Když myslíš -
Apple Pay versus Google Pay
Už teď je přitom jasné, že Apple Pay konkurenci poráží na plné čáře. „Platby Apple Pay rostou mnohem rychleji a například za týden už teď udělají naši klienti pomocí Apple Pay dvojnásobný objem plateb než pomocí plateb pro Android. A to i přesto, že klientů se zapnutými platbami Apple Pay je stále o něco méně než klientů s aktivovanými platbami pro Android v aplikaci My Air,“ řekl LN mluvčí Air Bank Vladimír Komjati. Jen pro představu u banky lidé zaplatili od 19. února, odkdy je služba Apple Pay v Česku dostupná, celkem 225 milionů korun.
Přes jejich vlastní řešení na systému Android, které funguje od dubna loňského roku, přitom klienti Air Bank provedli transakce za 661 milionů korun, tedy měsíčně v průměru kolem 60 milionů korun. Podobnou zkušenost potvrzují i další banky. Za pouhý měsíc si klienti v Komerční bance převedli své karty do telefonu se symbolem nakousnutého jablka v 54 tisících případů.
U konkurenčního řešení s operačním systémem Android je to za stejné období pouze šest tisíc karet. „Ukazuje se, že ofenziva Apple Pay byla dobře připravená a načasovaná. Rozložení sil na hřišti dokreslují i další statistiky. Měsíční objem transakcí u Apple Pay dosáhl na 271 milionů korun, u Google Pay to bylo jen 31 milionů. Vyšší byla i průměrná výše transakcí, a to 526 korun ku 436,“ uvedla Monika Truchlíková, která vede Tribe Cash, Cards and ATMs v Komerční bance.Dle lidí z oboru financí platí také to, že vzhledem k průměrné ceně přístrojů značky Apple je obvykle mají lidé z vyšších příjmových skupin, u kterých se předpokládá, že mají i možnost více utrácet. Nelze se tak divit tomu, že k platebnímu systému Apple Pay se chtějí přidat i další. Ještě letos jej chce spustit například ČSOB, Equa bank či Raiffeisenbank.