Podstatou života je záruka toho, že nic není na věky a nic není jisté. Tedy ani budoucnost, nebo ceny.On taky nikdo v 70-80tých letech nevěděl, že dnes budou mít mobily i děti. Ale každý věděl, že si bude chtít v důchodu občas zavolat dceři, synovi.Našetřit si samozřejmě mohl každý, současní důchodci, narození a žijící za socialismu, žijí stejně jako všichni ostatní, někteří ve vilách, jiní v domovech důchodců. Někdo má, jný zase ne. To se nikdy nezmění a žádná doba ani režim to zásadně neovlivňuje. To má v rukou pouze jedinec sám.Ono vůbec používat důchodce jako argument je více než dětinské. O ně v jádru nejde vůbec, oni po levném serfování a desítkách GB volných dat v tarifech v tramvaji kvůli YouTube/Facebooku opravdu netouží.
(Mimochodem, tarifů pro seniory je jako much)Stejně tak argumentovat jakousi neměřitelnou slušností. Proč je slušný ten, co má málo, nebo nic a tak chce hodně od těch druhých, po státu, po firmách? A ten co má víc a kouká především aby měl víc především proto, aby měl vždy to, co nějak potřebuje, je apriori neslušný?Co je to "rovný jednání"? Proč mám pocit, že křiklouni, kteří se hájí rovným jednáním, ve skutečnosti volají po tom, aby oni měli rohlík nejlépe zadarmo, ale "boháči" za 50 korun? Aby věci a služby byly uměle oceňovány především podle toho, kolik si kdo vydělá? Co je na tomhle prosímtě rovného? Nic pokřivěnějšího neznám .... viz daně. Proč neplatí každý stejné daně? Proč má daně každý jiné? A td .....Add nechat si něco líbit:Nenechejte. Nejlepší demonstrace nenechat si něco líbit je si nabídku nekoupit, neobjednat, zboží vrátit, znelíbeného obchodníka či poskytovatele ignorovat. Budeš se divit, ale přesně toto je postup, který formuje dobře fungující trh. Vychovává jak podnikatele, tak zákazníky. Nikoliv zásahy vlády do podnikání a cenotvorby. Ale skutečně budované vztahy mezi dodavateli a zákazníky.Jenže prezentace "zdejších zákazníků" je naprosto jednotná poněkud jiným směrem. Všichni do jednoho jste skálopevně přesvědčeni, že Vás nikdo vychovávat nemusí, že vy jste přece dokonale vychováni. Že převychovat potřebuje podnikatel. ..... No .... chyba lávky, ... jedna z největších ve vašich životech.Kvůli zákazníkovi, který vyřvává na vládu, aby nadiktovala podnikatelům pevné ceny, se totiž žádný podnikatel skutečně neposere, naopak. A přesně tak to u nás podle toho taky vypadá.Podstatou všech těch pseudoproblémů je touha po nejnižších cenách. Jenže nikdo nechápe, že ekonomika založená na nejnižších cenách, je ekonomikou, kde nevydělá nikdo. A naopak.Já jako podnikatel netoužím po ničem jiném víc, než je to, abyste byli všichni bohatí. Jé to by se to pak podnikalo! Čím víc bohatých, tím víc utrácení, ale především také TÍM VÍC NABÍDKY A TEDY TAKÉ TÍM VÍC KONKURENCE. ALFA a OMEGA všeho!Jenže většina lidí se tomu až úzkostlivě brání a bohaté lidi považují za zlo, za něco špatného. V takovém prostředí myšlení žádný trh dobře fungovat nemůže.A tak je u nás za slušného člověka považován jen ten, kdo žije tak akorát z ruky do huby.