Fischer: Právo nemůže dělat rozdíl mezi Huawei a dalšími čínskými firmami

Názory k článku

Arst  |  06. 10. 2019 09:29

Za vším hledej peníze, a označení Huawei za nebezpečnou je důsledek obchodní války USA vs Čína.... a čím je firma větší tím se na ní líp ukazuje, a je větší konkurencí... kterou je třeba oslabit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2019 09:40

s tým článkom sa do bodky stotožňujem. nejde o nič iné, ako o špinavú americkú politiku. huawei si dovolil predbehnúť tak technologicky ako aj predajmi apple. to môže byť tiež jeden z dôvodov. usáka vôbec neštve. že na tú vojnu dopláca celý svet poklesom ekonomiky. hlavná vec, že trumpéta si presadila svoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kasprik  |  06. 10. 2019 10:13

Jak jde o národní bezpečnost, tak jde nějaké právo stranou a nikoho nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tomogo  |  06. 10. 2019 10:29

Článek je pustá propaganda. Huawei je státní firma a tím je dáno vše. Je jasné že i ostatní čínské firmy podléhají čínské vládě. Ale pokud je něco vyloženě státního mohu k tomu přistupovat jinak. A když jde o národní bezpečnost, tak pak už mi může být skoro všechno fuk a musím se přizpůsobit daným okolnostem. Zde to je Huawei, ale nikde není psáno, že to nakonec nedopadne i na ostatní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Luque1  |  06. 10. 2019 10:37

I stalo se... inteligentní článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 10. 2019 10:45

Pan advokát si tak trochu zahrál na polohloupého Pepíka právníka robota, aby se nejspíše zviditelnil.. Čínské společnosti jsou sice při svém působení v zahraničí vázány legislativou státu, kde podnikají, nikoli čínským právem - ALE jakmile je problém, tak čínská strana poměrně agresivně tlačí na nejvyšší státní představitele a v nejhorších případech se stáhnou a ignorují jakékoliv pokuty či závazky. Krásným příkladem je i česká praxe, kdy Číňané vyvíjí hodně velký tlak a dokonce dochází i k tomu, že je na jejich "povel" vykázán představitel Tchaj wanu, apod.Tito pseudo "právníci", kteří jsou na tom až tak zoufale zle že by zastupovali i satana, jsou největším nebezpečím. V případě společnosti Huawei (čínské státní firmy [!!]) byla jasně prokázána uživatelská i obchodní špionáž a jasně to potvrzují i kroky, kdy společnost přichází se "svými novinkami" ve stejné době či spíše těsně před konkurencí (Apple - technologie Force Touch, Samsung - zakřivené a ohebné displeje, Ericsson - technologie 5G, atd.).
Takže na místě pana Fischera bych si na tom moc nehonil triko a nad problematikou bych se zamyslel trochu komplexněji a logičtěji - ne jako právník robot. Ano, některé skutečnosti se velmi složitě dokazují a v případě ČR prakticky nejsou žádné důkazy - ale na celosvětové úrovni je těch případů a důkazů již tolik, že se této společnosti absolutně nedá věřit.Situace má naštěstí i pozitivní dopady = technologičtí lídři se stahují z čínského trhu a budou vyrábět jinde (všichni jmenovaní - kupodivu, že?!). Potom jsem velmi zvědavý, kde Huawei bude a jak se mu bude dařit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Vestor  |  06. 10. 2019 12:02

V článku zazněla podstatná věc - pokud je pro nás údajně čínská firma riziko, protože by mohla provádět špionáž, pak je tedy rizikem jakákoliv čínská firma. Ale nevšiml jsem si, že by se tady varovalo před Xiaomi nebo třeba Lenovo, které kromě mobilů dělá i počítače a servery. Špatné jsou prý jen Huawei a ZTE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
brk77  |  06. 10. 2019 13:16

Nesleduji to do detailů, ale co jsem zaznamenal, tak NÚKIB snad vydalo varování před Huawei, které je závazné pro státní instituce a tím ho zatím odstřihlo od výběrového řízení na nějaké routry, switche, nebo něco takového. NÚKIB udělalo svou práci, vyhodnotilo hrozbu a státní instituce se řídí zákonem. Jestliže se jedná o důležitou státní infrastrukturu, tak v tom necídím problém. Spíš bych viděl jako otázku do pranice, jestli NÚKIB má mít takovou moc, ale skoro bych řekl, že i jo. Čínské zákony jsou takové jaké jsou a na hrubý pytel hrubá záplata. Přijde mi to jako rozumné preventivní opatření.Tady se míchají dvě věci dohromady a to spor USA a Číny, který dopadá třeba na ty mobily, které jsou bez Google Play v západním světě víceméně neprodejné, ale to už je jiná pohádka, kterou my nemáme šanci ovlivnit. Co se matně vzpomínám, tak v těch koncových zařízeních snad neviděl problém ani ten náš NÚKIB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Eric888  |  06. 10. 2019 13:40

Tenhle článek je skvělý k zorientování se. Někdo kolaboruje z přesvědčení, někdo za prachy a někdo protože je blbej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Enolka  |  06. 10. 2019 13:51

Pane Fischere ano tak to je. Jenže to těm Euroatlantickým ovcím těžko vysvětlíte když mají v hlavě "lečo s voříškama".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2019 14:48

Nejsou důkazy? I v našem malém českém prostředí máme zdokumentované výpovědi bývalých zaměstnanců Huawei, že se sbíraly citlivé informace o klientech a následně se poskytovaly čínské ambasádě. A celosvětově se toho nashromáždilo už tolik, že té firmě už prostě nikdo nevěří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
xls  |  06. 10. 2019 15:40

Huawei se přece jen liší od dalších čínských firem tím, že se chystá exportovat prvky klíčové infrastruktury.
Jinak já bych byl taky pro to, aby se stejně přísně postupovalo vůči ostatním čínským firmám - kvůli nakradeným technologiím a kopírování je jednoduše vyloučit z normálnímu trhu, protože tak se na normálním trhu nechová. To samé služby Google: buď je Čína povolí i na svém území, nebo je firmy nedostanou ani na export.Politikou Číny je a bylo ostatní země podřídit, zotročit, vysát, z jejich lidí udělat otroky. Možná to u nás dost lidí nechápe, ale ať se zajedou podívat do zemí, kde čínská "pomoc" a investice tohle už způsobili. Je to prostě nebezpečný zločinný režim, tak Áda vzor 37.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
xYEAH  |  06. 10. 2019 16:13

Á, další "spravedlivý mezi národy" Nejvíce mě pobavila věta - cituji:
"Jako advokát mám nejvyšší důvěru v právní stát, základní práva a svobody zaručené ústavním pořádkem České republiky a státní orgány, které mají za úkol výkon těchto práv zajišťovat."
Asi žijeme každý v jiné zemi, pane magistře.........
V ranku, na který se dle ofiko životopisu specializujete PŘEDEVŠÍM !!!
http://www.akfischer.cz/advokatni-kancelar/zivoto... ... Problém je, že jak sám z vlastní dlouholeté zkušenosti velmi dobře víte, takto úzce suše přesně dle litery zákona nefunguje takřka nic nikde na světě, tedy ani zde, tedy pokud se to zrovna nehodí ať už tomu či onomu (ne;)mocnému do krámu, že Jinak jako chytrá reklama dost dobrý, líp jste se bezplatně zviditelnit nemohl ...ale v jednom se stopro nemýlíte: Ťamanům všeho druhu (a bohužel ani Amíkům, Rusákům, Anglánům, Germánům, Frantíkům atd. atd. atd.) NELZE VĚŘIT nikdy nikde nic KOMPLET BEZ ROZDÍLU !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
pjnowak  |  06. 10. 2019 17:25

Je smutné čist komentáře. Zajímám se fungování systému a bezpečnost už řadu let. Pokud pominu krátkodobou paměť člověka a malé množství relevantní ve srovnání s velkým množství domnělích pravd. S klidným svědomím si koupím telefon, či jinou techniku od HUAWEI. Kdo si dnes vzpomene na zadní vrátka a aféru s Lenovem. Chyby v procesorech Intel. Zákaz aktivitu Kaspersky jen proto, že odhalila špionáž US v Iráku. Povinnost spolupráce Google s bezpenostníma složkami US. Bezpečnostní aféry s odposlechy hlasových asistentů Google, Microsoftu a Amazonu a Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 10. 2019 19:39

Problém je v tom, že o skutečných hrozbách a svých poznatcích nebude NÚKIB troubit do světa, takže každej "chytrej" se může vyjadřovat. Konec konců, ani pan advokát nebude jistě o jakékoliv kauze klientů psát do novin..... To už bychom mohli z tajných služeb udělat veřejné, anebo je rovnou zrušit. Raději budu věřit NÚKIB, který si konec konců platím ze svých daní, než panu advokátovi nebo vyjádření Velvyslanectví ČLR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noclaf  |  06. 10. 2019 22:38

V Cine - dle cinske legislativy - je uplna svoboda slova. Realitu tam kazdy asi zna. Proc asi existuje velky cinsky firewall, ale ne velky US nebo EU firewall?
Tolik k tomu, komu mam +- verit vic. Jasne, kazdej se uspinil, ale lidi nejsou andele a obcas je nutne si vybrat stranu. A cinska komunisticka tou mou neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal121  |  07. 10. 2019 08:27

Rád bych podotknul, že nějaká obchodní válka vznikla jako čínská odpověd na bojkot Huaweie americkou vládou. Ne naopak. Stejně tak bych rád podotknul, že ač je to pro mnohé novinka, problémy s Huaweiem nejsou nic novýho, ta kauza je tu už mnoho let. Novej je jen přístup prezidenta Trumpa k tomuhle problému, při čemž jeho předchůdce Obama pro jistotu nedělal nic a tak se Huawei včetně jeho praktik rozrostl do tak obřích rozměrů, že už prostě pohár přetek. Trump vpodstatě udělal jen to, co musel. Varoval spojence, přičemž Huawei neudělil licenci pro USA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  07. 10. 2019 09:07

Chápu všechny názory, prostě jste Zlatíčka.
Jsou lidé, co schválí jakékoliv praktiky USA (rozumím jim, je jich zde hodně) a jsou lidé, kterým se praktiky USA nelíbí (taky jim rozumím).Nakonec i já se podřídím USA a kupuji pouze Samsungy. Takže dle doporučení USA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2019 09:16

Už to, že se opakovaně objevují podobné články je jasné, že čínská propaganda jede. Předpoklad pana právníka, že Číňané budou dodržovat naše zákony je buď projevem totálního odtržení od reality, mdlého rozumu, nebo účelová lež. S popisem rizik, které přináší Huawei přišly i u nás tajné služby, tudíž je jasné, že nebudou zcela odkrývat své karty. Což dává prostor čínské propagandě, ale nesmí nás to zmást. Zajeďte si do Číny a pochopíte to za dva dny, já tam byl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radon  |  07. 10. 2019 09:44

ad) Čínské společnosti jsou při svém působení v zahraničí vázány legislativou státu, kde podnikají ...
A to jako znamená co, že když někde v Somálsku budou děti a otroci kopat ručně kobalt, tak jakmile ho zabalí přesně dle EU norem a správně proclí, bude vše ok a na to co se děje v místě výroby nemáme co reagovat? Akorát v případě Číny nejde o dětskou práci, ale o vztahy mezi Huawei a totalitním státem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miladis  |  07. 10. 2019 14:34

Tak mně by spíš zajímalo proč není Huwei rizikem v baště boháčů - Monaku. Jednoduše 5g síť je min 7 x rychlejší než nejrychlejší 4g viz youtube. No mobily s 5g má zatím taky Huawei. A co jabko za 40 kilo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mumintroll  |  07. 10. 2019 22:07

Suhlasim s autorom a poviem aj preco je to tak.
Usaci nam totiz technologicky zacinaju nestihat a uvemuju si to aj oni. Tak sa zacinaju uchylovat k ich "normalnym" metodam. A to sirenie dezinfirmacii cez media, zastavovanie licencii pre dane subjekty, jednostranné vypovedavanie zmluv, sirenie hoaxov a v neposlednom rade zastrasovanie s vydieranim. Toto je nas vzor "demokracie".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor