Hermod vyzývá O2: vydejte nám nové SIM karty

Další z vítězných šedých virtuálů, Hermod, požaduje po Telefónice O2 okamžité znovuspuštění všech služeb a poskytování SIM pro nové klienty.

Společnost Hermod, přeprodejce telekomunikačních služeb v síti O2, vyzývá operátora Telefónicu O2, aby bezodkladně zahájila nápravu a opět začala poskytovat společnosti Hermod a jejím klientům smluvně zakotvené služby. Výzva reaguje na úterní rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ), který potvrdil, že virtuální operátoři přeprodeje mají na trhu právoplatné postavení, a O2 je povinen pokračovat v plnění svých smluvních povinností (čtěte ČTÚ dal zelenou šedým virtuálním operátorům).

Rozhodnutí mimo jiné potvrzuje oprávněnost existence společnosti Hermod a dalších podobných subjektů, např. společnost TMT Czech, se kterou má Hermod společnou vlastnickou základnu. Hermod nyní vyzývá O2, aby bezodkladně znovu povolila přístup ke všem službám zakotveným v rámcové smlouvě. Virtuál požaduje zejména okamžité umožnění stávajícím zákazníkům společnosti Hermod opětovně nakládat se svým telefonním číslem bez jakýchkoli omezení a dále vydávání nových SIM pro nové zákazníky, které Hermod začlení do svých klientských kmenů.

Společnost Hermod i nadále deklaruje, že mobilní operátor Telefónica O2 zůstává jejím strategickým obchodním partnerem a společnost má zájem s operátorem i nadále pokračovat v řádném plnění vzájemných smluv. Její zástupci jsou také připraveni co nejdříve zahájit s protistranou jednání o nápravě. Společnost Hermod v minulých týdnech v důsledku omezení služeb ze strany Telefónicy O2 nemohla vydávat nové SIM karty svým zákazníkům, jimiž jsou např. účastníci zaměstnaneckých benefitních programů poskytovaných pro Hasičský sbor ČR, Policii ČR a další veřejné či komerční instituce.

Také někteří z těchto klientů Hermodu mohli být v uplynulém období kontaktováni přímo Telefónicou O2 s nabídkou převodu telefonního čísla a na něj navázaných služeb přímo pod operátora. Tyto nabídky byly podle dostupných informací proti běžnému ceníku zvýhodněny podobně jako nabídky retenční pro klienty, kteří mají v úmyslu od operátora odejít. Hermod poukazuje na neoprávněný tlak, kterému byli jeho klienti ze strany O2 vystaveni, když je měl operátor omezovat v disponování s účastnickým číslem. Telefónica O2 však upozornila, že přeprodejem zastoupený koncový klient nemá smluvně právo se svým číslem nakládat.

Diskuze (14) Další článek: LG potvrzuje tablet s Androidem, prodávat se má ještě letos

Témata článku: , , , TMT, Zaměstnanecký benefit, Karta, Uplynulé období, SIM kart, Nov