Huawei nemá štěstí na ambasadory. Představitelka Wonder Woman píše chválu na čínskou značku ze svého iPhonu

Huawei nemá štěstí na ambasadory. Představitelka Wonder Woman píše chválu na čínskou značku ze svého iPhonu

Historie se opakuje. Huawei se opět potýká s trapasem, kdy jeho zaplacený ambasador sice chválí čínskou značku a její produkty, ale používá k tomu iPhone. Od najatých celebrit se přitom očekává, že smartphony dané značky budou také používat, ale jak se zdá, iPhonu se vzdát nechtějí.

Tentokrát se „provinila“ představitelka Wonder Woman, izraelská herečka Gal Gadot, která s Huawei spolupracuje už několik let a nedávno se také stala globální tváří aktuálních modelů P20 a P20 Pro. Její portrét můžete na billboardech k těmto modelům vidět i v Česku.

Při psaní na Twitter Gadotové zřejmě nedošlo, že zpráva se zobrazuje i s „podpisem“ platformy, ze které byl příspěvek odeslán. A tak je zpráva vychvalující loňský model Mate 10 Pro podepsána v tomto kontextu naprosto výsměšným dodatkem „posláno z Twitteru pro iPhone“. Původní podobu příspěvku na Twitteru zachytil Marques Brownlee.

Herečka zprávu ze svého účtu obratem smazala a poté ji vydala znovu, už ze „správného“ telefonu s Androidem. Zprávu z iPhonu údajně na svůj účet neposílala sama, ale někdo z jejího týmu... Tolik tedy pro ilustraci, jak spolehlivě (ne)funguje spolupráce s celebritami. Někteří výrobci, zejména Huawei, jsou ovšem v tomto ohledu nepoučitelní.

Pro podobnou „kauzu“ nemusíme chodit daleko. Předloni měl hokejista Jaromír Jágr pro českou pobočku Huawei propagovat tehdy aktuální model Huawei P9. V posilovně si ale vyfotil selfíčko s iPhonem 6s. Tehdy Huawei celý incident přešel s humorem, Jardovi bylo „odpuštěno“ a mediálně celý příběh vyzněl nakonec pozitivně.

Jedna z prvních kampaní s Gal Gadot na model Huawei P8 v Izraeli:

To ovšem s globální tváří Gadotovou, která je vidět po billboardech a v televizních reklamách na celém světě a která je jistě za kampaň velmi štědře odměňována, takový happy end být nemusí. Huawei má těžkou pozici ve Spojených státech a špatně zvolený ambasador jí může uškodit. Zvlášť když je vždycky tím druhým mobilem Apple, proti kterému Huawei tak usilovně bojuje.

Diskuze (34) Další článek: Penetrace iOS 11 dosahuje 76 procent. Android Oreo je jen u 4,6 % smartphonů

Témata článku: Huawei, Android, Kauzy, USA, Jaromír Jágr, Trapasy, Reklama, Kampaň, Twitter, Marketing, Propagace, Ambasador, Průšvihy, Huawei Mate 10 Pro, Představitelka, Izrael, Jarda, Model, Chvála, Česká pobočka, Druhý mobil, Celý svět, Čínská značka, Televizní reklama, Marques Brownlee

Určitě si přečtěte