Firmy: bez mobilního e-mailu jsme neefektivní

Diskuze čtenářů k článku

Martin  |  09. 07. 2008 21:42

Třeba jen koupit u nás od operátora BlackBerry 8100, nebo 8110, 8120 prostě nejde=nenabízejí ho. Nabízí velký BlackBerry 8800 atp.
Mimo to u O2 s Vámi na téma BlackBerry a případný problém není nikdo schopen mluvit, po velkém otravování si napíší Vaše číslo a za 24 hodin Vám zavolá technik, kterému pak už nelze zavolat nazpět.
Pakliže chcete něco řešit tak je to na měsíce! Nekecám, Mám BlackBerry a paušál na to od O2, jeden drobný zádrhel řeším už 3-tí měsíc = já napíšu, za 7-10 dní mi někdo odepíše, že se tedy problémem začal zabývat, po 14-ti dnech kdy "NIC" se připomenete a za 7-10 dní se zase někdo ozve že ještě nemá odpověď...
Archivuji komunikaci v mailech, je to strašný...
A to kdyby se mi alespoň trochu někdo věnoval tak na to ze strartu do půl roku přesvědčím 3 firmy po cca 10-ti lidech z managementu (skladníci to mít nemusí-že..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dUg  |  10. 07. 2008 07:52

Jj, s o2 sem na tom obdobně. Napíšu , na catech podporu. Mail padne kamsi do schránky. Než se k němu někdo dobere tak to trva den, dva. Odepíše s otazkou. Ihned odpovím a zase dva dny čekám až se dohrabou k tomu emailu. Jeden problém řešit pár měsícu není nic zvláštního. Na to kolik služba stojí , licence CAL , licence server , cílová skupina uživatelů... je podpora "nulová". Nejlepší odpověď je že bude řešeno v SP 7 když ještě nevyšel ani 6. : To ale zákazníky nezajímá. Zajímalo by mě,co by na to řekla matička O2 ze španělska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2008 09:07

Známý problém. Lidi jsou zvyklí na malé telefony. Zkuste BB 8310, O2 ho nyní nabízí. Velikostní rozdíl oproti 8100 není nijak zásadní a vsadím se, že po měsíci s tímto mobilem s plnou klávesnicí už nikdy nebudete chtít úzký mobil. Já jsem nikdy nebyl příliš velký pisálek SMS-ek, ale s plnou klávesnicí se to změnilo - můžu psát dvěma palci na QWERTY rozložení. Takovou rychlostí na úzkém mobilu psát nejde.
Jinak ce se týče odezvy O2 - záleží samozřejmě také na tom, jak jste velká firma. Pokud jim děláte rozumný měsíční obrat, pak máte support v řádu hodin. Mluvíte o 10 lidech z managementu - z tohoto hlediska bych soudil, že až tak malou firmou nejste. Máte svého obchodníka za O2, který by se o Vás staral? Pokud ne, žádejte ho. Já veškeré záležitosti pak řeším s ním. A on se stará. Musí, protože ví, že je spát nenecháme. Každé 2 roky děláme tendr a jsme ochotni přejít k jinému operátorovi, pokud by se nám něco nelíbilo. A ten obchodník, který nás má na starosti, se musí zodpovídat svému vedoucímu, a pokud by o nás přišel, měl by problémy. Musíte se chovat jako zákazník, který bičuje svého dodavatele, ne jako poslušný pejsek, který je ochoten všechno trpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eO  |  10. 07. 2008 09:49

Ano, operátoři neumí supportovat službu jako takovou, protože oni prodávají jen SIM a BES s CAl licence. Zkušenosti z fungováním jim chybí, ono spravovat Exchange dohromady s BES není až tak jednoduché i vzhledem k tomu, že ti operátor např. prodá BB s prehistorickým firmware, generující uživateli problém a svádí to na BES a že to bude řešeno ve verzi XX ...... je to skutečně odraz znalostí a zkušeností. Jsou problémy, ketré se z 99% dají vyřešit do hodiny, BB je skutečně kvalitní produkt, ale musíte mít na druhé stŕaně partnera, co je ochoten a schopen to řešit a ve velkých firmách, jako O2...díky její velikosti...jde všechno hodně pomalu. Tlačte obchodníka do rohu, třeba se někdo nad ním chytne za nos. Nebo změňte poskytovatele nebo firmu, která se vám o BES/BB stará.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2008 12:30

Je pravda, že BES s O2 neřešíme vůbec. BES (cluster) máme v zahraničí u mateřské firmy, pro celou korporaci. Takže O2 CZ nám dodává jen hardware a BB subscription. Samotný server i CAL pro nás řeší mateřská firma (a přefakturuje nám). Takže administraci BES jsem nepotřeboval řešit a v tomto směru zkušenosti s O2 nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eO  |  10. 07. 2008 20:53

To máte štěstí, zřejmě vaši admini vědí co dělají. Ale představa, že si do firmy koupíte BES za 99 kč v akci s jednou licencí...a zbytek dokoupíte, přičemž to hodíte na svého admina, ať se s tim popere..... bez toho aniž by vás operátor supportoval... to je potom maso :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  09. 07. 2008 20:30

Mě mobil sám kontroluje mailovou schránku každých 30 min., zprávy hned zobrazí v pohotovostní obrazovce a platím jen 39,- týdně za tarif Surf plus u T-mobile, takže nic drahýho. Plnej přístup na POP3 vč. příloh už je za 236,- měsíčně, ale stačí i ten základní bez příloh, přeposílanej přes postmana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2008 08:59

Jenže BlackBerry není jen mail. BlackBerry je současně firemní kalendář, firemní úkoly, firemní intranet, plus kupa speciálních aplikací (pokud je firma koupí), např. v našem případě "Mobile Salesman" s přímým přístupem z BlackBerry do SAPu. Takže 2 minuty před schůzkou se zákazníkem jsem schopen na mobilu zkontrolovat jeho objednávky, zaplacené faktury apod. Tohle POP3 nikdy umět nebude.
BlackBerry je pokročilá funkcionalita pro firmy. To není řešení pro studentíky, kteří by využili jen ten mail a tak je to pro ně drahé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  10. 07. 2008 19:25

Tak z mobilu mít přístup do SAPu, to je docela dobrá vychytávka, to by mě nenapadlo. V SAPu dělám už pár let, ale jen pár základních věcí a doma po tom netoužím. Pak člověk nemá nikdy volno a jen by v podstatě zadarmo dělal to, za co je jinak v práci placenej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
....  |  09. 07. 2008 10:49

je nezbytný například ve stavebnictví. Kopáč s lopatou a krumpáčem musí být připojen on-line na internet. Může tak okamžitě reagovat na aktuální požadavky svých nadřízených, potažmo zákazníků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2008 08:56

BlackBerry samozřejmě není mířeno na blue collar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stope  |  09. 07. 2008 09:51

Prakticky vždy mne udiví (a někdy už i vytočí), jak jsou zákazníci schopní mi posílat poptávku v 22.55 v pátek... Ne, že bych neměl svou práci rád, ale existuje určitá hranice, za kterou mi práce nepoleze, ať jsem jakkoliv mobilní. Pamatuji se na dovolenou s rodiči, kdy můj otec jako šéf jenoho oddělení přenechal práci svým podřízeným a celou dovolenou mu telefon zvonil průměrně 5x denně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  09. 07. 2008 10:47

Jojo, souhlas, někteří zákazníci opravdu požadují "modré z nebe". Ať si klidně poptávku pošlou kdy chtějí, ale ať kua počítají s tím, že každý má "nějakou" pracovní dobu (rozuměj většinou Po - Pá, 8 - 16 h), a že je pravděpodobné, že odezva mimo tuto dobu bude delší.
A nebo magoři vehementně požadující odpověď na jakoukoli otázku do 1 - 2 hodin... K s míchu.
Prostě náš zákazník náš pán, ale vocaď pocaď Nenechám se honit kdejakým joudou kvůli nějaké pitomosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  09. 07. 2008 11:21

Pokud nekdo posle poptavku v tuhle dobu, tak asi neceka okamzitou odpoved. Ale nemel by na ni cekat tyden.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stope  |  09. 07. 2008 13:23

No to je jasné... Ale konkrétně v tomto případě jsem pak celý víkend měl špatný pocit, že mám na servru nevyřízený mail...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abcd  |  09. 07. 2008 14:34

Tak to je potom ale chyba v tobě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  09. 07. 2008 20:26

Co je na tom divnýho? Taky si občas něco objednám přes eshop nebo přímým dotazem mailem o víkendu v noci, protože na to zrovna někde narazím a mám čas. Ale neočekávám odpověď dřív, než v pondělí dopoledne. A tak tě nic nenutí reagovat hned a vyřídit to v obvyklou pracovní dobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stope  |  10. 07. 2008 00:07

Je fakt, že jsem svou situaci moc nespecifikoval, takže mohou vznikat nejasnosti. Našimi zákazníky jsou obvykle celé firmy, a v této situaci tedy m-že být zvláštní, že někdo vyřizuje své pracovní záležitosti v nočních hodinách...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2008 08:56

Myslím, že nikdo neočekává, že na mail odeslaný v 22:55 mu do deseti minut odpovíte. Na druhou stranu, pokud svou poptávku odešle na více firem a Vy díky BlackBerry uvidíte, že to je skutečně důležité a finančně zajímavé, sednete a obratem i v takovou chvíli mu nabídku pošlete, dost možná na rozdíl od konkurence tu zakázku získáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Darask  |  09. 07. 2008 08:33

Spěch a fofr je zaklínadlem dneška. Některé firmy jsou tak rychlé, že jak jdou kupředu, tak se potkávají jak jdou již zpátky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lub  |  09. 07. 2008 08:42

O2 operátor pro kterého zítra znamená včera.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  09. 07. 2008 08:50

Jo, od nich me dosla odpoved na dotaz asi za 6-8 tydnu, to pobavilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dUg  |  09. 07. 2008 07:18

Blackberry není zrovna "nejlepší" řešení. Blackberry absolutně postrádá High-availability (failover). Nechápu jak něco takového služba v této cenové relaci a skupinou cílových uživatelů nemůžu mít. Spíše se jedná o módní záležitost. Manažer těžko příjde na jednání bez kravaty a tak je to i s blackberry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  09. 07. 2008 12:16

Taky si myslím, že Blackberry ne každý nutně potřebuje. Já si svojí poštu vybírám přes protokol IMAP4, stačí mi na to velmi jednoduchý a levný telefon (momentálně mám Nokii E50) a na e-maily odpovídám zhruba stejně rychle jako je psáno v článku. Složité sofistikované systémy by byly v případě firmičky kde pracuji, zbytečné a práci komplikující.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dUg  |  10. 07. 2008 07:44

Hlavně o dost dražší a poruchovější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2008 08:48

Možná v jednomužné firmě ti to stačí. Ve větší firmě, kde se groupware nepoužívá jen jako mail, ale také kalendář a úkoly (s tím, že úroveň používání není na jednotlivcích, ale že se to používá hromadně), pak ti IMAP4 nestačí. Přes IMAP4 si nezadáš do kalendáře schůzku tak, aby se ti okamžitě objevila na firemním serveru v groupwarové databázi (a nikdo ti na stejný čas již nenaplánoval jinou záležitost).
BlackBerry nepotřebuje každý. Nicméně ve firmě s white collar >30 zaměstnanci je to obrovský přínos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2008 08:44

Mám BB více jak rok. Co se týče infrastruktury - nevím jak předávací servery u operátora, nicméně na naší straně samozřejmě je nainstalovaný BES cluster včetně failover funkcionality.
BB je možná módní v této chvíli v ČR, protože je to zde novinka. Nicméně za velkou louží to již běží od roku 2000 a je to hlavní mobilní groupwarové řešení. Je používané nején firmami, ale i např. americkým vojenským sektorem včetně Pentagonu. Takže spíš je to prověřené a stabilní řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hololoď  |  09. 07. 2008 06:36

Bez tarifu to také nejde, ve firmách to neřeší a platí, kvalita stejně lepší není. Obyčejný zákazník pak ale ohrne noc nad zlodějskou cenou a rádoby neomezeným internetem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2008 08:54

Záleží na operátorovi. Nicméně my máme O2 a ceníková cena je 500 Kč za vnitrostátní provoz bez omezení množství dat (tato cena je relativně čerstvá, ale je v této chvíli platná). Vzhledem k tomu, že veškerý GPRS provoz routuje přes službu BlackBerry, tak tato cena zahrnuje nejen maily, ale také používání vestavěného browseru v BB a také použití BB jako GPRS modemu pro notebook. V ten okamžik je to velmi zajímavá cena.
Ostatní operátoři mají balíčky pro BB trochu jiné, ale principiálně je to obdobné.
Firmy s větším provozem pak samozřejmě na tuto cenu ještě získávají slevy.
Cena může samozřejmě být vždy lepší (nejlepší by bylo, kdyby nám operátor za používání služby platil, že), ale 300 volných minut měsíčně také zadarmo nedostanete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor