Firmy: bez mobilního e-mailu jsme neefektivní

Proč nabývá mobilní e-mail stále většího významu? Jak dlouho jsou firmy ochotny čekat na e-mailovou odpověď?
Firmy: bez mobilního e-mailu jsme neefektivní

Nejdůležitější roli ve firemní komunikaci hraje čas. Alespoň takový je závěr už druhého ročníku průzkumu trhu, který realizoval britský Vodafone. Z něj mimo jiné vyplývá, že třetina místních podniků očekává odpověď na své e-maliové dotazy do dvou hodin, tedy stejně jako tomu bylo minulý rok. Oproti roku 2007 ale stoupl počet podniků, kde mají trpělivost čekat na odpověď jen půl hodiny. Někteří zákazníci pak ztrácí zájem úplně, což dle odhadů pro každou firmu znamená průměrný ušlý příjem ve výši 18 840 liber ročně (555 tisíc korun).

Výzkum rovněž ukázal, že měnící se postoje k e-mailové firemní komunikaci způsobuje především obava z „prošvihnuté“ zakázky a ztráty výdělku, která vyvolává stres a napětí. Zpráva říká, že 36 % pracovníků si je vědomých možné ztráty zakázky, pokud nejsou v dosahu své poštovní schránky a včas neodpoví. U pracovníků, kteří jsou v pohybu pak tento podíl stoupá, v Londýně dokonce až na 48 %.

Klepněte pro větší obrázek
Ve firemní komunikaci je důležitá rychlost, jako ideální řešení se nabízí BlackBerry

Mark Bond, obchodní ředitel Vodafonu UK pro segment firemních zákazníků říká: „Množství zákazníků využívající mobilní přístup k e-mailu rok od roku stoupá, stal se z něj základní pilíř podnikové zbrojnice. Tento průzkum jasně ukazuje jak se obchod mění a náš přístup k práci se musí změnit s ním.“ V reakci na rostoucí použitelnost a dostupnost mobilního e-mailu Vodafone rozšířil počet tzv. kritických otázek, přičemž odpovědi ukazují rostoucí poptávku po mobilním e-mailu a uvědomění si výhod spočívajících v širším přijetí tohoto systému. Další zajímavé závěry:

Mobilní e-mail pro masy

  • 42 % všech pracovníků tvrdí, že potřebují mít přístup k elektronické poště a musí být schopni rychle odpovědět, pokud jsou v pracovní době mimo kancelář, jednoduše řečeno udržet kola obchodu v pohybu. Podobně to vnímá i 53 % personalistů, 40 % pracovníků zákaznické podpory a 54 % zaměstnanců finančního sektoru. Jinak v kontaktu i mimo pracovní dobu chce zůstat 30 % dělníků a pracovníků první linie, 40 % středního managementu a 54 % vyššího a top managementu.
  • 58 % zaměstnanců soudí, že v budoucnu budou přístup k mobilnímu e-mailu potřebovat všichni pracovníci. Dvanáct procent si myslí, že tato doba nastala už nyní, přičemž více než jeden z pěti zaměstnavatelů to vidí stejně.

Mobilní e-mail jako antistresové řešení

  • více než třetina (36 %) britských pracujících si je vědoma možné ztráty zakázky, pokud nemají přístup k poště, což způsobuje stres a zmatek na pracovišti, toto číslo stoupá až na 48 % u zaměstnanců v Londýně a na 60 % u pracovníků v oddělení prodeje a marketingu. Stres a napětí bylo taktéž zaznamenáno u dvou třetin všech pracovníků, kteří tráví průměrně polovinu pracovní doby mimo kancelář.
  • tři z deseti zaměstnanců trpí stresem, když narazí na plnou poštovní schránku po návratu k počítači do kanceláře. Přičemž tento podíl ještě stoupá u mladých lidí, z nichž navíc 17 % pociťuje nervozitu pokud jsou „offline“.

Kritický je čas

  • 35 % pracujících si myslí, že absence přístupu k mobilnímu e-mailu vede k mrhání časem (třeba během cestování do práce nebo na služební cestě). Toto číslo se ještě dvojnásobí u pracovníků jako jsou servisní technici, kteří tráví v terénu podstatnou část své pracovní doby.
  • průměrný promrhaný čas průměrného pracovního měsíce dosahuje čtyř pracovních dní (31 hodin).
Klepněte pro větší obrázek
S podobnou mašinkou nic nepokazíte, neuteče vám žádný mail o kontrole zaměstnanců nemluvě

Výzkum byl proveden společností Opinion Matters v období od 25. dubna do 14. května 2008 na reprezentativním vzorku 2 025 respondentů starších 16 let.

Zdroj: 3g.co.uk

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Ostatní

29 komentářů

Nejnovější komentáře

  • eO 10. 7. 2008 20:53:59
    To máte štěstí, zřejmě vaši admini vědí co dělají. Ale představa, že si do...
  • Jindra 10. 7. 2008 19:25:18
    Tak z mobilu mít přístup do SAPu, to je docela dobrá vychytávka, to by mě...
  • Honza Skýpala 10. 7. 2008 12:30:26
    Je pravda, že BES s O2 neřešíme vůbec. BES (cluster) máme v zahraničí u...
Určitě si přečtěte

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

** Novou Nokii 3 můžete mít za necelé čtyři tisíce ** Zlevňovaly iPhony, Huawei P10 (lite) a Xperia XCompact ** Suveréně nejdražším zařízením se stal 12.9 iPad Pro za 37 777 Kč

31.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

** Vodafone Smart V8 je letošní jedničkou modelové řady od Vodafonu ** Svou výbavou se řadí do nižší střední třídy ** Lákat bude na kovové zpracování nebo čtečku otisků prstů

30.  7.  2017 | Měchura Milan | 9

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

** Evoluce osvědčeného konceptu bez výrazných chyb ** Konkurence nespí a pořádně Vodafonu zatápí ** Zajímavý poměr cena/výkon už není tak atraktivní jako dříve

27.  7.  2017 | Herodek Martin | 14

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

** Na infolince operátora nemusíte dostat správné informace ** Pokud máte starší tarif, na výpověď bez sankce máte nárok ** Výpověď můžete podat na prodejně nebo poslat poštou

19.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 14


komerční sdělení

Komerční sdělení