaká to je novinka...achjoo jdu do kolen z toho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  29. 08. 2010 13:36

A az s iPhonom zacali ludia videohovory pouzivat... sranda, ze? Takze nieco urobili lepsie, ako v pripade tych ostatnych telefonov s videohovormi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jose Nepřijel  |  30. 08. 2010 18:36

Nechci vám brát iluze, ale když nebudu mluvit jen za Evropu, kde se videohovory moc neuchytily, tak Japonsko, Korea a jiné videohovory používají a celkem běžně, což se o nás moc říci nedá. Jestli se díky Apple videotelefonování dostane i do daších zemí, tak proč ne, ale říkat, že Apple v tomto byl první, to je nesmysl. A to proti značce Apple nic nemám, sám jsem od nich měl iPod, mám už druhý iPhone a MacBook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Squirrel  |  29. 08. 2010 19:22

ano, stejne jako dotykove displeje byly dlouho dobu a do iPhone se masove nedelaly....
+ to same se smartphony

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimír Aubrecht  |  30. 08. 2010 16:18

Sice umí videohovory 4 roky, ale kde ... Do nedávna nebyl nikde signál (resp. města, kde byl by se dali ještě nedávno spočítat na prstech jedné ruky).
iPhone přišel s videohovorama přes wifi (resp. i s 3G s jailbreakem), která je podstatně rozšířenější a navíc je to zdarma. Navíc je to postavené na otevřených standardech, takže se klidně vsadím, že v brzké době faceTime bude podporovat každý druhý IM (ať už na kompu, nebo v telefonech - osobně jsem přesvědčený, že přibude i integrace do skypu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  29. 08. 2010 13:34

Ano, prakticky hocikto sa moze do celeho Facetime zapojit. Problem je vsak v tom, ze zatial nedosiahli akusi "critical mass" a Google... povedzme ze sa uz nemaju s Apple moc radi a zacinaju im coraz viac liezt do kapusty. Takze od nich by som necakal rychle nasadenie Facetime, skor vymyslia nieco s tym ich WebM. Avsak uprimne by ma neprekvapilo, ak by ho nasadil Microsoft do svojich Windows phone 7. Koniec koncov, oni su spolumajitelmi patentov ku H.264 (v ktorom sa prenasa video vo FT), a pomozu tym aj sebe, ak tento format nasadia.
Takze dufam ze sa nemylim a dufam, ze Windows phone 7 nedopadne ako Zune.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kujon  |  29. 08. 2010 11:29

Takže oba iP4 byly připojeny na ten samý wi-fi router? Takže byly na jednom LANu. Nevím co to bylo za router, ale budu předpokládat max. 100Mbit/s teoretickou rychlost s tím že iP se připojovaly tipuji 54Mbit/s (taky teoretický max.)
A při této rychlosti připojení a tom fatku, že telefony byly na jenom LANu se to video takhle sekalo? V tom případě si nedovedu vůbec představit využití této fce v normálním životě (lagy, výpadky spojení, atd.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Maštalíř  |  29. 08. 2010 13:09

Dobrý den,
FaceTime jsem zkoušel se zákazníkem. U mě bylo pomalé ADSL, u něj mám pocit nějaké UPC. Video hodně komprimované, ale plynulé, zvuk byl naprosto bez problému. Ale mám jen tuto jednu zkušenost...
Roman

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vh  |  31. 10. 2010 10:04

Také jsem zkoušel spojení dvou telefonů v jedné wifi síti a zjistil jsem, že spojení běží přes nějakou proxy umístěnou někde venku (u Applu?). Takže za sekání videa asi mohlo zasekané připojení do Internetu.
Na první pohled vypadá nelogicky, že dvě zařízení ve stejné síti se spolu nebaví přímo. Ale celkem to chápu, protože v dnešní době je prakticky každý připojený přes NAT a navíc často zařízení v jednom IP subnetu z bezpečnostních důvodů nemohou komunikovat mezi sebou (např. počítače připojené přes UPC - mají veřejnou adresu, ale další připojené ve stejném IP subnetu nevidí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  29. 08. 2010 11:02

Dobrý den.
Chci se yeptat na to sekání obrazu. Sekal se obraz kvůli nedostatečně rychlému internetu nebo kvůli něčemu jinému? Taky bych vědět jestli se yapne WiFi, když vám někdo zavolá a chce se spojit přes Face Time? Myslím jestli se zapne na telefonu, doma mám Wifi, ale vypínám jí kvůli baterce.
Díky za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2010 13:44

to ohledne toho jestli se zapne wifi by me take zajmalo. dekuji za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  29. 08. 2010 10:59

Sekání videa v hovoru je ošklivé, ale pro ovečky dostačující, vždyť je to od božského Steva
Proč se ale seká i zvuk, který jde rovnou do kamery?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  29. 08. 2010 10:18

Sice nevím, co přesně s tím Apple zamýšlí, ale myslím že podstata failu videohovorů je v tom, že u naprosté většiny telefonátů nechcete osobu na druhé straně ani slyšet, natož vidět. A na tom ani přenos přes Wi-Fi nic nezmění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M2  |  29. 08. 2010 11:31

A hlavně mi přijde trochu mimo držet telefon před sebou ve skoro natažené ruce jen proto, aby mě ten druhý viděl. Videohovory na telefonu považuju za krok vedle. Naopak na tabletech, které člověk může postavit, si myslím, že by měly smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vrty  |  29. 08. 2010 09:36

No reknu vam, ze se mi ukazka videohovoru vubec nelibi. Hlavne to sekani obrazu, prijde mi to hodne nepouzitelne. Kdyz to srovnam s videem na Skypu tak teda nevim kde je chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Astro  |  29. 08. 2010 09:34

Funkce FaceTime je zajímavá věc a v budoucnu to bude určitě hit... i provedení přes Wi-Fi je určitě správný krok, ale osobně i když jsem spíše odpůrce Applu v určitých ohledech, ale v technologiích je úžasný, tak jsem doopravdy čekal více "nezasekávání videa" a to jste to měli ještě přes vnitřní síť... Nemůže to být jenom "Vaší" Wifkou a nebo lepší signál či ping už ani nejde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  29. 08. 2010 09:12

Proč přenos přes Wi-fi? Aby se majitel iPhonu 4 nemusel bát dotknout telefonu a ztráty signálu 3g
p.s. Asi to bude mít úspěch, vždyť je to od ohryzaného jablka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AwiS  |  29. 08. 2010 15:55

Ani jednou se mi nepovedlo aby telefon ztratil signal.. ;) Btw kdyz ruce ne roztou ze zadku muzes pouzivat facetime i prez 3g.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  29. 08. 2010 08:43

Rychlost přenosu v mobilních sítích by na jednoduché videokonference stačila, jenže rychlost není vše - jde i o latenci a jitter, v čemž zrovna neexcelují ani slušné evropské sítě, o AT -) ) mívá Apple dobře promyšlené a většinou mu vychýzzejí - podobně jako autor se vyjadřovala spousta lidí třeba když Apple přecházel na USB nebo rušil disketové mechaniky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cmd  |  29. 08. 2010 09:00

Na USB presli spolecne s PC vyrobci. Navic u Applu to byl nezbytny krok, bez ktereho by tech iMacu moc neprodali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ASF  |  29. 08. 2010 19:30

To je blbost. APPLE presiel na USB v roku 1998, PC svet az okolo 2005 - 2007. FireWire nie je mrtve. Rychlobezne kamery su zvacsa vybavene len FW / dokonca s 800 Mb / a softverovo maju podporu len na Win. priklad -
http://www.alge-timing.com/alge-e.htm...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 08. 2010 20:42

První motherboardy a počítače s USB se v Computeru testovaly v roce 1997. A to byly už běžné, do prodeje určené modely. Co si vzpomínám, tak v době, kdy už počítače PC s Windows byly běžně vybaveny USB rozhraním, Apple stále trval na svém Firewire.
Navíc USB definovaly firmy jako Compaq, IBM, Intel nebo Microsoft. Apple mezi nimi nebyl. Budu rád, když ukážete nějaký zdroj, který potvrdí, že v počítačích PC se USB začalo objevovat až v letech 2005-2007, ale myslím, že se vám to nepodaří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
babca  |  29. 08. 2010 22:35

V roce 2001 jsem mel v PC desku s USB 2.0, sice jenom dva porty (2.0 byla v te dobe novinka, dlouho potom jeste lidi toto doma nemeli...), takže pán je velmi mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ASF  |  30. 08. 2010 06:01

Ano mohli mat USB, ale stale boli preferovane ParalerPort, seriovy port, PS2 a USB bol len doplnok v PC svete. Naplno sa zacal pouzivat o dot neskor ako v APPLE. Rovnaka situacia bola s disketovou mechanikou / tu davali v PC svete do bookov este v roku 2005 / a VGA maju v bookoch niektory dodnes. Ja som mal namysli ciste vybavenie bookov / len USB / bez tych zastaralych portov a tam to bolo v roku 2005 - 2007 pre svet PC. Este v tom obdoby sa nasli kusky s tou zastaralov HW konektivitou.
Ano APPLE nedefinoval USB, staci ze ho spopularizoval a vdaka nemu ho mate dnes v PC.
Kratka pamat pre PC - ckarov, ked si nepamataju rok 1998, ked prisiel na svet iMac G3 a mal len USB, FW a bol bez disketovky. To bolo placu a nadavok na co to ma USB ked nikto neroby periferie. Spomente si kedy sa zacali vo velkom objavovat USB klavesnice, mysi v PC svete. Dlhodobo boli ponukane PS2. Takze ak malo par nadsencov USB v stolovych pocitacoch, tak vo velkom sa na USB preslo v PC svete v rokoch 2005 - 2007, alebo mate kratku pamat, ako uzasne Win OS ??? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 08. 2010 07:32

To vážně není pravda. Ve stejné době, kdy Apple představil G3, už neexistovalo žádné nové PC s Windows, kde by chyběl USB port. Že k tomu byl současně i sériový, paralelní a PS2 port nepovažuji za chybu, ale za možnost výběru. To že Apple všechny jiné možnosti kromě USB zrušil sice odpovídá jeho přístupu, ale v rozšíření tohoto rozhraní neměl tak významnou roli, jakou mu přisuzujete.
Apple měl v roce 1998 na trhu s počítači malý podíl, kromě uživatelů Macu ho tenkrát nikdo moc neřešil. To k popularizaci nestačí, hlavní roli hráli výrobci PC s Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
med  |  30. 08. 2010 10:08

USB bolo na Apple pouzite hlavne na pripojenie klavesnice a mysi - a to uz minimalne od roku 1997/8. Objavilo sa sucasne s USB na PC, takze v tomto Apple nebol pozadu.
To bolo este vo verzii 1.1 (prenos do 12Mbit na vzdialenost cca 2m) takze na disky a podobne zariadenia bolo vhodnejsie FireWire (prenos do 400Mbit na vzdialenost do 50m)
USB zacalo byt pouzitelne pre prenos vacsich dat az od verzie 2.0 ktora bola schvalena na konci roku 2000.
Moje starucke PC malo USB konektor na doske uz v 1998. Ale na pracu s velkymi datami (ako editacia videa alebo photoshop) to teda pouzitelne nebolo. V tom case bola volba medzi SCSI alebo FireWire, ktore bolo v na papieri v kazdom smere lepsie ako SCSI (okrem zufalej podpory na PC) Na USB som presiel az v roku 2002 kedy boli k dispozicii zariadenia a hlavne software.
Takze by som to zhrnul (co sa tyka prenosu velkych dat, nie pripojenia mysi)
USB - na papieri od roku 1994, v pocitacoch od 1997 a pouzitelne od 2001 (verzia 2)
Firewire - na papieri od 1988, v pocitacoch a pouzitelne od 1995.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  30. 08. 2010 20:24

"počítače PC s Windows byly běžně vybaveny USB rozhraním, Apple stále trval na svém Firewire." považuji za velmi nešťastné tvrzení. FireWire a USB jsou dvě rozdílné věci, přičemž applovský FireWire se vyznačuje velkou spolehlivostí - i když USB 2.0 je papírově o 80Mbit rychlejší než FireWire 400, v praxi jsem dodnes neviděl USB zařízení, které by opravdu dosahovalo vyšší rychlosti, naopak ty výsledky jsou dost tristní. U starších počítačů byl problém i s vytížením procesoru a dalšími věcmi.
Schválně si zkuste dohledat první vlnu USB zařízení na trhu - drtivá většina z nich měla průhledný design a la iMac, což mnohé naznačuje o tom, co inspirovalo výrobce k jejich uvedení na trh. Sám si pamatuju, jak PCčkáři v té době na USB zírali jak na zjevení. I když na motherboardech už ho často měli, podpora v systému byla dost všelijaká a jeho skutečné používání se víc rozšířilo až někdy kolem let 99-01.
Ono je to něco jako iPhone - tam je taky máloco čistě applovský vynález - ale asi nebudete popírat, že to byl iPhone, co přispělo k rozšíření telefonů s velkými dotekovými displayi, připojením k netu apod. Podobnou roli sehrál iMac (a první PowerMacy G3) v rozšíření USB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dr. duc  |  30. 08. 2010 00:58

no sorry, větší blbost jsem ještě nikdy nečetl, USB jsem používal už od roku 1998, kdy jsem dostal svůj první kompl...2005-2007 OMG

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TimiXP  |  29. 08. 2010 07:53

No apple porad dela neco proti vetru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DawQa  |  29. 08. 2010 08:33

Ale lidi mu to žerou a wubec bych se nedivil kdyby najednou video hovory byli in
Teď se každej bude schánět potom kdo má Ip4 a wifinu aby ho mohl otravovat skrz video
docela by mě zajmalo jestli to neni časově omezený nebo jestli jsi můžu plácat játra třeba půl dne??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  02. 09. 2010 16:05

Mne spis prekvapilo, ze to Applu mobilni operatori tolerujou. Pokud se tohle totiz prosadi, prijde konecne to, ceho se operatori boji jako cert krize: bezplatny volani pro masy. Ze stejnyho duvodu napriklad neexistuje Skype pro Android.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M2  |  29. 08. 2010 08:35

Jasný, jako třeba Firewire, multidotekový touchpad a tak. To je tak strašně proti větru, že to vůbec nikdo nepoužívá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  29. 08. 2010 08:57

kto a naco pouziva firewire?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cmd  |  29. 08. 2010 09:01

Treba ja. Na pripojeni externich disku a kamery. Navic takovy Target Disc Mode neni k zahozeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  29. 08. 2010 10:21

ja tiez, ale je to uz prakticky mrtve vsetko nove ma uz usb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M2  |  29. 08. 2010 09:02

Máte doma kameru ? A ano, už se těším na masovější rozšíření USB 3. Firewire byl jen příklad, čím Apple přispěl do nedávné IT doby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  29. 08. 2010 12:00

Je az zaujimave, ze tento doslova ignoratnsky prispevok (kedze Firewire je vo svete video-kamier omnoho oblubenejsi ako USB, hlavne vdaka jeho rychlosti) dostal viac plusov ako minusov a prispevok, ktory to vysvetluje dostal same minusy.
Neprehanate to trochu s tym Apple-hate?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  30. 08. 2010 18:05

Firewire odpískal už i Jobs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maca  |  29. 08. 2010 07:39

Ono to má víc funkcí,které fungují jaksi svérázně, už je těch chyb moc, je to škoda, páč jinak je to výhledově docela pěkný telefon,ale některé funkce jsou prostě nepoužitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 08. 2010 08:18

Jaké nepoužitelné funkce konkrétně myslíte? O iPhonu 4 budu něco psát, tak abych nezapomněl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  29. 08. 2010 10:59

Asi budu trosku vedle se spatne pozitelnymi funkcemi..ale nejsem si jist a zajima me jestli ma iPhon4 treba podboru socialnich siti v telefonnim seznamu ala HTC, Samsung na Androidu? Tohle je prome jedna z tech funkci ktere jsem si oblibil :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 08. 2010 11:41

Jak to přesně na Androidu vypadá? Teď si to přesně nevybavuji. Co ale třeba iPhonu chybí, je provázání adresáře se službami pro instant messaging. Zatímco kolegové s Androidem jsou díky tomu stále online na Google Talk, iPhone tyto služby úplně ignoruje.
Na Androidu se mi líbila externí aplikace pro svázání fotek z profilů přátel na Facebooku s adresářem v telefonu. Něco podobného jsem teď objevil pro iPhone, jdu to zkusit: http://goo.gl/R9EQ...
EDIT: Takže aplikace už nejde stáhnout, ale teď koukám, že tohle umí přímo i Facebook pro iphone. V seznamu přátel je tlačítko Sync.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  29. 08. 2010 12:11

Tak treba na Galaxy je u kazdeho kontaktu moznost sinchronizace s FB ci Tweetrem a pak ma kazda polozka v seznamu nekolik zalozek s probehlou komunikaci na fb atd. a dale napr kdyz nekdo vola koho mam prirazeneho prave s fb v seznamu tak se objevi jeho posledni stav nebo se pripomenou narozeniny atd :) Uplne nejradeji mam ale to ze se natahaji prave s FB fotky ke kontaktum, seznam tak dostane osobnejsi nadech :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 08. 2010 13:13

V tomto ohledu je iPhone hodně uzavřený a nic se s tím nedá dělat. Jak jsem ale psal, aspoň spárování fotek z Facebooku ke kontaktům v iPhonu umí aplikace Facebook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  29. 08. 2010 14:20

Přehrál jsem si kontakty do iphone 4 přes Exchange ActiveSync a u všech kontaktů u kterých jsem v předchozím htc TP2 měl obrázek z Facebooku jsou obrázky i v ihponu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 08. 2010 15:16

Jasně. Při synchronizaci s HTC se dostaly na Exchange a z něj potom do iPhonu. To funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AwiS  |  29. 08. 2010 15:45

Jsou desitky app na to aby udelat sync s facebook, dokonce nahodi i link na FB profile do "Contacts", a pochopitelne fotky taky.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 08. 2010 16:00

Ano, však jsem psal, že tohle dělá originální aplikace Facebook. Přidá i odkaz na profil ve Facebooku. Nebo znáte lepší, kterou pro tyto věci použít?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AwiS  |  29. 08. 2010 16:04

Jojo, ta facebook app to zvladne, ale ja jsem pouzival jeste na 3.0 "feX", kdyz FB.app to jeste neumela...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas26  |  29. 08. 2010 18:29

bohužel facebook v iPhone nemá možnost ručního přiřazení, třeba ke spárování někoho, koho mám v seznamu uvedeného pod přezdívnou a ne pod celým jménem...já na to používám FriendSync, funguje i na iOS4 (feX na iOS4 už nejde, bohužel, byl super)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  29. 08. 2010 19:06

ale ide to cez rozne IM klienty, napr. v Beejive nie je problem rucne priradit facebook kontakt ku kontaktu v address booku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Conan666  |  30. 08. 2010 10:37

Toto má i HTC HD2 už takmer rok (WM 6.5, nadstavba HTC SENSE).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
filip  |  30. 08. 2010 11:01

Jeste by mohla byt moznost synchronizace FB udalosti se zakladnim kalendarem v iPhone. Jako to ma Samsung Wave...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rebel  |  29. 08. 2010 17:42

Budu zřejmě z jiné planety ( rozhodně z Paroubkova Marsu..) , ale nemám důvod jásat.
a) funkce videotelefon - nepoužitelná , jen pro specifickou skupinu lidí ( třeba na ukázku okolí,stavby, atd..) , občas když slyším ( a někdy bohužel musím), co jsou lidé schopni si vykládat za věci do telefonu v tramvaji... pokud máte bujnou fantazii, byla by masturbující přítelkyně na videotelefonu ve veřejném prostředku propagací pornografie?
b) porno - pro tento druh byznysu to bude jen další komunikační kanál, stejně bude převažovat internet
c) nechápu hysterii okolo Iphonu ( nejsem majitelem a zatím tento stav měnit nehodlám), uznávám, že ovládání je jedinečné a to je vše, jinak po technické stránce nic moc, poznal jsem win mobile, nyní koketuji se Symbianem, pro mě slovo telefon má jiný význam, jsem praktický člověk a není nic jednoduššího než vzít sim kartu, vložit do mobilu a ihned používat, proto mám odpor systémům, které mi diktují , že aktivace musí být přes počítač, popřípadě přes interenet, proto mám odpor vůči Androidu i Iphonu. Kam se poděla jednoduchost? Čím více funkcí, tím více poruchovosti a energetické náročnosti. Už jste zapoměli jak jste byli šťastný, když vymožeností bylo volání a poslání sms?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V  |  29. 08. 2010 19:24

Zbytečně dlouhé. Stačilo napsat, že už nejste nejmladší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rebel  |  30. 08. 2010 21:08

Máte pravdu, pamatuji ještě Šemíka když byl hříbě, ale nebrání mi v tom poznávat novoty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  02. 09. 2010 15:59

Videohovor je napriklad jedina moznost jak telefonovat pro chluchoneme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor