S tím bych si pane Šimone dovolil nesouhlasit. Tedy s poslední částí Vaší reakce. To co popisujete dokáže udělat pouze člověk znalý situace, dokáže se domoci slev. Ale proč má člověk vynakládat nějaké úsilí navíc k tomu aby se dostal ke slušným cenám? Přístu stylu: všechny vás natřeme, a ten kdo se ozve, tak to bude mít fér, je poněkud "prasárna"
Pracoval jsem ve strojírenské firmě. Dostal jsem na starosti krom jiného i správu mobilních komunikací. Firma byla výrobní, "obchoďáci" dost cestovali po světě. Telefonních čísel bylo v rozpětí 95 až 110 podle fluktuace. Vyúčtování se pohybovalo kolem 250.000 měsíčně. Poté jsem jsem začal optimalizovat. Je jasné, že jsem začal na naší straně. Odstranil jsem "prasárny" po své předchůdkyni, která byla schopna nastavit paušál za 3000 dělníkovi s neomezeným voláním a následně mu interním předpisem povolit volání poze 100 minut měsíčně a ještě ho při překročení minut peskovat, kdežto obchodníkovi, který létá po světě nastavit tarif se 100 minutami za pár korun. Toto jsem dal do pořádku. Ale faktury nikterak zásadně neklesli. A ejhle najednou se zjistilo proč. Rámcová smlouva říkala, že roamingový hovor z ruska bude stát 13 korun, nicméně na faktuře bylo 55,- Napsal jsem si šílené makro, které mi projelo podrobné vyúčtování hovor po hovoru a nacenilo. A operátor bez jakýchkoli problémů dobropisoval. Ani se nebránil. Pokud by to bylo jednou, tak to beru, pokud je to opakovaně a ani upozornění nic nezmění, lze to považovat za pokus o krádež, či pokus o podvod. Postupně jsem zjistil, že naše firma v tom není sama. že toto je běžná praxe tohoto operátora, jenž by si mohl dát dovínku "Maňána". Povedlo se mi zjistit, že tento operátor má jaksi pošramocený billingový systém. Pošramocený jednosměrně v neprospěch zákazníků. Je to na odbrání licence, protže pokud nedokáži své služby správně účtovat, tak je nesmím poskytovat. Tento operátor vydělává prachsprostým kradením nemalé částky ve stamilionech až miliardách korun ročně. Tento operátor v tom není sám. Další operátor působící na českém trhu, který je největší na světě, tak zase s oblibou zapomene aplikovat naslibované slevy. Ten to řeší alespoň přiloženou omluvou k následné dobropisaci. A třetí operátor? No ten to vše zabalí tak, že je naprosto neožné se dopočítat jakékoli relevantní částky, protože není ochoten poskytnou data o jednotlivých hovorech v podobě takové, aby bylo možno vše spočítat.
Pokud někdo není v telekomunikacích sběhlý, tak v zásadě nemá moc šancí na tyto věci přijít a všichni víme jak to ve firmách většinou vipadá. Na začátku nějaký manageros domluví úžasné slevy a ceny u operátora. Pak přijde realita v podobě faktury, kterou nějaká sekretářka podepíše, nerozumí ji a jde to do účtárny, kde se to v zásadě bez kontroly proplatí. A argumet, že si to mají hlídat je zcestný. Jako firma potřebuji telekomunikačního partnera, nikoliv protihráče, kterého musím hlídat. Chtěl bych se na operátora spolehnout, nikoliv být spolehlivě okraden.
Toto prostě není normální chování operátorů v tržním prostředí pod dohledem regulátora. To je prostě provázaná prohnilá prasárna.