Hitparáda vyzváněcích melodií

Diskuze čtenářů k článku

Aladin  |  10. 07. 2005 19:56

Na adrese http://www.truepolyphonic.com/ najdete midi vyzvaneni vcetne novinek zdarma. Legalni to je, autori webu odvadeji poplatky OSA, NATO, CIA, Cosa nostra a dalsim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abysmo  |  08. 07. 2005 11:50

Proč bych měl MP3 tahat z webu. To jsem jediný kdo si kupuje CDčka? Popřípadě si je půjčí v půjčovně a vypálí (a to je legální, jelikož jakožto spolumajitel nosiče si mohu udělat kopii). Přece jestli mám nějakého oblíbeného interpreta, resp. žánr, musím mít doma na CD kvanta této hudby. Tak proč proboha platit někomu za to, co mám doma. Každý šetří na hovorech, SMSkách, má patnáct SIM karet aby ušetřil a potom si nechává do telefonu posílat podobné nesmysly za peníze. Mám TMO a už mě štve, jak mi neustále ve vyučtování posílají brožurky s T-Zones Downloads. Je to trapné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Autor  |  08. 07. 2005 13:16

Porizovani hudebni rozmnozeniny, coz stazeni MP3 souboru ze zakoupeneho nebo pujceneho CDcka je, uz ale nelegalni je . Ale o to nejde, kazdy vime jaka je realita. Jde spis o to, ze ta prace s tou vyrobou melodie je cenejsi nez 30Kc preci. Ja bych se s tim timhle zpusobem nemoril. No a v pripade polyfonnich melodii jde taky o to, ze z CDcka polyfonni MIDI neudelas .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 13:36

No upřímně, pokud by mi doma zazvonil někdo, že jsem si z vlastního CD stáhl písničku a vycucl z ní refrén na vyzvánění do MP3 a že je to nelegální, se zlou by se potázal... Při tom co se děje, že se na tržnicích prodávají pálená CD a DVD, to by si nějaký ouřada mohl zkusit... Nestačil by přivolávat výtah...
Proč bych z CD polyfonni melodii neudělal? Mám za to, a možná se opět pletu, že snad existují konvertory, které zkonvertují v podstatě cokoli na cokoli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  08. 07. 2005 14:30

Nene, konvertovat cokoliv na cokoliv nejde - a uz vubec ne hudba z MP3, WAV, OGG atd. na MIDI. Tam jde o zcela jinou nez vlnovou formu zapisu (ktera prevadet jde s drobnymi ztratamy velmi snadno). Ale zkuste si prevest nejakej usek pisnicky se zpevem do MIDI ... se zlou se potazete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 14:52

Aha... tak to díky za info... Já myslel, že je možné převést MP3 na MIDI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  08. 07. 2005 18:24

Pro lepsi predtstavu je konvertovani MP3 => MIDI zhruba stejnej princip jako konvertovani BMP (JPG, GIF) => vektory. Proste to v realne aplikaci nikdy nedopadne moc dobre - a zalezi jen na vychozim obrazku, jak moc/malo spatne to dopadne. Takze dobre vycistena instrumentalni nahravka s nekolika malo nastrojema muze skoncit jakz takz obstojne, ale jakakoliv realna hudba, nedejboze s hlasem, dopadne uplne tragicky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 19:13

Ok... V tom případě, jak se tvoří MIDI? Mám spoustu melodií, které jsou do puntíku totožné s MP3, jen hlas tam hraje nějaký nástroj... A vidím,že mám tedy i mezery ve vzdělání... Předem díky za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  08. 07. 2005 21:18

Popravde do toho zase tak moc nevidim, preci jen me zivi grafika, ne hudba, ale MIDI je vlastne hudba zapsana jakoby pomoci not. Vzdy se urci nastroj, ktery ma hrat (kytara/bubny/varhany), oktava, ton, delak tonu atd., pricemz ty samotny zvuky jsou ulozeny v bancich v pristroji, kterej je prehrava. Nevim jak telefony, ale napr. SB Audigy ma tusim 8MB banku zvuku pro MIDI (ale v tom jsou stovky ruznych hudbenich nastroju, coz telefony asi nemaji). To vysvetluje to, proc jsou MIDI melodie datove tak male (samotny zvuk je vlastne ulozen v zarizeni), MIDI jen popisuje ktery z tech zvuku se ma vybrat a jak se ma modifikovat a take to, proc v ruznych vyrobcich zni MIDI melodie ruzne (je to dano tim, jak kvalitni a kolik ruznych samplu je ulozeno v pameti toho zarizeni). No a v tom je taky ten problem s hlasem, kterej se neda dost efektivne prevest na noty, hlavne proto, ze je v nem hodne nehudbenich zvuku (souhlasky - a samplovat pismena jedno po druhym a pak je spojovat jako tony dost dobre nejde).

Doufam, ze sem nikde nenapsal nejakou strasnou hovadinu, ale takhle si myslim, ze to funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 22:36

Super... Díky moc... Aspoň už vím o co jde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 13:44

BTW: Když už jsme u toho, tak když si nagrabuju CD do PC, abych si ty písničky pak mohl nahrát do MP3 přehrávače, tak je to nelegální, chápu to správně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  08. 07. 2005 15:08

Proc nelegalni? Kdyz mam pravo na kopii, tak si s tim muzu delat co chci, ne? Jenom proste nesmim pujcovat za uplatu nebo verejne poustet...
Jinak doporucuji tento clanek:
http://technet.idnes.cz/digital.asp?r=digital&c=A050131_102806_digital_kuz&t=A050131_ 102806_digital_kuz&r2=digital

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 15:35

No podle toho co psal Autor mi to tak přišlo... Nicméně si myslím, že je to blbost... Na článek mrknu, díky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  08. 07. 2005 18:20

No to je prave ten problem - mas pravo na kopii. Ale grabovani do MP3 != udelani si kopie. U tvorby MP3jek dojde ke zmenam v te nahravce (obzvlast kdyz si to dela nekdo jako vizvaneni, treba 64kbps), coz rozhdone povoleny neni.
Takze kopirovat CD si muzes temer jak chces, ale nemas pravo na te hudbe provadet zmeny (cot je i prevod do MP3). V praxi to samozrejme nikdo nekontroluje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 19:23

Což je opět debilita a postavený na hlavu. Takže když si koupím CD a chci si ho poslouchat v MP3 přehrávači, tak nemůžu. OK, tak si to CD nekoupím. A co mám tedy dělat, když tu hudbu chci poslouchat v MP3 přehrávači, ale tak, aby to bylo legální? Docela by mě zajímalo, co by mi poradili tvůrci autorskýho zákona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  08. 07. 2005 22:18

V dobe vzniku autorskeho zakona mozna neexistovaly MP3 prehravace ... jo, technika nam stavi do cesty stale nove a nove byrokraticke bariery

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 22:40

Taky pravda, nicméně i tak je to postavený na hlavu. A hlavně by tu měla být nějaká iniciativa to měnit v závislosti na nějaké situaci... Ale haha, to je u nás spíš z říše pohádek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  08. 07. 2005 19:31

Dojde ke zmene nahravky, ale pouze technicky. Obsah zustava stejny...
Zeptam se na to po prazdninach ve skole...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mozek  |  08. 07. 2005 10:59

Melodie se daji stahnout zadarmo. Ale kde?


Seznam stránek byl odstraněn. Je jednoduché nahrát na web MIDy a MP3, nabídnout je zdarma. Ale co takhle autorská práva a platba poplatků OSA? Je to stejné, jako byste na web nahrál instalačku Windows. Redakce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Autor  |  08. 07. 2005 11:43

Souhlasim s prispevkem redakce. Zadarmo muze byt vsechno. I auto muze byt za par minut strachu . Ale to neni nas pripad. My na vse mame potrebnou licenci a proto tech 30Kc ze kterych nam zbyde skutecne malo, protoze se plati DPH, operator, OSA, hudebni vydavatelstvi + inzerce, autor hudby. Takze o predrazenosti nemuze byt rec . Podivejte se kolik stoji melodie v casopisech a zjistite, ze jsme nejlevnejsi .
Navic si dovolim tvrdit i to, ze pokud budete shanet hudbu na warez prostorech zdarma, tak cas straveny s hledanim bude drazsi nez 30Kc. Navic co se tyce polyfonni varianty, tak pochybuji, ze najdete neco kvalitniho . Navic na warez webech si koledujete i o infekci nejakym spywarem (v tom lepsim pripade).
Kdo se chce bavit, ten at se bavi. Kdo se chce morit, at se mori. U nas WapStrankach najdete zabavy dost. No a jestli nam chcete za neco nadavat, tak jen do toho. Napiste mi na jmach@wapstranky.cz a jestli to bude konstruktivni, tak se pokusime nasi nabidku vylepsit dle Vasich nametu. 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 13:21

Vážně mě dojímá, když si někdo stežuje, že mu z byznysu zbyde málo pěnez. Tak já nevím, ale asi děláte něco špatně, nebo jste armáda spásy, nebo to neděláte pro peníze, nevim...
A netvrďte mi, že doba, kterou někdo stráví hledáním nějakých melodií (většinou je do hodiny má) stojí víc než těch 30 Kč ze melodii od vás nebo ještě dražší u konkurence. Pokud si odečtu cenu času, kterou si každý počítá jinou a u většiny teenagerů je téměř nulová, zbydou mi náklady na internet, elektřinu atp... které stejně zaplatím, takže tahle námitka mi nepřijde relevantní. Nedejbože když to někdo děla v pracovní době, takže náklady žádné a ještě mu zamestnavatel ten čas zaplatí.
Ale je to každého věc, jak se svým časem naloží a jestli si melodii koupí.
Nicméně, čistě teoreticky: Pokud bych si chtěl 10 kontaktů odlišit různými melodiemi, zaplatím u vás 300 Kč. Pokud půjdu na net a budu hledat melodie, mám je, jak jsem psal, do hodiny všechny pohromadě a pochybuji, že by se mi náklady za tuto hodiny vyšplhaly na 300 Kč a to ještě s největší pravděpodobností najdu spoustu dalších melodií, které si můžu uložit a použít třeba za týden, za měsíc, za rok...
Nechci aby to vypadalo, že jsem zastánce warezu atp... ale zároveň nejsem zastánce tohoto typu prodeje, zvlášť když je docela dost dobře možné (a tím teď nemyslím konkrétně vás), že takovýto prodejce sice může mít na určitou část melodií licenci, ale třeba třetina nebo i více můžou být stažené z netu, tedy "kradené".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaso  |  08. 07. 2005 08:05

Nikdy by som si za peniaze neobjednal pesnicku, ved to slo uz za dob N3310 spravit cez pocitac zadarmo. Momentalne mam ako zvonenia rozne pesnicky od Rammstein, staci vybrat spravnu pasaz bez spevu spravit fade-in, fade-out a zvonenie je na svete. Okrem toho sa mi osvedcil Sledgehammer od Petera Gabriela, Mission Impossible od U2, Blue Monday od New Order, Bittersweet Symphony od Verve...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cambaros  |  08. 07. 2005 07:50

Nevim proc se v clanku pise ze viteznou melodii neuslysime v radiu nebo v TV.
Nevim co tedy autor posloucha za radio, ale ja osobne tuhle pisnicku slysim asi 3x denne z radia. Uz i videoklip v TV jsem videl!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  08. 07. 2005 08:33

Ano, Crazy Frog je na nejmenovane hudebni TV v poslednim tydnu jedna z nejhranejsich pisnicek. Tzn bude je ten clanek starej, nebo lzivej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ef_  |  08. 07. 2005 08:44

Nebo jen neinformovanej (.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Autor  |  08. 07. 2005 09:04

Jasne mate pravdu, ale ja tou zminkou o TV myslel CT1, CT2, NOVA, PRIMA. Na nasich televizich v hitparade nikde preci neni. U nas crazyfrog teprve zacina bodovat. Ano ve Velke Britanii je uz davno hitem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hanz  |  08. 07. 2005 09:37

A to jsi vzal kde???
Podívej se sem:
http://www.kissmorava.cz/top20.asp

Je na 1. místě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Autor  |  08. 07. 2005 11:35

Koukam. Mas pravdu. Neposloucham tohle radio. Je dobre, ze Kiss uz na CrazyFrog manii zareagovalo. Tesim se az to bude i v TV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  08. 07. 2005 14:27

No ... kdyz jsme psal na nejmenovane hudebni stanici, tak sem nechtel delat reklamu, ale budu muset - je to Ocko - a to JE ceska hudebni stanice a davaji tam CrazyFrog . Mne se to sice nelibi (a jeste horsi nez ta pisnicka je ten zybtecnej humbuk kolem, ale to je u popu klasika), ale nemuzu se tvarit, ze to neexisuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abysmo  |  08. 07. 2005 02:13

Dnes každý druhý mobil podporuje MP3 nebo AAC vyzvánění, snad každý mobil lze propojit s PC. Jak si ještě dneska může někdo stahovat vyzvánění a vůbec cokoli za peníze? Bral bych to někdy před pěti, třemi roky, ale dnes?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  08. 07. 2005 00:18

Kdo si stahuje vyzvánění a pozadí za 30Kč je totálně OUT a nezáchráního ani melodie, co je jako IN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Autor  |  08. 07. 2005 09:07

30Kc je dobra cena. Levneji to nikdo nenabizi. Dnes vetsina mobilnich portalu melodie prodava za 40, ale treba i za vic. No a cele je to o tom, ze z te castky vyplacime OSA a hudebni vydavatelstvi. Samozrejme kdo chce, tak si melodii na internetu najde a upravi sam. Nicmene ten cas straveny s hledanim melodie a jeji upravou, to ma taky svou hodnotu a rekl bych, ze srovnatelnou s tou cenou 30Kc. Navic tady jde predevsim o polyfonni vyzvaneni, ktere je stale nejmasovejsi zalezitosti. Tech telefonu s MP3 podporou zase jeste tolik neni. No a kdyz mluvim o polyfonnim vyzvaneni, tak tu melodii musis sehnat v MIDI nebo SMAF a to uz neni takova sranda, takze tech 30Kc je myslim, dobra varianta. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pilarius  |  08. 07. 2005 09:42

Ale nemusis shanet v MIDI...prevedes . A stejne mam MP3 a WAW .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Autor  |  08. 07. 2005 11:34

Neprevedes. Vim, exituji ruzne prevadece, ale zkus si to. Vysledek neni pouzitelny. To, ze mas WAV a MP3 je supr. Ja taky . Ale clanek je o polyfonnich melodiich. Vetsina lidi MP3 moznosti zatim nema. Tak cus elito

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 12:59

Telefonů co umí MP3 vyzvánění je čím dál tím víc. A udělat si z MP3 vyzvánení není problém a kdo je šikovnej, tak je má z netu už upravený...
Když MIDI, tak MIDI a těch je na netu neskutečný mnižství zdarma. Stejne jako MMF a jiných formátů. A kdo nemusí mít úplně poslední hity, tak si vybere a občas se dá i na ty poslední hity narazit.
Nic ve zlým, ale mě tohle prodávání melodií, schémat a nedejbože tapet přijde jako největší zlodějina. Hry ještě pochopím, ale tohle vážně ne. A nechápu lidi, co za to zaplatí, resp. rodiče, kteří to svým dětem zaplatí, protože předpokládám, že teenageři jsou cílová skupina.
Je pravda, že 30 Kč ještě není tak hrozný, ale holt každý se musíme něčím živit, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Autor  |  08. 07. 2005 13:14

No prave, hity ve formatu MIDI na netu nesezenes. A takovy speciality jako "Zelena je trava..." taky ne. U nas ano. Navic neni MIDI jako MIDI a spousta toho co je na webu neni nic moc a hlavne to neni optimalizovane pro mobil a tak to na nem bude znit divne. Taky MIDI na internetu jsou vetsinou moc dlouhe a tak zaberou dost mista v pameti. No ale hlavne cele to je o tom, ze nabidka MIDI souboru zadarmo je nelegalni a tudiz trestne, takze touto cestou my logicky nejdeme. Jsme znamy portal a tak si to ani nemuzeme dovolit. No a pak uz resit otazku jak to prodat a jedina varianta je SMS, kde ti polovinu sebere DPH a operator. Suma sumarum kdo chce kvalitu, u nas najde. 30 Kc, to se projedes 2x metrem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 13:31

Onehdá, ještě v dobách, co jsem měl Siemense S55 a následně M55 (a to už je sakra dlouho) jsem někde narazil na balíček melodií, 2500 MMF a vedle 2500 MIDI. Takže bych netvrdil, že nejdou sehnat a netvrdil bych, že nejsou kvalitní. Za běžného používání běžný uživatel nepozná rozdíl mezi těmi "kradenými" a kupovanými. Stejně tak nesouhlasím ohledne jejich velikosti. Zatím největší co jsem viděl měl 70 kB.
Souhlasím, že některý kousky, jako třeba "Zelená je tráva..." člověk asi opravdu nesežene.
Jestli je to trestne nebo ne, to zcela jasně vyplývá z autorského zákona. A teď to nevím jistě, ale pokud se jedná jen o ukázku, která má do 30 sekund, tak její poskytnutí je legální, je to tak nebo se pletu? Pokud je to tak, tak je to jen další možnost jak získat melodii, protože většinou těch 30 sekund na vyzvánění stačí.
Já ani nikde netvrdím a nedovolil bych si tvrdit, že to děláte jinak, než legálně, to pozor.
Nemám zkušenosti ohledně prodeje, takže nedokážu soudit možnosti a ani následné poplatky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Autor  |  08. 07. 2005 20:39

Ty balicky skutecne na internetu existuji. Nejsou v nich ale zhave hity a i tyhle balicky jsou nelegalni. I 30ti vterinove sekvence podlehaji autoskym poplatku. Ver mi, byl bych taky rad, kdyby tech licenci bylo mene, ale takova je situace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  08. 07. 2005 22:31

Je pravda, že v nich nejsou aktuální hity, ale dovolím si tvrdit, že dobře polovina tam byly mě známé písinčky... Což je fajn... Nicméně je to opět nelegální, ale zdarma... A o čím větší pitomost se jedná (a co si budeme povídat, melodie, schémata, hry atp... jsou voloviny), tím méně jsoum lidi ochotni zaplatit a je-li to zdarma, tak na to slyší nejvíc. Obzvlášť v ČR.
Jak je to přesně s těmi 30ti sekundovými sekvencemi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  08. 07. 2005 14:11

Fajn, z tohohle pohledu je 30Kč slušná cena. I když nechápu, proč se z toho musí živit hud. vydavatelství a OSA, když by se daly prachy rovnou autorovi hudby, bylo by to levnější :)

No ale myslim, že je podivné chtít stejné peníze za monofóní melodii. Do EMS se vejde tak pár sekund a je sotva poznat, co to je. A jestli se nepletu, tak se polyfonní musí stáhnout z wapu, že ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fred  |  08. 07. 2005 15:31

Za 30 Kc koupis legalne na netu mp3 skladbu, takze mi to prijde za mid hodne prestrelena castka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Autor  |  08. 07. 2005 20:43

No s temi monofonnimi melodiemi ti to rad objasnim. Je to paradox, ale monofonni melodie jsou ve skutecnosti drazsi nez polyfonni melodie. Souhlasim s tebou, ze monofonni melodie je o nicem, ze se to casto neda ani rozpoznat a ze pro koncoveho uzivatele se muze zdat i 30Kc moc. Jenze hacek je v tom, ze monofonni melodie se nazasila jako wap push link, ale jako NSM (nokia smart message) nebo EMS a to je binarne zakodovana SMS a tento binarni retezec se nevejde do jedne zpetne SMS, ale do vice. Casto tak na jednu objednavku jde i 8 zpetnych SMS zprav, ktere se ti v mobilu slozi v jednu melodii. No a kazda takova zprava neco stoji. Proto neni dost dobre mozne, ty melodie prodavat levneji nez polyfonni verze. Navic i zde se vyplati licence OSA. Ja osobne doufam, ze obdobi monofonnich melodii brzy definitivne zkonci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor