Huawei se dotahuje na Apple, Xiaomi slaví návrat do Top 5 [výsledky 2Q 2017]

  • Trh smartphonů roste pomaleji než v minulosti
  • Jedničkou zůstává Samsung následovaný Applem
  • Čínské značky se pomalu ale jistě derou vzhůru
Huawei se dotahuje na Apple, Xiaomi slaví návrat do Top 5 [výsledky 2Q 2017]

Trh se smartphony i ve druhém kalendářním čtvrtletí podle Strategy Analytics meziročně rostl. Celosvětově se během dubna až června 2017 prodalo 360,4 milionu smartphonů, což je o 5,5 % více než ve stejném období loni. Jiná agentura IDC sice uvádí, že se růst už zastavil, ale na pořadí první pětky výrobců se obě analytické společnosti shodují.

Výrobce Distribuce Q2 '16 (mil. ks) Tržní podíl Q2 '16 Distribuce Q2 '17 (mil. ks) Tržní podíl Q2 '17 Meziroční změna
1. Samsung 77,6 22.7% 79,5 22.1% 2,4%
2. Apple 40,4 11.8% 41,0 11.4% 1,5%
3. Huawei 32,0 9.4% 38,4 10.7% 20,0%
4. Oppo 18,0 5.3% 29,5 8.2% 63,9%
5. Xiaomi 14,7 4.3% 23,2 6.4% 57,8%
Ostatní 158,8 46.5% 148,8 41.3% -6,3%
Celkem 341,5 100.0% 360,4 100.0% 5,5%

Z tabulky je patrné, že mírný růst obstaraly čínské firmy, zatímco giganti usazení na prvních dvou příčkách Samsung a Apple spíše stagnovali. Kvůli pomalejšímu růstu než byl růst celého odvětví, ztratili mírně na tržním podílu. Samsung je nadále smartphonovou jedničkou s vysokým náskokem, ale stříbrnou pozici už nemusí mít do příštích období garantovanou Apple. Na záda dýchající Huawei ztrácí jen zhruba 2,5 milionu prodaných smartphonů.

Právě nižší prodeje v Číně zabránily Applu v lepším výsledku, který si ale bude moci napravit uvedením nové generace iPhonů. Pokud tak učiní klasicky v září se startem prodeje ve stejném měsíci, mohou se čísla vylepšit už v právě probíhajícím třetím čtvrtletí. Samsung si pohlídá pozici uvedením phabletu Galaxy Note 8 a na rozdíl od Applu má mnohem pestřejší portfolio ve střední třídě reprezentované zejména řadami A a J.

Huawei si upevnilo třetí příčku a dostalo se na rekordní 11% tržní podíl. Klíčovými modely byly ve sledovaném čtvrtletí Mate 9 a P10, dařilo se hlavně v Asii a Evropě. Největší meziroční růst v první pětce zaznamenali krajané Oppo, kteří se i přes absenci výraznějšího globálního zastoupení drží vysoko díky vysokým prodejům v domovské Číně. Do první pětky se po více než roce vrací další čínský hráč Xiaomi, kterému se díky uvádění globálních verzí smartphonů a rozšiřování působení může výrazněji dařit i v příštích obdobích.

 

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei:

Témata článku: Apple, Huawei, Oppo, Samsung, Xiaomi, Smartphony, Statistika, Analýza, Strategy Analytics, IDC, Celé odvětví, Meziroční změna, Návrat, Vysoké prodeje

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Štěpán Konopka 18. 8. 2017 11:17:20
    Nemohli byste prosím jako specializovaný web uvádět víc než top 5 značek,...
  • medved_007 17. 8. 2017 23:18:42
    Počet prodaných mobilů není tím nejzásadnějším ukazatelem. Zajímavější je...
Určitě si přečtěte

Asus už podruhé představil Zenfony 4. Byli jsme u toho

Asus už podruhé představil Zenfony 4. Byli jsme u toho

** Zenfone 4 a jeho varianty známe už od srpna ** Evropské verze se liší pouze v detailech. Známe ceny a dostupnost ** Překvapení se nekoná, další model jsme nedostali

21.  9.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan, Miksa Martin | 17


komerční sdělení

Komerční sdělení