Hry, loga a melodie: bezedný zlatý důl

Do roka budou výnosy z prodeje mobilního obsahu činit více než 7,6 miliard eur – a navíc budou stále růst. Podívejte se, jak se k mobilnímu obsahu staví lidé v Americe, Asii, a jak uživatelé u nás. Říkáte, že byste za něco takového nikdy nezaplatili? Potom jste v menšině.
Hry, loga a melodie: bezedný zlatý důl

V průběhu května a června provedla společnost LogicaCMG výzkum týkající se stahování mobilního obsahu v oblastech západní Evropy, jihovýchodní Asie, Severní a Jižní Ameriky. V každém regionu byla dotazována tisícovka dospělých a výsledky jsou zajímavé.

Zlatý důl

Jedna pětina mobilních uživatelů si již někdy v minulosti vyzkoušela stahování mobilního obsahu. Za dvanáct měsíců se ale z těchto dvaceti procent stane rovných šedesát. Z výzkumu také vzešla průměrná utracená částka za zakoupený obsah na jednoho uživatele: 6,32 eura. Více než 40 % respondentů navíc očekává, že by se během následujícího roku měla tato částka výrazně zvýšit.

V současné době překračuje počet zákazníků hranici 1,5 miliardy, a to velmi razantně – do konce roku 2005 se očekává stav čítající celé dvě miliardy mobilních uživatelů. I ty nejumírněnější odhady tak hovoří o trhu s mobilním obsahem jako o budoucím mnohamiliardovém průmyslu.

Kapesní kino

Vyzváněcí melodie, hry a hudba – to jsou tři nejžádanější položky. V Evropě ale nebývale roste zájem o zprávy a sportovní dění. Jako velmi slibný se jeví rovněž trh s hudebními klipy a filmovými upoutávkami. Více než deset procent uživatelů na světě očekává, že právě takový obsah bude hojně stahovat do svých mobilních telefonů. Největší podíl na tom mají asijské země – díky rychlým datovým sítím. V zemích kolem Tichého oceánu bude do dvanácti měsíců stahovat každý desátý zákazník celovečerní filmy v plné stopáži.

Tabulka ukazuje obsah, jaký uživatelé předpokládají, že budou v nejbližších dvanácti měsících stahovat. Každé číslo udává podíl vzhledem k celku.

 

Jihovýchodní Asie

Evropa

Severní Amerika

Jižní Amerika

Hry 49 % 15 % 11 % 30 %
Vyzvánění 73 % 20 % 27 % 25 %
Hudba 55 % 15 % 13 % 28 %
Zpravodajství 31 % 15 % 15 % 23 %
Sport 29 % 12 % 10 % 13 %
Multimediální obrazy 56 % 16 % 13 % 13 %
Videoklipy a trailery 25 % 7 % 7 % 10 %
Plné verze filmů 11 % 8 % 3 % 8 %

Mobilní operátoři se kromě zisků musí „těšit“ i na řešení problémů spojených s rostoucím trhem s mobilním obsahem. Pro celých 45 % uživatelů je na předním místě snadnost platby za objednaný obsah, 41 % respondentů by jej pak ráda sdílela se svými přáteli. Mobilní průmysl tak bude muset investovat nemalé úsilí i peníze do vývoje chytřejších, pro zákazníky přívětivějších platebních systémů. Firmy budou muset zároveň vyhovět náročným požadavkům na ochranu autorských práv. Průzkum ještě ukázal, že 17 % uživatelů by ocenilo, kdyby jejich operátor umožňoval uchovávat zakoupený mobilní obsah ve zvláštní schránce mobilní sítě.

Tabulka ukazuje nejvýznamnější faktory pro rozhodování, zda si mobilní obsah stáhnout. Každá hodnota opět udává podíl vzhledem k celku, součet procent není sto.

 

Jihovýchodní Asie

Evropa

Severní Amerika

Jižní Amerika

Snadnost placení 54 % 39 % 31 % 64 %
Rychlost stahování 58 % 30 % 30 % 15 %
Okamžitá dodávka obsahu 46 % 30 % 23 % 22 %
Možnost sdílet obsah s přáteli 60 % 44 % 17 % 38 %
Možnost ukládat obsah na síti 25 % 12 % 14 % 24 %
Možnost ukládat obsah do telefonu 38 % 26 % 11 % 44 %

Marketingová oddělení, nástup!

Existují překážky, které mohou mobilní operátoři odstranit dobrými podpůrnými kampaněmi. Dvaadvacet procent uživatelů má za to, že jejich telefon na stahování nestačí a téměř stejný počet lidí považuje proces stahování za příliš složitý. Polovina všech dotázaných má obavy, že během stahování mohou být zneužity jejich osobní údaje. Čtyřicet procent zákazníků se bojí přemrštěných cen či podvodných jednání prodejců melodií, her a dalšího obsahu.

V tabulce najdete preferované metody placení za obsah

 

Jihovýchodní Asie

Evropa

Severní Amerika

Jižní Amerika

V rámci měsíčního vyúčtování 16 % 25 % 50 % 8 %
Předplacená karta 54 % 35 % 5 % 62 %
Přes WAP 17 % 4 % 0 % 0 %
SMS nebo volání se zvláštním tarifem 22 % 11 % 1 % 4 %
Platba přes internet 11 % 4 % 5 % 6 %
Pravidelný paušál 7 % 6 % 15 % 2 %
Kreditní karta 7 % 3 % 14 % 12 %

Dobrou zprávou pro operátory je, že ohromných 90 % uživatelů se nechává ovlivnit marketingovými kampaněmi. Dvě třetiny dotázaných k tomu očekávají, že budou dostávat zvýhodněné nabídky jako bonus za využívání hlasových služeb a SMS.

Diskuze (11) Další článek: Siemens M75: prodej začíná, výroba končí?

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Hry, Zlatý důl, Hudební klip, Problém spojených, Melodie, Log, Důl


Určitě si přečtěte

Aplikace pro Android, bez kterých nedokážu žít [Jakub Vrbacký]

Aplikace pro Android, bez kterých nedokážu žít [Jakub Vrbacký]

** Donedávna jsem používal Windows 10 Mobile, změna bolela ** Co není na očích, neexistuje, takže mám jedinou plochu ** Důležitým pomocníkem je Nova Launcher s bohatým nastavením

Jakub Vrbacký | 31

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

** Velmi zajímavý poměr cena/výkon ** Na špičku ztrácí jen v okrajových oblastech ** Správný mix užitečných technologií bez moderních výstřelků

Martin Herodek | 15

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

** Redmi 5 Plus nabízí velký 6palcový FullHD+ displej i dostatečný výkon ** Oproti minulé generaci dokázalo Xiaomi zapracovat na fotoaparátu ** Celková vyváženost vč. rozumné ceny ho předurčuje k úspěchu

Milan Měchura | 34

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

** Vzhled na prvním místě, vše ostatní se musí podrobit ** Nejedná se však pouze o převlečenou Nokii 8, nabídne víc ** Za nevšední design platí samozřejmě jistou daň, a ne jednu **

Milan Měchura | 10

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

** Překvapivě schopný mix parametrů s rozumnou cenovkou ** Slabší výkon kompenzuje HD rozlišením a dostatkem paměti ** Přítomná trojice slotů na karty a infraport se nevidí často

Martin Herodek | 11