Máš do jisté míry pravdu, ale tva poznámka není korektní k tomu co jsem napsal.
Pokud se na to co jsem psal koukneš znovu, zjistíš, že celej příspěvek je defakto o vlajkových modelech. Bavím se tam o mobilech které dělají největší obraty. Zde na objemu záleží.
Ano, pokud samsung prodá 80 milionů smartphonů, z čehož je většina v cenové relaci 3-10 tisíc, kde jsou marže mizivé, tak nevydělá víc než Apple který prodá telefonů polovinu, ale bere za ně 25-35 tisíc. To si spočítají děti v první třídě.
Tady jde o to, že kdyby HTC nebo Sony, nebo další udělaly dneska (v době kdy Samsungy stojí 25 tisíc) top telefon, který by v jejich podání stál 15, tak ano, vydělají na mobilu třeba 5000, ale prodají jich takové kvantum, že vydělají (při větších objemech budou mít levnější i výrobu).
Takhle jak to je se po vzoru Samsungu zvedají ceny nad 20 a co se stane? Nikdo po nich nesáhne. Takže ve výsledku prodají těch smartphonů jen milion. lehká matika říká 1 milion x 10.000 je méně než 10 milionů x 5.000... Celé kouzlo... A to značky jako Huawei a Xiaomi dělají.... K velkým maržím se musí firma dopracovat.... Proto dřívější Huawei P6 stálo v době uvedení 12.000 dneska už si můžou říct o 20.